Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää "aikuiset ei sitten osta toisilleen lahjoja"

Vierailija
24.11.2014 |

Minä ainakin ostan vaikka muut ei ostaisi, on ihanaa kun saa antaa toiselle jotain.. Siitä tulee minulle hyvä mieli :) Onhan se myös kiva itse saada jotain!

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joulu on muka vain lastenjuhla. No ei ole minun mielestäni.

Vierailija
2/102 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin joka joulun alla joku alkaa julistaa tätä mantraa. Sanon aina, että lahjojen antaminen tai antamatta jättäminen on jokaisen oma asia. Pakko ei ole antaa mitään. Ja vaikka mitä sovitaan, kaikki antaa kuitenkin lahjan kaikille. Joten ihan turhaa jorinaa alunpitäenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina ostellut jotain pientä aikuisille. Täällä palstalla pyörittyäni olen tullut toisiin ajatuksiin.. kyse ei näköjään olekkaan enää antamisen ja saamisen ilosta vaan koko lahjan saamisen ilo pyörii sen tavaran ympärillä; onko se tarpeellinen, muodikas jne. Ja kun siihen on ladattu kauheasti odotuksia, pettymyksetkin ovat samaa luokkaa.

Vierailija
4/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pety yhdestäkään lahjasta ja saankin ihan mukavia lahjoja yleensä, kyllä kaikki tulee käyttöön tavalla tai toisella

Vierailija
5/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse heitän ainkain osan lahjoistani suoraan roskiin. Et joo parempi olisi jos niitä ei edes saisi, vaikka ajatus taustalla voi olla kiva. Ihmisten säilytystilat ovat rajalliset ja turhaa krääsää tulee ovista ja ikkunoista..

Vierailija
6/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmeisesti eriskummallinen lähipiiri, kun ei tämmöisiä asioita ole koskaan tarvinnut miettiä. Lähtökohtaisesti aikuiset eivät oleta lahjoja toisilta, mutta jos joku sattuu jotain mukavaa löytämään. Ostaa hän tämän ja istuttaa kuusen juureen muitten lahjojen keskelle ilman, että siitä tehdään numeroa.

Vierailija
7/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkolahjojat eivät sitten myöskään ole naama norsunvitulla kun sitä vastalahjaa ei tule. Muistatte vain sen antamisen ilonne.

Vierailija
8/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
9/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä mitään, jos lahjan antaja antaa jotain oikeasti tarpeellista. Tarkoitan nyt tarpeellista sen lahjan saajan osalta. Esimerkiksi minä en tee mitään villashaaleilla, torkkupeitoilla, kynttilöillä, koriste-esineillä, arvoilla, suklaalla ja karkeilla, joulukukilla (hyasintin hajusta tulee niin järkyttävä päänsärky, että oksat pois ja joulutähteä en saa pysymään hengissä) tai kosmetiikalla. 
Jos taas tarvitsisin uudet nahkarukkaset, ja joku sellaiset minulle ostaisi, olisin kiitollinen. Toisaalta taas, jos minä tarvitsen jotain, minä ostan sen itselleni ihan itse.
Jos minulle ostettaisiin jotain villashaaleja tai torkkupeittoja, joutuisin varmaan lähettämään ne siperiaan, koska palelen äärimmäisen harvoin, enkä "torku" missään. Kynttilöille ei ole paikkaa, jossa niitä voisi polttaa ihan tuon taaperon takia. Koriste-esineitä ei meillä harrasteta, arvat ovat turhista turhimpia rahasyöppöjä, enkä voisi mahdollisen voiton sattuessa kohdalle, pitää niitä rahoja, tuntisin siitä huonoa omaatuntoa. Suklaata ja karkkeja en syö, enkä niitä halua nurkkiin edes lapsia varten. Herkän ja ongelmallisen ihoni takia taas en halua kosmetiikkaa, harva osaa ostaa sellaista, mikä sopii minulle. Hajusteet taas ovat turhia, käytän hajuvettäkään todella harvoin.

Ja arvatkaa mitä? Saan joka ikinen joulu jotain tuolta listalta, vaikka ne ihmiset tietävät tasan syyt, miksi en halua noita. Eli, ne lahjat ovat jotain väkipakkolahjoja. 
Yhtenäkään jouluna en ole saanut sitä mitä olen halunnut: Hössötyksettömän joulun.

Vierailija
10/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa aiemmin ollut ihan vaan puheiden asteella että 'juu sitten ei ostella jouluksi mitään'. Pöh ja höh!! Joka joulu on kuitenkin ajauduttu "lahjomiseen". Kunnes vihdoinkin viime jouluna (tai tietenkin ennen joulua) minä ilmoitin, että en tosiaankaan aio ostaa yhtään lahjaa kenellekään ja haluan ettei minulle osteta lahjoja. Ja katso; joulun ihme tapahtui! Oli mahtavaa, suorastaan vapauttavaa valmistautua jouluun vailla skitsofreenistä joulustressiä siitä, mitä keksisi kenellekin lahjaksi. Haluaisin kuitenkin ostaa jotain järkevää/tarpeellista. Joulu ei siis vaatinut muita valmisteluja kuin siivoamisen ja leivonta- ja ruokajutut. Suosittelen lämpimästi kaikille, jotka ovat kyllästyneitä kyntämään kauppojen jouluruuhkassa. :)

Vierailija
11/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ongelma tämäkin, kaikesta sitä ihmiset mielensä pahottaa ja turpaansa ottaa. Prioriteetit kunnossa kun joulunpyhät saa jo etukäteen lahjaogelmilla pilattua. Huh. Ja kuukausi etukäteen alkaa marina asiasta. Heh.

Ja hei hei, poistun takavasemmalle käärimään pari omatekoista pehmeää pakettia. Todellakin, ilo on minun puolellani.

Vierailija
12/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 17:13"]

Itse heitän ainkain osan lahjoistani suoraan roskiin. [/quote]

Miksi et antaisi sitä takaisin lahjan antajalle? Jos se on sinun mielestäsi ns. krääsälahja, lahjanantaja on varmaankin siihen itse tykästynyt. Kiität, annat sen takaisin sanoen, että sinusta se sopii paremmin lahjanantajan tyyliin/kotiin. Mikäli lahjanantajakaan ei siitä niin välitä, hän saattaa oivaltaa, ettei krääsälahjoja tarvita.

Vierailija
13/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina samantyyppisiin jorinoihin lempeästi, että ei saa pilata muiden iloa. Keskustelu loppuu yleensä siihen. :D

Vierailija
14/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä mielessä tuo on järkevää, että yleensä aikuisilla ihmisillä on kaikkea jo riittämiin ja kaikki kynttilälyhdyt ja torkkupeitot ja mietelausemukit ym.on aivan turhaa krääsää, jolle ei meinaa enää tilaa löytyä eivätkä muutenkaan sovi sisustukseen ym. ja menevät suoraan johonkin kaapin perukoille tai kiertävät lahjaksi tai kirpparille eteenpäin..... Toki jos lahjat on jotain kuluvaa tai aineetonta, voi olla ok. Mutta suklaata ja muitakaan herkkuja ei kukaan enää syö, kaikki joko laihduttaa tai karppaa tai himokuntoilee tai on gluteenittomia tai allergisia. Alkoholia ei voi kenellekään antaa, on joko fitness tai laihdutus päällä tai voi olla alkon kanssa ongelmaa... Eli joku elokuvalippu, hierontalahjakortti tms. voisi olla ainoa järkevä aikuisten lahja.

Vierailija
15/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin tavallaan. Yllättävä moni ongelma maailmassa johtuu nimenomaan siitä, että toista ärsyttää naapurin toiminta, vaikka sillä ei olisikaan merkitystä oman elämän kannalta.

Vierailija
16/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikki saa lahjoja. Ja tykätä antaa. Mä annan lahjan kaikille, joille haluan antaa. 

Vierailija
17/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ärsyttää jos on sovittu, ettei niin toinen sitten kuitenkin ostaa jotain. Itselläni jouluna rahat niin tiukassa että just ja just saan ostettua omille lapsille ja kummilapsille lahjoja mikä minusta on tärkein. Itse en välitä lahjoista, en tarvitse mitään, jos tarvitsen, ostan joulun jälkeen ale myynnistä. Mutta jouluna lahja ei ilahduta, en ihan oikeasti tarvitse. Jos ihan välttämättä on pakko ostaa ihmiselle joka ei tarvitse mitään, niin aivan hyvin voi ostaa sen konvehtirasian tsi viinipullon tai jos rahaa on enemmänkin niin juustorasian. Harva aikuinen oikeasti tarvitsee ja ilahtuu niistä jokavuotisista kynttilöistä, koriste-esineistä jne.

Vierailija
18/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myös ymmärrä ollenkaan tuollaista, jos antaa jonkun 5€n lahjan niin mitä se keneltäkään on pois? Itse ainakin ostan lahat, halusi joku niitä tai ei.

Vierailija
19/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just tuollainen ilon pilaaja. Mun mielestä on todella turhaa ostella aikuisille juurikin niitä kippoja, kuppeja, tuikkulyhtyjä, jotka menevät jonnekin kaapin perukoille ja sitten laitan kiertoon aikanaan. Vaikka kivoja lahjoja ovatkin, niin ei kukaan halua tänä päivänä ylimääräistä tavaraa kaappeihin. Minäkin liputan tuollaisen kuluvan ja aineettoman lahjan puolesta, jos jotain on pakko antaa. 

Vierailija
20/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen siivonnut viimeisen vuoden aikana krääsää pois talosta, varastot mukaan lukien turhaa kamaa on lähtenyt varmaan 5 henkilöauton peräkärryllistä  - kirppikselle, ekotorille ja kaatopaikalle. En ota vastaan AINOATAKAAN turhaa esinettä. Onneksi läheisen tämän tajuavat ja kunnioittavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan