Surkein joululahjasi?
Mikä oli surkeinta, mitä annoit tai vastaanotit joululahjana?
Tiedostan, että ajatus on se tärkein, mutta varmasti on ollut niitäkin hetkiä, kun on ollut pakko hieman väkisin hymyillä ja hymistä kiitosta, esimerkiksi kun anoppi on antanut paketin beigen värisiä alushousuja (kolme numeroa liian isot).
Nyt ei haeta tarinoita siitä, miten joku sai upouuden auton vääränvärisenä, vaan oikeasti sellaisia lahjoja, joiden järjestämisessä ei nähty lainkaan vaivaa.
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:37"]
Tällaiset aika rumat kissavillasukat. Vielä isommat ja muhkeammat kuin kuvissa, mutta malli on aikalailla sama. Ja oli tosiaan pyllynreikäkin ommeltu... Ei ole vielä tullut pidettyä mutta ehkä joskus... :D
Kuva 1: http://ninni.sarjakuvablogit.com/files/2013/08/kissasukat_1.jpg
Kuva 2: http://ninni.sarjakuvablogit.com/files/2013/08/kissasukat_2.jpg
[/quote]
Näähän on ihan mahtavat! :D
[/quote]
Kieltämättä ihan hauskat, mutta kyllä ne livenä ovat aika rumat enkä tiedä milloin niitä voisi pitää. Sisällä on niin lämmin ettei tarvitse ja minkäänlaisiin kenkiin ne eivät mahdu.
[/quote]
Lähetä mulle! :D Mä rakastan villasukkia! Meillä on kotona vieläpä tosi kylmä niin täytyy aina pitää lämpimät sukat jalassa. Mulla on ties kuinka monet villasukat mutta ei kyllä noin hienoja...
Saan melkein joka vuosi äidiltä yöpaidan. En käytä yöpaitoja, en pitkä enkä lyhythihaisia. Yhtenä vuonna paidan koko oli joku xxxl, se oli kuulemma hyvä vitsi. Kokoni on L, mutta ajattelin, että ihan hyvä kun en kuitenkaan käytä, niin sainpa enemmän kangasta ompeluihini.
"Paras" lahja jonka olen itse tehnyt, on vohvelikangaspyyhe, johon tokaluokkalaisena kirjailin ristin "kun mummo kuolee kuitenkin kohta." Pyyhe oli siis lahja mummolle :D
Täti on töissä marketissa maito- ja juusto-osastolla ja antaa aina lahjaksi kaikkea ilmaiskrääsää, kuten Valio Polar -juustokupuja, Flora-esiliinoja jne.
Anoppi antaa aina jotain lehtien ilmaiskrääsää, mulle ei yleensä mitään, mutta vaimolle.
m-50
Hei Elli, Ruununmyllyn ala-aste ja kolmas luokka vuonna 1988. Olen pahoillani, että koululuokkamme pikkujouluissa satuit vetämään säkistä juuri minun tuomani lahjan. Näin myöhemmin kuinka naama mutrulla näytit Jennille, mitä sait. Olen pahoillani, että olimme köyhiä eikä minulla ollut rahaa ihmeellisyyksiin. Olen pahoillani, että sait mokoman lakupiipun ja sen kaveriksi mandariinin, "aurinkoiseksi ajatukseksi", niin kuin hölmönä lapsena ajattelin. Itselleni osui tuolloin noppa-avaimenperä. Olen nämä 26 vuotta muistanut pettyneen ilmeesi. Alkuun koin siitä syyllisyyttä, mutta sittemmin elämä opetti kyllä, ettet olisi sitäkään vähää ja huonoa ansainnut. Ei muuta kuin hyvää jatkoa vaan.
Saan joka vuosi äidiltäni isompia ja isompia vaatteita. Olen ollut samankokoinen jo vuosia, joten vähän hukkaan menee. :D
Mieheni sai äidiltäni isäni vanhan rikkinäisen villapaidan. Oi miksi...
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:12"]
"Paras" lahja jonka olen itse tehnyt, on vohvelikangaspyyhe, johon tokaluokkalaisena kirjailin ristin "kun mummo kuolee kuitenkin kohta." Pyyhe oli siis lahja mummolle :D
[/quote]
:--------D ah, päivän piristys!!! :D
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 12:12"]
[/quote]
:--------D ah, päivän piristys!!! :D
[/quote]
Repesin :DDD
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 22:42"]Mä sain joskus pienenä sellasen ihmeellisen peikko -pehmolelun joka oli yksinkertasesti karmiva, ei yhtään söpö tai hauska. En tiedä kuka sellaisen keksi antaa.
[/quote]
Morso? :DD
Pari kk ensitapaamisemme jälkeen mies antoi minulle joululahjaksi paketin jotain Irish Coffee After Eightejä. Ei siinä mitään, mutta inhoan Irish Coffeeta SEKÄ After Eightejä ja mies ylpeänä ilmoitti, että sai itse sen paketin joululahjaksi ja minä saan sen nyt.... :D
Kymppikortti kuntosalille. Olin ihan että, ok, jooooo, kiva....
En käyttänyt koko korttia kertaakaan, on ihan kirkkaasti surkein lahja ikinä.
Mummolta ja ukilta marjapuuron väriset järkyttävät isot tyynynpäälliset, olivat vielä jättänyt punaisen tarjoushintalapunkin paikalleen :)
Mä sain ex-mieheltä AINA kodinkoneita lahjaksi niin jouluna, syntymä-, ystävän- että vuosipäivänä. Olin niiiiin monta kertaa vihjannut, että olisi kiva saada joskus vaikka edes joku koru tai ihan vaan kukkakimppu, mutta ei mennyt jakeluun. Valmiiksi pettymyksen kyyneleitä niellen avasin aina lahjat yrittäen esittää yllättynyttä ja kiitollista kun paketista paljastui milloin vohvelirauta, milloin leivänpaahdin ja milloin mikäkin vempain. Kerran sitten jouluna aloin itkemään kun sain tehosekoittimen enkä enää sen jälkeen saanut kodinkoneita sillä seuraavaan jouluun mennessä olimme eronneet.
Nykyinen mies on myös vähän huono ostamaan lahjoja, mutta niissä on sentään yritystä ja jos hän ei muuta keksi niin tuo ainakin kauniin kukkakimpun mikä riittää minulle mainiosti :)
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:59"]
Pikkusisko oli 8-vuotiaana keksinyt isosiskoilleen "maailman parhaat lahjat". Mulle mansikanmakuinen Juissi ja toiselle siskolle paketti nakkeja.
[/quote]
Lasten keksimät lahjat on niin parhaita!
Itse ostin lapsena äidille kauhan ja isälle ruuvimeisselin. Sisko sai kastelukannun, veli sisuja.
Äidiltä olen saanut Yvs Rocherin ilmaislahjoja kuten "söpöjä" miniatyyriposliiniesineistä. ARGH. Hän itse pitää niitä keittiönikkunan välissä (siellä karmien sisällä ikäänkuin vitriinissä). Vihaan niitä arvottomia posliinipaskoja.
[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:53"]
Itse ostin lapsena äidille kauhan ja isälle ruuvimeisselin. Sisko sai kastelukannun, veli sisuja.
Äidiltä olen saanut Yvs Rocherin ilmaislahjoja kuten "söpöjä" miniatyyriposliiniesineistä. ARGH. Hän itse pitää niitä keittiönikkunan välissä (siellä karmien sisällä ikäänkuin vitriinissä). Vihaan niitä arvottomia posliinipaskoja.
[/quote]
Siis Yves Rocherin ilmaislahjoja jostain 80-luvulta.
Äidilläni on joka vuosi sama "Ei osteta mitään lahjoja!" ja äiti antaa kuitenkin esim. 3 numeroa liian suuria mummokalsareita, jostain prismasta ostettuja krääsäkoruja yms. varmaan 30 euron edestä. Olen monena vuotena pyytänyt VAIN kirjaa, mutta ei... Katsotaan mitä tänä vuonna, yleensä vien äidin lahjan suoraan kirpparille tai heitän roskiin... Ei jaksa enää edes ajatella"ajatus on tärkein"-meiningillä, koska yhtään ajatusta noihin lahjoihin ei ole tuhlattu.
[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 21:26"]Sellanen itsetehty ja painettu tyynyliina jossa luki "en pysty vastustamaan kiusausta".
Ja olin tosiaan raskaana (olen ihan naimisissa) ja sain tämän kiihkouskovaisilta sukulaisilta..
Että mitä siihen ny ois sit voinu sanoo, kiitos? :D
Ihan pokkana antoivat ja toivottivat hyvää joulua ja jumalan armoa tms.. mies ja esikoisemme saivat konvehteja ja jotkut yöppärit.. minä syntisenä tyynyliinan, jotta muistaisin syntisyyteni joka kerta kun menen nukkumaan :D
Ja molemmat lapset ihan avioliitossa syntyneet ja yhdessä ollaan vieläkin, itse emme ole uskovaisia.
[/quote] häh mä en tajua tätä. Mitä syntistä? Mä ajattelin että et voi vastustaa kiusausta alkaa nukkumaan ja painaa se pää siihen tyynyyn..
Sain poikaystävältäni puolen vuoden seurustelun jälkeen keittokirjan. Tuolloin olin vähän pettynyt, mutta nyt yli kolmenkymmenen vuoden jälkeen huomaan miehen olleen kaukaa viisas: tuo klassikkokeittokirja on edelleen kovassa käytössä (ja sama mieskin on edelleen matkassa).