Mistä lähtien introverttiydestä tuli ”uniikkia” ja parempaa, siis muita hienompaa?
Ihmettelen tätä. Nyt ihmiset ylemmyydentuntoisina selittää että mä oonkin introvertti enkä niinkuin ekstrovertti-lampaat jotka kulkee lauman mukana. Introvertit (ei kaikki mutta iso kohkaava osa) on niin hienoa ja uniikkia lumihiutaletta.
Ennen vanhaan niitä pidettiin autisteina.
Ja ei, en ole ekstrovertti itse, tästä asiasta haukut ovat aivan turhat.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Introvertit on taiteilijoita.
Esiintyvä taiteilija joutuu olemaan paljon äänessä ja tekemisissä muiden ihmisten kanssa. Musiikon pitää tulla toimeen muiden muusikoiden kanssa, jollei sitten halua tehdä kaikkea yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt vaan tuli mieleen, että jos mietin tuntemiani ihmisiä, niin jostain syystä kaikki älyköt ovat introverttejä. Miksiköhän?
Koska ekstroverttiälyköt ovat täystyöllistettyjä julkisessa elämässä, professoreina, johtajina jne pyörittämässä tätä maailmaa, eikä heitä kuulu tuttavapiiriisi?
Vierailija kirjoitti:
Introvertit vaan on parempia kaikin tavoin kuin rasittavat taaperon tasolle jääneet ekstrovertit, jotka eivät kestä hetkeäkään yksin tai oksentamatta ajatuksiaan muiden päälle. Koronakin on niiden vika!
Ylimielisestä ryhmäytymisestä puheen ollen... Ehkä maailma olisi parempi paikka jos oikeasti puhuttaisiin enemmän siitä, mikä on hyvää ja mikä huonoa ryhmäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Introvertit vaan on parempia kaikin tavoin kuin rasittavat taaperon tasolle jääneet ekstrovertit, jotka eivät kestä hetkeäkään yksin tai oksentamatta ajatuksiaan muiden päälle. Koronakin on niiden vika!
Olen ylpeä introvertti ja vielä niin julma, että nauran ekstroverteille jotka levittelevät koronaa eniten ja sitten itkevät kun kasetti ei kestä olla eristyksissä.
Siitäs saitte! Jos on teille vaikeaa olla vähän aikaa yksikseen oman itsensä kanssa, niin on se muillekin raskasta, olla teidän kanssa.
Mitä voi olettaa ihmiseltä joka ei itsekään kestä omaa seuraansa? Että muut kestäisivät häntä muka?
Kyllä Suomessakin oletusarvo edelleenkin on ekstroverttiys. Jos et ole sellainen, pitää vähintään työelämässä ja opinnoissa (ryhmätyöt, keskustelut) jatkuvasti teeskennellä. Itse asiassa introvertillä on opinnoissa hankalampaa kuin aiemmin, kun oikeasti saattoi hyvin menestyä yksinkin hautautumalla tutkijankammioonsa. Vaikka introverttiys on täällä yleistä ja introverttejä myös arvostetaan enemmän kuin monessa muussa maassa, Suomessakin ekstroverttiys on koko ajan enemmän ja enemmän vaatimuksena. Miksi?
Ekstrovertti= ei kestä itsekään oman itsensä seuraa ahdistumatta, eli yksin olo on vaikeaa.
Introvertti= kestää omaa seuraansa hyvin ja nauttii siitä, mutta ei luonnollisestikaan kestä ekstroverttien seuraa, koska eiväthän he itsekään sitä kestä.
Siitä lähtien, kun 30 vuotta oli ensin jankutettu, kuinka ihmisen tärkein ominaisuus on olla niin saakelin sosiaalinen.
Kun ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessakin oletusarvo edelleenkin on ekstroverttiys. Jos et ole sellainen, pitää vähintään työelämässä ja opinnoissa (ryhmätyöt, keskustelut) jatkuvasti teeskennellä. Itse asiassa introvertillä on opinnoissa hankalampaa kuin aiemmin, kun oikeasti saattoi hyvin menestyä yksinkin hautautumalla tutkijankammioonsa. Vaikka introverttiys on täällä yleistä ja introverttejä myös arvostetaan enemmän kuin monessa muussa maassa, Suomessakin ekstroverttiys on koko ajan enemmän ja enemmän vaatimuksena. Miksi?
Koska nykyajan ihmiset ovat niin itsekkäitä, sietämättömiä ja ahneita, että heidän on saatava imeä muista ihmisistä kaikki mehut irti.
Siksi introverttejä ei hyväksytä, kun he pakenevat noita myrkyllisiä verenimijä hirviöitä.
Olen yrittänyt olla sosiaalinen ja ekstrovertti, mutta olen hyvin pettynyt siihen sosiaalisuuteen.
Ihmiset eivät juuri koskaan tee muuta, kuin juoruavat, nillittävät, kieroilevat, valehtelevat ja puhuvat jotain äärimmäisen tylsää sisällötöntä skeidaa.
Oikeasti introvertti ihminen ei tee itsestään numeroa, kuten nämä ns. "introvertit", joilla on ihan jokin muu ongelma kuin introverttius. Ehkä he vaan ovat pysyvän v...ksen vallassa, ja siksi oksentavat muiden niskaan kaiken kaunan ja vihan.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään vaiheessa. Itse ainakin jatkuvasti olen vaan outo muiden silmissä, kun tarvitsen yksinoloa ilman häiriötekijöitä jotta akut latautuu. Rentoutumisen pilaa jos tulee viestejä tai puheluita kesken oman ajan tai jos liian innokas naapuri tervehtii rajan yli, pahimmassa tapauksessa rupeaa heittämään jotain smalltalkkia. Joinain päivinä ainoa tapa rentoutua on ajaa rauhallista pikkutietä jossa ei ole muita liikkujia juurikaan. Liikkuvaan autoon ei kukaan tule juttelemaan.
Tämän takia rakastan autoilua (mitä pidempi matka, sen parempi) yksin.
Tajusin asian vasta nyt. Autoilu ei ole kivaa jos joku on kyydissä. Yksin se on täydellisintä puuhaa maan päällä.
Kekkosen aikaan introverttiys oli kovassa huudossa. Kasarilla ja kasarin jälkeen alkoi sitten tämä jenkkihömppä, että pitää olla sosiaalinen ja muuta paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti introvertti ihminen ei tee itsestään numeroa, kuten nämä ns. "introvertit", joilla on ihan jokin muu ongelma kuin introverttius. Ehkä he vaan ovat pysyvän v...ksen vallassa, ja siksi oksentavat muiden niskaan kaiken kaunan ja vihan.
Voitko määritellä tarkemmin mitä on "itsestään numeron tekeminen"
Vierailija kirjoitti:
Ekstrovertti= ei kestä itsekään oman itsensä seuraa ahdistumatta, eli yksin olo on vaikeaa.
Introvertti= kestää omaa seuraansa hyvin ja nauttii siitä, mutta ei luonnollisestikaan kestä ekstroverttien seuraa, koska eiväthän he itsekään sitä kestä.
Siinäpä taas analyysi. Salli mun nauraa. Ekstroverttius EI tarkoita sitä, että ihminen ei kestä yksinoloa. Ekstroverttius on vain normaali olotila, jossa kanssaihmiset eivät ärsytä, vaan voi nauttia erilaisten ihmisten seurasta. Itse ekstroverttina saatan olla viikkojakin yksin, ja viihdyn oikein hyvin yksinkin, mutta hyvä seura on aina mukavaa.
Tuo on kyllä erittäin hyvä testi ihan kenelle vaan.
Testaa oletko oikeasti hyvä ja mielettömän upea, mahtava tyyppi!
Testi on helppo ja yksinkertainen.
Kokeile olla ihan keskenäsi oman itsesi seurassa. Jos ahdistaa, niin tuskin olet kovin ihana ihminen.
Ja jos et kestä edes itse omaa itseäsi, niin äläpä juma¤auta ala muille aukomaan päätäsi, siitä ettei hekään sinua jaksa.
Nämä ns. "introvertit" ovat usein ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta tule toimeen toisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä taas analyysi. Salli mun nauraa. Ekstroverttius EI tarkoita sitä, että ihminen ei kestä yksinoloa. Ekstroverttius on vain normaali olotila, jossa kanssaihmiset eivät ärsytä, vaan voi nauttia erilaisten ihmisten seurasta. Itse ekstroverttina saatan olla viikkojakin yksin, ja viihdyn oikein hyvin yksinkin, mutta hyvä seura on aina mukavaa.
Introvertteys on normaali olotila.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ns. "introvertit" ovat usein ihmisiä, jotka eivät syystä tai toisesta tule toimeen toisten ihmisten kanssa.
Tulen toimeen normaalien ihmisten kanssa, mutta väsyn heidänkin seurastaan ja tarvitsen paljon omaa aikaa.
Sietämättömiä ihmisiä en siedä, eikä heitä tarvitsekaan sietää.
Tämä on vähän sama kuin kehopositiivisuuden kanssa. Ennen on saanut halveksia avoimesti kaikkia ylipainoisia ihmisiä, ja on ollut hyväksyttävää olla vain ja ainoastaan hyvin laiha.
Nyt kun lihavat ihmiset ovat kieltäytyneet vihaamasta omaa kehoaan ja eivät enää alistu kiusattaviksi, niin on alettu inisemään ja kitisemään (muka huolissaan), että miten ne kehtaavat "ylpeillä" ja "ihannoida".
Kun ei siitä ole kysymys.
Ja sama muidenkin kohdalla. Naiset eivät enää alistu miesten omaisuudeksi ja orjiksi, niin ovat nyt "alistamassa" miehet.
Totta kai se on ylemmyydentuntoista jos se tapahtuu vastakkaista luonteenlaatua halveksimalla. Ojasta allikkoon ja kaikkien sota kaikkia vastaan.