Miehen tyly (?) vastaus viestiini
Olen menossa toimenpiteeseen. Mies, jonka kanssa on ollut ”juttua”, tietää tästä ja lupasi olla tukena.
On ammatiltaan terveysalalla eli tottunut potilaisiin ym. ja ihmisten jännityksiin yms.
Eilen sitten laitoin että no niin, huomenna sitten ja luettelin kaikki mikä jännittää…
Vastaus tuli 6h viestini laitosta myöhään illalla:
”Tsemppiä!”’
Okei. Minä vuodatan kaikki ja sieltä tulee yksi sana. Olen jotenkin pettynyt. Ehkä olen herkkis kun toimenpide jännittää, mutta jotenkin tuntui että mut ohitettiin täysin.
Ylireagoinko?
Kommentit (127)
Hyvin miehelle "tyypillistä", ei kaikille tosin. Et oo yliherkkä. Ihan ymmärrettävää. Ihan töks, että tuli vaan se yks sana eikä vastauksia ja "oikeaa" tukea. Joko ei osaa tai ei välitä. Jälkimmäistä voi vähän varoa, jos ei ole jo lapsia tms. Jos ei vaan osaa, niin se on sitten tottumiskysymys, tai sano suoraan mitä otsikossa, mutta kivasti. Mutta tosissaan. Näet sitten kumpi, ei osaa vai ei välitä.
Oliko viestistäsi selvästi luettavissa, että olisit kaivannut mieheltä ammatillisen vastauksen? Ehkä hän ohitti ne kaikki tuolla tsemppaavalla kommentilla, koska hän ei halua kanssasi ammatillista 'hoivasuhdetta'. Ja vaikeahan hänen on niihin asioihin kantaa ottaa, jos ei ole sinun hoitotiimissäsi, ja tarkemmin perillä sinun operaatioosi liittyvistä asioista.
Menin hammaslääkäriin ja mies järjesti itselleen aikaa saattaa minut sinne. Lähettää tämän tyylisiä tsemppausviestejä ellei tule mukaani "Kaikki menee hyvin, älä turhaan pelkää. Minulla sama toimenpide meni täysin kivuttomasti ja oli nopeasti ohi."
"Tsemppiä" on kuin viesti työkaverilta.
Taidat olla aika herkillä sen operaation takia, mutta älä purra sitä mieheen. Se ei ole hänen vikansa. Taitaa olla että olisit ottanut herneen nenään ihan riippumatta siitä mitä hän vastaa.
No mitä tuohon olisi pitänyt vastata?
Mies ei ole jutussanne mukana niinkuin sinä. Piste. Älä enää vuodata sille pitkiä viestejä.
Mies on jo kyllästynyt sun "huolen aiheisiin"?
Kaikilla on välillä vaikeaa. Ehkä miestä ärsyttää tuo spekulointi? Minua ainakin vähän ärsyttäisi. Sittenpä sen näkee, on ajanhukkaa murehtia huomisen huolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisin ehkä odottanut jotain ”Hyvin se menee, älä jännitä!” Ja sitten vastauksia mun huolenaiheisiin, komplikaatioihin jne. Koska hän osaisi kertoa niistä ja niiden todennäköisyyksistä…
Toimenpiteen aikataulu selvisi vasta viikon loppupuolella, joten en tästä ollut ehtinyt hänelle mitenkään ”jauhaa”.
Ap
Noista komplikaatioista, se on hoitavan lääkärisi hommia. Mies ei ole töissä sinulle.
No ei, mutta oletetaan että Ap;n ihastus on vaikkapa sisätautilääkäri ja Ap menossa kystan poistoon jonka alaan tmp kuuluu, niin kyllä kai tuo mies olisi voinut hälventää Ap:n huolta ja rauhoitella?
Itse vaan ajattelen, että aika lyhytsanainen oli. Että ei ole kiinnostunut ainakaan yhtä paljon kuin minä.
Nyt vielä tässä toimenpidettä odotellessa on liikaa aikaa ajatella…
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itse vaan ajattelen, että aika lyhytsanainen oli. Että ei ole kiinnostunut ainakaan yhtä paljon kuin minä.
Nyt vielä tässä toimenpidettä odotellessa on liikaa aikaa ajatella…Ap
Ei olekaan. Nimittäin jonninjoutavien viestien kirjoittamisesta.
En mä osais raapustaa mitään pitkää viestiä tollaseen. Olisin varmaan itsekin laittanut vastaavan viestin enkä tullut edes ajatelleeksi, että sitä voi pitää tylynä.
body p kirjoitti:
Oliko viestistäsi selvästi luettavissa, että olisit kaivannut mieheltä ammatillisen vastauksen? Ehkä hän ohitti ne kaikki tuolla tsemppaavalla kommentilla, koska hän ei halua kanssasi ammatillista 'hoivasuhdetta'. Ja vaikeahan hänen on niihin asioihin kantaa ottaa, jos ei ole sinun hoitotiimissäsi, ja tarkemmin perillä sinun operaatioosi liittyvistä asioista.
Olen huomannut, että kaikki terveys- ja sosiaalialalla olevat ovat aivan vainoharhaisia sen suhteen etteivät muut vain hyväksikäyttäisi heidän ammatillista osaamistaan tai pyrkisi kaatamaan ongelmiaan heidän niskaansa koska ammatti. Joo ymmärrän, että monet yrittävät saada "ilmaispalveluita", mutta kun kyse on lähimmistä ihmisistä, niin hei haloo! Jos työ tekee sinusta kyvyttömän asettumaan läheisen asemaan ja jakamaan itsestäsi, niin on jo loppuunpalamiset tulilla. Empatiakyvytön tai -haluton ihminen on sietämätön kumppanina ja vanhempana.
Vierailija kirjoitti:
body p kirjoitti:
Olen huomannut, että kaikki terveys- ja sosiaalialalla olevat ovat aivan vainoharhaisia sen suhteen etteivät muut vain hyväksikäyttäisi heidän ammatillista osaamistaan tai pyrkisi kaatamaan ongelmiaan heidän niskaansa koska ammatti. Joo ymmärrän, että monet yrittävät saada "ilmaispalveluita", mutta kun kyse on lähimmistä ihmisistä, niin hei haloo! Jos työ tekee sinusta kyvyttömän asettumaan läheisen asemaan ja jakamaan itsestäsi, niin on jo loppuunpalamiset tulilla. Empatiakyvytön tai -haluton ihminen on sietämätön kumppanina ja vanhempana.
Amen! Hyvä kirjoitus!
Oli minustakin vähän tylyhkö, tai ehkä ennemminkin ylimalkainen, etenkin kun kesti noin kauan, mutta en heti tulkitsisi pahimman kautta. Saattaa olla toimenpiteenä hänelle niin itsestäänselvän turvallinen, ja komplikaatiot niin harvinaisia, ettei osaa ottaa aloittahan pelkoja vakavasti. Lisäksi kuuden tunnin viiveen voisi tulkita, että on ollut kiireinen ja raskas päivä.
Aloittaja, murjota vähän itseksesi, mutta älä anna sen näkyä miehelle. Vasta ajan kanssa saat selville, oliko "tylyys" vain ajattelemattomutta, vai eikö miestä kiinnosta. Eivät kaikki miehet todellakaan osaa ilmaista itseään siten kuin monien naisten mielestä kuuluisi, omanikin oppi vasta vuosien saatossa.
On tuo aika ajattelematonta häneltä. Ehkä en jatkaisi noin epäempaattisen kanssa juttua... ihan peruskäytöstapoja on vastata vähän pidemmin jos toisella on pitkä juttu, JOS kiinnostaa siis. Ehkei häntä kiinnosta. Ei tätä merkkiä kannata sivuuttaa.
Itse olisin vastannut, että: "haluatko punaisia vai valkoisia ruusuja arkulle". Perään sitten joku hauska emoji.
Siis onko ap:lla ollut jotain suhteenpoikasta tämä miehen kanssa, vai onko hän vain joku kaveri, jolle on jutellut asiasta?
Jos jälkimmäinen, niin miksi juttelet jollekkin kaverille (ei paras kaveri?) terveyteesi liittyvistä ongelmista?
Ja jos se on joku suhteellisen alkutekijöissä oleva suhde, niin miksi kaadat hänen niskaan jotain henkilökohtaisia ongelmiasi? Noin vain varmistat, että et enää ikinä kuule hänestä. Itse en kyllä olisi halunnut suhteen alkuvaiheessa kuulla kumppanin lääkärikäynneistä ja hänen mahdollisista peloistaan asiaan liittyen. Annat itsestäsi heikon kuvan, ja se ei taida houkuttaa juuri ketään.
Ei helevetti täällä on tyhmät jutut.