Sinulle tarjotaan miljardi lapsestasi, myisitkö?
Ostaja on ihastuttava miljärdööri, jolla ei ole omia lapsia ja hän ihastuisi juuri sinun pentuusi ja tarjoaisi miljardin vaihdossa. Syntyykö kaupat?
Kommentit (144)
No en todellakaan. Eikä kyllä kukaan oikea äiti, joka lastaan rakastaa koskaan myisi edes vaikka saisi useamman miljardin! Hävetkää jos tollaisa edes mietitte.
Tyrmistyisin tuollaisesta ehdotuksesta ja kun toimintakyky palaisi, soittaisin välittömästi poliisille.
En IKINÄ luopuisi lapsistani vapaaehtoisesti. (Enkä tarkoita sitä että lapset aikanaan muuttavat omilleen)
En varmasti myisi, en mistään summasta. Oma lapsi on niin rakas ettei raha tule koskaan minun ja lapseni väliin.
En myisi, mutta vuokraisin kymppitonnilla viikonlopuksi. :D
Jos olisin köyhä yh jolla ei olisi mitään tarjottavaa lapselleni, antaisin. Jos miljardööri olisi ihana, lapsirakas ihminen joka omistautuisi lapselleni täysin. Tietysti. Voisin antaa ilman miljardiakin.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:51"] Minun tilaanteessa syntyisi :( [/quote] Millainen on tilanne, jossa raha merkitsee enemmän kuin oma lapsi? Haluan todella kuulla, koska itse luopuisin mistä tahansa lasteni vuoksi. Jopa omasta elämästäni saatika kaikesta omaisuudesta. [/quote] joskus luopuminen on kaikkein rakastavin teko.
[/quote]
Ap kysyikin tilanteita, joissa lapsen myisi miljardista. Ei sitä että luovuttaisiko lapsen ilmaiseksi adoptioon.
[/quote]
Tajusin kyllä. Voi silti luopumunen olla suurinta rakkautra. Köyhä ja kenties alkkis vanhempi myy lapsensa rakastaville uusille vanhemmille. Lapsellavoi olla varsin hyvät oltavat.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:13"]
Jos olisin köyhä yh jolla ei olisi mitään tarjottavaa lapselleni, antaisin. Jos miljardööri olisi ihana, lapsirakas ihminen joka omistautuisi lapselleni täysin. Tietysti. Voisin antaa ilman miljardiakin.
[/quote]
Miksei köyhällä yh:lla olisi mitään tarjottavaa lapselle? Rakkautta, lämmin koti, ruokaa (vaikka sossusta jossei muka muuten), puhtata ja ehjät vaatteet. Lasten kanssa voi pulkkailla, käydä metsässä tutkimassa luonnon ihmeitä, lukea kirjastosta lainattuja kirjoja, leipoa sämpylöitä yms. Nuo kaikki ovat ilmaisia tai hyvin halpoja.
Luulisin, että suurin osa lapsistakin valitsisi oman kotinsa, jos se on turvallinen ja rakastava, kuin jonkun miljardöörin.
Mulla ei ole lapsia ainakaan vielä, mutta jos se miljardööri olisi ihan ok, niin voisin tehdä sille yhden. Siis oikeasti miljardi! Sillä jo tekisikin jotakin. Mitä suuren suurta merkitystä sen rinnalla on yhdellä ihmisellä?
Ja vaikka en sitten edes onnistuisi kaikessa siinä, mitä yrittäisin, niin jo se mahdollisuus on hurjan kiehtova. En kyllä tiedä voisinko myydä jo olemassa olevaa lasta, johon olisi syntynyt tunneside. Aikuisia lähimmäisiä minulla ei tietenkään ole valtuuksia kaupitella, mutta anopin saisi kyllä edullisesti, jos se olisi minusta kiinni...
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 19:56"]
Asun vuokrayksiössä rupuisessa lähiössä ja yh-äitinä työttömyyskorvauksella ei lasta paljon elätetä, miljardilla saisin paremman elämän ja niin saisi lapsenikin eli kyllä myisin
[/quote]
Miten niin lapsesi saisi paremman elämän?!
Myisin yhden kolmesta lapsestani. Vaikka pienemmästäkin hinnasta. Valitettavasti.
No niin, antaa tulla paskaa niskaan, mutta tämä on totta. Minä sentään olen rehellinen, toisin kuin suurin osa täällä.
Olen aina pitänyt itseäni niin ahneena, että tuollaisesta summasta tekisi mitä vaan - mutta en ikinä pystyisi ! :)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:24"]
Myisin yhden kolmesta lapsestani. Vaikka pienemmästäkin hinnasta. Valitettavasti.
No niin, antaa tulla paskaa niskaan, mutta tämä on totta. Minä sentään olen rehellinen, toisin kuin suurin osa täällä.
[/quote]
Miten niin suurin osa täällä ei ole rehellisiä? Kuvitteletko oikeasti että suurin osa myisi lapsensa??
Voisin myydäkin. Pari kk kuluttua tuo on täysi-ikäinen ja muuttaa muutenkin omilleen :)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 20:13"]
[/quote]
Miksei köyhällä yh:lla olisi mitään tarjottavaa lapselle? Rakkautta, lämmin koti, ruokaa (vaikka sossusta jossei muka muuten), puhtata ja ehjät vaatteet. Lasten kanssa voi pulkkailla, käydä metsässä tutkimassa luonnon ihmeitä, lukea kirjastosta lainattuja kirjoja, leipoa sämpylöitä yms. Nuo kaikki ovat ilmaisia tai hyvin halpoja.
Luulisin, että suurin osa lapsistakin valitsisi oman kotinsa, jos se on turvallinen ja rakastava, kuin jonkun miljardöörin.
[/quote]
Ilkeä sanoa mutta rahattomuus tuottaa monta huolta.
Olen itse ollut köyhä yh kahdelle lapselle. Itse kuljin talvella reikäisissä lenkkareissa koska minulla ei ollut varaa ostaa itselleni kenkiä. Lapsillani oli aina kaikki tarvitsemansa. Ja kyllä, sämpylöiden leipominen ja rakkaus riittää. Mutta aika monta kertaa suomin itseäni siitä etten osannut pelata korttini oikein ja hankkia kunnon ammatin, puolison tms saadakseni lapsilleni edes keskituloisen perheen.
Muistan ne ajat kun laadin penneistä maitorahat, kävelin 8 km töihin koska minulla ei ollut varaa bussikorttiin. Jätin syömättä monta kertaa että lapsillani olisi ruokaa. Elimme slummilähiössä koska minulla ei ollut varaa kustantaa parempaa asuntoa. Ja tietysti lapseni oppivat ne pahimmat tavat slummeissa...
Mutta ne suurimmat ongelmat tulivat kun lapset kasvoivat. He halusivat harrastaa, mennä leireille, lähteä reilaamaan. Ja minulla ei ollut mitään tarjottavaa.
Kyllä, voisin antaa lapseni rikkaalle ihmiselle joka rakastaisi lapsiani kuin omiaan. Vaikka lapseni sanovat nyt aikuisina että heillä oli hyvä lapsuus, koen suurta syyllisyyttä siitä ettei minulla ollut enempää tarjottavaa.
En myisi!