Miehen tyly (?) vastaus viestiini
Olen menossa toimenpiteeseen. Mies, jonka kanssa on ollut ”juttua”, tietää tästä ja lupasi olla tukena.
On ammatiltaan terveysalalla eli tottunut potilaisiin ym. ja ihmisten jännityksiin yms.
Eilen sitten laitoin että no niin, huomenna sitten ja luettelin kaikki mikä jännittää…
Vastaus tuli 6h viestini laitosta myöhään illalla:
”Tsemppiä!”’
Okei. Minä vuodatan kaikki ja sieltä tulee yksi sana. Olen jotenkin pettynyt. Ehkä olen herkkis kun toimenpide jännittää, mutta jotenkin tuntui että mut ohitettiin täysin.
Ylireagoinko?
Kommentit (127)
Olet ollut leikkauksessa ja mies ei ole edelleenkään huomioinut viestiäsi? Ja teillä on ”juttua?”
Joku ei nyt täsmää.. Se juttu taitaa olla omassa päässäsi.
Update:
Mies on aamulla avannut eilisen viestini (joo, oli kaikki systeemit alhaalla), mutta ei ole kommentoinut tai vastannut mitään, saati kysynyt miten voin tai että miten meni.
Tää tais sitten olla tässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millainen suhde teillä on ap?
Ilmeisesti monimutkainen…
Siis kaverisuhde, jossa ollut lämpiämistä ja olisi ollut mahdollisuus parisuhteellekin.
Ollaan tunnettu jo muutaman vuoden mutta nyt välit menneet lämpimämmäksi.
Viime viikolla viimeksi nähtiin ja kaikki oli tosi hyvin, juteltiin kunnolla suhteesta ja siitä että se on molemmille tärkeä. Vähän sanoin siitä kun hänellä nykyään taipumus vastata viiveellä, pahoitteli että on kiirettä eikä tee sitä tahallaan.
No, itse olen sitä mieltä kuitenkin että jos joku on prioriteetti niin se on: oli se sitten ihminen tai se työ. Ymmärrän kiireet, mutten sitä että vastataan toistuvasti myöhään tai nyt näköjään ei mitään.
Tämä oli kyllä minulle nyt se viimeinen pisara.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaverisuhde, jossa ollut lämpiämistä ja olisi ollut mahdollisuus parisuhteellekin.
Viime viikolla viimeksi nähtiin ja kaikki oli tosi hyvin, juteltiin kunnolla suhteesta ja siitä että se on molemmille tärkeä. Vähän sanoin siitä kun hänellä nykyään taipumus vastata viiveellä, pahoitteli että on kiirettä eikä tee sitä tahallaan.
No, itse olen sitä mieltä kuitenkin että jos joku on prioriteetti niin se on: oli se sitten ihminen tai se työ. Ymmärrän kiireet, mutten sitä että vastataan toistuvasti myöhään tai nyt näköjään ei mitään.
Ap
Sori ap, mutta teillä on tainnut olla kuitenkin vähän erilaiset toiveet jutun suhteen.
Miehet tuppaa kiinnostumaan heti tai ei ollenkaan (tietysti poikkeuksia on). Yleensä jos vuosien päästä kiinnostuu kaverista, niin joko se kaveri on yhtäkkiä muuttunut todella hemaisevaksi tai sitten miehellä on yksinäistä tai seksin puutetta.
Keskustelu tapahtui varmaan sinun aloitteestasi? Mieshän myötäilee sinua muutenkin. Syyt siihen edellä.
Ehkä hänellä ei ole töiden tai muun takia aikaa panostaa parisuhteen etsimiseen, mutta haluaa pitää jonkun lähellään. Sinä taas satutat itseäsi siinä, koska olet enemmän tunteella mukana.
Mietipä, että jos olisit jättänyt vakavat keskustelut keskustelematta, jättänyt kysymättä, että saatko avautua leikkauksesta (pun not intended) jne, olisiko mies ollut aktiivisempi vai tyytyväisenä jatkanut samaan malliin, ihmissuhteessa joka ei vaadi häneltä panostusta?
Ei joo kannata antaa tekohengitystä suhteelle... Eikä enää menettää enempää itsekunnioitusta puskemalla vähän väkisellään, tiedät sen varmaan itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo, luultavasti hän ei tosiaan ole sinusta erityisen kiinnostunut.
Jotkut on sellaisia "kilttipoikia", jotka sanoo kaikkeen joojoo, kyllä autan, tottakai, tykkään joo sinusta, rakastan rakastan, jne jne. kun eivät kehtaa tai osaa sanoa mihinkään että ei kiinnosta, en erityisesti välitä, en ehdi enkä tykkää. Ehkä tämä oli sitten sitä tyyppiä.
Tosiaan tuon ammatin (lääkärikö?) puolesta todella ihmettelen, voiko edes ikinä kiinnostaa ihminen joka keksii kysyä ammattiapua mahdolliselta suhdesäädöltä. Olen naislääkäri, mutta tunnustan, että juoksisin kauas, jos aloittelevassa suhteessa joutuisin tuollaiseen tilanteeseen. Toisin kuin aloittajan mies minä tosin sanoisin jo heti saman tien (oli sitten tylyä tai ei), että kuule, jos haluat suhteestamme jotakin, niin unohdetaan nää lääkärileikit saman tien. En ole sinulle lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jotkut on sellaisia "kilttipoikia", jotka sanoo kaikkeen joojoo, kyllä autan, tottakai, tykkään joo sinusta, rakastan rakastan, jne jne. kun eivät kehtaa tai osaa sanoa mihinkään että ei kiinnosta, en erityisesti välitä, en ehdi enkä tykkää. Ehkä tämä oli sitten sitä tyyppiä.
Tosiaan tuon ammatin (lääkärikö?) puolesta todella ihmettelen, voiko edes ikinä kiinnostaa ihminen joka keksii kysyä ammattiapua mahdolliselta suhdesäädöltä. Olen naislääkäri, mutta tunnustan, että juoksisin kauas, jos aloittelevassa suhteessa joutuisin tuollaiseen tilanteeseen. Toisin kuin aloittajan mies minä tosin sanoisin jo heti saman tien (oli sitten tylyä tai ei), että kuule, jos haluat suhteestamme jotakin, niin unohdetaan nää lääkärileikit saman tien. En ole sinulle lääkäri.
No oli tää jamppa lääkäri tai vaikka palomies: kyllä mä nyt jopa ihan kaverilta (ilman taka-aikeita) kysyisin miten joku leikkaus on mennyt…! Outoa, ettei nyt edes kaverina vaivaudu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No oli tää jamppa lääkäri tai vaikka palomies: kyllä mä nyt jopa ihan kaverilta (ilman taka-aikeita) kysyisin miten joku leikkaus on mennyt…! Outoa, ettei nyt edes kaverina vaivaudu?
Josko loukkaantui, kun mahdollinen tyttöystäväkandidaatti rupesi pitämään lääkärinä?
Kyllä miehilläkin on tunteita.
Harmittaako, ap, kun pääsi kala koukusta, ihan omaa pöljyyttäsi vielä?
Ilmeisesti leikkaus ei ollut kummoinenkaan kun iltapäivällä jo hyvin pysyi känny potilaan kädessä. Luomiko poistettiin vai laitettiin kierukka?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti leikkaus ei ollut kummoinenkaan kun iltapäivällä jo hyvin pysyi känny potilaan kädessä. Luomiko poistettiin vai laitettiin kierukka?
Öööh, mitäköhän väärää ap on tässä tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mieti vähän itte.
jos oot siivooja niin onko kiva mies jos vie sut lääväänsä joka on mullin mallin ja sanoo että viittiks auttaa mua tässä.. kun se on SUN ALAA...
No mietipä, monta kertaa Tuokin mies on ollut puhelin kädessä 6 tunnin aikana vastaamatta viestiisi mitään? Vaikka olisi töissäkin, niin onhan työpäivän aikana taukoja.
Eli et sinä hänelle mitään erityistä merkitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mieti vähän itte.
jos oot siivooja niin onko kiva mies jos vie sut lääväänsä joka on mullin mallin ja sanoo että viittiks auttaa mua tässä.. kun se on SUN ALAA...
Tämä käsiteltiin jo.
Lue koko ketju.
Aina näitä kuppaajia riittää jotka haluaa hoitajien tai lääkärien hoitavan ja auttavan jopa virka-ajan ulkopuolella. Päivystykseen mars jos on vaivaa tai sääliä kerjäämään mt-hoitajan puheille. Ystävät ja sulhasehdokkaat eivät ole ilmaisia terapeutteja pelkästään ammattinsa puolesta.
Onko tämä mies Helsingin seudulta?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä mies Helsingin seudulta?
Onko sillä merkitystä? Emme edes tiedä, onko mies hoitaja, lääkäri, psykologi, lähihoitaja, hieroja, fysioterapeutti tai vaikkapa labrahoitaja…
Yrität yksilöidä häntä omaan puolisoosi sen perusteella että asuisi etelässä?
Huh.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä heräämöstä…. Mulla muutakaan tekemistä ole, niin päivitän…
Laitoin tuohon tsemppiviestiin paria tuntia ennen toimenpidettä vaan että ”Kiitos. Jännittää tosi kovasti…”Hän on ollut paikalla muutaman kerran eikä ole avannut edes viestiäni.
Ap
No mitä tähän olisi pitänyt vielä vastata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä heräämöstä…. Mulla muutakaan tekemistä ole, niin päivitän…
Laitoin tuohon tsemppiviestiin paria tuntia ennen toimenpidettä vaan että ”Kiitos. Jännittää tosi kovasti…”Hän on ollut paikalla muutaman kerran eikä ole avannut edes viestiäni.
Ap
No mitä tähän olisi pitänyt vielä vastata?
Ennen toimenpidettä: ”Älä suotta! Hyvin se menee!”
Toimenpiteen jälkeen: ”Sorry, näin tän vasta nyt! Miten meni? Mikä vointi?”
Simple.
Saman asian saa sanottua yhdellä tai kymmenellä sanalla. Miehet pitävät tehokkuudesta. Etenkin jos on töissä eikä ehdi vastailemaan rauhassa.