Surkein joululahjasi?
Mikä oli surkeinta, mitä annoit tai vastaanotit joululahjana?
Tiedostan, että ajatus on se tärkein, mutta varmasti on ollut niitäkin hetkiä, kun on ollut pakko hieman väkisin hymyillä ja hymistä kiitosta, esimerkiksi kun anoppi on antanut paketin beigen värisiä alushousuja (kolme numeroa liian isot).
Nyt ei haeta tarinoita siitä, miten joku sai upouuden auton vääränvärisenä, vaan oikeasti sellaisia lahjoja, joiden järjestämisessä ei nähty lainkaan vaivaa.
Kommentit (152)
Koskenkorvapullosta tehty joulupukki eli pullon päälle oli jostain punaisesta askarteluhuovasta tehty takki, housut ja pipo, valkoinen parta pumpulista. Kaulassa taisi vielä olla kulkunen. Olin silloin parikymppinen nuori nainen.
Vahinko vaan pullo oli tyhjä:)
Sellaisen keraamisen välkkyvän joulukaupungin. Ehkä puoli metriä leveän. Sellainen pöytäkoriste siis. Asuin silloin pienessä yksiössä ja tyylini on pelkistetty. Se oli erikoinen lahjavalinta.
Sain mieheltäni paistinpannun. Noh, ihan hyvälaatuinen se tietysti on ja varmaan oli kalliskin, mutta taas odotin jotain henkilökohtaisempaa...
Hikinauha ja pipari (töistä joululahjaksi)
Joulukortti jossa luki painettuna jouluntoivotus ja kuvassa oli pää irti kainalossa ja suolet roikkuivat (myös töistä, eri työ)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:03"]
Koskenkorvapullosta tehty joulupukki eli pullon päälle oli jostain punaisesta askarteluhuovasta tehty takki, housut ja pipo, valkoinen parta pumpulista. Kaulassa taisi vielä olla kulkunen. Olin silloin parikymppinen nuori nainen.
[/quote]
Lahjan antajaa alkoi janottamaan armottomasti :D
Minä olen niitä onnettomia, jotka saa joka joulu jotakin mikä on vaan ostettu koska koetaan että olisi pakko. Olen saanut purkkaa, liköörikarkkeja, lihanuijan, halvinta suklaata mitä löytyy, teetä (olen kahvinjuoja), koriste-esineitä... Ja tiedättekö että joskus ihan totta harmittaa!
En ole vaikea ihminen, tykkään lukea ja käydä elokuvissa, olen historiafriikki ja pidän kahvista ja suolaisista herkuista. EN vaadi kallista, käytettykin kelpaa (esim kirja) mutta ei!
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:45"]
Mä sain ex-mieheltä AINA kodinkoneita lahjaksi niin jouluna, syntymä-, ystävän- että vuosipäivänä. Olin niiiiin monta kertaa vihjannut, että olisi kiva saada joskus vaikka edes joku koru tai ihan vaan kukkakimppu, mutta ei mennyt jakeluun. Valmiiksi pettymyksen kyyneleitä niellen avasin aina lahjat yrittäen esittää yllättynyttä ja kiitollista kun paketista paljastui milloin vohvelirauta, milloin leivänpaahdin ja milloin mikäkin vempain. Kerran sitten jouluna aloin itkemään kun sain tehosekoittimen enkä enää sen jälkeen saanut kodinkoneita sillä seuraavaan jouluun mennessä olimme eronneet. Nykyinen mies on myös vähän huono ostamaan lahjoja, mutta niissä on sentään yritystä ja jos hän ei muuta keksi niin tuo ainakin kauniin kukkakimpun mikä riittää minulle mainiosti :)
[/quote]
Niin me olemme erilaisia. Itse saan joka joulu (synttärit ym) mieheltä koruja, jotka eivät ole yhtään minun tyylisiä ja joita ei koskaan tule käytettyä. Rakastan ruoanlaittoa ja ottaisin tosi mielelläni vastaan vohveliraudan, tehosekottimen, leipäkoneen, mehulingon, jäätelökoneen tms.
Sain kerran silloiselta poikaystävältäni vähän käytetyn naisten deodorantin. Oli ostanut sitä vahingossa itselleen, koska ko. purkin kansi oli sininen... tämä tuli sitten "kauniisti" paketoituna kuusen alta. Silloin oli kyllä juhlatunnelma huipussaan. Enkä nyt siis olisi edes halunnut mitään ihmeellistä, mutta jos panostus on tuo, niin olisin kyllä paljon mieluummin ollut täysin ilman.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 14:08"]Minä sain teininä lankapuhelimen (perheemme tarvitsi uuden) ja 500g mysliä, jota ostettiin muutenkin kaupasta. Lahjat siis vanhemmiltani. Naureskelivat vielä, kun näkivät ilmeeni. Olin hieman pettynyt, kun mm. äitini sai kännykän ja veljeni ison karkkipussin. Olivat vielä pakanneet lahjat niin, että olivat samankokoisia. Vanhemmat veljeni, vanhempani ja veljeni lapset saivat isot kasat kaikkea kivaa. Minä nuo kaksi "lahjaa".
[/quote]
Voi että nää tällaiset suututtaa. Mulla kanssa joinakin jouluina oli ihan ihmeelliset lahjat. Kerran mikro, kun tarvittiin jne.
Vanhempani selitti jo pitkään ennen joulua, kuinka meillä on vähän rahaa ettei kannata niin kummia odottaa. Alkoholiin sitä rahaa kuitenkin riitti. Muistan, että minulle olisi sopinut olla kokonaan ilman lahkojakin, jos vaan aikuiset olisi olleet selvin päin (tai vain parin lasin voimin) ja hyvillä mielin.
Anteeksi tämmöinen purkaus hauskaan ketjuun, mutta toisaalta ehkä antaa vähän perspektiiviä joillekin..
joku golfiin liittyvät varuste :)
Huvittavaksi tämän tekee se, etten pelaa golfia, en ole koskaan pelannut enkä ole ko. pelistä kiinnostunut.
Tuoreehko tuttavuus kivenkovaan väitti, että olen ilmaissut innostuksen kyseiseen lajiin. Mieheltä taisi mennä pyörittämiensä naisten mielenkiinnot sekaisin :D
Korvatulppia mieheltä. Kyllä tuli käyttöä! :D
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:53"]
Itse ostin lapsena äidille kauhan ja isälle ruuvimeisselin. Sisko sai kastelukannun, veli sisuja.
[/quote]
Meillä oli kotona sellainen perinne, että äiti alkoi joulun lähestyessä sanomaan muka ohimennen, että "oho onpas tämä juustohöylä jo vanha, pitäisi varmaan ostaa uusi" ja sitten me lapset innoissaan mentiin prisman kodintarvikeosastolle ostamaan sitä yhtä parin euron juustohöylää, ja onniteltiin itseämme sitten jouluna kun äiti ilahtui tarpeellisesta lahjasta niin kovasti :)
Tää ei oo joululahja vaan synttärilahja. Sain kaverilta synttärilahjaks Lapsen joulu -nimisen kirjan. Ei siis mitään, tykkään joulusta ja se on kyllä ihana kirja kaikinpuolin mutta mun synttärit on tammikuun puolessa välissä, että ajankohta vähän ihmetytti..
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:03"]
[/quote]
Niin se on askartelu rankkaa puuhaa. :)
Muistan kerran kun isä antoi äidille alkomittarin joululahjaksi ja kehui kuinka sillä voi tarkistaa kannattako ratin taakse istua. Meillä tosin isä oli se alkoholisti ja äiti ei juuri koskaan ottanut. Muutenkin isä antoi äidille aina jotain yleishyödyllistä, kuten kattilan tai kauhan.
Surkein lahja jonka olen itse saanut oli pölynimuri exältä. Parempi lahja olisi ollut jos exä olisi joskus tarjoutunut imuroimaan itse.
Nykyinen anoppi ostaa joka ikinen joulu ison läjän kaikkea turhaa, vaikka joka vuosi on sovittu ettei osteta mitään lahjoja. Joka joulu anopilta tulee jouluaiheisia keittiöliinoja, kynttilöitä, servettejä, joulukoristeita, pyyheitä, sukkia jne. Ja kaikissa joku jouluaiheinen kuvio. Ja joka joulu saan anopilta myös aamutakin. Mulla on käyttämättömiä aamutakkeja nyt 7 kpl.
Jos ei lasketa jokavuotisia suklaarasioita (en syö suklaata/karkkeja), niin varmaankin nämä perus saippua/voide/pesuvamppu-pakkaukset. Olen myös saanut t-paidan, liian iso, mutta liian pieni yöpaidaksi enkä myöskään käytä t-paitoja koskaan muuta kuin nukkuessa.
Olen saanut mieheltä joskus joululahjaksi maskin ja ajovalot autoon. Olivat kyllä ihan mieluisa lahja, vaikka muut paikallaolijat veikkailivat, että mies saa kotona kaulimesta, eikä kukaan voisi keksiä noin huonoa lahjaa.
Nosto.