Sinulle tarjotaan miljardi lapsestasi, myisitkö?
Ostaja on ihastuttava miljärdööri, jolla ei ole omia lapsia ja hän ihastuisi juuri sinun pentuusi ja tarjoaisi miljardin vaihdossa. Syntyykö kaupat?
Kommentit (144)
En tietenkään, oletko hullu. Ei lasta voi korvata MIKÄÄN.
Kyllä myisin. Olettaen että kauppa olisi laillinen ja lapselle taattaisiin hyvä elämä.
Riippuu kuka lapsista. Just nyt myisin keskimmäien satasella.
Minulla on kaikki mitä onnellisuuteen tarvitsen. Miljardi ei tuo siihen mitään lisää. Lapsen menettäminen päinvastoin veisi onnen.
En usko, että myymisestä voisi selvitä järjissään. Maailmassa on monta, joka on lapsensa myynyt joko hyvästä rahasta tai pakosta. En olisi valmis myymään lastani vaikka olen köyhä yksinhuoltaja. Rahaa tarvitsen lapseni takia. Ilman lasta en tarvitsisi rahaakaan. Voisin elää jossain luostarissa tms.
Älytön ajatuskin, että olisi joku hinta jolla luopuisin ihmisistä jotka kaiken arjen ja ajoittaisen raskaudenkin keskellä tuovat sen aidoimman onnen ja ilon elämääni. Tärkeimpiä asioita elämässä ei rahalla saa. Mä ihan vilpittömästi uskon, että raha ei tuo onnea. Kun ihmisellä on ruokaa, suojaa ja varaa terveydenhuoltoon, en usko että ylimääräiset mammonat suoranaisesti lisäisivät onnea - ja toisinaan päinvastoin. Usein kun ihmisellä on varaa saada kaikkea haluamaansa, ei loppujen lopuksi mikään tuota enää tyydytystä.
Meidän vajaa 11v ja 13 v. ei kiinnosta enää tutkailla metsässä luonnon ihmeitä. No enpä niitä myisi vaikka toisella on kehitysvamma. Helkutin paljon rahaa että ainakin hiukan vituttaisi mutta jos olen valmis kuolemaan heidän puolesta niin en voisi elää ilman poikiani. On se ihmeellistä se äidin rakkaus!
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:28"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:13"]
Jos olisin köyhä yh jolla ei olisi mitään tarjottavaa lapselleni, antaisin. Jos miljardööri olisi ihana, lapsirakas ihminen joka omistautuisi lapselleni täysin. Tietysti. Voisin antaa ilman miljardiakin.
[/quote]
Miksei köyhällä yh:lla olisi mitään tarjottavaa lapselle? Rakkautta, lämmin koti, ruokaa (vaikka sossusta jossei muka muuten), puhtata ja ehjät vaatteet. Lasten kanssa voi pulkkailla, käydä metsässä tutkimassa luonnon ihmeitä, lukea kirjastosta lainattuja kirjoja, leipoa sämpylöitä yms. Nuo kaikki ovat ilmaisia tai hyvin halpoja.
Luulisin, että suurin osa lapsistakin valitsisi oman kotinsa, jos se on turvallinen ja rakastava, kuin jonkun miljardöörin.
[/quote]
Ilkeä sanoa mutta rahattomuus tuottaa monta huolta.
Olen itse ollut köyhä yh kahdelle lapselle. Itse kuljin talvella reikäisissä lenkkareissa koska minulla ei ollut varaa ostaa itselleni kenkiä. Lapsillani oli aina kaikki tarvitsemansa. Ja kyllä, sämpylöiden leipominen ja rakkaus riittää. Mutta aika monta kertaa suomin itseäni siitä etten osannut pelata korttini oikein ja hankkia kunnon ammatin, puolison tms saadakseni lapsilleni edes keskituloisen perheen.
Muistan ne ajat kun laadin penneistä maitorahat, kävelin 8 km töihin koska minulla ei ollut varaa bussikorttiin. Jätin syömättä monta kertaa että lapsillani olisi ruokaa. Elimme slummilähiössä koska minulla ei ollut varaa kustantaa parempaa asuntoa. Ja tietysti lapseni oppivat ne pahimmat tavat slummeissa...
Mutta ne suurimmat ongelmat tulivat kun lapset kasvoivat. He halusivat harrastaa, mennä leireille, lähteä reilaamaan. Ja minulla ei ollut mitään tarjottavaa.
Kyllä, voisin antaa lapseni rikkaalle ihmiselle joka rakastaisi lapsiani kuin omiaan. Vaikka lapseni sanovat nyt aikuisina että heillä oli hyvä lapsuus, koen suurta syyllisyyttä siitä ettei minulla ollut enempää tarjottavaa.
[/quote]
Minulla oli käytönnössä tuollainen lapsuus. Enkä olisi vaihtanut omaa perhettäni mihinkään! Päin vastoin, ymmärrän rahan arvon, sekä lämpimän ja rakastavan kodin arvon lapsille.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:34"]
Riippuu kuka lapsista. Just nyt myisin keskimmäien satasella.
[/quote]
Tää kyllä nauratti :D Olettaen, että vitsillä heitit.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:49"]Ostaja on ihastuttava miljärdööri, jolla ei ole omia lapsia ja hän ihastuisi juuri sinun pentuusi ja tarjoaisi miljardin vaihdossa. Syntyykö kaupat?
[/quote]
Kyllä jos sopimukseen saadaan jällenmyynti kielto ja kieltoja koskien palautusta ja vaihtoa ja velvoite pitää loistavaa huolta jne..
Kaupat tuli!
... pitää vain se lapsi itse hankkia ensin.
En ikimaailmassa myisi, en koskaan.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:56"]
Asun vuokrayksiössä rupuisessa lähiössä ja yh-äitinä työttömyyskorvauksella ei lasta paljon elätetä, miljardilla saisin paremman elämän ja niin saisi lapsenikin eli kyllä myisin
[/quote]
Asun rupusessa opiskelijakämpässä lapsen kanssa ja saan elätettyä meidät nippanappa. Joskus kaipaan enemmän stressitöntä aikaa lapseni kanssa, jota oli silloin, kun olin työtön ja rahaa oli enemmän.
Mutta kysymykseen, en myisi. Se tyhjyys mikä jäisi, ei olisi miljardin arvoinen. Todennäköisesti lopettaisin opiskelut "hetkeksi", humputtelisin ja alkoholisoituisin, kun ei olisi muutakaan mikä toisi päiviin järkeä. Joten kiitti mutta ei kiitti.
Luultavasti kaupat jäisi ihan jo siitä syystä, että luulisin ehdotusta vitsiksi. Kotona uhmaikäisiä, tarjolla tuollainen summa, niin lähinnä siinä tulisi kysyttyä " miksi helvetissä sä näitä haluat" :D
Olen oikeasti köyhä ja en ikiaikoina myisi. En koko maailman rahoista.
En missään nimessä koskaan myisi omaa lastani.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:56"]Asun vuokrayksiössä rupuisessa lähiössä ja yh-äitinä työttömyyskorvauksella ei lasta paljon elätetä, miljardilla saisin paremman elämän ja niin saisi lapsenikin eli kyllä myisin
[/quote]
Minäkin olen yh, kahden lapsen yh ja työtön, mutta en todellakaan vaihtaisi lapsiani mihinkään. En tiedä kuinka porvari elämää olet tottunut elämään, mutta mulle riittää kyllä nämä rahat. Joskus on tiukkaa, mutta aina sitä selviää. Lapsieni rakkaus ja jalkojen töminä on sellaista mitä ei raha korvaa. Olen mielummin vähävarainen ja onnellinen lapsieni kanssa. Kuin rikas ilman lapsia ja onneton.
En ikinä!! Ei kai kukaan äiti voisi? En voisi olla ilman lapsiani. Miettiä mitä heille kuuluu, mitä tekevät, kärsivätkö? Tuskin kukaan voi rakastaa lastani kuten minä äitinä rakastan.
Lapsella voisi olla kurja elämä siellä. Ja vaikka olisi kuinka ruusuista luvassa, en ikinä luopuisi lapsestani. En ikinä. Mitä tuollainen hylkääminen tekisi lapsen psyykeelle?