Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ottaisit mieluiten: palkan alennuksen,

Vierailija
19.11.2014 |

lomautuksen vai irtisanomisen? Perustele miksi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se lomautus olisi pienin paha.

Vierailija
2/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautus, rahnat tulee liitosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautuksen. Tykkäänvapaasta.

Vierailija
4/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautuksen. Mulla on sukanvarressa jemmassa pahan päivän varalle, joten pärjäisin jonkin aikaa oikein hyvin. Ja toisaalta töitä on jo pitkään ollut siihen malliin, että ylimääräinen vapaa-aika  tekisi varmasti hyvää.

Vierailija
5/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanalennuksen. Säästöjä löytyy multakin, mutta mielummin teen töitä hiukan huononmmalla palkalla kuin en tekisi töitä ollenkaan.

Vierailija
6/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:45"]

Palkanalennuksen. Säästöjä löytyy multakin, mutta mielummin teen töitä hiukan huononmmalla palkalla kuin en tekisi töitä ollenkaan.

[/quote]

Niinpä. Toinen vanhemmistani teki 90-luvun laman aikaan säästösyistä 4 päiväistä työviikkoa jonkun aikaa mutta työpaikka säilyi ihan eläkkeelle asti. (Hän teki koko työuransa samassa firmassa, ihan sieltä 60-luvulta asti).

Vierailija
7/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautus, mutta ei mitään parin viikon pätkää, vaan mieluummin joku 3-12kk, niin sais kunnon breikin töistä.

Vierailija
8/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautuksen ottaisin noista ehdottomasti mieluiten, sillä jos töitä ei huonossa tilanteessa riitä koko ajaksi niin turha siinä on sitten paikalla kärvistellä.

Palkanalennus olisi mielestäni oikeudenmukainen ratkaisu vain sellaisessa tilanteessa että toinen vaihtoehto olisi koko yrityksen meneminen nurin, eli käytännössä työsuhteen loppuminen siksi ettei mitään työtä enää ole jäljellä.

Vierailija
9/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautus minullekin kiitos, jos noista pitäisi valita.

Kyllä siinä työmotivaatio romahtaisi aika pohjalle, jos pitäisi sama työmäärä tehdä / sama aika olla töissä, mutta palkkaa pienennettäisiin.  Mieluummin sitten rehdisti kotona "vapaalla".

Vierailija
10/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä lomautus. Ansiosidonnaisella pärjää hyvin ja onpahan työ mihin palata sitten joskus.

Palkanalennukseen sitten myös vähemmän töitä.

Vierailija
11/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolitin palkkani vapaaehtoisesti. Tärkeintä on työpaikan pysyvyys.
Minulle on kuitenkin luvattu, että palkka palautuu ennalleen, kunhan tilanne normalisoituu.

Vierailija
12/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanalennuksen. Sitten, kun firman taloustilanne kohoaa, pyytäisin toki ehdottomasti palkankorotuksen vähintään entiselle tasolle.

Vierailija
13/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:43"]Lomautuksen. Mulla on sukanvarressa jemmassa pahan päivän varalle, joten pärjäisin jonkin aikaa oikein hyvin. Ja toisaalta töitä on jo pitkään ollut siihen malliin, että ylimääräinen vapaa-aika  tekisi varmasti hyvää.
[/quote]Lusmu.

Vierailija
14/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietysti ottaisin lomautuksen. Sehän on käytännössä sama asia kuin palkan alennus, mutta sillä edulla, että ei tarvitse käydä töissä.

Vierailija
15/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2009 meillä oli edessä valinta joko kolmen kuukauden lomautus tai palkanalennus joka oli muistaakseni luokkaa 10%. Lomautus oli tietysti suurempi kerta kolaus mutta ne jotka valitsivat palkanalennuksen eivät tänä päivänäkään ole päässeet takaisin samalle tasolle. Tai ehkä korkeintaan samalle tasolle.

Vierailija
16/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautuksen, jos palkkaani tästä vielä alennettaisiin olisi työnteko kannattamatonta, tälläkin hetkellä siinä rajoilla että pärjään.

Vierailija
17/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lomautus!

Vierailija
18/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:09"]

Minä puolitin palkkani vapaaehtoisesti. Tärkeintä on työpaikan pysyvyys. Minulle on kuitenkin luvattu, että palkka palautuu ennalleen, kunhan tilanne normalisoituu.

[/quote]

Toivottavassti työnantaja pitää sanansa eikä irtisano sinua, sillä äkkäkös sitä uudet yt:t pystyyn pistää. Sinulla palkanalennus pienentäisi tosi paljon ansiosidonnaista päivärahaa, jos siis siihen olisit oikeutettu.

Itse ottaisin lomautuksen. Pärjäisin puolikin vuotta säästöillä, jos karsisin kuluja. Irtisanominen olisi hirveää, uuden työpaikan löytyminen olisi nyt hankalaa.

Vierailija
19/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään noista. Mieluiten otan nyt kupin kahvia.

Vierailija
20/20 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautus, kiitos. (En tykkää kahvista.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan