Surkein joululahjasi?
Mikä oli surkeinta, mitä annoit tai vastaanotit joululahjana?
Tiedostan, että ajatus on se tärkein, mutta varmasti on ollut niitäkin hetkiä, kun on ollut pakko hieman väkisin hymyillä ja hymistä kiitosta, esimerkiksi kun anoppi on antanut paketin beigen värisiä alushousuja (kolme numeroa liian isot).
Nyt ei haeta tarinoita siitä, miten joku sai upouuden auton vääränvärisenä, vaan oikeasti sellaisia lahjoja, joiden järjestämisessä ei nähty lainkaan vaivaa.
Kommentit (152)
No mulle kyllä surkein lahja oli hyvä lahja vääränvärisenä.
Eli sain 10-vuotiaana punaiset luistimet. Vihasin niitä, mutta minulta ei kysytty ja esitin sitten kavereille, että olin itse halunnut sellaiset.
Tämä ei ole joulu- vaan synttärilahja, mutta laitan silti: Kahden kilon paketti naudan sisäfilettä.
Hmm. Olisikohan sittenkin vaan pitänyt popsia se kaikki itse... :)
Oiskohan ollu ensimmäinen poikaystävältäni saatu lahja.. Pyysin yöpukua. Ostihan se joo yöpuvun, kaksi tai kolme numeroa liian pienen. Siis flanellipyjaman.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:42"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:26"]
Sellanen itsetehty ja painettu tyynyliina jossa luki "en pysty vastustamaan kiusausta".
Ja olin tosiaan raskaana (olen ihan naimisissa) ja sain tämän kiihkouskovaisilta sukulaisilta..
Että mitä siihen ny ois sit voinu sanoo, kiitos? :D
Ihan pokkana antoivat ja toivottivat hyvää joulua ja jumalan armoa tms.. mies ja esikoisemme saivat konvehteja ja jotkut yöppärit.. minä syntisenä tyynyliinan, jotta muistaisin syntisyyteni joka kerta kun menen nukkumaan :D
Ja molemmat lapset ihan avioliitossa syntyneet ja yhdessä ollaan vieläkin, itse emme ole uskovaisia.
[/quote]
Anteeksi, ei kai saisi nauraa, mutta kyllä repesin. Ihania sukulaisia, toden totta!
[/quote]
Nojoo ei siinä hirveesti muuta voi tehdä ku huumorilla ottaa vaikka lahjan antajat hyvin huolestuneina sen antoivatkin :D
[/quote]
No eivät varmasti olleet huolestuneita. Tuskin ne tyynyliinaa mistään uskiskaupasta olivat ostaneet, vaan tavan marketista. Kiusauksella tyynyliinassa nyt voi tarkoittaa mitä vaan tai olla tarkoittamatta yhtään mitään. Noin äkkiseltään tuli mieleen, että kun pään painaa tyynyyn, ei unta voi vastustaa...
Mustat Stay-upit, selvästi alan liikkeestä ostetut. Toinen 30cm lyhyempänä ylsi just polven yläpuolelle kun veti niin että varpaat oli kippurassa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:14"]
Lapseni sai anopilta itse tehdyt tumput, joissa oli vuorena anopin puhki löntystämät sukat. Kierrätystä, siskot. Ei onneksi tarvinnut keksiä syitä olla käyttämättä, kun olivat jo saataessa pienet.
Mutta: lukittu vastaus, liianpienet sukkatumput 2 kk lapselle.
[/quote]
Raaaaaahhhh :D:D
Yhtenä jouluna sain pullon sampoota, toisena valkoiset nilkkasukat. 18-vuotislahjaksi Bauhausista ostettu kipsinen koristesika. Kiitti, isä. Samaan aikaan pikkuveljeni sai Playstation 3:n ja autoonsa uudet talvirenkaat.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:21"]
Sellanen itsetehty ja painettu tyynyliina jossa luki "en pysty vastustamaan kiusausta".
Ja olin tosiaan raskaana (olen ihan naimisissa) ja sain tämän kiihkouskovaisilta sukulaisilta..
Ihan pokkana antoivat ja toivottivat hyvää joulua ja jumalan armoa tms.. mies ja esikoisemme saivat konvehteja ja jotkut yöppärit.. minä syntisenä tyynyliinan, jotta muistaisin syntisyyteni joka kerta kun menen nukkumaan :D
Ja molemmat lapset ihan avioliitossa syntyneet ja yhdessä ollaan vieläkin, itse emme ole uskovaisia.
[/quote]
Anteeksi, ei kai saisi nauraa, mutta kyllä repesin. Ihania sukulaisia, toden totta!
[/quote]
Nojoo ei siinä hirveesti muuta voi tehdä ku huumorilla ottaa vaikka lahjan antajat hyvin huolestuneina sen antoivatkin :D
[/quote]
No eivät varmasti olleet huolestuneita. Tuskin ne tyynyliinaa mistään uskiskaupasta olivat ostaneet, vaan tavan marketista. Kiusauksella tyynyliinassa nyt voi tarkoittaa mitä vaan tai olla tarkoittamatta yhtään mitään. Noin äkkiseltään tuli mieleen, että kun pään painaa tyynyyn, ei unta voi vastustaa...
[/quote]
Ah sori, olikin siis itsepainettu tyynyliina. No, käsityöläisiltä, myyjäisistä ja markkinoilta löytää kaikkea pöljää itsetehtyä.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:24"]
Yhtenä jouluna sain pullon sampoota, toisena valkoiset nilkkasukat. 18-vuotislahjaksi Bauhausista ostettu kipsinen koristesika. Kiitti, isä. Samaan aikaan pikkuveljeni sai Playstation 3:n ja autoonsa uudet talvirenkaat.
[/quote]
Mä sain myös shampon ja hoitoaineen ja joulupukkikynttilän. Olen aika pihi ihminen, ja siksi tuntuukin aika jännältä joskus heittää ihan pokkana roskiin lahja, joka on niin ruma, etten viitsi viedä sitä edes kirpparille.
Miesten valkeat nahkasandaalit koossa 42. Sellaiset halpisversiot, keinonahkaa jne.
Poikaystävältä kondomeja 15v eikä mitään muuta (olin neitsyt).. Niin ja kaverilta sain lahjaksi yhtenä jouluna kaksi hautakynttilää..
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:24"]
[/quote]
Tuli selväksi, kumpi teistä on se suosikkilapsi. :(
Mä sain joskus pienenä sellasen ihmeellisen peikko -pehmolelun joka oli yksinkertasesti karmiva, ei yhtään söpö tai hauska. En tiedä kuka sellaisen keksi antaa.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:24"]Yhtenä jouluna sain pullon sampoota, toisena valkoiset nilkkasukat. 18-vuotislahjaksi Bauhausista ostettu kipsinen koristesika. Kiitti, isä. Samaan aikaan pikkuveljeni sai Playstation 3:n ja autoonsa uudet talvirenkaat.
[/quote]:F
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ah sori, olikin siis itsepainettu tyynyliina. No, käsityöläisiltä, myyjäisistä ja markkinoilta löytää kaikkea pöljää itsetehtyä.
[/quote]
Tämä tyynyliina oli ihan tuon perheen äidin tekemä ja ihan on yleisessä tiedossa meidän suvussa mitä mieltä tuossa perheessä ollaan ns "ei uskovaisista" ja heidän tekemistä lapsista..
Heidän lapsensakkin jopa huutelevat "pakana sitä ja pakana tätä" muille sukulaislapsille, mistäs muualtakaan kuin vanhemmilta opittua.
Varsinkin nainen on se joka on se syntinen kun ei itseään pysty kiusaukselta pitämään ;)
Kyse siis miehestä joka on minun sukulaiseni ja hän on mennyt naimisiin uskovaisen kanssa ja ilmeisesti hänet on myös sittemmin "käännytetty".
Itse olen ihan kirkkoon kuuluva ja niin on miehenikin, emme vain ole mitään kiihkouskovaisia emmekä ravaa kirkossa rukoilemassa saatika ripustele esim ristejä pitkin seiniä kotona ;)
Mitäänhän meillä ei siis uskovaisia vastaan ole mutta heillä ilmeisesti sitäkin enemmän meitä vastaan :P
Ihan normi perhe siis ollaan :)
Opiskeluaikana sain kämppikseltäni pesusienen joululahjaksi. :P Aattoiltana olin suunnattoman tyytyväinen että söin hänelle lahjaksi aikomani suklaalevyn itse ja annoin vain sen parin euron krääsäkorun.
Minä sain teininä lankapuhelimen (perheemme tarvitsi uuden) ja 500g mysliä, jota ostettiin muutenkin kaupasta. Lahjat siis vanhemmiltani. Naureskelivat vielä, kun näkivät ilmeeni. Olin hieman pettynyt, kun mm. äitini sai kännykän ja veljeni ison karkkipussin. Olivat vielä pakanneet lahjat niin, että olivat samankokoisia. Vanhemmat veljeni, vanhempani ja veljeni lapset saivat isot kasat kaikkea kivaa. Minä nuo kaksi "lahjaa".