Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

juoko teillä lapset kahvia?

Vierailija
27.11.2014 |

Tuli vaan mieleen, kun näin fb- ssä tutulla 11-vuotiaan lapsen aamiaisella muumikupillisen kahvia. Siis täh? Ei tulis mieleenkään antaa. Meillä ei kyllä teinit juurikaan litki edes kokista. Tai joo, todella harvoin ja vähän.

Oonko ihan yksinäni?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ei todellakaan kuulu juoda kahvia, teetä, olutta, viiniä saati mitään väkevämpiä alkoholijuomia, sillä ne ovat nautintoaineita ja lapsille vahingollisia. Lapsille ylivoimaisesti paras juoma on maito koko heidän kasvuaikansa ja sitä heidän on saatava runsaasti joka päivä.

Vierailija
102/109 |
23.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenlääkäri kirjoitti:

Lasten ei todellakaan kuulu juoda kahvia, teetä, olutta, viiniä saati mitään väkevämpiä alkoholijuomia, sillä ne ovat nautintoaineita ja lapsille vahingollisia. Lapsille ylivoimaisesti paras juoma on maito koko heidän kasvuaikansa ja sitä heidän on saatava runsaasti joka päivä.

Eeässää vai kahvia, jos pitää vain näistä valita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenlääkäri kirjoitti:

Eeässää vai kahvia, jos pitää vain näistä valita?

Kahvi!

Ja tohtorille viestiä että eipä ole maidon lipitys terveellistä.

Vierailija
104/109 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin juoda kahvia 12-vuotiaana kun sairastuin syömishäiriöön. Luin että se pitää nälkää ja hyvin pitikin, ja piristi. Mustana join ja juon edelleen.

Nykyään siis olen jo parantunut mutta kahviin koukussa ja onhan se hiton hyvää kun oikein keittää ja hyvää kahvia käyttää ☺❤

Vierailija
105/109 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin juoda kahvia päivittäin 12-vuotiaana ja määrätkin kasvoivat aika isoiksi aika äkkiä. Koko yläasteen join jo n. 2 mukillista kahvia päivässä, aamulla ja iltapäivällä.

Näin jälkikäteen ajateltuna olisi parempi, jos en olisi tuota tapaa kehittänyt ollenkaan, varsinkaan noin nuorena. Kahvi kyllä vaikutti unirytmiini ja teki aamuherätyksistä vielä vaikeampia. Tämän tiedän siitä, että kun aikuisena olen vähentänyt kahvin juomista roimasti ja joskus pitänyt kuukauden mittaisia kofeiinilakkoja, niin unirytmi muuttuu kyllä noina aikoina ja unen laatu paranee selvästi.

Toinen tavan ongelma oli se, että päiväohjelma piti aina suunnitella niin, että sain varmasti iltapäiväkahvini. Kolmen-neljän aikaan viimeistään minulla oli jo vieroituspäänsärky ja joskus lähdin koulustakin aikaisemmin, jotta pääsin nopeammin kotiin tai kaverin luo kahville, jotta päänsärky hellittäisi. Mihinkään harrastuksiin en olisi voinut koulun jälkeen suoraan mennä, joten niidenkin valikoimiseen kahvinjuontitapa vaikutti.

Vierailija
106/109 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin juoda kahvia päivittäin 12-vuotiaana ja määrätkin kasvoivat aika isoiksi aika äkkiä. Koko yläasteen join jo n. 2 mukillista kahvia päivässä, aamulla ja iltapäivällä.

Näin jälkikäteen ajateltuna olisi parempi, jos en olisi tuota tapaa kehittänyt ollenkaan, varsinkaan noin nuorena. Kahvi kyllä vaikutti unirytmiini ja teki aamuherätyksistä vielä vaikeampia. Tämän tiedän siitä, että kun aikuisena olen vähentänyt kahvin juomista roimasti ja joskus pitänyt kuukauden mittaisia kofeiinilakkoja, niin unirytmi muuttuu kyllä noina aikoina ja unen laatu paranee selvästi.

Toinen tavan ongelma oli se, että päiväohjelma piti aina suunnitella niin, että sain varmasti iltapäiväkahvini. Kolmen-neljän aikaan viimeistään minulla oli jo vieroituspäänsärky ja joskus lähdin koulustakin aikaisemmin, jotta pääsin nopeammin kotiin tai kaverin luo kahville, jotta päänsärky hellittäisi. Mihinkään harrastuksiin en olisi voinut koulun jälkeen suoraan mennä, joten niidenkin valikoimiseen kahvinjuontitapa vaikutti.

Ai niin, lisäksi vielä se, että erityisesti teini-iässä kahvin kanssa tuli syötyä hirveästi kaikenlaista leivonnaista ja makeaa. Usein esim. välipalat valikoitui niin, että syön jos se sopii kahvin kanssa yhteen. Tuli syötyä paljon lihapiirakoita, viinereitä ja sen semmoista. Uskon että terveellisemmän ruokavalion ylläpitäminen olisi ollut helpompaa jos kahvi ei olisi ollut rajoittamassa.

Vierailija
107/109 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="27.11.2014 klo 13:03"]

Olen juonut kahvia niin pienestä, etten edes muista milloin olisin aloittanut. Hengissä olen edelleen, vaikka olen jo eläkeikäinen, ja luulisin kyllä, että aivosolujakin olisi enemmän kuin muutama, vaikka ap näyttää toisin väittävän.

Aika mielenkiintoinen tuo migreeni + kahvi. Olen entinen migreenipotilas ja minä en kyllä sietänyt edes kahvintuoksua, kun kohtaus oli päällä. Jos sen sijaan oli tai on (harvoin) ns. tavallista päänsärkyä, niin tujakat kahvit virkistävät ja usein häivyttävät särynkin.

On se vaan mukavaa, kun on ehtinyt syntyä, ennen kuin ihmiset muuttuivat niin pahuksen tietoisiksi, että kaikki hyvältä maistuva tai mukava kiellettiin epäterveellisenä. Jos ne sitä olisivat olleet, niin meillä ei olisi ongelmaa vanhenevasta väestä, sillä mehän olisimme jo koiranputkea kasvattamassa hiekkakankaalla.

Tässä erittäin hyvä kommentti. Olen samaa mieltä, onneksi ehdimme syntyä, ennenkuin tämä terveyshysteria alkoi:).

Niinpä, heroiiniakin sai apteekista. Oi niitä aikoja. :)

Vierailija
108/109 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sillä linjalla että muksuille pitäis sallia rööki ja alko ym. päihteet jo ala-aste iässä. Niinpä niitä on sitten testattu, eikä tarvi sitten myöhemmin enää niitä testailla.

Vierailija
109/109 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta meillä 10 vuotias vetää aamuisin KOFEIINITONTA kahvia. Saa kahvin hyödyt ja maun. Itsekin juon sitä aamuisin ja milloin huvittaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi