Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää "aikuiset ei sitten osta toisilleen lahjoja"

Vierailija
24.11.2014 |

Minä ainakin ostan vaikka muut ei ostaisi, on ihanaa kun saa antaa toiselle jotain.. Siitä tulee minulle hyvä mieli :) Onhan se myös kiva itse saada jotain!

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette saa sitten loukkaantua, kun löydätte lahjanne kirpparilta myynnistä. Meille ei mahdu nykyisetkään tavarat, ei edes kaikki ns. pakollinen ja hyödyllinen. Tänne ei vain mahdu yhtään pölynkerääjää lisää.

Vierailija
22/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin perheessä sovittu että turhaa rahantuhlausta eikä olla osteltu lahjoja kenellekään sen jälkeen kun täytin 13. Minä en kyllä ymmärrä niitä aikuisia ihmisiä jotka ovat lahjojen perään kuin pikkulapset ja jos se ei olekaan hyvä niin pettymyskin on samankaltainen kuin sillä viisivuotiaalla joka sai väärän pelin pukilta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei osteta tavaraa aikuisille ja tämä on sovittu jo lähes 15 vuotta sitten. Olen aina inhonnut kaupoissa pyörimistä ja kun piti ostaa hyvä ja hyödyllinen lahja aikuiselle, joka ei sitä todellakaan tarvinnut, niin huhheijaa taas. Rahaa meni hukkaan, aikaa meni hukkaan ja turhaa stressiä tuli kaikille. Onneksi se saatiin loppumaan hyvissä ajoin. Ostan muutaman lahja enää lapsilleni ja kummilapsille (6 kpl) jotakin ja jouluna lähdemme yleensä jonnekin hälystä pois kokonaan. Tämä sopii meille.N40

Vierailija
24/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostetaan vaan ravintolalahjakortteja ja sellaista. Leffalippuja, teatterilippuja...

Vierailija
25/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon samaa mieltä!! Oon tehby mm. Hillopurkkeja ja sinappia. Ja ostanut jotain esim. Lämpimiä tohveleita ja muuta mitä oon tiennyt sen ihmisen tarvitsevan

Vierailija
26/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tajua miksi pitää ottaa hirveä stressi lahjoista. Mulla menee omaisuus jo omien ja kummilasten lahjontaan. Jos vielä aikuisille pitäisi jotain hankkia, niin turhaa krääsäähän ei kukaan halua, joten pitäisi olla leffalippuja/ravintolalahjakortteja/kauneushoitolalahjakortteja ym. Mulla palaisi omaisuus ostaa mummoille/vaareille/sisaruksille lahjakortit. Ei oikeasti taitaisi 1000€ riittää siihen. Mekin saamme vanhemmiltamme lahjaksi rahaa, jotka voimme kukin käyttää miten tarpeelliseksi näemme.

Vierailija
27/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 meneekin ja saa mennä!

Vierailija
28/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:06"]

[/quote]

Eikö tuo nyt ole järjetön summa tuhlata yhtenä juhlapäivänä johonkin sukulaisten paketteihin? Isäni on yritysjohtaja ja silti suvussani kukaan ei ikinä polttaisi tuollaista määrää johonkin lahjoihin...

Vierailija
29/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan nyt muutama vuosi menty linjalla että ei lahjoja aikuisille, ja se on ollut aivan mahtavaa! Koko lahjastressi jää minimiin, ei tarvitse juosta kaupoissa etsimässä sopivaa lahjaa, joka sitten kuitenkin jää kaapin perälle. Meillä kaikilla aikuisilla on muutenkin kaapit täynnä krääsää, kukaan ei tarvitse sitä lisää. Parempi että jokainen ostaa itse juuri sen haluamansa, sen sijaan että saisi lahjaksi jotain vähän sinne päin, jota ei sitten tule käytettyä.

Te "pakkolahjojat", ette kai sitten suutu, jos vastaanottaja sanoo kohteliaasti "ei kiitos", ja saatte viedä lahjan takaisin kotiinne? Tai jos vastaanottaja laittaa lahjanne suoraan kiertoon?

Vallankäyttöähän tuo on, halutaan väkisin tehdä niin kuin itse haluaa, ja täyttää toisen koti turhalla krääsällä, vaikka toinen on selkeästi ilmaissut että ei sitä halua. Miksi te pakkolahjojat ette anna niitä lahjoja vaikka johonkin keräykseen, niitä on paljon joulun alla.

Vierailija
30/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 03:01"]

Mä sanon aina samantyyppisiin jorinoihin lempeästi, että ei saa pilata muiden iloa. Keskustelu loppuu yleensä siihen. :D

[/quote]Kiitos! Minun jouluiloni pilaa turha krääsä, joten mahtavaa jos teillä ei sitä jaeta. Hyvää joulua :)

Vierailija
31/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toisaalta pidän tuosta ajatuksesta, ettei ole mitään lahjanantopakkoa, mutta en siitä, että siihen sisältyy joillakin ihmisillä melkein ehdoton kielto olla tuomatta mitään. Itse olen ottanut tavaksi ostaa ystäville noin yhden lahjan vuodessa, yleensä jouluna tai syntymäpäivänä sen annan. Minusta on kiva löytää jotain, joka sopii hyvin juuri tietylle ihmiselle ja saada antaa lahjoja.

Sen sijaan sellaista massalahjontaa, jota esim. vanhempani harrastavat, en oikein ymmärrä. Siis että väännetään kaikille se sama kynttiläasetelma tai mikä onkaan, ja vastaavasti heidän tuttunsa jakelevat muille jotain satunnaista tavaraa ilman yhtään ajatusta lahjan saajasta.

Vierailija
32/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä tykätään lahjoista, mutta koska suku on suuri ja köyhä, niin ollaan sovittu että lahjat pyritään etsimään kirppiksiltä. Kaikki sisarukset perheineen on innokkaita kirppistelijöitä, joten vuoden aikana yleensä jo löytyy yhtä ja toista mukavaa jemmaan, eikä rahaa pala tuhottomasti. Lapsetkin on suvussa oppineet saamaan uusien juttujen lisäksi myös kirppistavaraa, eivätkä pidä sitä pahana. Tärkeintä onkin, että lahja on saajansa näköinen. Esim. Veljelle löysin kirppikseltä vanhasta Star Wars kankaasta tehdyt hyväkuntoiset verhot, hänellä kun oli pienenä samasta kankaasta pussilakanasetti joka kului lähes puhki käytössä.

Vierailija
33/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa viettämään joulua uuden miesystäväni perheen luokse. Keskustelimme juuri heidän joulunviettotavoistaan ja heillä ei aikuiset anna toisilleen yhtäkään lahjaa. Näin on kuulemma ollut jo vuosien ajan. Minut tämä sai hieman surulliseksi. Meillä on läheisimmät aikuiset aina muistaneet toisiaan jollain pienellä. Onhan se aattona mukava aikuisenkin arvuutella kääröä ja rapistella se auki :) Itse en käy perinteisillä jouluostoksilla vaan vuoden mittaan kun näen jotain, mistä tiedän jonkun tietyn ystävän tai läheisen ilahtuvan, ostan sen hänelle ja laitan jemmaan joulua varten.

Nyt tuntuu oudolta ja haikealta viettää joulua ilman mitään antamisen tai saamisen riemua. Miesystävälleni pari lahjaa on ollut hankittuna jo parin kuukauden ajan. Ne täytynee antaa kahden kesken ennen tai jälkeen joulun.

Vierailija
34/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:12"][quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 09:06"]

[/quote]

Eikö tuo nyt ole järjetön summa tuhlata yhtenä juhlapäivänä johonkin sukulaisten paketteihin? Isäni on yritysjohtaja ja silti suvussani kukaan ei ikinä polttaisi tuollaista määrää johonkin lahjoihin...
[/quote]Ei! Minäkin annan lahjoja tonnilla, toki tuosta summasta 900 menee omien lasten lahjoihin.

Vierailija
35/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 07:47"]

Mä en myös ymmärrä ollenkaan tuollaista, jos antaa jonkun 5€n lahjan niin mitä se keneltäkään on pois? Itse ainakin ostan lahat, halusi joku niitä tai ei.

[/quote]

Tiedätkö, kuinka paskamaiselta tuntuu olla esim. suvun kesken ainoa, joka noudattaa yhteistä sopimusta, ettei aikuisille osteta lahjoja? Oikeasti, se on todella inhottava tunne, kun kaikilta muilta on sitten kumminkin se vitosen lahja, "eihän tää nyt mitään, ihan pientä vaan", kun itsellä ei ole mitään. Ja kun joka vuosi puhutaan, että niitä lahjoja ei hankita kuin lapsille. Että kyllä se vitosenkin lahja voi olla joltain pois.

Jos oikeasti nautitte antamisen ilosta, niin laittakaa ne lahjarahat vaikka Joulupuu-keräykseen tai vastaavaan tarkoitukseen, että lahja menee sellaiselle joka ilahtuu siitä eikä sellaiselle jota se vain vituttaa.

Vierailija
36/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään tota ymmärrä! Mulle joulussa on kivointa antaa lahjoja ja varsinkin tehdä itse! =) Tänä vuonna tein 1,5kg edestä saippuaa eri paikkoihin "joulu tuliaisiksi". 

Vierailija
38/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 20:45"]

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 07:47"]

Mä en myös ymmärrä ollenkaan tuollaista, jos antaa jonkun 5€n lahjan niin mitä se keneltäkään on pois? Itse ainakin ostan lahat, halusi joku niitä tai ei.

[/quote]

Tiedätkö, kuinka paskamaiselta tuntuu olla esim. suvun kesken ainoa, joka noudattaa yhteistä sopimusta, ettei aikuisille osteta lahjoja? Oikeasti, se on todella inhottava tunne, kun kaikilta muilta on sitten kumminkin se vitosen lahja, "eihän tää nyt mitään, ihan pientä vaan", kun itsellä ei ole mitään. Ja kun joka vuosi puhutaan, että niitä lahjoja ei hankita kuin lapsille. Että kyllä se vitosenkin lahja voi olla joltain pois.

Jos oikeasti nautitte antamisen ilosta, niin laittakaa ne lahjarahat vaikka Joulupuu-keräykseen tai vastaavaan tarkoitukseen, että lahja menee sellaiselle joka ilahtuu siitä eikä sellaiselle jota se vain vituttaa.

[/quote]

Ei rahan antamisesta saa samalla tavalla iloa, kun siitä kun hankkii sen lahjan, jonka tahtoo juuri lahjan saajalle antaa. 

Vierailija
39/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihanaa siinä on, että antaa toiselle jotakin, mitä hän ei halua? Mulla ne "lahjat" menee hyväntekeväisyyteen tai valit. usein roskikseen, koska niistä ei ole mitään hyötyä kenellekään. Viimeinen virke taitaa paljastaa todellisen motiivisi. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
40/102 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh ja höh. Minä sain paljon ihania lahjoja viime jouluna :) Oli myös ihanaa ilahduttaa rakkaitaan lahjoilla. Iästä viis. N29

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan