Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakka maksaa kohta yli 10 euroa askilta

Vierailija
04.10.2021 |

jo on kallista huvia

Kommentit (98)

Vierailija
61/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ummikot, minä saarnaan teille! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitään että mitä tämä pahimmillaan vaikuttaa kapitalistisissa maissa joissa lapset ovat töissä tupakkapellolla tai tehtaissa?

Jos tupakointi vähenee radikaalisti, niin moni jää työttömäksi ja kärsii koko perhe nälästä. Myös hyväksikäytön uhriksi joutuminen on suuri, koska rahaa on saatava jostain. Löytyy perverssejä turisteja joka lähtöön...

Pitäisi miettiä aina vähän muitakin, kun tässä palapelissä on kärsijöitä. Tupakoivat auttavat näitä hädänalaisia ihmisiä että heillä olisi kapitalismissa töitä tarjolla. Työ se on tupakka-alakin.

Jos jokainen joka ei polta, ostaisi askin kerran elämässään ja antaisi sen vaikka tupakoivalle, jos ei itselle maistu, niin kapitalismi voisi joskus toimia hyväänkin tarkoitukseen ja lapset saisivat töitä.

Koska sosiaalitukia ei näissä äärikapitalistisissa maissa tai eräänlaisissa siirtomaissa todellakaan ole tai tule.

Jos et polta ja vastustat tupakointia tai vihaat sitä, edustat näiden tupakasta työllistyvien vihaamista ja heidän elämän laadun laskua. Tee kristillinen teko ja lopeta viha, koska tupakkaviha on ennenkaikkea päänvälistä löytyvä turha tekosyy vihata muita.

Laittasivat tupakkapellon tilalle itelleen syötävää kasvamaan, sillähän se nälkä lähtee

Kapitalismin voima on niin suuri että omistavat maat ja näennäisesti nämä ihmisetkin.

Ovat saastuttaneet maan torjunta-aineilla että saataisi voittoa ja lapsityövoimaa ylläpidettyä.

Jos ei osta tupakkaa ja jos vihaa ja vastustaa tupakointia, niin heikentää näiden hädässä olevien lasten elämänlaatua ja osittain heidän perheidensä tulon menetyksiä.

Taustalla on suuri uhka hyväksikäytölle jos työt loppuvat.

Tätä se tupakan ja tupakoivien vihaaminen aiheuttaa jossain kaukana mikä ei näy tai kiinnosta hienohelmoja.

Viha on vihaa ja se aiheuttaa aina pahaa.

Pitäisi lopettaa se tupakoivien vihaaminen, sillä se viha tappaa ihmisiä toisella puolella maapalloa nälkään ja ajaa lapsia s.hyväksikäytettäviksi.

Ettekö te kadu tai häpeä syntejänne?

Nyt olisi aika tehdä parannus ja ottaa kristillinen näkökulma asiaan.

Jeesus ei koskaan vastustaisi/vihaisi tupakointia, koska kaikki vaikuttaa aina kaikkeen.

Amen. Hienosti ajateltu.

Karsimalla tupakointia, viemme leivän pieniltä lapsilta toisella puolella maapalloa.

Kun vihaa tupakoivaa, vihaa tupakkapellolla työtään tekevää ahkeraa lapsosta, viatonta lapsosta.

Vierailija
62/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin polttaisin kun söisin. Lopettuan tupakoinnin, aloin korvata savuketta munkilla ja pullilla. Aloin myös purra kynsiäni. Nyt painan 120 kg ja sormet on järsitty verelle kysnsinauhoja myöten, välillä mietin oliko polttamisen lopettamisessa mitään järkeä! Kun  mulle se oli kuitenkin stressinhallinta keino ennenkaikkea.

Tuttu lopetti röökin ja on ibd potilas. Jätkä painaa jotain 120-130 kg. Röökin lopetus melko varmasti laukaisi suolistosairauden. Omien puheidensa mukaan jatkuva mässytys on syy lihomiseen. Ei se tupakoiti ole terveellistä mutta on niitä muitakin haittoja.

En olisi halunnut kuulla ihan kaikkea. Vaimonsa sanoi että hän tuntee välillä tukehtuvansa. Kiitos vaan siitäkin mielikuvasta.

Täällä oli joskus ketju siitä, miten tupakka helpottaa suolistosairauden oireita ja tuntuu jopa pitävän sen kurissa, tauti puhkeaa kun polttaminen loppuu! Lääkäritkin tietävät tämän mutteivat tietenkään voi myöntää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka on vaarallista terveydelle. Niin on myös ylipaino, joka tulee huomattavan paljon kalliimmaksi yhteiskunnalle. Ylensyönnin lopettaminen on yhtä helppoa kuin tupakoinnin lopettaminen. Ylipainoisia on yli puolet suomalaisista...

Vierailija
64/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen keinotekoinen kommunistinen säätely jollekkin tuotteelle on aina haitallista niille joita tuote työllistää. Eli enimmäkseen tässä kärsii köyhät nälkämaan ihmiset. Jopa lapset.

Vähän sama kuin asetettaisi jollekin tuotteelle sellaiset hinnat että osto loppuisi seinään. Sitten jossain päin maailmaa alkaa viattomia lapsia kuolla nälkään tai päätyvät turistejen seksiorjiksi.

Sitäkö tässä nyt halutaan?

Täysin ajattelematonta toimintaa.

Vierailija
65/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kyykkyyn vai miten se menikään.

Vierailija
66/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka enää polttaa? Surkeimmat luuserit...

Olen ehdottomasti sitä  mieltä, että askin hinta ylös vaan (poltan itse), mutta hassuja tällaiset kommentit. Kaikilla meillä on joku heikkous, joko henkinen tai fyysinen. 

Vierailija
67/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa maksaa vaikka 50 €. Niin kuvottava se hajukin mikä tupakoitsijoista tulee.

Tupakoitsijat itse eivät haista sitä hajua. Se on heidän ominaishajunsa. Eivät ymmärrä kostealla säällä haisevat kuin raato. Salla tupakointi parvekella,haju tulee muihin parvekeisin ja asuntoihin sisään,vaikka parveke kausi päätynyt. Ikunoissa kun on rakoventilit ja niitä ei saa sulkea ja parvekelle asunon ikkunat. Joten se saakutin haju tulee ilta myöhällä kuin yölläkin,vaikka luulet kukaan ei huomaa!Oli kyse 1 tai 2 tupakasta se haisee ja nousee muihin parvekeisin. Kun et edes saa lasituksia kunolla auki. Miksi?Mitä teet kun virallinen päätös tupakointi kielosta tulee kerrostaloon? Jatkat samaa peliä,vaikka varotuksia sinulle on asiasta tullut. Joten oletkin sitten heikoilla,kun viralinen kielto tupakoinista tulee ja jos jatkat samaa, saat häädön asiasta.Aski saa maksaa vaikka 100e.Ei hetkauta enemistöä ihmisiä yhtään,koska eivät tupakoi!

Heh. Kyllä mä tajuan mille haisen ja se haju ällöttää itseänikin. 

Vierailija
68/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi kans. Kaljapullolle 20€ hintaa, viinit 100€ ja väkevämmät vaikka 500€. Loppuu se ölinä ja sekoilu.

Jessus mikä ajatusten tonava sieltä taas tuli. Kieltolaithan ne tosiaan toimiikin. Luuletko nyt tosissaan, että sitä viinaa ei saisi muualta? Tai vaikka tehtyä itse.

Raju alkoholin hinnan nosto aiheuttaa matkailun lisääntymistä Etelä-Suomesta Viron suuntaan ja ne joiden ei kannata lähteä hakemaan niin valmistavat itse, kyllä pontikan keittäjiä vielä löytyy.

Vierailija
69/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä tupakkakeskustelut vetävät aina kaikki savuttomat ihmiset jeesustelemaan ja moralisoimaan? 

Koska sitä ei vaan voi käsittää miksi joku haluaa polttaa. Ei siinä ole mitään järkeä.

Eihän siinä olekaan? Mikä järki käyttää alkoholia? Huumeita? Sokeria? 

Vierailija
70/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä parjataa paljon tasoteorioista paasaavia ja aivan syystä. Tupakointi (ja huumeet sekä alkoholismi) ovat kuitenkin munkin mielestä niitä, jotka romauttaa tason välittömästi alas. Ei niinkään ne painot, ulkonäöt, ammatit jne. 

Vierailija
71/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nämä tupakkakeskustelut vetävät aina kaikki savuttomat ihmiset jeesustelemaan ja moralisoimaan? 

Koska sitä ei vaan voi käsittää miksi joku haluaa polttaa. Ei siinä ole mitään järkeä.

Meinaatko että sitä järkisyistä poltetaan?

Minä poltan järkisyistä!

Eli seuran vuoksi, jos sattuu että on jotkut kekkerit, missä tulee ihmisiä, ja juttu jatkuu, hyvässä hengessä tupakoidaan ulkosalla tai huvimajassa.

Tupakoin siis alle askin vuodessa.

Vierailija
72/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä tupakassa on kun sen hinta kyllä nousee mutta alkoholin tai herkkujen ei. Ihan samalla tavalla niistä on terveydelle haittaa ja aiheuttavat riippuvuutta. Itse poltan mutta niin vähän ettei tuo hinnan nousu vaikuta minuun mitenkään.

Vierailija
73/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään voi käsittää, miksi joku syö itsensä ylipainoiseksi, silti heitä on yli puolet suomalaisista. Ei siinäkään ole mitään järkeä.

Vierailija
74/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän paras uutinen!

Vierailija
75/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että sitä järkisyistä poltetaan?

Minä poltan järkisyistä!

Eli seuran vuoksi, jos sattuu että on jotkut kekkerit, missä tulee ihmisiä, ja juttu jatkuu, hyvässä hengessä tupakoidaan ulkosalla tai huvimajassa.

Tupakoin siis alle askin vuodessa.

Minä poltan melkeinpä vain töissä. Meillä on todella epäkäytännöllinen pohjaratkaisu ja taukohuone on kellarissa joten ei sinne juuri ikinä viitsi lähteä joten istutaan sitten siinä metelissä myös tauot. Tupakointipaikka on kuitenkin sellainen missä kukaan ei ikinä sano mitään ellei ole pakko vaan siellä käydään istumassa sen tupakan ajan hetki omassa rauhassa ja hiljaisuudessa.

Vierailija
76/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä tupakassa on kun sen hinta kyllä nousee mutta alkoholin tai herkkujen ei. Ihan samalla tavalla niistä on terveydelle haittaa ja aiheuttavat riippuvuutta. Itse poltan mutta niin vähän ettei tuo hinnan nousu vaikuta minuun mitenkään.

Etkö tosissaan tiedä? Hallitusohjelman tavoite Savuton Suomi 2030. Päsmärinä Pekka Puska.

Vierailija
77/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä lukiessa haistelen hyvälle tupakalle haisevia löyhkääviä sormiani.

Haisee paremmalle kuin sek_i!!

Vierailija
78/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tupakka aski on 10.ekua

Piiputupakat on 30.ekua en tarkoita mitään kamaa

Vierailija
79/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen savuton, mutta huvimajassani saa tupakoida. Minua ei haittaa lainkaan, että ulkona, seurassani tupakoidaan.

Sensijaan on hyvä, että tupakointi on kielletty enin osin sisätiloissa.

En kaipaa tupakalta vahvasti haisevia vaatteita.

Vierailija
80/98 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkavero tuotti vuonna 2019 Suomen valtiolle verotuloja 1,1 miljardia euroa.

Jostakin tuokin summa otetaan valtion kassaan jatkossakin, mikäli tupakointi Suomessa loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi