Miehen tyly (?) vastaus viestiini
Olen menossa toimenpiteeseen. Mies, jonka kanssa on ollut ”juttua”, tietää tästä ja lupasi olla tukena.
On ammatiltaan terveysalalla eli tottunut potilaisiin ym. ja ihmisten jännityksiin yms.
Eilen sitten laitoin että no niin, huomenna sitten ja luettelin kaikki mikä jännittää…
Vastaus tuli 6h viestini laitosta myöhään illalla:
”Tsemppiä!”’
Okei. Minä vuodatan kaikki ja sieltä tulee yksi sana. Olen jotenkin pettynyt. Ehkä olen herkkis kun toimenpide jännittää, mutta jotenkin tuntui että mut ohitettiin täysin.
Ylireagoinko?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä ap:ta täysin. Minä olin suunnitellussa isohkossa leikkauksessa kesällä. Kyllä ne ”tsemppiä” viestit ennen leikkausta tuntui aikalailla vittuilulta tuntui.
Itse käytin aiemmin tuota tsemppiä-samaa, mutta kun omalla kohdalla tajusi miten hölmöltä se kuulostaa eikä oikeasti tarkoita mitään. Nyt olen lopettanut sen sanan käytön
Jaha, tsempin toivottelustakin voi joku näköjään loukkaantua. Itse ottaisin positiivisesti, henkilö on ajatellut minua ja tilannettani, tahtoo rohkaista ja valitsee nyt sitten tämän sanan. Mitä pitäisi sanoa? Itse en tykkäisi mistään paatoksellisesta "kauheeta mikä juttu, miten ihmeessä kestät, olet varmaan kauhuissasi"-vuodatuksesta.
Jos mies on tuollainen tylynpuoleinen, ehkä et ole vaan aiemmin huomannut kun ei ole ollut sellaista tilannetta?
No mutta; jos tuo mies on luvannut tukea ja jeesata ap:ta leikkauksen aikana/jälkimainingeissa niin melko tympeää on, jos ei nyt palaa asiaan ja kysy miten meni tms.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä heräämöstä…. Mulla muutakaan tekemistä ole, niin päivitän…
Laitoin tuohon tsemppiviestiin paria tuntia ennen toimenpidettä vaan että ”Kiitos. Jännittää tosi kovasti…”Hän on ollut paikalla muutaman kerran eikä ole avannut edes viestiäni.
Ap
Sori nyt AP, mutta ei tämä nyt oikein hyvältä vaikuta. Mies on joko tyly tai ei kummempia välitä housut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihmisillä on niin kovin erilaisia tapoja viestiä. Teillä tuo viestintä taitaa olla vähän eri ääripäistä.
Juttele miehelle vaikka hyvän aterian ääressä avoimesti ja ilman syyttelyä. Tässä ruokavinkki:
Maksamakkarakeitto:
1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !
Tämä on tässä ketjussa ensimmäinen käytännöllinen ehdotus etsiä ongelmaan ratkaisua. Ei muuta kuin keitto tulille ja juttelemaan !
Sairaanhoitajat on aika kylmää porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ihmisillä on niin kovin erilaisia tapoja viestiä. Teillä tuo viestintä taitaa olla vähän eri ääripäistä.
Juttele miehelle vaikka hyvän aterian ääressä avoimesti ja ilman syyttelyä. Tässä ruokavinkki:
Maksamakkarakeitto:
1. Kiehauta 2,5 dl täysmaitoa.
2. Lisää joukkoon muutamia purjosipuliviipaleita, 1/2 dl pakasteherneitä ja kourallinen cashew-pähkinöitä.
3. Kiehauta ja lisää 20-30 grammaa voita tai margariinia.
4. Viipaloi joukkoon 150 grammaa maksamakkaraa.
5. Kiehauta ja mausta ruohosipulilla, mintulla, meiramilla, juustokuminalla ja muskottipähkinällä. Lisää suolaa maun mukaan.
6. Kiehauta ja anna maun tasaantua 15-20 min.Keitto on valmis nautittavaksi. Helppoa, edullista ja hyvää !
Hirveää sontaa, makuelämyksiä only in Finland
No todellakin on tökeröä mieheltä, en ymmärrä näitä vastauksia ollenkaan. En vastaisi ystävälle tai kenellekään tuohon sävyyn koka kertoo minulle peloistaan tai tuntuu tarvitsevan tukea. Tuolla viestillä mies kokonaan ohittaa tunteesi eikö osoita myötätuntoa tai kiinnostusta siihen mikä jännittää tai. Kukaan tiskin olettaa että mies osaisi jotenkin viedä jännityksen pois, mutta on ihan normaalia jakaa tuntojaan ja toivoa hieman sympatiaa.
Jos mies ei ole edes ottanut yhteyttä operaation jälkeen, niin aika turhalta tyypiltä vaikuttaa. Ei jatkoon. En usko, että hän voisi edes tulevaisuudessa osoittaa myötätuntoa tai osallistua vaikeampaan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin tuohon tsemppiviestiin paria tuntia ennen toimenpidettä vaan että ”Kiitos. Jännittää tosi kovasti…”Hän on ollut paikalla muutaman kerran eikä ole avannut edes viestiäni.
Ap
Toivottavasti mies löytää paremman!
Vierailija kirjoitti:
No todellakin on tökeröä mieheltä, en ymmärrä näitä vastauksia ollenkaan. En vastaisi ystävälle tai kenellekään tuohon sävyyn koka kertoo minulle peloistaan tai tuntuu tarvitsevan tukea. Tuolla viestillä mies kokonaan ohittaa tunteesi eikö osoita myötätuntoa tai kiinnostusta siihen mikä jännittää tai. Kukaan tiskin olettaa että mies osaisi jotenkin viedä jännityksen pois, mutta on ihan normaalia jakaa tuntojaan ja toivoa hieman sympatiaa.
Jos mies ei ole edes ottanut yhteyttä operaation jälkeen, niin aika turhalta tyypiltä vaikuttaa. Ei jatkoon. En usko, että hän voisi edes tulevaisuudessa osoittaa myötätuntoa tai osallistua vaikeampaan keskusteluun.
Mies ei osoita tunteita tai kiinnostusta koska hänellä ei niitä ap:ta kohtaan ole. Miten sitä on niin vaikea käsittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mies??? Toivottavasti Ap löytää paremman!
Jos kirjoitit hänelle niin
kuin potilas kirjoittaa?
On muuten ärsyttävää jos kertoo olevansa hoitoalalla töissä, kumminkaimat ym luulee että haluat vapaa-ajallakin kuulla kaiken heidän sairauksista, vilkaista paiseita ym.
En halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä heräämöstä…. 7Mulla muutakaan tekemistä ole, niin päivitän…
Ap
Mies??? Toivottavasti Ap löytää paremman!
On niitä semmoisia jotka tykkää hoitaa naista. Ne hoitaa ja kontrolloi ja päättää mitä nainen saa ja ei saa tehdä. Ja jotkut naiset semmoisista tykkääkin.
Mutta harvempi lääkäri tai sairaanhoitaja haluaa semmoista suhdetta. Juristit ja saarnamiehet paremminkin.
Hmm, ihan hyvä pointti, ettei haluaisi hoitaa vapaa-ajallaan, mutta varta vasten kysyin häneltä, onko tämä Ok että tsemppaa mua ja on tukena, kun ammatissaankin hoitaa.
Mies lupasi että ”tietysti, mä teen sitä muutenkin, tottakai mä jeesaan sua!” ja lupasi olla tukena/käytettävissä.
Siksi ihmettelen, että viestiäni ei nyt edes avata.
Olo on hämmentynyt ja juuri sellainen ettei tee mieli ainakaan itse ottaa enää mitään yhteyksiä.
Ap
Oliko joku kauneus operaatio johon on vapaaehtoisesti hakeuduttu
Vierailija kirjoitti:
Oliko joku kauneus operaatio johon on vapaaehtoisesti hakeuduttu
Ei ollut.
Operaatio, johon en voinut nyt itse vaikuttaa, kivulias ja anestesian vaativa, ei mikään ”läpihuutojuttu”.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet aikuinen ihminen. Tästä tulee varmaan paha mieli, mutta. Tosi luotaantyöntävää minusta, että joku ei ymmärrä pitää tiettyä asiallista etäisyyttä niiden kanssa, jotka eivät ole niitä kaikkein läheisimpiä. Ymmärrän miehen viestin ihan täysin.
Osoitat omien ja muiden rajojen kunnioittamista, kun et vyörytä syliin koko pottia heti, kun joku yhteys toiseen ihmiseen muodostuu.
Muunlaiset kommentit osoittavat, miten turvattomia suurin osa aikuisista ihmisistä täällä on.
No mä en ymmärrä tota viestiä. Oli asia mikä hyvänsä ja jos joku näkee vaivaa kertoakseen asiasta, olisi kohteliasta vastata jotain muutakin kuin yksi sana. Ja ei, mikään pakko se ei ole, mutta kohteliasta ja ajattelevaista kyllä.
Itselle tuli mieleen, että jos teillä on joku juttu joka sisältää seksiä, mies haluaa pitää sut loitolla. Eli ei halua olla tukena tai että jaat henk koht asioita. Siksi vastasi noin, että halusi näyttää, ettei ole henkilö kenen kanssa puidaan mitään ongelmia.
Itse sanoisin suoraan, että tuntu tympeeltä tollanen, ettei vastata kun yks sana eikä kysytä mitään. Ja siitä se varmaan suuttuu ja häippäsee, mutta mitäs sitten.
Keskittyisin enemmän siihen, että mikä fiilis tosta vastauksesta sulle jäi ja sulla nyt on. Koska saa tollanen harmittaa. En miettis niinkään, et miksi se noin teki.Joo, ja kun annan pikkusormen, lähtee koko käsi. Jos ihminen ei osaa pitää omia ja toisen rajoja, niin ei se sillä helpotu, että alkaa mielistelemään. Tuo viesti oli ihan tarpeeksi kohtelias.
Ja näinhän se just olikin, että seksisuhde/ihan alkuvaiheessa oleva tapailusuhde kyseessä jos on "juttua". Ei silloin tuommosia juttuja kuulukaan puida.
Siis mitä vattua..
Mitä mielistelemään ja pitämään rajoja? Siis en ymmärtänyt ollenkaan mitä halusit sanoa.
Olen tuon kirjoittaja jolle vastasit ja juu, minusta vaikuttaa ettei mies nyt halua, että juttu syvenee ja siksi ei ole tukena.
Symppaatko siis nyt tuon miehen toimintaa ja hyvä ettei anna ap:n luulla liikoja?
Joo eihän siinä mitään, jos ei kiinnosta syvempi juttu, mutta sanoisi suoraan mitä haluaa.
Usein tuntuu, että ihmiset eivät saa sitä suutaan auki. Sitten käyttäydytään välttelevästi ja toivotaan, että se toinen tajuaisi siitä.
Täähän on vaikka ghostaamisenkin perus periaate.
Typeriä vastauksia ap saanut muutenkin.
Jos kelpaa tapailla ja mitä lie ikinä, mutta 6 h päästä viitsitään vastata yhdellä sanalla tärkeään viestiin, niin on aikamoista toisen aliarvostusta.
Aika usein sitä vaivaa nähdään pienin mahdollinen määrä silloin, kun itse ei hyödy ko tilanteessa vastaamisesta mitään.
Näitä ihmisiä on paljon, kaikki pyörii oman navan ympärillä.
Ap, onko miehestä kuulunut?
Ensinnäkin, jos mies vastaa kuuden tunnin viiveellä mihinkään viestiin, niin unohda koko "juttu". Sitä ei kiinnosta paskaakaan sinä tai sun ongelmat. Ja jos itse koit ton vastauksen tylyksi ja kylmäksi suhteutettuna sun avautumiseen, niin todennäköisesti se myös oli sitä.
Sun intuitiosi oli täysin oikeassa ja mies halusi viivyttelyllään sekä tylyllä viestillään ilmaista, että et ole hänelle tärkeä ja että hän haluaa pysyä susta etäällä. Pillu kelpaa kyllä jatkossakin, mikäli suostut olemaan hänelle kuin ilmaa.
Joo, ja kun annan pikkusormen, lähtee koko käsi. Jos ihminen ei osaa pitää omia ja toisen rajoja, niin ei se sillä helpotu, että alkaa mielistelemään. Tuo viesti oli ihan tarpeeksi kohtelias.
Ja näinhän se just olikin, että seksisuhde/ihan alkuvaiheessa oleva tapailusuhde kyseessä jos on "juttua". Ei silloin tuommosia juttuja kuulukaan puida.