Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surkein joululahjasi?

Vierailija
25.11.2014 |

Mikä oli surkeinta, mitä annoit tai vastaanotit joululahjana?

Tiedostan, että ajatus on se tärkein, mutta varmasti on ollut niitäkin hetkiä, kun on ollut pakko hieman väkisin hymyillä ja hymistä kiitosta, esimerkiksi kun anoppi on antanut paketin beigen värisiä alushousuja (kolme numeroa liian isot).

Nyt ei haeta tarinoita siitä, miten joku sai upouuden auton vääränvärisenä, vaan oikeasti sellaisia lahjoja, joiden järjestämisessä ei nähty lainkaan vaivaa.

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-vuotiaana sain äidiltäni joululajaksi vaaleanharmaan Leijonakuningas- collegepuvun. Oli aika erikoinen lahja, sillä minulla oli tuolloin rock-tyyli, ja esim. hiukset olivat mustaksi värjätyt ja pukeuduin mustaan. Lisäksi tuo collegepuku oli kooltaan joku 160-senttiselle tarkoitettu, ja olin jo miltei 170-senttinen joten lahkeet ja hihat olivat liian lyhyet. Tulkitsin lahjan siten, että äitini koitti laittaa minua pikkulapsen muottiin.

Vierailija
22/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 23:18"]

Opiskeluaikana sain kämppikseltäni pesusienen joululahjaksi. :P Aattoiltana olin suunnattoman tyytyväinen että söin hänelle lahjaksi aikomani suklaalevyn itse ja annoin vain sen parin euron krääsäkorun.

[/quote]

Fazerin sininen eilen k-kaupassa 1,90 e.

Mikä ero siis parin euron krääsäkorulla ja suklaalevyllä ...JA parin euron pesusienellä?

Se, että krääsä on krääsää, noi kaksi muuta ihan kunnon lahjoja opiskelijalta toiselle, jos olettaa että kumpikaan ei ole tiukkapipo.

[/quote]

Kämppis käytti H&M:n krääsäkoruja, sen takia korun hänelle ostin.  Krääsäkoru oli hänelle mieleinen, minä ilmeisesti en, kun sain tyytyä pesusieneen. Siinä se ero. Minä yritin (ja onnistuin) ostaa mieleisen lahjan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri antoi muutama vuosi sitten käytetyt halppiskorvakorut, joita ei ollut pessyt.. ja sen kyllä huomasi. Kuivunutta kökköä joka puolella. Iloisena kertoi, kuinka omat reikänsä oli mennyt umpeen, eikä enää tarvinnut korviksia. Kiitin ja hänen mentyään heitin roskiin. 

Vierailija
24/152 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätetty posliinihevonen, ollut vuosikausia kaverin turhake-laatikossa.

Vierailija
25/152 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 13:53"]

Itse ostin lapsena äidille kauhan ja isälle ruuvimeisselin. Sisko sai kastelukannun, veli sisuja.

Äidiltä olen saanut Yvs Rocherin ilmaislahjoja kuten "söpöjä" miniatyyriposliiniesineistä. ARGH. Hän itse pitää niitä keittiönikkunan välissä (siellä karmien sisällä ikäänkuin vitriinissä). Vihaan niitä arvottomia posliinipaskoja.

[/quote]

Olet siis hyvä lahjanostaja, hankit jotain mistä et itse pidä, mutta lahjansaaja pitää.

Vierailija
26/152 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 15:14"]

Sain mieheltäni paistinpannun. Noh, ihan hyvälaatuinen se tietysti on ja varmaan oli kalliskin, mutta taas odotin jotain henkilökohtaisempaa...

[/quote]

Mun poika toivoi ja saikin synttärilahjaksi viime kesänä leivänpaahtimen ja nyt haluaa joululahjaksi keraamisen paistinpannun ja sitruspusertimen. Ikää pojalla 11 v.

Vierailija
27/152 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/152 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
30/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 22:21"]

Up.

[/quote]

älä spämmää mulkvisti

Vierailija
31/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 09:29"]

147-osaisen työkalusalkun. wtf? Kummasti on mennyt miehen omaan käyttöön. Annoin hänelle seuraavana jouluna meikkisarjan.

[/quote] nauran :D

Vierailija
32/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain appiukoltani joskus peniksen muotoisen paistinpannun. En oikein tiennyt miten olla :D

Vierailija
33/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskä sulki mun liittymän. Oli maksanut laskun pois ja sulkenu sen ja lyöny laskun mun pöydälle ja kirjottanu siihen "liittymä suljettu. Hyvää joulua." Oli vähä iso lasku.

Vierailija
34/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni (silloin vielä poikaystävä) kehuskeli vuosia sitten keksineensä tosi hyvän ja ISON lahjan. No, se oli semmonen parin metrin pituinen lasten pehmolelukäärme, keltainen väriltään :D. Piti muutaman kerran tarkistaa miehen ilmeestä että oliko se tosissaan ja oli se. Kiitos kulta on tää ihan kiva vaikka meidän sängylle laitettavaksi :D

Vierailija
35/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena: surkein joululahja vuodesta toiseen: kummitädin neulomat villasukat.
Ja paras joululahja noin 20 ikävuodesta alkaen aina tähän päivään: sen saman kummitädin neulomat villasukat. Olen niin onnellinen, kun taas posti toi pehmeän paketin Pohjois-Karjalasta. Lähetän nykyään tädille kiitoskortin niistä sukista aina joulun jälkeen. Sellaisia ei kerta kaikkiaan saa rahalla mistään. Häpeän, etten lapsena ymmärtänyt lahjan arvoa.

Vierailija
36/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sukset, hurjalla kasvuvaralla... Edelleen olisivat liian pitkät ja asiasta yli 25 vuotta.

Vierailija
37/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista, mika olis surkein mun saama joululahja; mutta tata keskustelua lukiessa tuli mieleen lahja, jonka annoin isosiskolle: kahvikuppi+aluslautanen ja pussillinen makaroneja :)

Vierailija
38/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pikkuveljeltäni puoliksi syödyn Pringles-purkin. Lieventävänä asianhaarana mainittakoon, että veli oli silloin alle 10 v.

Vierailija
39/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan lasteni puolesta. He saivat eräänä jouluna, ollessaan 12-vuotiaita, vähän hömpsähtäneeltä mummiltaan sellaiset propellit, jotka kiinnitetään lippalakkeihin. Ne oli kummallekin pojalle paketoitu isoon pahvilaatikkoon, josta paljastui pienempi pahvilaatikko ja taas pienempi jne. Oli pojat vähän pettyneitä, kun ehti mielessään elätellä vaikka mitä toiveita, kun näkivät valtavat pakettinsa. En oikein tiedä mitä mummi tällä paketoinnilla ajoi takaa....pettymystä juurikin??!

Vierailija
40/152 |
23.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isoveljeltäni lahjaksi cd:n. Tiesin paketin muodosta jo, että on cd ja olin todella innoissani, kunnes sitten sain paketin auki... Se oli joku Vesku Jokisen single, ei ihan 10-vuotiaan tytön lempparimusaa. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin: paketit oli menneet sekaisin ja sainkin sitten joulun jälkeen sen minulle tarkoitetun cd:n, backstreet boys!