Ulkosuomalainen ihmettelee: Vaahtoaminen tasa-arvoisesta avioliittolaista
Joka tuutti täynnä ko. aihetta; vastustajat leimataan vanhanaikaisiksi ja puolustajat kuvittelevat olevansa nykyaikaisia ja voittajat tulevat ilkkumaan häviäjille, tietenkin. Tosiasiassa kyseinen laki vaikuttaa ehkä 1%:iin suomalaisista ja heistäkin suurin osa eivät tule käyttämään sitä. Tokihan poliitikot saavat tästä kerätä ilolla irtopisteitä lammaslauman mylviessä takana. Tulee mieleen aikonaan ne sikainfluenssajonoissa tappelut Suomessa :)
Kannattaisi käyttää huomattavasti enemmän energiaa talouden parantamisen ajamiseksi, kateusverojen poistoon, hintakartellien kumoamiseen, työpaikkojen luontiin. Nämä vaikuttavat jokaisen suomalaisen elämään. Edes vähintään samalla tarmolla kuin sukupuolivähemmistöjen suhdekuvioihin.
Suomi-poliitikolle nämä ovat vaikeita asioita keskittyä ja on kivempaa keskittyä verorahojen haalimiseen kotiseudulle. Kansalaiset taas on peloteltu, että jostain muualta otetaan sitten pois ja joku voi saada jotain enemmän kuin minä :)
Vielä 2 pv aikaa pauhata :D!
Kommentit (216)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:05"]
Mikä vika rekisteröidyssä parisuhteessa on?
Yhteinen nimi? Kumpikin voi vaihtaa vapaasti sukunimensä.
Adoptio-oikeus? Kumpikin pystyy adoptoimaan.
Vähän enemmän joutuu paperitöitä tekemään, mutta niinhän avoliittolaisetkin tekee, samoin avioliittolaiset jos tarvii esim. testamenttijärjestelyitä tai avioehtoja.
[/quote]
Mitä sä laitat työhakemukseen kohtaan siviilisääty? Miksi ties missä lomakkeissa täyty kertoa sukupuolisesta suuntautumisestaan, vaikka itse asia ei sänkypuuhiin mitenkään liity? Haluatko joka tilanteessa tulla kaapista kun puhutaan avioliitossa olemisesta? Nykyisessä edelleen syrjivässä yhteiskunnassa?
[/quote]
Eihän sun noita tarvitse ilmoittaa, jos et halua.
[/quote]
Useisiin virallisiin lomakkeisiin on pakko ruksia oma siviilisääty. Jos olet rekisteröidyssä parisuhteessa, selviää lukijalle heti seksuaalinen suuntaumuksesi. Jos taas homotkin voisivat ruksia ihan sen tavallisen avioliiton, hekin voisivat olla samalla lähtöviivalla muiden tavallisten ihmisten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:05"]Mikä vika rekisteröidyssä parisuhteessa on?
Yhteinen nimi? Kumpikin voi vaihtaa vapaasti sukunimensä. Adoptio-oikeus? Kumpikin pystyy adoptoimaan. Vähän enemmän joutuu paperitöitä tekemään, mutta niinhän avoliittolaisetkin tekee, samoin avioliittolaiset jos tarvii esim. testamenttijärjestelyitä tai avioehtoja. [/quote] Oletko lukenut tuon kansalaisaloitteen sisältöä? Uskomatonta että näin yksinkertainen asia voi olla vielä tässä vaiheessa julkista keskustelua joltakin pimennossa.
[/quote]
No et sitten viitsinyt listata.
Väitetään kaikenlaista, mutta tutkimuksia tai tilastojakaan ei löydy väitteiden tueksi.
NIIIN tätä. Touhotetaan hirveästi, mutta ei mitään hyödyllistä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:14"] Eräällä tuttavalesboparilla oli kaksi lasta, joilla oli eri biologiset äidit, mutta sama isä. Toinen äiti kuoli ja toisen äidin piti taistella kuolleen sukua vastaan, että sai adoptoitua lapsen, jota oli hoitanut syntymästä saakka. Onnistui, mutta nyt lapsi ei tule ikinä saamaan mitään perintönä biologisen äitinsä suvun puolelta, koska ei ole enää sukua. Mun mielestä se on väärin. [/quote] Minun mielestä rekisteröidyssä parisuhteessa homo- ja lesbopareilla pitäisi olla kaikki samat oikeudet kuin avioliitossakin olevilla heteroilla, mutta mielestäni avioliitto sanana tulee säilyttää vain heteroilla. Onko tätä ehdotettu missään? [/quote] On sitä ehdotettu. Se nyt edelleenkin syrjisi homoseksuaaleja. Olethan tietoinen siitä, että lakialoite ei halua sitoa kirkkoa tasa-arvoiseen avioliittolakiin millään tavalla? Eli kirkkohäät säilyisivät heterojen välisinä? Helpottaako tämä tieto oloasi?
[/quote]
Miksi se syrjisi?
[/quote]
No mitä muita tällaisia me voitaisiin keksiä? Mun mielestä mielenterveysongelmaiset ei ansaitse työsopimusta vaan heillä pitäisi olla rekisteröity oikeus tehdä töitä meidän firmassa. Eihän se syrjisi ollenkaan jos vain on samat oikeudet, pelkkä nimitys erona. Mä vaan haluan tehdä tiettäväksi kaikille että MINÄ en ole samaa porukkaa, MULLA on oikea työsoppari.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:23"]
Joka tuutti täynnä ko. aihetta; vastustajat leimataan vanhanaikaisiksi ja puolustajat kuvittelevat olevansa nykyaikaisia ja voittajat tulevat ilkkumaan häviäjille, tietenkin. Tosiasiassa kyseinen laki vaikuttaa ehkä 1%:iin suomalaisista ja heistäkin suurin osa eivät tule käyttämään sitä. Tokihan poliitikot saavat tästä kerätä ilolla irtopisteitä lammaslauman mylviessä takana. Tulee mieleen aikonaan ne sikainfluenssajonoissa tappelut Suomessa :)
Kannattaisi käyttää huomattavasti enemmän energiaa talouden parantamisen ajamiseksi, kateusverojen poistoon, hintakartellien kumoamiseen, työpaikkojen luontiin. Nämä vaikuttavat jokaisen suomalaisen elämään. Edes vähintään samalla tarmolla kuin sukupuolivähemmistöjen suhdekuvioihin.
Suomi-poliitikolle nämä ovat vaikeita asioita keskittyä ja on kivempaa keskittyä verorahojen haalimiseen kotiseudulle. Kansalaiset taas on peloteltu, että jostain muualta otetaan sitten pois ja joku voi saada jotain enemmän kuin minä :)
[/quote]
Miten tää sun ulkomailla asuminen liittyyy mihinkään? Ei tullut aloituksessa ainakaan minulle selväksi. Odotin että suunnilleen joku Amsterdamissa asuva avautuisi...
[/quote]
Se, että kaukaa näkee hiukan eri lailla suomalaista keskustelua. Vaikka karkeasti yleistäen, että toiset tässä turvautuu raamattuun, uskoon, Jumalaan ja toiset kuvittelevat olevansa nykyaikaisia, suvaitsevaisia. Molemmat ovat mielestäni jotenkin hakoteillä eikä asiaa osata perustella hyvin. Päälle typerä haukkuminen juntiksi tai hyysäriksi ym. Molemmat puolet syyllistyy samaan.
- ap
[/quote]
Mä vähän epäilen, ettei ap ole ulkomaita nähnytkään kuin korkeintaan viikon lomareissulla. Kyllä tämä suomalainen keskustelu on vielä todella rauhallista ihan kansainvälisessä mittakaavassa. Meillä suomalaisilla ei ole tapana hirveästi revitellä ja tehdä ylilyöntejä.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:20"]
[/quote]
Ottaako se tappio noin koville?
Ihmettelen suuresti avaustasi. Käytät samaa argumenttia kuin monet muutkin hihhulit, eli että ei pitäisi tuhlata enegiaa näin mitättömään asiaan. No miksi ihmeessä sitten tuhlaat!!! Nytkin oikein erikseen avasit tänne keskustelun aiheesta, vaikka toteatkin, tämä koskee vain prosenttia kansalaisista ja esimerkiksi sinua ja kaltaisiasi ei yhtään mitenkään! Miksi siis olette käyttäneet valtavat määrät energiaa asiaan, joka on mielestänne mitätön ja teille täysin merkityksetön????
Jos hihhulit eivät olisi pullikoineet jo vuosia homoliittoja vastaan, jonka itsekin tiesivät lopulta häviävänsä, tämäkin asia olisi jo ajat sitten unohdettu ja oltaisiin päästy keskittymään niihin tärkeämpiin asioihin. Te hihhulit olette itse aiheutaneet tämän homorummutuksen ja vieläpä pidätte itse sitä aktiivisesti yllä, kuten sinä nyt. Nyt sitten tappion hetkellä itketään, kuinka senkin ajan olisi voinut käyttää huomattavasti järkevämmin. Katsokaa hihhulit peiliin, sieltä se syyllinen löytyy sille, ettei tätä asiaa ole jo ajat sitten hoidettu siihen tilaan, ettei sitä tarvi jatkuvasti vatvoa!
[/quote]
En ole hihhuli. Arvostelen vain suomalaista hysteriaa, en itse lakia, myös tässä asiassa, kun Suomessa olisi tärkeämpiäkin asioita mihin panostaa paaaaljon energiaa.
- ap
[/quote]
150 000 suomalaista allekirjoitti tämän lakialoitteen. Mikään muu kansalaisaloite ei ole saanut niin paljon allekirjoituksia. Eiköhän tässä tapauksessa suomalaiset ole siis katsoneet tämän asian niin tärkeäksi, että siihen on panostettava energiaa.
Aikaisemmassa kommentissasi, ap, puhuit oikeista ja vääristä asioista. Ymmärräthän että puhut nyt vain sinun henkilökohtaisista mielipiteistäsi, ja että sinä et voi päättää siitä, mikä on enemmistölle oikea "energianhaaskauskohde".
Tiesithän että eduskunnassa käsitellään useita tärkeitä asioita yhtä aikaa. Ei vain tätä lakialoitetta.
Miksi ap ja muut "ulkosuomalaiset" luulee, että ovat jotenkin fiksumpia asuessaan pois Suomesta? Tämä jaksaa aina naurattaa ja ihmetyttää:).
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:18"]
Avioliiton pitäisi lisätä ihmisen turvallisuutta eikä vähentää sitä. Vs. esim. just tuo pakkokaapistatulo. Ei se ole reilua että avioliittoon lisätään tällaisia erottavia tekijöitä. Jos uskovaiset haluaa harjoittaa rakkaus-apartheidia, niin erotetaan heidät itsensä. Kaikki muut menee avioliittoon, heterot, homot, ateistit, ihan muut kuin kristityt jne. Ja uskovaiset menee jeesusliittoon jossa saavat näin maistaa erottumisen ihanuutta. Näinpäin se menisi oikein.
[/quote]
Kaavakkeisiin voi ihan hyvin laittaa "avioliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa", jolloin ne ovat toisiinsa rinnasteisia. Problem solved. Jeesusjutut voi jättää muualle.
[/quote]
Miksi. Mulle tulee paha mieli kun joudun menemään samaan liittoon kuin kaikenmaailman jeesushullut. Mun avioliitto on pilalla, jos joku jeesushullukin on avioliitossa. Mun perhearvot pysyy pystyssä vain, jos tiedän ettei jeesushullut pääse myös naimisiin.
[/quote]
En ymmärtänyt toisellakaan lukemisella. Avioliitto on lakiasia, jos haluat sen päälle pitää joitain erityisseremonioita niin ihan vapaasti. Jos kirkko ei suostu pitämään seremonioita homoille, silloin pitää itkeä ja perkelöidä kirkolle.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:18"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:14"] Eräällä tuttavalesboparilla oli kaksi lasta, joilla oli eri biologiset äidit, mutta sama isä. Toinen äiti kuoli ja toisen äidin piti taistella kuolleen sukua vastaan, että sai adoptoitua lapsen, jota oli hoitanut syntymästä saakka. Onnistui, mutta nyt lapsi ei tule ikinä saamaan mitään perintönä biologisen äitinsä suvun puolelta, koska ei ole enää sukua. Mun mielestä se on väärin. [/quote] Minun mielestä rekisteröidyssä parisuhteessa homo- ja lesbopareilla pitäisi olla kaikki samat oikeudet kuin avioliitossakin olevilla heteroilla, mutta mielestäni avioliitto sanana tulee säilyttää vain heteroilla. Onko tätä ehdotettu missään? [/quote] On sitä ehdotettu. Se nyt edelleenkin syrjisi homoseksuaaleja. Olethan tietoinen siitä, että lakialoite ei halua sitoa kirkkoa tasa-arvoiseen avioliittolakiin millään tavalla? Eli kirkkohäät säilyisivät heterojen välisinä? Helpottaako tämä tieto oloasi?
[/quote]
Miksi se syrjisi?
[/quote]
No mitä muita tällaisia me voitaisiin keksiä? Mun mielestä mielenterveysongelmaiset ei ansaitse työsopimusta vaan heillä pitäisi olla rekisteröity oikeus tehdä töitä meidän firmassa. Eihän se syrjisi ollenkaan jos vain on samat oikeudet, pelkkä nimitys erona. Mä vaan haluan tehdä tiettäväksi kaikille että MINÄ en ole samaa porukkaa, MULLA on oikea työsoppari.
[/quote]
Mutta näinhän se työelämässä onkin; osalla on harjoittelu, toisilla määräaikainen ja osalla vakituinen soppari ja osalla virkasopimus. En näe mitään ongelmaa tuossa.
Olisi se mahtavaa kun Helsingin islamistinen seurakunta vihkisi hinttejä ja lesboja. Haluan nähdä tämän ja siksi kannatan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:05"]Mikä vika rekisteröidyssä parisuhteessa on?
Yhteinen nimi? Kumpikin voi vaihtaa vapaasti sukunimensä. Adoptio-oikeus? Kumpikin pystyy adoptoimaan. Vähän enemmän joutuu paperitöitä tekemään, mutta niinhän avoliittolaisetkin tekee, samoin avioliittolaiset jos tarvii esim. testamenttijärjestelyitä tai avioehtoja. [/quote] Oletko lukenut tuon kansalaisaloitteen sisältöä? Uskomatonta että näin yksinkertainen asia voi olla vielä tässä vaiheessa julkista keskustelua joltakin pimennossa.
[/quote]
No et sitten viitsinyt listata.
Väitetään kaikenlaista, mutta tutkimuksia tai tilastojakaan ei löydy väitteiden tueksi.
NIIIN tätä. Touhotetaan hirveästi, mutta ei mitään hyödyllistä.
[/quote]
No en viitsinyt listata, katsopas kun se lista on kirjoitettuna siinä lakialoitteessa, josta tässä nyt keskustellaan! Et kai ole niin typerä ja tietämätön, että osallistuisit keskusteluun aiheesta, johon et ole perehtynyt otsikkoa pidemmälle? Et kai?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:22"]
[/quote]
Miten tää sun ulkomailla asuminen liittyyy mihinkään? Ei tullut aloituksessa ainakaan minulle selväksi. Odotin että suunnilleen joku Amsterdamissa asuva avautuisi...
[/quote]
Se, että kaukaa näkee hiukan eri lailla suomalaista keskustelua. Vaikka karkeasti yleistäen, että toiset tässä turvautuu raamattuun, uskoon, Jumalaan ja toiset kuvittelevat olevansa nykyaikaisia, suvaitsevaisia. Molemmat ovat mielestäni jotenkin hakoteillä eikä asiaa osata perustella hyvin. Päälle typerä haukkuminen juntiksi tai hyysäriksi ym. Molemmat puolet syyllistyy samaan.
- ap
[/quote]
Mä vähän epäilen, ettei ap ole ulkomaita nähnytkään kuin korkeintaan viikon lomareissulla. Kyllä tämä suomalainen keskustelu on vielä todella rauhallista ihan kansainvälisessä mittakaavassa. Meillä suomalaisilla ei ole tapana hirveästi revitellä ja tehdä ylilyöntejä.
[/quote]
Kyllä ap vaan on nähnyt jo vuosia
- ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:21"]
[/quote]
Miksi se syrjisi?
[/quote]
"Avioliitto sanana tulisi säilyttää vain heteroilla". Se ei sinun mielestäsi ole syrjintää?
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:33"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:28"]
[/quote]
Miksi se syrjisi?
[/quote]
[/quote]
Mutta näinhän se työelämässä onkin; osalla on harjoittelu, toisilla määräaikainen ja osalla vakituinen soppari ja osalla virkasopimus. En näe mitään ongelmaa tuossa.
[/quote]
Joo mutta nämä nimikkeet ei määräydy ihmisten ominaisuuksien mukaan. Esim:
-punatukkaisille harjoittelu
-ÄO alle 100 tyypeille määräaikainen
-Sinisilmäisille virkasopimus
-miehille vakituinen soppari
jne.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:25"]
Avioliiton pitäisi lisätä ihmisen turvallisuutta eikä vähentää sitä. Vs. esim. just tuo pakkokaapistatulo. Ei se ole reilua että avioliittoon lisätään tällaisia erottavia tekijöitä. Jos uskovaiset haluaa harjoittaa rakkaus-apartheidia, niin erotetaan heidät itsensä. Kaikki muut menee avioliittoon, heterot, homot, ateistit, ihan muut kuin kristityt jne. Ja uskovaiset menee jeesusliittoon jossa saavat näin maistaa erottumisen ihanuutta. Näinpäin se menisi oikein.
[/quote]
Kaavakkeisiin voi ihan hyvin laittaa "avioliitossa tai rekisteröidyssä parisuhteessa", jolloin ne ovat toisiinsa rinnasteisia. Problem solved. Jeesusjutut voi jättää muualle.
[/quote]
Miksi. Mulle tulee paha mieli kun joudun menemään samaan liittoon kuin kaikenmaailman jeesushullut. Mun avioliitto on pilalla, jos joku jeesushullukin on avioliitossa. Mun perhearvot pysyy pystyssä vain, jos tiedän ettei jeesushullut pääse myös naimisiin.
[/quote]
En ymmärtänyt toisellakaan lukemisella. Avioliitto on lakiasia, jos haluat sen päälle pitää joitain erityisseremonioita niin ihan vapaasti. Jos kirkko ei suostu pitämään seremonioita homoille, silloin pitää itkeä ja perkelöidä kirkolle.
[/quote]
Aivan, avioliitto on lakiasia. Miksi ihmeessä silloin pitää olla samansisältöiset lailliset oikeudet mutta eri nimi :D. Se on oikeasti ihan älytöntä. Varsinkaan kun homot ja lesbot ei oikeasti millään lailla ole muuttamassa avioliittoa. Ihan tismalleen sama sisältö siinä heilläkin on. Rakastun, haluan seksiä, haluan elää yksiavioisessa liitossa toivottavasti elämän loppuun asti.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:33"]
Olisi se mahtavaa kun Helsingin islamistinen seurakunta vihkisi hinttejä ja lesboja. Haluan nähdä tämän ja siksi kannatan.
[/quote]
Tämä lakialoite ei liity mitenkään seurakuntien päätökseen vihkiä tai olla vihkimättä homoja. Hyvä, että kannatat tätä, mutta tämä ei vielä tuota näkyä saa aikaiseksi sellaisenaan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:23"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:20"] [quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 21:23"] Joka tuutti täynnä ko. aihetta; vastustajat leimataan vanhanaikaisiksi ja puolustajat kuvittelevat olevansa nykyaikaisia ja voittajat tulevat ilkkumaan häviäjille, tietenkin. Tosiasiassa kyseinen laki vaikuttaa ehkä 1%:iin suomalaisista ja heistäkin suurin osa eivät tule käyttämään sitä. Tokihan poliitikot saavat tästä kerätä ilolla irtopisteitä lammaslauman mylviessä takana. Tulee mieleen aikonaan ne sikainfluenssajonoissa tappelut Suomessa :) Kannattaisi käyttää huomattavasti enemmän energiaa talouden parantamisen ajamiseksi, kateusverojen poistoon, hintakartellien kumoamiseen, työpaikkojen luontiin. Nämä vaikuttavat jokaisen suomalaisen elämään. Edes vähintään samalla tarmolla kuin sukupuolivähemmistöjen suhdekuvioihin. Suomi-poliitikolle nämä ovat vaikeita asioita keskittyä ja on kivempaa keskittyä verorahojen haalimiseen kotiseudulle. Kansalaiset taas on peloteltu, että jostain muualta otetaan sitten pois ja joku voi saada jotain enemmän kuin minä :) Vielä 2 pv aikaa pauhata :D! [/quote] Ottaako se tappio noin koville? Ihmettelen suuresti avaustasi. Käytät samaa argumenttia kuin monet muutkin hihhulit, eli että ei pitäisi tuhlata enegiaa näin mitättömään asiaan. No miksi ihmeessä sitten tuhlaat!!! Nytkin oikein erikseen avasit tänne keskustelun aiheesta, vaikka toteatkin, tämä koskee vain prosenttia kansalaisista ja esimerkiksi sinua ja kaltaisiasi ei yhtään mitenkään! Miksi siis olette käyttäneet valtavat määrät energiaa asiaan, joka on mielestänne mitätön ja teille täysin merkityksetön???? Jos hihhulit eivät olisi pullikoineet jo vuosia homoliittoja vastaan, jonka itsekin tiesivät lopulta häviävänsä, tämäkin asia olisi jo ajat sitten unohdettu ja oltaisiin päästy keskittymään niihin tärkeämpiin asioihin. Te hihhulit olette itse aiheutaneet tämän homorummutuksen ja vieläpä pidätte itse sitä aktiivisesti yllä, kuten sinä nyt. Nyt sitten tappion hetkellä itketään, kuinka senkin ajan olisi voinut käyttää huomattavasti järkevämmin. Katsokaa hihhulit peiliin, sieltä se syyllinen löytyy sille, ettei tätä asiaa ole jo ajat sitten hoidettu siihen tilaan, ettei sitä tarvi jatkuvasti vatvoa! [/quote] En ole hihhuli. Arvostelen vain suomalaista hysteriaa, en itse lakia, myös tässä asiassa, kun Suomessa olisi tärkeämpiäkin asioita mihin panostaa paaaaljon energiaa. - ap [/quote] 150 000 suomalaista allekirjoitti tämän lakialoitteen. Mikään muu kansalaisaloite ei ole saanut niin paljon allekirjoituksia. Eiköhän tässä tapauksessa suomalaiset ole siis katsoneet tämän asian niin tärkeäksi, että siihen on panostettava energiaa. Aikaisemmassa kommentissasi, ap, puhuit oikeista ja vääristä asioista. Ymmärräthän että puhut nyt vain sinun henkilökohtaisista mielipiteistäsi, ja että sinä et voi päättää siitä, mikä on enemmistölle oikea "energianhaaskauskohde". Tiesithän että eduskunnassa käsitellään useita tärkeitä asioita yhtä aikaa. Ei vain tätä lakialoitetta.
[/quote]
Siitä sitten vaan odottamaan lain käsittelyä ja pian koittaa arki taas talouteen. Mutta kivempi on puuhastella tällaisten asioiden kanssa, kun niistä tulee julkisuutta ja irtopisteitä.
- ap
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 22:42"]
Ja koska joku kuitenkin kysyy tutimuksene linkkiä, niin nopeasti googletin siihen liittyvän artikkelin:
http://www.livescience.com/13755-homosexual-lgb-teen-suicide-rates-environments.html
Tutkimuksessa muuten todettiin, että myös heteronuorten itsemurhayritykset väheni suvaitsevassa ympäristössä. Eli jos oikeasti välitätte meidän nuorista ja lapsista, niin kannattakaa tätä tasa-arvoista avioliittolakia.
-85
[/quote]
Kaipaisin teiltä vastustajilta kommenttia tähän. Eikö teitä huolestuta lapset ja nuoret, jotka joutuvat elämään erilaisuutta vastustavassa tai sitä hylkivässä ympäristössä?
[/quote]
Jutusta ei ollut linkkiä tutkimukseen. Siinä ei puhuttu parisuhteiden rekisteröintimuodoista ja niiden vaikutuksista mitään.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:33"]Olisi se mahtavaa kun Helsingin islamistinen seurakunta vihkisi hinttejä ja lesboja. Haluan nähdä tämän ja siksi kannatan.
[/quote]
Voi itku, siis luulet että lakialoite koskee kirkkoja ja seurakuntia? Et siis ole edes vilkaissut aloitteen tekstiä tai seurannut keskustelua ensimmäisiä argumentteja pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 23:30"]
Miksi ap ja muut "ulkosuomalaiset" luulee, että ovat jotenkin fiksumpia asuessaan pois Suomesta? Tämä jaksaa aina naurattaa ja ihmetyttää:).
[/quote]
Ehkä siksi, että näkee asioita käsiteltävän hiukan toisellakin tavalla ja näkökulmasta kuin vain Suomi-jargonia kuunnellen.
- ap
[/quote]
[/quote]