*~* HAAHUT viikko 36 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 v vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]Pirpaliina[/b] Itse olen 28-vuotias, mies 26. Lapsia on kaksi, molemmat tärpänneet ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt spontaani km 08/06, todettu rv 8+6, ja toivottavasti jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]Shannon-75[/b] meillä on uusperhe, johon kuuluu mun ja mieheni lisäksi 2 poikaa mun edellisestä liitosta 10/96 ja 3/99 sekä tyttö mieheni edellisestä liitosta 2/99. Meillä on myös yksi yhteinen poika 1/04. km 4/06 ja km+kohdunulkoinen 8/06.
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa ?, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (119)
Onko kellään kokemusta tästä? Ja näyttääkö testi aina positiivista?
Nimittäin olen epäillyt. Menkat alkoi päivän liian aikaisin mutta olivat ihmeelliset. Pari päivää vuoti hyvin vähän ja sit loppu kun normaalisti tulee kuin niagarasta eikä mitkään suojat riitä. No viikko tuosta tein raskaustestin koska oireita olisi raskauteen. Rinnat on arat ja kipeät ja nenä on todella herkkä hajuille. Viimeksi eilen rupes etomaan ihan kunnolla kun ukko lämmitti mikrossa hotdogin.
Mulla on ollu oikealla puolella vihlovan pistävää kipua ja aina samassa paikassa. ne alkoi n.viikko menkkojen alusta. ne voimistuvat koko ajan mitä pitemmälle mennään. Yleensä kun kipu tulee lähtee jalat alta. Viimeksi eilen nukkumaan mennessä en kyennyt vaihtamaan kylkeä kun tuli kipu kohtaus. Eilen aamulla tein apteekin raskaustestin mutta negaa näytti.
Mitähän tää on?? pitäsköhän käydä gynellä tarkituttamas paikat? Tänään on kp21/24-32. Ovista en ole pongannu tässä kierrossa.
Kiitokset kaikille, jotka neuvoivat tädin oikeaan paikkaan ;-) Menkat alkoivat eilen juuri kun ehdin täällä valittaa, että missä viipyvät. Nyt siis jo kp2/28! Jipii! Tasan viisi viikkoa tätiä sai odotella km jälkeen.
Enpä oo pitkään aikaan kirjoitellu joten nyt ajattelin ottaa itseä niskasta kiinni ja raapustella tänne!!!;0)
Sani:Otan osaa isäsi poismenon johdosta,((jaksuhaleja))
Helga:sun juttuja täällä taas odotellen,toivottavasti kone on taas pian kunnossa!!:)
Vm69:Pahoittelut tädistä ja tsemppiä ja voimia uuteen kiertoon!!=)
Titi ja Hannele:Kiva kuulla teistäkin että kaikki sujuu raskauksissanne hyvin ja tsemppiä masun kasvatteluun!!=)
Koalalle:Oikein isot plussatuulet++++++=)
Puhbear:tervetuloa lomalta ja kiva kuulla että oli kiva ja antoisa lomamatka!!=)
Jumppis:harmi että et ollutkaan raskaana:(toivottavasti saat " puhtaat" paperit testeistä!;)toivottavasti se plussa sieltä pamahtaisi sitten seuraavassa kierrossa,polvesikin takia!!;)Toivottavsati ei polvesi mene enää huonommaksi,jaksuja!!
Katri:Hyvää ja jännittävää loman odottelua,äkkiä se pari viikkoa hurahtaa!!=)
Vauvaksi:Pahoittelut keskenmenostasi ja tervetuloa haahuihin mukaan:)Toivottavasti vaan käväiset täällä puolen,jaksuja!!
Nonna:Tsemppiä uuteen kiertoon,nythän se ainakin on todistettu että clomit sinun kohdallasi toimivat!!=)Kiva että uusi työpaikkasi on mukava ja viihdyt siellä!;)
Juuliar:sinulle kanssa hyvää loman odotusta ja toivottavasto täti nyt löytää tiensä sinne ennen teidän lomamatkaa!!=)
Kaikille muillekkin joita en nyt nimeltä muistanut mainita niin tsemmpiä ja voimia olittepa sitten missä vaiheessa tahansa ja tietysti kaikille oikein paljon plussasäteitä+++++!!=)
Ommoo napoo:Täällä sitä kanssa ollaan nyt sitten oltu pian kuukausi uudessa työpaikassa ja todella hyvin viihdyn,lapset ovat mukavia ja on todella mukavat työkaverit!!=)Siellä sitten aherretaan ainakin näillä näkymin kesäkuun alkuun saakka jos ei mitään ihmeitä tapahdu tässä välillä....Täällä kans kierto ihan sekaisin,olis kiva että se täti löytäisi tiensä tännekkin jos ei sitä nyt sitten olla raskaana...muutama testi näyttää haamua ja sitten osa ei mitään eli negaa,joten ota tästä nyt sitten selvää mikä mättää??Kaksi viikkoa on jo myöhässä....eikä tädistä tietoakaan,muutamana päivänä oli ihan selviä menkkakipuja ja sen jälkeen ei mitään:(mutta voi olla että tuo työn aloituskin on sekoittanut kierron mutta pitää vissiin testata vielä ja sitten jos sekin näyttää negaa niin aloittaa sitten terolut-kuuri että saadaan menkat tulemaan!!=)Että tälläistä piinaa pipsalle kuuluu.....
Aurinkoisia syyspäiviä toivotellen:
Pipsa=)
Heips, meillä onkin nyt sit ihan uus ja pränikkä tietsikka missä on päällä sitten ilmeisesti joku pirun apina suodatin, koska mä en saa tätä toimimaan oikein mitenkään¿
Uus näppis myös alla, joka huomattavastikin on uutuuden karhea, joten älkää ihmetelkö puuttuvia kirjaimia¿ ( Äsken just lisäilin niitä jo muutamia tohon ekaan tekstiin..)
Ja sitten siis asiaan!
VM69: Höh, mut eipä vielä luovuteta tuhru voittoja, mä sinuna edelleenkin himmailisin ja tsekkailisin tilannetta, et mihin suuntaan kehittyy¿ You newer know, right?
Jumppis: Mitä lääkäri sanoi? Ahaa¿ Siis että miks ihmeessä ne tunkee väkisin sitä pirun klamydiaa joka kohtaan syyliseks? Ihan vaan vinkiksi, et mut pistettiin kusemaan purkkiin 3krt viikon sisällä ennen kuin suostuivat uskomaan etten tod. ole saanut tartuntaa. Ja yritin kaikkeni selittää, et kun oikeesti ei ol mahdollista saada tartuntaa niin ei, niin ei¿ Sain osakseni korkeintaan vihjailevia silmäyksiä malliin, niin ne muutkin on sanoneet. Mut joo, mulla jäi auki mikä mun vatsakivut aiheutti silloin joskus, jäi tutkimukset kesken kun sain sen plussan kehiin, toivottavasti sulla selviää!
Puhbear: Mä olen lievästi kade sun reissusta¿ Itselläkin mieli halajaa lämpimään köllöttelemään! Tsemppiä ja voimia jos päätät lähteä etsimään mahdollisisa apuja tärppäämättömyyteen. Ehkä soittokierros kunnalliselle puolelle olis paikallaan? Kai he jotain osais jossain sanoa, esim. kunnallinen
Gyne ois varmaan eka etappi?
Koala: *Vihellys* Sulla on ehkä maailman venyvin pinna! Koopeet tossa jamassa, ja muikki pokkana ilmoittaa olevansa testaamatta¿.. Eiks ees meiän haahujen vuoks vaik sunnuntaina¿..?
Vauvaksi: Ikävää, että teillekin kävi noin, mutta täältä saa netti universumin parasta tukea ja hoivaa. Voimia siihen mitä sitten päätättekin tulevaisuudessa tehdä. =)
Nonna: Mun puolituttu taas meni valittamaan jatkuvaa selkäsärkyä polille ja sieltäpä hänet sitten kärrättiin suoraan synnärille kera lääkärin kommentin ¿ te hyvä rouva olette raskaana ja valmis synnyttämään siitä teidän selkäsärkynne johtuu¿ Oli pieni shokki ollu tälle naiselle.. Hieman ylipainoa, ei aikaisempia lapsia, kuukautiset normaalit¿ ( Tosin pakko kyllä myöntää, ettei nyt ehkä kuitenkaan välkyimmästä päästä hän ole..)
Nipsu: Ehkäpä kilautus lääkärille olis paikallaan? Ettei vaan mitään hassuja ja pahoja pääse vahingossa tapahtumaan.
Pipsa: Haa! Täällä mä olen valmiina sotaan, kuin sotaan näin kesäloman kunniaksi, kun tuota aikaakin tuppaa olemaan tarjolla enemmänkin netissä roikkumiseen¿.
En muuten sit tiedä kuinka sekavasti tuli kirjoitettua kun lukaisin kaik viestit läpi ja kommentoisin samaan putkeen sit kaikki mahdolliset¿. Mutta tosiaan mies teki miehen työn ja raahas tänään töistä tullessaan uuden koneen sisälle! Ja tosin varusti tätä rehkimistä kommenteilla, kyllä mää tiiän miks sä tän koneen perään oot niin kovin¿ Johon minä, että kun meilit kasaantuu ja ¿ja¿ja¿ Niin mies siihen, et höpö höpö, sulla on paniikki kun et pääse sinne vauvalehden sivuille¿ Johon minä, että mitä, sä hävytön tuommoisia väität, ei varmaan pidä paikkaansa¿. Eipä!
Siinäpä sitten istuin 2 h kuin tulisilla hiirillä kun heivattiin vanhaa konetta pois ja uutta viriteltiin tilalle. Mut nyt toimii pelit ja vehkeet!
Sitten hieman äksöniä, kerokaapa mitä mieltä tästä:
Viime viikolla kun sain niitä haukkuja pomon kakkoselta, niin kuulin et hää on sit vaan sen 3 vuotta mua vanhempi, käy rankoissa lapsettomuushoidoissa jo vissiin viidettä vuotta peräkkäin ja tilanne näyttää no¿ synkältä?
Ja hän oli just se jolle mä jouduin ilmoittamaan omasta km kun se tapahtui¿ Ja ja¿ Mää sit rupesin pähkäileen, et tuota, tuota voisko tässä paistaa joku katkeruus läpi siten, että mä sentään pystyn raskautumaan, mut hän ei? Kun jotenkin se sen viha ja haukkuminen ihan kuin olis kummunnut jostain ihan muusta, kuin siitä mitä mä olen tehny hänen mielestään väärin, äh hankala selittää, mut tajusitteko?
En tiedä jotenkin ehkä kaukaa haettu syy, mutta naisen mieli on maailman kummallisin keksintö.
Ja nainen naisellehan on tunnetusti susi¿ Melkein aina
Jaaaa-a mitäs sitten¿..?
No jos omituisuuksia haetaan niin appelsiinimehu maistui tänään todella, todella omituiselta.. maku muistutti lähinnä greippiä? Ja mää en ihan heti appelsiinimehussa maista mitään omituista, koska esim. vaikka olen pessy hampaat juuri niin voin aivan hyvin vetäistä lasin appelsainerimehua, eikä maistu mitenkään oudolta! ( Vaikka kuulemma kuuluis maistua tuon yhdistelmän aivan järkyttävältä, tai noin mulle on ainakin kerrottu¿Ja perään se lause, et sä olet outo¿Jep..)
Juu, ja jos sit hengailen tääl vaan koko ehtoon, kun äijä linnoittautuu töllön eteen kyttään jotain kaad dääämiiin futista!
eli tässä tulee nyt keskiviikko-illan onnittelukierros (kun on nämä muut onnittelun aiheet ollut vähän hiljasessa haahuissa viime aikoina, you know..):
Juuliar: Onneksi olkoon tädistä! *Tuuletuksia*
Helga: Onneksi olkoon uudesta koneessa *Aaltoliikettä* (ja nainenhan on naiselle susi vaikka voissa paistaisi, kateus voi olla koko jutun takana. itsekkin olen huomannut siitä kärsiväni raskaanaolevia kohtaan, vaikka ikinä en ole ollut siihen taipuvainen)
Pipsa: Onneksi olkoon kivasta työpaikasta! Ja nyt toivotaan, että tuot meille hyviä uutisia...
Pitikös vielä muita onnitella? No, vaikka vm69:siä siitä, että sait viestin kahteen kertaan:)
ON: Hassua juuri tuo, että sitä klamydiaa tungetaan joka paikkaan. Täytyy myöntää, että " hurjina nuoruusvuosina" kyseinen asia tuli kyllä tutuksi. Ne oireet vaan on melkein samat emätintulehduksessa, virtsarakontulehduksessa ym. Nythän mulla ei enää ole edes vatsa kipeä. Ainoastaan menkat oli niukat eli ei muuta. Saas nähdä, mitä ne muka löytää. Ja se lääkärikin sanoi, että " ei siihen poikaystävään aina voi luottaa" ! Repesin silloin...Korjasin, että aviomies on ja että olenhan minäkin voinut käydä aidan toisella puolella katsomassa vihreää niittyä:) No, kaikki selviää sitten parin viikon päästä, samoin polven jatkotoimenpiteet.
Tuhruisista menkoista olisi JO kp6 eli mun ovulaatiohan taas lähenee. Ajattelin pakottaa tuon miehen kanssakäymisiin kp8, 10, 12 ja 14. Se kp14 olisi vapaaehtoinen, mutta muut pakollisia:) Vapautusta ei saa vaikka kuinka anoisi. Röörit on kemiallisen jälkeen auki, joten matoa koukkuun!
Nyt jalkapallon pariin,
Jumppis
Jumppis! Pois sieltä töllön äärestä.... *hätistelee*
Mä sain kamalan ahaa elämyksen.. taikka paremminkin kaks!
Ensinnäkin, viikonloppuna sisko saapuu kyläilemään eli se tarkoittaa yhtä kuin pientä sukukokousta eli viinan kanssa läträämistä... Mun on siis pakko ottaa itteeni niskasta kiinni ja mentävä hakemaan joku typerä apteekin testi, mikä ei kuitenkaan näytä mitään....
Ja siks toisekseen ens viikolla käy tie sukulaisiin ja aikaan ilman nettiä! Voi tsiisus.. millä mä pärjään siellä korvessa, kun muutenkin tekeminen on hakusessa??
Auttakee.... kait se apoteekin oma testi näyttää parhaiten...?
Nyt Helga sanoisin sinulle, että sinulla olisi 2 vaihtoehtoa: Eli testata vai ei testata. Mitkäs ne kiertopäivät silloin viikonloppuna on?
Vinkkinä vaan, että muistathan Jumppiksen sekoilut 1,5vkoa sitten? Testasin liian aikaisin kp21/24-26, kun juhlat oli. Haamuviiva tuli, jota en oikein uskonut eli otin olutta (pikkasen kevyemmin kuin tavallisesti) ja tunnelma ainakin oli pilalla, koska mietin koko ajan sitä perhanan viivaa siinä testissä. Muut joi kaikkia snapseja ym. ja minä vaan kökötin oluen kanssa ja menin nukkumaan ennen kahtatoista.
Tästä viisastueena en enää testaa, vaikka juhlat olisi tulossa. Testaan vasta, jos juhlat esim.kp25/26 päivänä.
Autoiko tämä. Ja vaikka testaa, niin eihän sitä negaa usko, koska " eihän se testi näin aikaisin mitään näytä" ..:) Ja sitä haamuakaan ei usko, koska jos se on vaan viivanpaikka tai jotain...:)
Nyt yläkertaa peitonalle. Tulee matsi, csi ja Greyn anatomia samaan aikaan...Eli surffailua kanavilla tiedossa!
Kävin 45min. lenkillä koirulin kanssa ja polvi turposi ihan älyttömästi, vaikka yritin mennä älyttömän hitaasti. No, se oli varmaan sen kortisonin aikaansaannosta.
Hyvää yötä,
Jumppakärpänen, jonka pitää varmaan muuttaa nimimerkki Rampakärpäseksi
Eli ajattelin, että ei siitä ole haittaa, koska silloin oli vasta kp21/24-26.
Kirjoitin äsköistä viestiä ja ajattelin, että ihan kuin olisin jo kerran laittanut ne kiertopäivät, olin ihan varma siitä...Mutta ei niitä näkynyt, joten laitoin uudestaan..
Ja abrakadabra! Viestin lopusta löytyi:)
Jumppis
Täällä on niin hauskat ja lennokkaat jutut, ettei kyllä uskoisi että ollaan km-pinossa. Täällä vointi alkaa pikkaisen helpottamaan ja vuotokin vähenee päivä päivältä. Lekuri sanoi, että vuotoa tulisi pari viikkoa, onko yleistä?
Pipsalle vielä, kerroit että viisi viikkoa km:stä tuli menkat, kauanonko aikaa sinulla vuosi ja onko tuo viisi viikkoa vuodon loppumisesta? Niin jos laskee minunkin kohdalle niin sehän on kohta vuosi 2007 ennenkuin olisi mitään mahkujakaan edes yrittää... Niin huomaattekos, äkkiäkö sitä teidän seurassa mieli muuttuu ja vauvakuume taitaa orastaa, iik!
hyvää puolta väliä tälle viikolle koko poppoolle
-vauvaksi-
Joo.... Muistan Kyl Jumppis sun naputelmat... ja sehän vähä jarruttaakin osaksi tätä mun testausintoa... Ja just myös se ettei se kuitenkaan näy, mun tuurilla..
Lauantaina olis kp 22/28... Et tjaa-a...
Voi miks ei elämä vois olla helpompaa? Vaikka et raskautuessa sulle kasvais aina kolmas korva? Ja se korva ei lähtis kasvamaan jos raskaus ei satavarmasti onnistuisi... Tosin ihmiset vois olla hölmön näköisiä, mut mitäs siitä sitten! Taikka kasvais kolmas silmä! siitä ois apua sitten lapsen kaitsemis tarkoituksessa myöhemmin, eikö?
No mut mä vuorostani lähden koiran kanssa ulkoileen, hrr... siel on pimeetä ja kylmää! *Emmä mitään pimeetä pelkää, mut en mä sitä rakastakkaan..*
T Helga, joka huomas nenän olevan kuiva korppu....
Pitkästä aikaa taas täällä... On ollut kovasti kiirettä, enkä ole millään ehtinyt/jaksanut tulla palstailemaan. En nyt jaksanut lukea teidän kuulumisia, kun kello on jo mitä on. Mutta joku päivä... Nyt vain pikaisesti omat kuulumiset haluan kertoilla. Tänään vihdoin on käyty siellä nt-ultrassa:
Kaikki hyvin, pikkuinen siellä potki ja huitoi! Oli kyllä niin ihana nähdä, että siellä masussa jotain on ja että vielä jotain elävää. :) :) :)Kaikenlaisia pelkoja tässä on ollut... Voitte vaan kuvitella. Kätilökin totesi, että kovat hermot mulla, kun en ole vielä käynyt ultrassa yksityisellä, että niin monet keskenmenon kokeneet sen kuulemma tekevät.
Ollaan siis päästy rv:ssa viime viikolla edellisen keskenmenon ohi, se jo helpotti mieltä. Nyt pitäisi olla jo vähän turvallisemmat viikot, vaikka eihän sitä koskaan tiedä ja aina mitä vain voi sattua. Mutta niin onnellinen olen ollut koko illan, että!! On tämä niin ihmeellistä!! Ehkä meidän perhe ens maaliskuussa kasvaa tosiaan!
Nyt yritän alkaa nauttimaan raskaudesta enemmän, ainakin nyt olen pienokaisen nähnyt ja toivottavasti jo pian tuntuu liikkeitä. Usko tähän raskauteen alkaa olla jo varsin vahva. Toivottavasti kaikki menee edelleen hyvin!
Kaikille tsemppiä omissa elämissään, niin kuin totesin jo aluksi, tulen paremmalla ajalla lukemaan teidän kuulumisia.
Lizie ja pikkuinen 13+3
Tässä taas iloisin mielin kohti loppuviikkoa. Nopeasti sitä sitten loppupeleissä pääsee siitä masiksesta eroon.
Pipsa: Kivaa kuulla, että sinulla on mukavasti mennyt uudessa työssä.
Helga: Kyllä kuule tuhrut on jo ihan kauniin kirkkaanpunaisia putouksia... Mä aina tuhrun alkaessa mietin just sitä, että jospa tää nyt kuitenkin jäisi tähän tuhruun ja voisi elätellä jotain toiveita, mutta ei. Näin se vaan aina menee.
Hieno homma, että saitte uuden koneen. Mitä se miehesi oikein sekoilee... muka vauva-lehden sivuilla...
Jumppis: Kiitti " onnitteluista" ...
Aika paha toi uusi nikki-ideasi, rampakärpänen. Jos joskus näet täällä nimen Rampis, se sitten tarkoittaa myös sinua. Ethän pahastu?
Vauvaksi: Täällä tosiaan on mahtavia juttuja. Olenkin ajatellut, että tää on vähän niinkuin palomiehillä... huumorin on oltava rankkaa, jotta kestää kaikki kamalat tapahtumat. Me ollaan kaikki koettu (jotkut jopa useasti) keskenmeno ja kaikesta sen mukanaan tuomasta tuskasta selviää mm. hurtin huumorin avulla. Tietty aina silloin tällöin joku on alakuloinen, esim minä juuri alkuviikosta kun menkat taas alkoi, mutta yhdessä täällä tsempataan toisiamme. Tää on ihan uskomaton jengi. Kiitokset vaan kaikille!!!
Lizie: Kiva kun kävit. Vaikka raskaus/odotusajan uutiset onkin joskus sydäntäsärkeviä, on hienoa lukea, että joku km: n kokenut saa vihdoinkin iloita uudesta odotuksesta. Hyvää vointia sinulle ja pikkuselle masuasukille.
Itselle ei mitään uutta. Toinen rättipäivä menossa, joten hiljaiseloa...
Lizie: Onnea hienoista ultrakuulumisista, ehkäpä se pelko tosiaan pikkaisen alkaa helpottamaan ja pääset sitten " täysin rinnoin" nauttimaan odotusajasta. =)
VM69: Ainakin niagara ilmiön iskiessä ei jää epäselväks, et mikä on homman nimi! Nimimerkillä tuhrua tuhrun päälle, mitä tämä nyt tarkoittaa.... Se jos mikä on raivostuttavaa! Sitten alkaa pää pyöriä enemmän kuin kuin laki sallii, kun alkaa se jossitteli ja mutta, ehkä, jos, ja, kun....
*Kannattaa edelleen sitä kolmatta silmää*
Sitten mielenkiintoisia aamu uutisia...
Sain aika hyvät yökkäys refleksit, kun avasin ohuen ohutta kalkkunaleikettä pakettia.... En käsitä! Se haju mikä mun nenään otti oli jotain niiiiiiiiin kamalaa, et hyi helvata.
Ja eilen mun lempparit, maissilastut kera juustodipin ei vaan oikein maistunu.
Mä luovutan, ilmeisesti pakko testata la aamulla, että lopettaa tää pää keksimästä noita omia oireita...
* Lähtee mutiseen takavasemmalle, et pyh en varmaan kuitenkaan oo raskaana....*
Tohon sun yökkimisjuttuun... mulle tulee mieleen viime viikko. Kun piinailin... Niin arvaapas mitä, kahtena iltana kotiin mennessä kävelin suoraan vessaan ja oksensin. Ei siis mitään kakomista, vaan ihan oikeat yrjöt vetäsin. En kehdannut edes täällä teille rakkaat siskot kertoa tota aikaisemmin. Olin jotenkin niin täynnä odotusta, vaikka tiesinkin sisimmässäni ettei ole tärpännyt. Mutta kuitenkin toivoin niin kovasti, että ihan oli jo oksennusoireetkin kehissä.
Mut tee sinä Helga testi (lauantainako se oli) ja vie positiivisen tuloksen kanssa meidät kaikki pikkuhiljaa kanssasi tuonne toiselle puolelle.
Nyt on taas möllömaha esillä. Vatsa täynnä ruokaa, kääk, miten se koskaan ehtii sulaa. Söin taas koko henkilöstöravintolan tyhjäksi..
Tosin ihan sen aikaa kun kuivattelen tätä rasvattuu salamaa... Eli itteeni, kuin voikin jalat kuivaa ihan korpuks kun höylää karvat veke?
Tää rasvaus operaatio alkaa heti kun ilma muuttuu kylmemmäks, ja todella tylsää puuhaa ootella rasvan imeytymistä.. Miks ei voi imaista tuolta sisäkerroksesta sitä " omaa rasvaa" hyötykäyttöön...
Tarttee varmaan ottaa yhteys tuonne ylemmälle taholle ja ruveta vihjaileen, et saiskos päivityksiä tähän muuten toimivaan kroppaan tai jotain... No joo, mä oon ollu koko päivän ihan ihme fiiliksillä. Ja arvatkaa mitä oon tehny? No en yhtään mitään, paitsi käyny suihkussa. Kukkapurkki ja multasäkki tuolla oottelee jo toista päivää, josko niillekkin tarttis tehä jotain, mut mullahan on loma niin kyllä mä kerkeen vielä.. ( Ja tässähän käy sitten niin, että jukkapalmu on edelleen istuttamatta kun palaan töihin..)
Ja ... Apua, kumpi se oli Jumppis vai VM69, joka kertoi oksentaneensa?
Ei hitto, mä ehkä kopauttaisin itteeni jos saisin alitajunnan voimalla itteni oksentaan! Ja ihan vaan sen takia, et mä en tiiä mitään niiiiin k.a.m.a.l.a.a kuin oksentaminen.. Se kun maha on jo tyhjä ja vaan yökkäät ja yökkäät pää punaisena tukehtumisen partaalla ja saat loppujen lopuks räkäistyä teelusikallisen vatsahappoja pöntön suuntaan niin sillon ei hymyilytä yhtään..
* Yöks, yöks, yöks, yöks, yöks, yöks, yöks,yöks, yöks, yöks*
Möllömahat ry: Täällä taas kans yks aktiivijäsen huutelee osallistujia kokoukseen... Musta tuntuu, et mä saan taas ajatuksen voimalla mun mahan kasvamaan... Tuossa se pyöreenä olla möllöttää, ei tietookaan siitä makkara vanasta minkä pitäis halkoa tuota kumparetta...
Äääh, mälsää.... Lähen kuivaileen tukkaa ja tarkistaan tilanteen onko mulla enää karvoja päässä.. ( Yritän sitkeästi omin voimin saada vihertävyyttä pois, joista kiitos kuuluu kupariputkille...)
Missäs ne kaik muut on???
Pitkästä aikaa täällä, reissun ja nettipimennon jälkeen. Yritin lueskella noita vanhoja viestejä läpi, hurjat pinot!
Vm69: Pahoittelut tädin vierailusta, ensi kerralla tärppi?
Helga: onnittelut oviksesta, nyt sit uutta piinaa!
Vauvaksi: Tää on huippujoukko, hyvä kun löysit ja tervetuloa. Niinkuin itsekin kirjoitit, tämä on hyvä paikka toipua. Surun keskelle voi saada vaikka hymyn huulilleen, kun näitä juttuja lueskelee, ja sitten saa myös rauhassa purkaa tunteitaan, vaikka ei aina niin kaunista luettaavaa olisikaan.
Juuliar: onnittelut menkoista! (missäs muualla tällaista voisi kirjoittaa kuin täällä?) Ja kovasti onnea seuraavaan kiertoon, eikös teillä ollut yritys alkamassa?
Helga: Minä testasin tuon keskenmenneen raskauden 9pv hedelmöittymisestä ja plussa siis tuli. Ei ollut apteekin oma testi, mutta en nyt millään voi muistaa nimeä. Apteekista kuitenkin ja joku, missä luki: herkkä testi. Hymyilyttää nuo oireesi, ja muiden. Kunpa olisi todellisia!
Paljon täällä puhaltelen plussatuulia Helgalle ja muille myös+++++++++++! Itse taidan siirtyä tuonne ex-puolelle raskausoireineni. Viime viikko oli pahempaa piinaa, kuin menkkojen odottelu, kun ei mitään oireita ollut, mutta nyt alkaa olla muillekin jakaa, ja kun tuon edellisen km:n viikot meni ohi niin pikkuisen vähänee tää kamala pelko. Yö unet maistuu taas:).
Kovasta yritän vetää teitä mukaani -hiiop- ja joka tapauksessa tulen tännekin välillä kuulumisia lukemaan. Kovasti kiitoksia kaikille ihanille tuesta, ja jos tässä nyt kävisikin huonosti, niin tiedänpähän mistä lohtua hakea.
Ja vielä Katrille plussasin 25.8. ja laskettuaika osuis kai 1.5.
Moikka, Limetti
...mä se olin joka ykäili. Millä sä kopauttaisit itteesi?? Pitäiskö mun nyt tonne halkoliiteriin juosta ja vähän rauhoitella päänuppiani... No, tässä kierron alussa taas olenkin ihan rauhallinen, mutta kattellaan sit taas parin kolmen viikon päästä.
Illan jatkoa kaikille. Pitää alkaa laittaa iltapalaa noille mölytöösille, niin ovat ainakin hetken hiljaa. Kasilta ne painuu pehkuihin ja vartin yli on jo ihan hiljaista. Ihanaa, sit ite tohon sohvalle tuijottaa telkkaa. Ja kasvattaa möllömassuu, ostin äsken sipsiä ja suklaata.. nam. Hölkkään sit taas huomenna, tai ylihuomenna...
ÄLÄ LUE, JOS SULLA ON HUONO OLO!
Pikaisesti otan osaa oksennuskeskusteluun: Pitäkää vaan outona, mutta mulle oksentaminen on jotenkin helpottavaa, enkä pidä sitä yhtään kauheena. Ei se kivaakaan ole, mutta helpottaa (niinku aivastus). Ja mun on vielä kaikenlisäksi todella helppo oksentaa, joten toisaalta hyvä, että se bulimikon ura loppu lyhyeen sinne lukion ekalle.
Toisaalta esim. raskaana en oksentanut kertaakaan eikä mulla ole ikinä ollut oksennustautia. Krapulassa aina oksentelen, mutta ehkä sen takia se oksentamis-fiilis tuntuu niin helpottavalta.
Se on myös jännä, että toiset ei pysty katsomaan toista oksentamassa tai kokevat sen hirvittävän vastanmielisena tai alkavat itse oksentaa. Mulla ei tällasta ole. Voin ihan hyvin pitää kaverin hiuksia ylhäällä, kun kaveri oksentaa:)
SANOKAA, ETTÄ KIITOS! LOPETA JO! En tiedä, mistä tämä oksentamisen sielunmaailma näin kiinnosti klo 6.31, mutta jatketaan muista jutuista myöhemmin:)
Jumppis
Ollaan aika samanlaisia. Mullakin tuo ykäily sujuu helposti, koska on takana lyhyt, mutta sitäkin sitkeämpi bulimikon ura. En muista milloin se alkoi, mutta loppui vasta pari vuotta ennen esikoisen syntymää. Eli olin ihan aikuinen jo.
Raskausaikoina olen kärsinyt pahasta olosta, mutta en muistaakseni juurikaan oksennellut. Ihan vaan jonkun yksittäisen oksennuksen olen heittänyt. Joten sinänsä ihmettelen, miksi mun mieli edes kehittelee oksennusta kuvitelluksi raskausoireeksi.
Toivottavasti Helga ei oksenna luettuaan näitä yrjökertomuksia... tai muutkaan...
Hyvää perjantaita.
kävi jo mielessä, että olet perustanut uusia yhdistyksiä ja jättänyt vainukolmikot ja möllömahat tänne näppejään nuolee...
Hope so, että saat pian uuden koneen.
nimim. lennokkaita tekstejäsi kaipaava.