Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rokotevastainen tytär laittoi välit poikki isovanhempiin. Selittäkää logiikka (HS mielipide)

Vierailija
04.10.2021 |

Tajuaisin toisin päin, mutta näin päin en tajua. Laittoi välit poikki, koska isovanhemmat OTTIVAT rokotuksen.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008306569.html

Kommentit (149)

Vierailija
41/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen väite, että kampanjassa rokotteiden puolesta on jotain pelottavaa, on äärimmäisen kiinnostava. Koetteko yleisesti elämän modernissa yhteiskunnassa ahdistavana ja pelottavana?

Koko nykyinen yhteiskuntaelämä perustuu näille "äärimmäisen pelottaville toimille" eli siihen, että ihmiset pyrkivät hallitseman suuria kokonaisuuksia teknologian, valtioiden ja yritysten välisen yhteistyön ja viestinnän avulla.

Oletteko samoja ihmisiä, jotka liittyvät ajatuksen pirun merkistä jokaiseen uuteen asiaan EU-jäsenyydestä henkilötunnusjärjestelmän uudistukseen.

Miten internet yli päänsä pääsi luikertelemaam elämäänne. Sen luulisi jo lähtökohtaisesti olevan noilla pelimerkrillä jotain niin yliluonnollista ja kammottavaa, että ihmettelen, miten voitte toimia tällaisessa viestintäverkoissa. Voi vain miettiä, mitä valtioiden välisiä järjestelmiä sen takana on, että nämä viestit kulkevat merten ja ilmojen yli mantereelta toiselle. Miettikääpä, mikä määrä suuryrityksiä niitä rakentaa?

Tämä ristiriita on jännittävä, mutta varmaan kantajalleen syvää ahdistusta tuova.

Vierailija
42/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut varistavat rokotemyrkkyjään ympäristöönsä, ja vahingoittavat puhtaita. Parempi pysyä kaukana.

Et ehkä tiedä, mutta puskistahuutelu antaa varsin epämiellyuttävän kuvan rokotekielteisistä. Samalla siinä on mukana "kaikki eväät on syöty" -epätoivoa, kun perusteluja ei enää jakseta laittaa mukaan.

-Mutta varmaan tiesitkin, että kirjoittamasi on pelkkää puppua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämän Sars-Cov viruksen tietokonensekventti on patentoitu 73:lla eri patentilla? Miksi tautiin patentoitiin "lääke" kolme päivää sen jälkeen kun se oli "löydetty"?

Miksi sama taho omistaa sekä patentin virukseen että testiin että rokotteeseen?

Mielenkiintoisia kysymyksiä.

Jospa jättäisit moiset pohdinnat ihmisille, joila on asiaan tarvittavaa älliä ja osaamista. Sinun pikku pääkyllesi asia näkyy olevan aivan ylivoimaista rakettitiedettä...

Vierailija
44/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeinhan se tytär siinä teki, että suojelee itseään rokotetuilta. Nämä kun eivät sairauden oireita tunne ja kulkevat ympäriinsä levittämässä virusta.

Vierailija
45/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli siitä mielipidekirjoituksesta mieleen lähinnä ketju 70-lukulaisten äidit. On vain yhden puolen näkemys tuossa esillä.

Vierailija
46/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko Amerikan Yhdysvaltojen armeija rokotetaan, jos rokote olisi vaarallinen, kuka voisi olla sellaisen salaliiton takana ?

Ja mikä sen takaa että kaikki saavat samaa rokotetta? Eipä USAn hallitus kovin puhtoinen ole ennenkään ollut, vrt. Guantamo, huumebisnekset, vakoilut, CIAn ja FBI:n salaiset hankkeet.. .

Ei taatusti saa samaa. Rokotesekvenssi luodaan tietokoneella ja sitä kehitetään koneoppimisen kautta. Jokainen rokote-erä on hieman erilainen ja haittavaikutuksia yms verrataan ja syötetään koneelle oppimateriaaliksi. Ehkä ei vielä mutta pidemmällä tämä mahdollistaa myös kohdennetut salamu rhat.

Vierailija
47/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo varmaan jotain isovanhemmista, että valittavat tyttärestään Hesarin sivuilla. Tyttärellä tarkoitan siis kirjoittajien lastenlasten äitiä, sillä kovasti alleviivaavat olevansa isovanhempia. Mahdollisesti ovat päteneet rokotuksesta siihen asti, että tytär ei ole halunnut kuunnella enää. Lisäksi monet mummot ja papat haluavat väkisin päästä kontrolloimaan lastensa elämää lastenlastensa kautta. Tälläkin tarinalla on siis se toinenkin puoli, mutta fiksumpi ei hoida perheriitoja lehtien palstoilla.

En siis tiedä näistä henkilöistä mitään, mutta epäilen, että tuossa on koko totuus.

Vierailija
48/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokotetut varistavat rokotemyrkkyjään ympäristöönsä, ja vahingoittavat puhtaita. Parempi pysyä kaukana.

Suurin osa suomalaisista on rokotettu, joudut pysymään siellä kellarissasi vuosikausia. Toivottavasti sinulla

on siellä riittävästi ruokaa ja muuta tarpeellista. Yritä selvitä siitä, ystäväni.

Mulle riittää tuo lähimetsä. Ei kiinnosta kaupat ja ravintolat tai jotkut yleisötapahtumat. 

Eri

Sama. Minulla on velaton talo maalla, metsää ja kasvimaa. Pärjään näin varmasti paremmin kuin suurin osa kaupunkien infrasta riippuvaisista suomalaisista, jos maailma alkaa tosissaan myllertää. 

Vierailija
49/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämän Sars-Cov viruksen tietokonensekventti on patentoitu 73:lla eri patentilla? Miksi tautiin patentoitiin "lääke" kolme päivää sen jälkeen kun se oli "löydetty"?

Jospa jättäisit moiset pohdinnat ihmisille, joila on asiaan tarvittavaa älliä ja osaamista. Sinun pikku pääkyllesi asia näkyy olevan aivan ylivoimaista rakettitiedettä...

Kiitos kohteliaasta huolenpidosta, mutta ymmärsin asian kyllä oikein hyvin kun se minulle selitettiin. Halusinkin herätällä myös muita asiaa pohtimaan, tästä kun ei kauheasti uutisissakaan puhuta.

Vierailija
50/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

Itse olen ottanut rokotukset ja ehkä silloin kun rokotteita suunniteltiin sanoin ystäville ja läheisille, että kannattaa ottaa rokotukset.

Minulla on rokotevastaisia ystäviä ja en itse puhu rokotuksista, koska se on henkilökohtainen asia ottaako ne vai ei.

Mutta toivoisin yhteen kysymykseen vastausta rokotevastaisilta:

Miksi rokotevastaiset paasaa sitä ideologiaansa joka keskustelussa? Miksi paasaatte ihmisille joista tiedätte että heidät on jo rokotettu ?

Ja jos en sano että olen samaa mieltä, miksi loukkaannutte?

Tästä on tullut todellinen ongelma, kun ystävä suuttuu, jos en itse usko hänen teorioihinsa asioista. Ystävä suuttuu kun en vaihda mielipidettäni. MIKSI? Ja en edes väittele vastaan, mutta olen sen verran periaatteen ihminen ja rehellinen että en voi valehdellakaan olevani samaa mieltä. Haluaisin ettei turhaan keskustella asiasta koska se aina päättyy samaan: ystävä tulee vihamieliseksi, turhautuneeksi ja loukkaantuu minulle kun en usko häntä.

Tähän toivoisin vastauksen.

Minulle tulee olo kuin uskonnollisessa käännytyksessä.

Minua eikä muutamia tuntemia rokottamattomia ei kiinnosta muiden piikit. Itse pidän hysteriaam vaipumista ja kritiikittömyyttä lähinnä hieman surullisena, mutta toivon ettei höyrypäisimmät spekulaatiot rokotteen haitoista ole totta.

Jokainen tässä on nyt osa jättimäistä ihmiskoetta ja itse valitsin kontrolliryhmän.

Pidätkö huolestuttavana tai surullisena myös rokotevastaisten hysteriaa? Esim. Itse olen kuullut useasti että koska olen rokotettu, kuolen 3 vuoden sisällä.. ja ystävältä joka oli ennen koronaa ihan skarppi ihminen. Miten voin itse auttaa ihmistä joka on vaipunut tällaiseen hysteriaan? Etenkin kun olen jo ottanut rokotukset. Vinkkejä otetaan vastaan.

En pidä rokotevastaisten sekoilua lähellekään yhtä vaarallisena, mutta pahimpia höyrypäitä pidän toki aika surullisina. Toki noita en näe kuin somessa toisinaan. Tuntemani rokottamattomat ovat kaikki akateemisia ja terveen skeptisiä tähän koko koronaan tai oikeammin siitä seuranneisiin toimiin.

Joku koronapassi esimerkkinä on aivan sairas hanke. Ja toimet ja pelottelu ovat muutenkin ylimitoitettuja.

Vierailija
51/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et trollipeikko osaa vastata noihin itsekään, joten ole hiljaa. 

Vierailija
52/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo varmaan jotain isovanhemmista, että valittavat tyttärestään Hesarin sivuilla. Tyttärellä tarkoitan siis kirjoittajien lastenlasten äitiä, sillä kovasti alleviivaavat olevansa isovanhempia. Mahdollisesti ovat päteneet rokotuksesta siihen asti, että tytär ei ole halunnut kuunnella enää. Lisäksi monet mummot ja papat haluavat väkisin päästä kontrolloimaan lastensa elämää lastenlastensa kautta. Tälläkin tarinalla on siis se toinenkin puoli, mutta fiksumpi ei hoida perheriitoja lehtien palstoilla.

En siis tiedä näistä henkilöistä mitään, mutta epäilen, että tuossa on koko totuus.

Ihan neutraalisti jos kirjoitusta tarkastelee, niin otsikossa on ristiriita. "Tytär laittoi välit poikki isovanhempiin". Siis kumpi nyt on kyseessä, tytär vai lapsenlapsi?

Vierailija
53/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että on vain hyvä juttu laittaa välit poikki rokottamattomiin läheisiin ja siihen jopa kannustetaan, mutta näin päin ei olekaan ok? Tämä kahtiajako saa nyt riittää. Ihan älytöntä. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään, kuka ottaa ja kuka ei. Jokainen päättäköön itse.

Miten niin hyvä juttu? Ei tietenkään ole hyvä juttu laittaa välejä poikki tuollaisen takia. t. rokotettu

Vierailija
54/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa suomalaisista on rokotettu, joudut pysymään siellä kellarissasi vuosikausia. Toivottavasti sinulla

on siellä riittävästi ruokaa ja muuta tarpeellista. Yritä selvitä siitä, ystäväni.

Mulle riittää tuo lähimetsä. Ei kiinnosta kaupat ja ravintolat tai jotkut yleisötapahtumat. 

Eri

Sama. Minulla on velaton talo maalla, metsää ja kasvimaa. Pärjään näin varmasti paremmin kuin suurin osa kaupunkien infrasta riippuvaisista suomalaisista, jos maailma alkaa tosissaan myllertää. 

Jos tosissaan alkaa myllertämään, niin sinun pitää kyetä jotenkin suojaamaan perunamaatasi... Ehkä selviytyjällä on jäänyt viimeinen laskelma tekemättä.

Vierailija
55/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008306569.html?utm_medium=promobox&…

Isovanhemmilla ei ole mitään lakisääteistä oikeutta lastenlastensa tapaamiseen. Helsingin Sanomien jutusta ei selviä, onko vanhemmilla ollut aikaisemmin ongelmia suhteessa isovanhempiin. On paljon perheitä, joissa esimerkiksi lapsen äiti ja isä eivät hyväksy isovanhempien asenteita ja tapoja suhteessa lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen.

Lapsen äiti ja isä päättävät lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen liittyvistä asioista. Se, jonka vanhemmista on kyse, ottaa ihmissuhteita hiertävän ja perhettä kuormittavan asian puheeksi oman äitinsä ja/tai isänsä kanssa. Jos aikuinen lapsi ei halua tai osaa ottaa hankalaa asiaa puheeksi omien vanhempiensa kanssa, niin miniän tai vävyn on otettava hankala asia puheeksi appivanhempiensa kanssa.

Vierailija
56/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kohteliaasta huolenpidosta, mutta ymmärsin asian kyllä oikein hyvin kun se minulle selitettiin. Halusinkin herätällä myös muita asiaa pohtimaan, tästä kun ei kauheasti uutisissakaan puhuta.

Ei tuosta aiemmasta kommentistasi mitään ymmärrystä kyllä paistanut vaan lähinnä liuta avainsanoja joilla luulit tekeväsi vaikutuksen hölmöihin. Ettet vaan olisi itse sellainen hyödyllinen...

-eri

Vierailija
57/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoistahan asiassa on mm.se että ko.patentit omistavat lääketehtaat. Ja korostan, että asian selvittänyt taho on todellakin rautainen asiantuntija patenttien monimutkaisella kentällä. Luojan kiitos käyttävät tietotaitoaan totuuden paljastamiseksi. Myös lukuisat ihmisoikeusjärjestöt, toimittajat, lääkärit ja jopa poliisit ovat nousseet kyseenalaistamaan tätä liian läpinäkyväksi käynyttä painostusta ja massamanipulointia.

Vierailija
58/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008306569.html?utm_medium=promobox&…

Isovanhemmilla ei ole mitään lakisääteistä oikeutta lastenlastensa tapaamiseen. Helsingin Sanomien jutusta ei selviä, onko vanhemmilla ollut aikaisemmin ongelmia suhteessa isovanhempiin. On paljon perheitä, joissa esimerkiksi lapsen äiti ja isä eivät hyväksy isovanhempien asenteita ja tapoja suhteessa lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen.

Lapsen äiti ja isä päättävät lastenhoitoon ja lastenkasvatukseen liittyvistä asioista. Se, jonka vanhemmista on kyse, ottaa ihmissuhteita hiertävän ja perhettä kuormittavan asian puheeksi oman äitinsä ja/tai isänsä kanssa. Jos aikuinen lapsi ei halua tai osaa ottaa hankalaa asiaa puheeksi omien vanhempiensa kanssa, niin miniän tai vävyn on otettava hankala asia puheeksi appivanhempiensa kanssa.

Jep, taitaa olla vanhan kunnon narsistimummo asialla...sikäli mikäli on edes tosijuttu.

Vierailija
59/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva aurinkoinen aamu. Tänään pitää mennä ulos. 🌤

Eikö totta?

Vierailija
60/149 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan neutraalisti jos kirjoitusta tarkastelee, niin otsikossa on ristiriita. "Tytär laittoi välit poikki isovanhempiin". Siis kumpi nyt on kyseessä, tytär vai lapsenlapsi?

Eikä ole ristiriitaa koska kyseessä on selvästikin isovanhemmat muttei tietenkään tyttären isovanhemmat koska ei kukaan ole tyttärensä isovanhempi. Paitsi ehkä jossain perähikiällä muttei nyt puhuta siitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi