Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lähtien introverttiydestä tuli ”uniikkia” ja parempaa, siis muita hienompaa?

Vierailija
04.10.2021 |

Ihmettelen tätä. Nyt ihmiset ylemmyydentuntoisina selittää että mä oonkin introvertti enkä niinkuin ekstrovertti-lampaat jotka kulkee lauman mukana. Introvertit (ei kaikki mutta iso kohkaava osa) on niin hienoa ja uniikkia lumihiutaletta.
Ennen vanhaan niitä pidettiin autisteina.
Ja ei, en ole ekstrovertti itse, tästä asiasta haukut ovat aivan turhat.

Kommentit (221)

Vierailija
141/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun AP kehitti sellaisen fantasian.

Vierailija
142/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti= ei kestä itsekään oman itsensä seuraa ahdistumatta, eli yksin olo on vaikeaa.

Introvertti= kestää omaa seuraansa hyvin ja nauttii siitä, mutta ei luonnollisestikaan kestä ekstroverttien seuraa, koska eiväthän he itsekään sitä kestä.

Siinäpä taas analyysi. Salli mun nauraa. Ekstroverttius EI tarkoita sitä, että ihminen ei kestä yksinoloa. Ekstroverttius on vain normaali olotila, jossa kanssaihmiset eivät ärsytä, vaan voi nauttia erilaisten ihmisten seurasta. Itse ekstroverttina saatan olla viikkojakin yksin, ja viihdyn oikein hyvin yksinkin, mutta hyvä seura on aina mukavaa.

Introvertteys on normaali olotila.

Ekstroverttiys ei ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen perusteella introvertit eivät ole yhtään sen ahkerampi, tunnollisempia tai älykkäämpiä kuin ekstrovertit. Tekevät yleensä sen perussuorituksen, mutta ei sen enempää. Ja joskus menee päin peetä, kun eivät saa suuta auki ja kysy neuvoa. 

P-puhujat on oma lukunsa, mutta ei sillä sinänsä ole mitään tekemistä ekstroverttiuden kanssa. Ektroverttien kanssa on kiva tehdä töitä ja kun nykyään miltei kaikki työ on enemmän tai vähemmän tiimityötä, niin työn laatu on heidän kanssaan parempaa.

Edelleen ihmiset näköjään ymmärtää väärin sen, mitä introverttiys tai ekstroverttiys tarkoittaa.

Introvertti saa energiaa siitä, että on yksin ja ilman isompia ärsykkeitä. Ekstrovertti saa energiaa toisista ihmisistä ja yhdessäolosta. Introvertti voi olla vaikka se työpaikan kovin suupaltti, people person ja kaikkien kaveri, mutta hän väsyy ellei saa säännöllisesti omaa aikaa. Ja ekstrovertti voi olla hiljainen sivustaseuraaja (uskokaa tai älkää), joka ahdistuu yksinäisyydestä ja kaipaa seuraa jatkuvasti.

Vierailija
144/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se eniten rääkyy, parkuu ja huutaa kauhuissaan kenen alta potkaistu jakkara on vähiten perustunut mihinkään omaan ansioon.

Ne ketkä seisovat omilla ansioillaan muiden yläpuolella, eivät ole noin vain horjutettavissa.

Sellainen ihminen joka on saanut paistatella muita ylempänä, perustuen.. No ei yhtään mihinkään paremmuuteen, totta kai itkee kuin pikkulapsi jolta tikkari vedetty suusta.

Vierailija
145/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen perusteella introvertit eivät ole yhtään sen ahkerampi, tunnollisempia tai älykkäämpiä kuin ekstrovertit. Tekevät yleensä sen perussuorituksen, mutta ei sen enempää. Ja joskus menee päin peetä, kun eivät saa suuta auki ja kysy neuvoa. 

P-puhujat on oma lukunsa, mutta ei sillä sinänsä ole mitään tekemistä ekstroverttiuden kanssa. Ektroverttien kanssa on kiva tehdä töitä ja kun nykyään miltei kaikki työ on enemmän tai vähemmän tiimityötä, niin työn laatu on heidän kanssaan parempaa.

Edelleen ihmiset näköjään ymmärtää väärin sen, mitä introverttiys tai ekstroverttiys tarkoittaa.

Introvertti saa energiaa siitä, että on yksin ja ilman isompia ärsykkeitä. Ekstrovertti saa energiaa toisista ihmisistä ja yhdessäolosta. Introvertti voi olla vaikka se työpaikan kovin suupaltti, people person ja kaikkien kaveri, mutta hän väsyy ellei saa säännöllisesti omaa aikaa. Ja ekstrovertti voi olla hiljainen sivustaseuraaja (uskokaa tai älkää), joka ahdistuu yksinäisyydestä ja kaipaa seuraa jatkuvasti.

Onko ekstrovertti= turvattomasti kiintynyt

Vierailija
146/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstrovertti= ei kestä itsekään oman itsensä seuraa ahdistumatta, eli yksin olo on vaikeaa.

Introvertti= kestää omaa seuraansa hyvin ja nauttii siitä, mutta ei luonnollisestikaan kestä ekstroverttien seuraa, koska eiväthän he itsekään sitä kestä.

Siinäpä taas analyysi. Salli mun nauraa. Ekstroverttius EI tarkoita sitä, että ihminen ei kestä yksinoloa. Ekstroverttius on vain normaali olotila, jossa kanssaihmiset eivät ärsytä, vaan voi nauttia erilaisten ihmisten seurasta. Itse ekstroverttina saatan olla viikkojakin yksin, ja viihdyn oikein hyvin yksinkin, mutta hyvä seura on aina mukavaa.

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

Oletko muuten aika tyhmä?

Vierailija
147/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mikä on sinun selityksesi tuolle suunnattomalle tyhmyydellesi????

Minun selitykseni hänen suunnattomalle tyhmyydelleen on se, että sinä peilaat omat ominaisuutesi ulkomaailmaan. 

Vierailija
148/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

En ole tyhmä ollenkaan. Älä peilaa omia vikojasi muiden ominaisuuksiksi. Se tekee sinusta oman elämäsi klonkun. 

Vierailija
149/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

En ole tyhmä ollenkaan. Älä peilaa omia vikojasi muiden ominaisuuksiksi. Se tekee sinusta oman elämäsi klonkun. 

Sovitaanko ettet itse peilaa?

Vierailija
150/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä minkälaisessa "työpaikassa" hommailet, mutta edelleen puhumattomuus on eri vaiva kuin introverttiys.

Vierailija
151/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien kun normojen elämä siirtyi nettiin, jonka me introvertit olimme luoneet ja kansoittaneet alusta asti. Muahaha!

Vierailija
152/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä lähtien, kun ihmisille alkoi valjeta ettei extroverttien paremmuus ollut koskaan mitään muuta kuin keisarin hienot vaatteet.

Siis keisari on koko ajan ollut munasillaan ja pe"s3 paljaana kekkaloiva pelle.

Siitä saakka ap. Siitä saakka.

Vierailija
153/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

Sanot ensin että asia x on normaali olotila.

Toinen lisää että asia y on normaali olotila. (ei sanonut esim. x ei ole normaali)

SItten järkytyt ja menent shokkiin, ja alat epäillä, etteikö x enää siis olekaan.

Sitten älykkyyttäsi epäillään.

Sinä alat syyttää projisoinnista, vaikka epäily oli ihan paikallaan.

Vierailija
154/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä LEUHKIVAT asialla, että ovat introvertteja.

Tuollaisia ei pidä työpaikalle ottaa.

Todellinen introvertti ei leuhki millään. Hän haluaa vain j-ta h-tti hoitaa hommansa ja tulla jätetyksi rauhaan.

Vierailija
155/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sama kuin kehopositiivisuuden kanssa. Ennen on saanut halveksia avoimesti kaikkia ylipainoisia ihmisiä, ja on ollut hyväksyttävää olla vain ja ainoastaan hyvin laiha.

Nyt kun lihavat ihmiset ovat kieltäytyneet vihaamasta omaa kehoaan ja eivät enää alistu kiusattaviksi, niin on alettu inisemään ja kitisemään (muka huolissaan), että miten ne kehtaavat "ylpeillä" ja "ihannoida".

Kun ei siitä ole kysymys.

Ja sama muidenkin kohdalla. Naiset eivät enää alistu miesten omaisuudeksi ja orjiksi, niin ovat nyt "alistamassa" miehet.

Jos olisit oikeasti tosissasi mielipiteesi takana, olisit itse ensimmäisenä ojentamassa niitä, jotka kehopositiivisuuden takaa pilkkaavat pulkannaruja jne. Samaten tässä keskustelussa puuttuisit ekstroverttien haukkumiseen, pitääksesi oman pesän puhtaana. Kuten minä yritin tehdä, ja kölin ali kiskominen alkoi heti. Minkä toki tiesinkin. 

Kysymys ei ole ylpeilystä ja ihannoimisesta, sitä saa tehdä introvertti minkä ehtii, hymähdän ja totean hiukan yksinkertaiseksi tai surullisen haavoittuneeksi sellaisen ihmisen. Vaan kysymys on ylenkatseesta muita kohtaan. Rautalangasta: jos ylpeilee introversiollaan, ok. Jos ylpeilee ylenkatseellaan ja törkeällä asenteellaan, ei todellakaan ok. Minulla ei ole aikomustakaan hyväksyä ihanan uudenaikaisena toisten tölvimistä sillä perusteella, että he ovat ekstrovertteja. Jos sitä harrastaa, ei tarvitse myöskään kitistä siitä että on itse saanut samaa kohtelua. Tarkoitus ei tässäkään pyhitä keinoja.

Vierailija
156/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan aloitus sisältää virheellisen väittämän ja perustuu todennäköisesti aloittajan omaan itkupotkuraivarointiin siitä, ettei hänen "sosiaaliselle lahjakkuudelle ja paremmuudelleen" perustettu itsetunto, oikeasti perustu mihinkään pysyvään.

Voi hyvin kuvitella minkä sorttiset tapahtuma kulut ovat johtaneet tuollaisen aloituksen oksentamiseen palstalle.

Suupaltti tuppautuja ja päällepäsmäri on saanut nenilleen töissä/koulupaikassa/harrastuksissa kun hänen seuraansa ei kaikki jaksa. Siksipä hän on päättänyt että "introvertit" on ylimielisiä ja jotain itseään uniikkeina pitäviä.

Vierailija
157/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän sama kuin kehopositiivisuuden kanssa. Ennen on saanut halveksia avoimesti kaikkia ylipainoisia ihmisiä, ja on ollut hyväksyttävää olla vain ja ainoastaan hyvin laiha.

Nyt kun lihavat ihmiset ovat kieltäytyneet vihaamasta omaa kehoaan ja eivät enää alistu kiusattaviksi, niin on alettu inisemään ja kitisemään (muka huolissaan), että miten ne kehtaavat "ylpeillä" ja "ihannoida".

Kun ei siitä ole kysymys.

Ja sama muidenkin kohdalla. Naiset eivät enää alistu miesten omaisuudeksi ja orjiksi, niin ovat nyt "alistamassa" miehet.

Jos olisit oikeasti tosissasi mielipiteesi takana, olisit itse ensimmäisenä ojentamassa niitä, jotka kehopositiivisuuden takaa pilkkaavat pulkannaruja jne. Samaten tässä keskustelussa puuttuisit ekstroverttien haukkumiseen, pitääksesi oman pesän puhtaana. Kuten minä yritin tehdä, ja kölin ali kiskominen alkoi heti. Minkä toki tiesinkin. 

Kysymys ei ole ylpeilystä ja ihannoimisesta, sitä saa tehdä introvertti minkä ehtii, hymähdän ja totean hiukan yksinkertaiseksi tai surullisen haavoittuneeksi sellaisen ihmisen. Vaan kysymys on ylenkatseesta muita kohtaan. Rautalangasta: jos ylpeilee introversiollaan, ok. Jos ylpeilee ylenkatseellaan ja törkeällä asenteellaan, ei todellakaan ok. Minulla ei ole aikomustakaan hyväksyä ihanan uudenaikaisena toisten tölvimistä sillä perusteella, että he ovat ekstrovertteja. Jos sitä harrastaa, ei tarvitse myöskään kitistä siitä että on itse saanut samaa kohtelua. Tarkoitus ei tässäkään pyhitä keinoja.

En koe oikein mielekkäänä, että minun tulisi erikseen mainita kaiken maailman öyhöttäjä riidanhakijoiden takia, että ei ole hyväksyttävää haukkua laihoja, miehiä tai ketään.

Hulluhan sinä olet. Tiesitkö sen?

Olen muuten esittänut kysymyksen tuolla aikaisemmin ja en ole saanut mitään vastausta.

MÄÄRITELKÄÄ SE MIKÄ NYT ON OLLUT YLPEILYÄ!!!!!

Vierailija
158/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekstroverttiys ei ole?

Introvertteys ei ole?

Sanot ensin että asia x on normaali olotila.

Toinen lisää että asia y on normaali olotila. (ei sanonut esim. x ei ole normaali)

SItten järkytyt ja menent shokkiin, ja alat epäillä, etteikö x enää siis olekaan.

Sitten älykkyyttäsi epäillään.

Sinä alat syyttää projisoinnista, vaikka epäily oli ihan paikallaan.

Kuulehan nyt. Puhutko sä-passiivissa vai oikeastiko oletat tietäväsi, että keskustelet anonyymipalstalla yhden ihmisen kanssa? Kirjoitin tuon mihin vastaat mutten sitä viestiä, jonka perusteella joku syytti minua tyhmäksi. Nyt ota silmä käteen ja mene katsomaan. Se joka sanoi ekstroversiota normaaliksi olotilaksi ei sanonut, että introversio ei olisi normaali olotila. Ei sanonut.  Joten olisitko hyvä ja peruisit koko viestisi? Löytyykö sen verran naista/miestä/tjsp?

Vierailija
159/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertit on pitäneet maailman kasassa koronasta huolimatta.

Talous kasvanut enempi kuin koskaan kun siirrytty etätöihin ja tehneet töitä yli 100%

Ekstrovertit ainoita, jotka valittaa kun ei saa sosiaalisesti päteä?  Ei parjää yksin.

Vierailija
160/221 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekstrovertit ovat viime vuosikymmenet mellastaneet ja pitäneet metakkaa olemisestaan.

Ehkä on tosiaan korkea aika nähdä nämä hiljaiset, jotka eivät tee itsestään niin suurta numeroa.

Ihan kohtuullista, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän