Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Surkein joululahjasi?

Vierailija
25.11.2014 |

Mikä oli surkeinta, mitä annoit tai vastaanotit joululahjana?

Tiedostan, että ajatus on se tärkein, mutta varmasti on ollut niitäkin hetkiä, kun on ollut pakko hieman väkisin hymyillä ja hymistä kiitosta, esimerkiksi kun anoppi on antanut paketin beigen värisiä alushousuja (kolme numeroa liian isot).

Nyt ei haeta tarinoita siitä, miten joku sai upouuden auton vääränvärisenä, vaan oikeasti sellaisia lahjoja, joiden järjestämisessä ei nähty lainkaan vaivaa.

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lahjat taitavat olla aika surkeita siskon lasten mielestä. Olen antanut esimerkiksi suklaata ja pari elokuvalippua tai kirjan. Nämä ovat lasten mielestä liian halpoja lahjoja, ja he ovat selkeästi tuoneet esille, että haluavat mieluiten rahaa. Helsinkiläisyys ja vanhempien korkea tulotaso kai vaikuttavat suhteutumiseen. En aio kuitenkaan antaa yli varojeni. Jos antaisin sen maksimissaan 20 euroa, joka on budjettini ehdoton yläraja, he eivät pitäisi sitä oikein minään.  Pidän näistä lapsista kuitenkin ja haluaisin heitä muistaa. 

Vierailija
102/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:12"]Mieheltä föönin.. Sanoi että on huomannut etten koskaan kuivaa hiuksiani föönillä halusi mulle sen ostaa. Omistin kyllä föönin, mutta en vain halunnut kuivata sillä hiuksia koska se ei hiuksille hyvää tee. Ajatus hyvä, mutta mutta.. :)
[/quote]

Ihana mies. On sentään nähnyt vaivaa ja oikein tarkkaillut mitä tarvitsisit. Vaikka menikin pieleen :) Kai olit kiltti sille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyn käsirasvan. Aiheutti allergiaa antajalle. :O

Vierailija
104/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivojahan nuo shampoot, sukat, suklaat ym. ovat, peruslahjoja mulle. Mitä te sitten normaalisti saatte?

Vierailija
105/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:31"]Poikaystävältä kondomeja 15v eikä mitään muuta (olin neitsyt).. Niin ja kaverilta sain lahjaksi yhtenä jouluna kaksi hautakynttilää..
[/quote]
Hahhhaa. Noi hautakynttilät on aika pahat. :D Ja vihjailikohan poikaystävä jotain?

Vierailija
106/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:24"]

Yhtenä jouluna sain pullon sampoota, toisena valkoiset nilkkasukat. 18-vuotislahjaksi Bauhausista ostettu kipsinen koristesika. Kiitti, isä. Samaan aikaan pikkuveljeni sai Playstation 3:n ja autoonsa uudet talvirenkaat.

[/quote]

Tuli selväksi, kumpi teistä on se suosikkilapsi. :(
[/quote]

No en usko että on tässä siitä kyse. Luulen että oli tälle isälle vain vaikeata valita teinityttärelle lahjoja, pojalle paljon helpompa.

Vierailija
107/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

147-osaisen työkalusalkun. wtf? Kummasti on mennyt miehen omaan käyttöön. Annoin hänelle seuraavana jouluna meikkisarjan.

Vierailija
108/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:20"]Mun lahjat taitavat olla aika surkeita siskon lasten mielestä. Olen antanut esimerkiksi suklaata ja pari elokuvalippua tai kirjan. Nämä ovat lasten mielestä liian halpoja lahjoja, ja he ovat selkeästi tuoneet esille, että haluavat mieluiten rahaa. Helsinkiläisyys ja vanhempien korkea tulotaso kai vaikuttavat suhteutumiseen. En aio kuitenkaan antaa yli varojeni. Jos antaisin sen maksimissaan 20 euroa, joka on budjettini ehdoton yläraja, he eivät pitäisi sitä oikein minään.  Pidän näistä lapsista kuitenkin ja haluaisin heitä muistaa. 
[/quote]
Helsinkiläisyys?? Nyt oikeesti menkää hoitaa noi teiän Helsinki viha ongelmat.

Vierailija
109/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:23"]

Ihan kivojahan nuo shampoot, sukat, suklaat ym. ovat, peruslahjoja mulle. Mitä te sitten normaalisti saatte?

[/quote]

Millä kriteereillä shampoo on mikään lahja, kun sitä pitää joka tapauksessa ostaa ihan arkenakin??? Tai sukat? Käsinneulotut villasukat ymmärrän lahjaksi, koska niiden tekemiseen on nähty vaivaa ja ne on toivottavasti mitoitettu saajan jalkaan sopiviksi. Mutta jotkut tavalliset markettisukat tai shampoo?? En tajua.

Vierailija
110/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi antaa aina lahjaksi sitä mikä on ollut tarjouksessa. Itse sain kerran kaksi tiimarissa tarjouksessa ollutta lemmikin kuvalla varustettua vihkoa...olin kuitenkin 25 tuolloin...

Vierailija
111/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan surkeimpia ovat olleet nämä "jouluiset" patalaput, uunikintaat ja astiankuivausliinat joissa keikkuu joku kitch-lumiukko ja hilettä. Äitini ostaa meille joka joulu "jouluisen" kaitaliinan. Kaitaliina? Mitä sellaisella tehdään? Inhoan kaikkia pitsiliinoja, pöytäliinoja jne. Joku Marimekon reipas pöytäliina vielä menee, mutta pellavainen kaitaliina - noh, sopisi ehkä äitini kotiin, ei meille! Sinne menee kaapin perälle vuodeksi. Annan sitten miehen isoäidille seuraavana jouluna :-D. Hän niin kehuu aina meidän lahjojamme! Eli surkeaki lahja voi olla toiselle tosi osuva ja hyvä.

Vierailija
112/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin joulun alla kaupoissa miehen kanssa. Hän osti ison rasia setin. No, ajattelin että hän laittaa jotain ruuveja yms. autotalli rompetta niihin. Muistan kun sanoin vielä siitä rasia setistä että kannattaa ottaa toi toinen ku noi kannet näyttää siltä etteivät pysy kiinnija noita toisia voisi pinota päällekkäin.

Arvaattekin varmaan, mitä kuusen alta löytyi jouluna? Ne rasiat! 

Veljeni tuli ennen muita sukulaisia meille ja kysyi että olisiko minulla paketointi tarvikkeita kun hänen pitäisi paketoida lahjat. No mies siinä vaiheessa havahtui ja meni paketoimaan tuota rasia settiä.

Edellisinä vuosina olen saanut mieheltä kivoja lahjoja. Nyt vain rasioita.... :( Ja niiden kannet eivät pysy kiinni! aa ne ovat autotallissa.

Vierailija
113/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme seurustelleet vasta vähän aikaa nykyisen mieheni kanssa ja hän antoi mulle joulujahjaksi kumisaappaat! Olin toivonut tietysti jotain romanttista. Olin aivan hölmistynyt kun avasin paketin. No, jouluja on sitten tullut yli 20 ja onhan ne lahjat parantuneet, vähän...

Vierailija
114/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalenteri jossa kuvia sukulaisen lapsesta

Vierailija
115/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:22"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:12"]Mieheltä föönin.. Sanoi että on huomannut etten koskaan kuivaa hiuksiani föönillä halusi mulle sen ostaa. Omistin kyllä föönin, mutta en vain halunnut kuivata sillä hiuksia koska se ei hiuksille hyvää tee. Ajatus hyvä, mutta mutta.. :)
[/quote]

Ihana mies. On sentään nähnyt vaivaa ja oikein tarkkaillut mitä tarvitsisit. Vaikka menikin pieleen :) Kai olit kiltti sille?
[/quote]

On se ihana mies ja todellakin olin hämmästynyt, että oli rekisteröinyt jotain tollaista! :) Lahja ajatukseltaan oli yksi parhaista, mutta samalla se turhin ;)

Vierailija
116/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain anopilta täishampoota

Vierailija
117/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen sain poikaystävältä joululahjaksi vaaleanpunaisen pitkän mekkoyöpaidan missä luki "Hillitse itsesi possu."
Olin hieman hämmentynyt.

Vierailija
118/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:24"]

Yhtenä jouluna sain pullon sampoota, toisena valkoiset nilkkasukat. 18-vuotislahjaksi Bauhausista ostettu kipsinen koristesika. Kiitti, isä. Samaan aikaan pikkuveljeni sai Playstation 3:n ja autoonsa uudet talvirenkaat.

[/quote]

Aaaaaaand we have a winner!

Vierailija
119/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:29"]Muutaman kuukauden seurustelun jälkeen sain poikaystävältä joululahjaksi vaaleanpunaisen pitkän mekkoyöpaidan missä luki "Hillitse itsesi possu."
Olin hieman hämmentynyt.
[/quote]

Ja olin tuolloin 16v..

Vierailija
120/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-mieheltä sudokulehti, jonka kertoi löytäneensä roskiksesta. Ihan ok, meillä oli rahat vähissä ja itse asiassa tykkäsin tehdä ristisanatehtäviä ja sudokuja, mutta olisi nyt edes valehdellut että osti sen.. Tosin siitä ulkoasusta näki jo että roskien seasta on kaivettu.

Isältä sain teininä jonkun 102 parasta rakasteluasentoa-kirjan, oli olevinaan huumorilahja mutta arvatkaapa kuumoitteliko korviani kun koko suvun edessä sen pahaa aavistamatta aukaisin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi