Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien introverttiydestä tuli ”uniikkia” ja parempaa, siis muita hienompaa?

Vierailija
04.10.2021 |

Ihmettelen tätä. Nyt ihmiset ylemmyydentuntoisina selittää että mä oonkin introvertti enkä niinkuin ekstrovertti-lampaat jotka kulkee lauman mukana. Introvertit (ei kaikki mutta iso kohkaava osa) on niin hienoa ja uniikkia lumihiutaletta.
Ennen vanhaan niitä pidettiin autisteina.
Ja ei, en ole ekstrovertti itse, tästä asiasta haukut ovat aivan turhat.

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten ihmiset kehtaavatkin YLPEILLÄ!

Nyt on kaiken maailman pridemarssejakin missä häpeän aihe ja synti on nostettu ylpeyden aiheeksi.

Ei sellaista voi ymmärtää.

Ylpeyden aiheet tulee olla: Uskovaisuus, se että on mies, hetero, laiha/hoikka, terve, rikas, töissä, extrovertti.

Muut jos yrittää inahtaa, niin on häpeäksi, rienaavaa ja ylpeilyä.

PTHYIH! Syljen!

Vierailija
162/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti= ei kestä itsekään oman itsensä seuraa ahdistumatta, eli yksin olo on vaikeaa.

Introvertti= kestää omaa seuraansa hyvin ja nauttii siitä, mutta ei luonnollisestikaan kestä ekstroverttien seuraa, koska eiväthän he itsekään sitä kestä.

Siinäpä taas analyysi. Salli mun nauraa. Ekstroverttius EI tarkoita sitä, että ihminen ei kestä yksinoloa. Ekstroverttius on vain normaali olotila, jossa kanssaihmiset eivät ärsytä, vaan voi nauttia erilaisten ihmisten seurasta. Itse ekstroverttina saatan olla viikkojakin yksin, ja viihdyn oikein hyvin yksinkin, mutta hyvä seura on aina mukavaa.

Introvertteys on normaali olotila.

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

Oletko muuten aika tyhmä?

En ole tyhmä ollenkaan. Älä peilaa omia vikojasi muiden ominaisuuksiksi. Se tekee sinusta oman elämäsi klonkun. 

Sanot ensin että asia x on normaali olotila.

Toinen lisää että asia y on normaali olotila. (ei sanonut esim. x ei ole normaali)

SItten järkytyt ja menent shokkiin, ja alat epäillä, etteikö x enää siis olekaan.

Sitten älykkyyttäsi epäillään.

Sinä alat syyttää projisoinnista, vaikka epäily oli ihan paikallaan.

Kuulehan nyt. Puhutko sä-passiivissa vai oikeastiko oletat tietäväsi, että keskustelet anonyymipalstalla yhden ihmisen kanssa? Kirjoitin tuon mihin vastaat mutten sitä viestiä, jonka perusteella joku syytti minua tyhmäksi. Nyt ota silmä käteen ja mene katsomaan. Se joka sanoi ekstroversiota normaaliksi olotilaksi ei sanonut, että introversio ei olisi normaali olotila. Ei sanonut.  Joten olisitko hyvä ja peruisit koko viestisi? Löytyykö sen verran naista/miestä/tjsp?

Vaikutat melkoiselta päsmäriltä ja sellaiselta ihmiseltä kenen tehtävä ei ole keskustella, vaan nujertaa ja taistella toisen kuolemaan/häviöön saakka. "peruisitko viestisi?"

En ole perumassa. Peru vain ihan omasi tai mene keskustelu palstoilta kokonaan pois, jos et kestä.

Tyhmä olet, ja hullu.

Plus epämiellyttävä keskustelu taidoton öykkäri.

Ei ole mikään ihme, ettei sinun läheiset/työkaverit/ tutut sun muut, JAKSA sinua.

Se ei ole ylpeilyä tai uniikkia, vaan ihan itsensä ja oman mielenterveyden suojelua, hullulta sekopäältä joka ei muuta osaa kuin sylkeä myrkkyä ja pa5 k4 nnusta toisten päälle koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit ovat viime vuosikymmenet mellastaneet ja pitäneet metakkaa olemisestaan.

Ehkä on tosiaan korkea aika nähdä nämä hiljaiset, jotka eivät tee itsestään niin suurta numeroa.

Ihan kohtuullista, eikö?

Edelleen, kuten joku tuossa kirjoittikin ellei useampi, hiljainen ei ole introvertin synonyymi. Sen sijaan täällä "hiljaiset" eivät muuta nyt teekään kuin itsestään todella suurta numeroa. Huutajalle myös tiedoksi. Kuin myös, että toisen solvaaminen hulluksi ei yleensä ole ihan normaalia touhua.  

Vierailija
164/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti= ei kestä itsekään oman itsensä seuraa ahdistumatta, eli yksin olo on vaikeaa.

Introvertti= kestää omaa seuraansa hyvin ja nauttii siitä, mutta ei luonnollisestikaan kestä ekstroverttien seuraa, koska eiväthän he itsekään sitä kestä.

Siinäpä taas analyysi. Salli mun nauraa. Ekstroverttius EI tarkoita sitä, että ihminen ei kestä yksinoloa. Ekstroverttius on vain normaali olotila, jossa kanssaihmiset eivät ärsytä, vaan voi nauttia erilaisten ihmisten seurasta. Itse ekstroverttina saatan olla viikkojakin yksin, ja viihdyn oikein hyvin yksinkin, mutta hyvä seura on aina mukavaa.

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

En ole tyhmä ollenkaan. Älä peilaa omia vikojasi muiden ominaisuuksiksi. Se tekee sinusta oman elämäsi klonkun. 

Toinen lisää että asia y on normaali olotila. (ei sanonut esim. x ei ole normaali)

SItten järkytyt ja menent shokkiin, ja alat epäillä, etteikö x enää siis olekaan.

Kuulehan nyt. Puhutko sä-passiivissa vai oikeastiko oletat tietäväsi, että keskustelet anonyymipalstalla yhden ihmisen kanssa? Kirjoitin tuon mihin vastaat mutten sitä viestiä, jonka perusteella joku syytti minua tyhmäksi. Nyt ota silmä käteen ja mene katsomaan. Se joka sanoi ekstroversiota normaaliksi olotilaksi ei sanonut, että introversio ei olisi normaali olotila. Ei sanonut.  Joten olisitko hyvä ja peruisit koko viestisi? Löytyykö sen verran naista/miestä/tjsp?

Okei okei anteeksi arvon ekstrovertti. Perun väittämäni, että introvertit olisivat myös normaaleja tai sellainen olisi myös normaalia.

Anteeksi anteeksi anteeksi.

Onko nyt hyvä mieli?

Vierailija
165/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertit ovat viime vuosikymmenet mellastaneet ja pitäneet metakkaa olemisestaan.

Ehkä on tosiaan korkea aika nähdä nämä hiljaiset, jotka eivät tee itsestään niin suurta numeroa.

Ihan kohtuullista, eikö?

Edelleen, kuten joku tuossa kirjoittikin ellei useampi, hiljainen ei ole introvertin synonyymi. Sen sijaan täällä "hiljaiset" eivät muuta nyt teekään kuin itsestään todella suurta numeroa. Huutajalle myös tiedoksi. Kuin myös, että toisen solvaaminen hulluksi ei yleensä ole ihan normaalia touhua.  

Ekstroverteillä on hieman hankala ymmärtää, että niin metsä vastaa kun sinne HUUDETAAN!

Jos haukkuu ja pilkkaa itse, ei pidä uhriutua jos se oma heittelemä ps k annus lentää takaisin.

Vierailija
166/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

Vaikutat melkoiselta päsmäriltä ja sellaiselta ihmiseltä kenen tehtävä ei ole keskustella, vaan nujertaa ja taistella toisen kuolemaan/häviöön saakka. "peruisitko viestisi?"

En ole perumassa. Peru vain ihan omasi tai mene keskustelu palstoilta kokonaan pois, jos et kestä.

Tyhmä olet, ja hullu.

Plus epämiellyttävä keskustelu taidoton öykkäri.

Ei ole mikään ihme, ettei sinun läheiset/työkaverit/ tutut sun muut, JAKSA sinua.

Se ei ole ylpeilyä tai uniikkia, vaan ihan itsensä ja oman mielenterveyden suojelua, hullulta sekopäältä joka ei muuta osaa kuin sylkeä myrkkyä ja pa5 k4 nnusta toisten päälle koko ajan.

Introversio ei tarkoita niin huteraa mielenterveyttä ettei se normaaliin keskusteluun kykene ilman raivopäistä projisointia ja suurta tietävyyttä tuntemattoman asioista, joista tämä ei ole kertonut mitään. Jos lähtee hyökkäämään itse, ei pidä hämmästyä jos tulee nenille. Totuus ei ole myrkkyä kuin niille jotka siitä eivät pidä. Sen sanoja ei ole öykkäri eikä hänen tarvitse olla miellyttävä, jos toinen ei edes yritä tulla vastaan.

Harrastatko henkistä väkivaltaa lähimpiäsi kohtaan myös? Oletko kivikissa jos et kykene myöntämään virhettä edes tuon vertaa, että kävisit toteamassa että sitä ei ole sanottu mitä väität sanotuksi?  

Vierailija
167/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertit on taiteilijoita.

Esiintyvä taiteilija joutuu olemaan paljon äänessä ja tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Musiikon pitää tulla toimeen muiden muusikoiden kanssa, jollei sitten halua tehdä kaikkea yksin.

ISFP eli taitelija-persoonallisuus on melankolis-sangviinikko temperamentiltaan. Sangiviinen on sama temperamenttityyppi, mikä sosiaalisesti notkeiden ESFPn päätempperamentti on. Linkissä temperamenttityyppi kartta yhdistettynä MBTI-persoonaan. Löytyy hakusanoilla mbti temperament.

https://images.app.goo.gl/kfAubWwVdKzmjHFd6

Vierailija
168/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti ollut aina, ehkä jokseenkin autistinenkin kun olen myös perfektionisti ja pedantti. Menestyn työssäni hyvin, etänä softakehittäjä. Tulen kyllä toimeen sosiaalisissa tilanteissa hyvin ja osaan esittää jopa superextroverttiä, olen kai siis myös jokseenkin psykopaatti. Koen tosin myötätuntoa voimakkaasti ja edellytän itseltäni paljon enemmän kuin muilta. Tyhjän nauramista ja ympäripyöreää jaarittelua en oikein jaksa, eli olen myös kai sovinisti sekä narsisti. Ja mitä näitä nyt on.

Ei minua haittaa, vaihdan projektia jos olemukseni saa muut voimaan huonosti.

Tunnistan itsessäni samoja piirteitä. Mutta miten sovinismi ja se ettei jaksa ympäripyöreyksiä ja tyhjän nauramista liittyy toisiinsa?

Mä tykkään jutella kiinnostavien ihmisten kanssa ja pohtia asioita syvällisestikin. Sellaista pinnallista jutustelua en minäkään jaksa kovin pitkään. Siksi tutustunkin huonosti uusiin ihmisiin. Mutta vastapainoksi pitääkin saada ladata akkuja ilman, että tarvii jutella kenellekkään.

Vierailija
169/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pojat... Kun fakta on se, että kaikki ihmiset ovat erilaisia. Jako introvertteihin/ekstrovertteihin on täysin teennäinen. Vähän niinkuin lajittelisi ihmiset mukaviin ja vastemielisiin - ehkä räikeimpiä ääripäitä lukuunottamatta jokaisella on oma näkemys.

Tein äsken ihan mielenkiinnosta muutaman nettitestin "selvittääkseni" olenko intro-, ambi- vai ekstrovertti. Ekan testin mukaan ekstrovertti, toisen introvertti ja kolmannen ambivertti. Makes sense, sillä jokainen ihminen on lukemattomien eri piirteiden yhdistelmä.

Vierailija
170/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

Okei okei anteeksi arvon ekstrovertti. Perun väittämäni, että introvertit olisivat myös normaaleja tai sellainen olisi myös normaalia.

Anteeksi anteeksi anteeksi.

Onko nyt hyvä mieli?

En ole ekstrovertti. Olen se joka varoitti oman pesän likaamisesta. En väittänyt että introvertit eivät olisi normaaleja, enkä ole nähnyt muidenkaan niin tekevän. Ap ei ainakaan niin sanonut. Olemme esittäneet toivomuksen, että introvertteja ei käytettäisi ihmiskilpinä. 

Anteeksipyyntöäsi ei ole hyväksytty koska se on anteeksipyynnön vastakohta. 

Vierailija
171/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% suomalaisista on omituisia, ei osata keskustella, ei tervehditä ja naama aina norsun vi.... .

Vierailija
172/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt vaan tuli mieleen, että jos mietin tuntemiani ihmisiä, niin jostain syystä kaikki älyköt ovat introverttejä. Miksiköhän?

Introvertit (ainakin minä) viettävät paljon aikaa oman päänsä sisällä pohtien asioita ja se tulee aika luonnollisesti. Mulle on helpompaa unohtua oman pääni sisään, kuin kommunikoida ulospäin.

Vierailija
173/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha juttu, ujous ja hiljaisuushan on perinteisesti tulkittu tylyydeksi ja ylemmyydentunnoksi, toki vielä enemmän esim. USAssa, tuolla ekstroverttien onnenmaassa. Töihin etsitään aina sosiaalista ja aurinkoista ”hyvää tyyppiä”. Toivoisin todellakin, että introvertteja (kuten minäkin) alettaisiin ymmärtää, mutta enpä pidättele hengitystäni…

Miten sellaista jolla naama on kaikkea muuta kuin aurinkoinen ja sanat saa lypsää suusta ja ei olla millään tavalla sosiaalisia pitäisi tulkita ja ymmärtää? Se on sama kuin sinulla olisi hyvä aineenvaihdunta. Hienoa sinulle, mutta muut eivät siitä hyödy millään tasolla. He eivät sitä näe tai tunne.

Monet introvertit osallistuvat kyllä töissä keskusteluihin, jotka liittyy työasioihin. Mutta esimerkiksi kahvipöytäkeskustelu ei välttämättä kiinnosta. Ja se on aivan ok, kyllä mä ainakin ymmärrän, ettei mun henkilökohtaiset asiat kiinnosta kaikkia.

Vierailija
174/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tv:ssä oli ohjelma Hyvät, pahat ja rumat, Simo ja ylistetty Sarasvuo nuorena, alkoi miehen rooli esiintyjänä median kautta muuttua. Vahvaa supliikkia on toki esiintynyt mm. valtionpäämiehillä ennen tätäkin mutta hän on mielestäi Suomen supliikkikulttuurin esi-isistä.

Kun muistelen 90-lukua, "supliikilla puhuminen" oli aika harvinaista, jopa yritysten pomot sai olla juroja, kunhan onnistuivat siinä missä piti. Viinan avulla saunailloissa kielen kannat löysättiin.

2000-luvulla tuli valmentaminen milloin mihinkin, etenkin yritys coutsaamisella Sarasvuo teki miljoonat, ööh, puhumalla mieltä ylentävästi suurille yleisöille uskottavasti. Silloin alkoi rooleista vapautuminen ja suomalainen tavismieskin sai erilaistua laatikosta poistuen ja yksilöityä. Se antaa mahdollisuuksia mutta toi kilpailun prosentti-menestyjien varjosta pääsemiseen.

Bingo! Siitä on kyse ihan kaikessa. Halusit jätskin kiskalta tai mielenkiintoiselta vaikuttava ladyn kiinnostumaan itsestäsi jollain asteikoilla vaikkapa koronan pelon täyttämästä yöelämästä- se on niin että pitää esiintyä ja esittää asiasi uskottavasti uskottavalla supliikilla.

No jo ei ole supliikkiluonne, onko supliikki jopa yksilötasolla silloin näyttelemistä "itsekehittymisen tulos" opeteltuja linereitä siis, vai voiko joku sinkunainen vaatia miehen kehittävän perusluonnettaan muuksi joka lienee psykologiankin oppeja vastaan, tiedä en sitä alaa niin pitkälle?

Se on selvää että estynyt ja sosiaalisesti kuoressa oleva ihminen kaipaa erilaista myötätuntoa kuin jatkuvasti päällepäsmärinä olevat supliikki-ihmiset. Jokainen on jotain supliikillisesti, se on vain eri juttu mihin se määrä milloinkin riittää.  Ei seinälle ole kiva jutella ja toisaalta ei ole kiva kuunnella toisen henkilön monologia ilman suuvuoroa. Näin.

Vierailija
175/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas Mies kirjoitti:

Kun tv:ssä oli ohjelma Hyvät, pahat ja rumat, Simo ja ylistetty Sarasvuo nuorena, alkoi miehen rooli esiintyjänä median kautta muuttua. Vahvaa supliikkia on toki esiintynyt mm. valtionpäämiehillä ennen tätäkin mutta hän on mielestäi Suomen supliikkikulttuurin esi-isistä.

Kun muistelen 90-lukua, "supliikilla puhuminen" oli aika harvinaista, jopa yritysten pomot sai olla juroja, kunhan onnistuivat siinä missä piti. Viinan avulla saunailloissa kielen kannat löysättiin.

2000-luvulla tuli valmentaminen milloin mihinkin, etenkin yritys coutsaamisella Sarasvuo teki miljoonat, ööh, puhumalla mieltä ylentävästi suurille yleisöille uskottavasti. Silloin alkoi rooleista vapautuminen ja suomalainen tavismieskin sai erilaistua laatikosta poistuen ja yksilöityä. Se antaa mahdollisuuksia mutta toi kilpailun prosentti-menestyjien varjosta pääsemiseen.

Bingo! Siitä on kyse ihan kaikessa. Halusit jätskin kiskalta tai mielenkiintoiselta vaikuttava ladyn kiinnostumaan itsestäsi jollain asteikoilla vaikkapa koronan pelon täyttämästä yöelämästä- se on niin että pitää esiintyä ja esittää asiasi uskottavasti uskottavalla supliikilla.

No jo ei ole supliikkiluonne, onko supliikki jopa yksilötasolla silloin näyttelemistä "itsekehittymisen tulos" opeteltuja linereitä siis, vai voiko joku sinkunainen vaatia miehen kehittävän perusluonnettaan muuksi joka lienee psykologiankin oppeja vastaan, tiedä en sitä alaa niin pitkälle?

Se on selvää että estynyt ja sosiaalisesti kuoressa oleva ihminen kaipaa erilaista myötätuntoa kuin jatkuvasti päällepäsmärinä olevat supliikki-ihmiset. Jokainen on jotain supliikillisesti, se on vain eri juttu mihin se määrä milloinkin riittää.  Ei seinälle ole kiva jutella ja toisaalta ei ole kiva kuunnella toisen henkilön monologia ilman suuvuoroa. Näin.

Estyneisyys on estyneisyyttä, ja aina siihen on puututtu, ennenmaailmassa vähemmän hienotunteisesti kun silloin sitä pidettiin vain huonotapaisuutena. Suomalaisuus ei ole ollut ennenkään niin mykkää kuin halutaan uskoa. Mutta kyllähän ihmisen perusluonne antaa ihmeen paljon liikkumavaraa silloin, kun ihminen ei pelkää. Pelkoonsa pystyy jokainen vaikuttamaan itsekin. 

Vierailija
176/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt vaan tuli mieleen, että jos mietin tuntemiani ihmisiä, niin jostain syystä kaikki älyköt ovat introverttejä. Miksiköhän?

Introvertit (ainakin minä) viettävät paljon aikaa oman päänsä sisällä pohtien asioita ja se tulee aika luonnollisesti. Mulle on helpompaa unohtua oman pääni sisään, kuin kommunikoida ulospäin.

Vaan sepä ei ole älykkyyden mitta - introverttiyden ehkä.

177/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä ainakin mitä tämän palstan toimintaan tulee.. Jos otetaan kaksi kuvitteellista palstalle kirjoittelijaa, jotka kertovat ongelmistaan töissä:

"Olen introvertti. Ryhmätilanteissa en yleensä saa asioitani sanottua ja ääneni on niin hiljainen, että muilla on vaikeuksia kuulla asiaani. En myöskään juttele työkavereille yksityisasioistani. Minua pidetänä ylpeänä ja itsekkäänä"

tai

"Olen ekstrovertti. Ryhmätilanteessa puhun innoissani helposti liikaa itsestäni ja keskeytän muiden puheen. Puheääneni on myös niin kova, että se häiritsee ryhmätilassa työskenteleviä. Työyhteisössä minua pidetään päällekäyvänä ja itsekkäänä"

Ainakin tälle palstalle kirjoittaessa toinen noista kommenteista saa tsemppausta ja ymmärrystä siitä, että yhteisö ei ymmärrä luonteen erityispiirteitä. Toiselle sanotaan, että ongelmat ovat omaa syytäsi, miksi et muuta käytöstäsi. Arvaatteko kumpi on kumpi..

Vierailija
178/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Introvertit on taiteilijoita.

Esiintyvä taiteilija joutuu olemaan paljon äänessä ja tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Musiikon pitää tulla toimeen muiden muusikoiden kanssa, jollei sitten halua tehdä kaikkea yksin.

Joo?

Ei introverttiys edelleenkään tarkoita sitä, että on kykenemätön tai haluton tekemään yhteistyötä muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
179/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan sepä ei ole älykkyyden mitta - introverttiyden ehkä.

Ei toki. Mutta voi olla syy sille, miksi introvertit vaikuttavat älyköiltä.

Vierailija
180/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä31931 kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä ainakin mitä tämän palstan toimintaan tulee.. Jos otetaan kaksi kuvitteellista palstalle kirjoittelijaa, jotka kertovat ongelmistaan töissä:

"Olen introvertti. Ryhmätilanteissa en yleensä saa asioitani sanottua ja ääneni on niin hiljainen, että muilla on vaikeuksia kuulla asiaani. En myöskään juttele työkavereille yksityisasioistani. Minua pidetänä ylpeänä ja itsekkäänä"

tai

"Olen ekstrovertti. Ryhmätilanteessa puhun innoissani helposti liikaa itsestäni ja keskeytän muiden puheen. Puheääneni on myös niin kova, että se häiritsee ryhmätilassa työskenteleviä. Työyhteisössä minua pidetään päällekäyvänä ja itsekkäänä"

Ainakin tälle palstalle kirjoittaessa toinen noista kommenteista saa tsemppausta ja ymmärrystä siitä, että yhteisö ei ymmärrä luonteen erityispiirteitä. Toiselle sanotaan, että ongelmat ovat omaa syytäsi, miksi et muuta käytöstäsi. Arvaatteko kumpi on kumpi..

Arvaan että sen toisten päälle huutajan ja heidän keskeyttäjän olisi muutettava käytöstään.

No mitä sitten? Tarkoittaako se nyt sitä, että ekstroverttejä sorsitaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi