*~* HAAHUT viikko 36 *~*
[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]
[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[color=blue][size=1][b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.
[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.
[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.
[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.
[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 v vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.
[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.
[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.
[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.
[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.
[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.
[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.
[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.
[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.
[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.
[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.
[b]Pirpaliina[/b] Itse olen 28-vuotias, mies 26. Lapsia on kaksi, molemmat tärpänneet ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt spontaani km 08/06, todettu rv 8+6, ja toivottavasti jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi.
[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.
[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06
[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.
[b]Shannon-75[/b] meillä on uusperhe, johon kuuluu mun ja mieheni lisäksi 2 poikaa mun edellisestä liitosta 10/96 ja 3/99 sekä tyttö mieheni edellisestä liitosta 2/99. Meillä on myös yksi yhteinen poika 1/04. km 4/06 ja km+kohdunulkoinen 8/06.
[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.
[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.
[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.
[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]
[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]
[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006
[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006
[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006
[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006
[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006
[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006
[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006
[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006
[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006
[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006
[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?
[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?
[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007
[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007
[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007
[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007
[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007
[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007
[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007
[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?
[b]limetti1[/b] plussa ?, la ?
[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]
[b]Nimimerkki:[/b] nonna80
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat
[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri
[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!
[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois
[b]Nimimerkki:[/b] VM1974
[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8
[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset
[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.
[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois
[/quote]
Kommentit (119)
En ehtinyt sun viestiäsi lukea, kun kirjoitin omaani. Mutta kiitos kun aloit jo jänittämään...
Juuliar: Siltähän tuo näyttäisi, että samoihin aikoihin reissussa oltaisiin. Meillä siis lähtö 2 ½ viikon päästä torstaina. Meillä ei noita etelän reissuja juuri muutenkaan ole. Kerran käyty Kreetalla, mutta muuten ollaan käyty joka kesä jossain, yleensä vuokrattu mökki järven rannalta. Tämä kesä tuntuikin tosi oudolta, kun ei ollu missään mökillä. Sitä vain keräiltiin rahaa tätä matkaa varten. Mutta hauskaa matkaa sinne Lontooseen.
Niin joo sitä piti vielä sanomani, että mulla loppuu huomenna menkat, niin pistänkö tulemaan sulle päin? ;)
vm69: Pahoittelut puolivuotisesta. Ikävästi aina nuo tietyt ajat pyörii mielessä. Tai jos ei ennen, niin viimeistään sitten kun ne koittaa. Mäkin olen aika tarkkaan muistanut nuo omani, joita onkin kertynyt. Hieman on kyllä surulliseksi vetäny aina ne päivät, vaikken itsekään ole itkenyt.
Titi: Onnea mahtavan hyvistä ultrakuulumisista! Niin niitä viikkoja sullekin vain on kertynyt ja jo tekstistäsi huomaa miten onnellinen olet raskaudestasi. Kaikkea hyvää teille!!
Joonatan: Kiva kuulla taas sinustakin. Mulla ei ole kyllä kokemusta tuollaisesta, joten en pysty auttamaan. Toivottavasti ne kuitenkin olisi ollut menkat, vaikka olikin noin niukat.
Hannele: Kiva kun poikkesit käymään. Niin vain niitä viikkoja on sullekin jo kertyny mukava määrä. Toivotaan, että täältä vielä perässä tullaan, me kaikki ja mahdollisimman pian.
vm69:lle vielä: Pahoittelut tuhrusta.
ON: Kaikennäköistä pientä puuhailtavaa on tässä löytynykin, vaikka etukäteen ajattelin miten saan tämänkin päivän kulumaan. Pitäis vielä käydä jättämässä tuo Finnairin tilaus. Aina vain on siirtyny, kun on tullu muuta eteen.
Vaikka en kyllä ymmärrä mitä hyvää tässäkin huomenessa on...
Täällä on aika hiljaista, minäkin taidan pitää tämän päivän palstataukoa. Sen verran taas sattui kun *putosin kovaa ja korkealta*. Vaikka kuinka aavistelee, ettei tärppi ole käynyt, niin toiveet nousee loppua kohti niin kovin korkealle.
Mutta tulipas nostettua haahuja ylös. Oltiin jo tokalle sivulle valuttu.
Parempaa päivää ja fiilistä teille muille toivottelen.
vm69: Voi, kun kuulostat alakuloiselta. Kyllähän sitä aina toivoo ja toivoo ja sitten se ärsyttävä vieras tulee paikalle. Itsellä myös " yltiöpositivismi" oli eilen koetuksella. Lapsi- ja raskausuutiset täyttivät päivän. Asiakkaista muutama raskaana ja yksi uusi kaverinkin raskausuutinen saatiin päivään. Tuli vähän niinkuin liikaa yhteen päivään. Illalla tunnelmat oli aika maassa, että miksi meillä ei onnistuta..
Hannele: Ihania kuulumisia! Nauti, nauti ja nauti!
ON: Lääkäri iltapäivällä. Täytyy katsoa, mikä mättää ja missähän ne kunnon menkat on. Muutenkin kropassa hassuja tuntemuksia eli jotakin on vialla. Vatsaa hieman särkee edelleen, alavatsa kova pömppö, ripuli kestänyt viikon verran, alaselkääkin särkee. Tuhrua tulee muutama tippa päivässä. Toivottavasti jotain selviää. Jos on vaikka joku tulehdus. Ja kaikki pitäsi saada pian kuntoon, koska se ovulaatio taas lähestyy ja yhtäkään kiertoa en perhana jätä käyttämättä!!!
Nyt asioille ja töissä rankka päivä tulossa,
Jumppis
ps. stressikerroin on kyllä aika koko eli sekin voi kyllä vaikuttaa tähän kaikkeen.
Taas äkkiä töistä koneella kun meil ei vieläkään netti toimi. Siksi oon aika huonosti palstaillut viime aikoina. Menossa on kp 3, eli sieltä ne menkat sit taas tuli, mutta oli niistä teroista apua kun kierto oli pitkästä aikaa normaalit 28 päivää..
Lähipiiriin on alkanut vauvoja tupsahdella, viime viikolla kaksi ja tällä/ens viikolla syntyy varmaankin yksi lisää. Vielä en oo pystynyt mennä katsomaan, mutta pakkohan se jossain vaiheessa on..
Lueskelen paremmin teidän juttuja, kun toivon mukaan täs joku päivä pääsisin kotoa koneelle..
T: Liliane
Palaan kyllä teidän joukkoonne, kun on päässy pahimman yli. Mun toipuminen edistyy hitaasti. Viime keskiviikkona hcg-arvo oli vihdoin kääntynyt laskuun. Huomenna on taas verikoe ja seuraavan viikon keskiviikkona lääkäri. Vuotoa on edelleen, kestänyt jo yli neljä viikkoa. Alan olla jo tosi kypsä tähän olotilaani. Pienten vauvojen ja raskaanaolevien näkeminen lisää tuskaa tosi paljon. Mitenköhän tästä voi ikinä selvitä. Varsinkin kun tiedän et raskaaksi tuleminen ei tule olemaan taas helppoa. Ja sit jos tulee raskaaksi, ei pysty enää uskomaan et kaikki sujuis sillä kertaa hyvin.
Tällä hetkellä palstalla pyöriminen pahentaa mun oloa, joten pakko pysytellä vähän aikaa pois.
Sanille pahoittelut menetyksen johdosta ja paljon voimia!!
Tsemppiä kaikille ja paljon plussasäteitä++++++++Mä palaan sit kun oon taas valmis siihen.
Shannon
Lomilta palailija ilmoittautuu. Noin neljän viikon palstailutauon jälkeen on varmasti niiin hirveesti viestejä että en edes yritä lukea kaikkia. Tän pinon luin, mutta edelleen kommentoimaan en kyllä vielä pysty kaikkien kuulumisia. Oliko ketään uusia plussanneita?
Titi ja Hannele: kiva kun käytte välillä kertomassa ihania uutisia, toivoisi vaan että voisi itsekin pian olla yhtä onnellisessa tilassa
Shannon: Vaikket lukisikaan tätä viestiä, niin toivottelen silti sulle parempia aikoja ja että saisit voimia. niitä tässä itekin etsiskelen.
Elisabeth: miten teidän Suomen matka meni, vai oletteko vielä reissussa?
Nonna80: vieläkö mennään samoissa kp:ssa, mulla meneillään 20/27-29.
Niin meillä se kahden viikon Thaimaan matka on nyt takana, ja voin sanoa että aivan ihana paikka se on. Thaimaakärpänen puri kyllä niin kuin joku mun kaveri varoitteli jo ennen matkaa. Saatiin aurinkoa, rentoutumista, hyvää ruokaa jne. Mutta tästä kuumeilusta ei vaan pääse irti vaikka lähtis maailman ääriin. Ikävää vaan oli taas joutua hullujen päivien uhriksi siellä, eli eipä ollu minkäänlaisia plussatuulia Thaimaassa alkuunkaan. Itkuhan siinä sitten pääsi.
Musta vaan on alkanut tuntua, että tää mun kuumeilu ei ole enään edes terveissä mittakaavoissa. Viimeviikon itkin hysteerisesti joka ilta ja tuntui että nyt ei vaan voi jatkua ilman sitä vauvaa. Kärsivällisyys on loppu, samoin toivo. Eikä me olla edes vuotta vielä yritetty ja musta tuntuu että mä oon ihan lopussa tähän. Mä en jaksa uskoa enään mihinkään. Syytän vaan koko ajan itteäni ja yritän keksiä, että mikä mussa voisi olla vikana. Kuukautiskierto on suht säännöllinen, ovistestit näyttäneet plussaa nyt kaikki 4kk keskenmenon jälkeen, (ja ennen sitäkin) ja joka kerta on kyllä yritetty joka hiton asennossa, eikä mitään. Mies oikein sanoi viime h-hetkellä että " nyt mä näytän sulle sen lapsenteko asennon" . Tosi romanttista. Sama kaava toistuu vaan kuukaudesta toiseen. Mä oon miettinyt että haluisin mennä nyt johonkin tutkimuksiin että saisin itelleni mielenrauhan.
Tiedättekö tehdäänkö lapsettomuustutkimuksia lainkaan kunnallisessa terveydenhuollossa? Oon kyllä netistä katellu kolmen eri yksityisen klinikan sivuja, hinnat on kyllä niillä aikas korkeat. Mutta täytyyhän se raha jostain löytyä, pitää vaikka jättää joku turha rytky itelleen ostamatta tai ihan mitä vaan. Mä oon hei epätoivoinen.
Kertokaa palstaystävät jos teillä on ihan mitä vaan kokemuksia noista hoidoista/ tutkimuksista.
Ja sorry vielä tää vuodatus, ja erittäin omanapaisuuteni, mä vaan koen nyt olevani aika lailla riekaleinen.
¿tulla nyt tällä tavalla terrorisoimaan kk tauon jälkeen ja tänne aukomaan päätään.
Toivottavasti te kestätte mua.
Shannonille jaksamista tilanteessasi. Odottelemme kuulumiasi, kunhan taas jaksat palstailla.
Puhbear, tervetuloa lomilta. Kyselit kunnallisen puolen hoitomahiksista, ja ainakin meille yksityinen lääkäri sanoi kirjoittavansa lähetteen kunnalliselle, jos vuosi tulee täyteen yritystä ilman tulosta. Jonotusajoista en sitten osaa sanoa mitään... Mullakin alkoi henkinen jaksaminen ja kärsivällisyys loppua, ja kävin pari viikkoa sitten lääkärissä ihan vaan tarkastuttamassa itseni ja keskustelemmassa " järkeviä" . Lääkäri oli tosi mukava ja ymmärtäväinen. Kaikki oli ainakin päällisin puolin ok, joten kai tässä pitää kärsivällisesti vielä muutama kuukausi yrittää. Mutta ainakin vähän helpotti henkisesti, joten suosittelen jos yhtään siltä tuntuu.
Lääkäreistä puheen ollen... Jumppis, onko kaikki ok?
Terkkuja muillekin, vähän on alakuloisia tunnelmia. Eiköhän se tästä vielä iloksi muutu, jokaisen kohdalla!
On: kp 31/28-32. Enkä aio testailla. VIHAAN negoja ja liian aikaisia plussia. Tuntemuksia taas vaikka mitä, mutta en jaksa enää oikein itsekään uskoa näihin " valeraskauksiin."
Koala
Täällähän on yksi jos toinenkin käynyt lomalla ja palailee nyt takaisin palstalle. Itsellläni vielä pari viikkoa lomaan ja tuskin maltan odottaa lähtöpäivää!
Puhbear ja Koala: (Toivottavasti meni nimimerkit oikein) Tervetuloa takaisin lomailijat! Toivottavasti loma oli rentouttava. Tähän alkavan syksyn pimeyteen pieni loma ei ole lainkaan pahitteeksi.
Shannon75: Ehkä et ehdi tätä viestiä enää lukemaan, mutta voimia ja jaksamista sinulle! Olet kyllä saanut kokea kovia. Toivottavasti tilanteesi selviää ja tulet sitten myöhemmin takaisin palstailemaan!
Sani: Pahoittelut menetyksen johdosta!
vm69: Voi että. Sinä, joka et menkkoja halua niin saat tädin vierailulle. Pahoittteluni muös puolivuotispäivän johdosta. Mulle tulee varmaan olemaan pieni pohdiskelun paikka keväällä, kun la aika lähestyy. Nyt olo tuntuu jo ihan hyvältä, mutta silloin voi olla jo eri asia. Raskausajan syömisistä ja liikkumisesta: Mullakin on jo hieman ollut epäilyksiä tähän " kaikkea voit harrastaa raskausaikana" kun juuri ennen keskenmenoa kävin soutamassa kilpaa Sulkavalla (aikaa meni reilu 5 tuntia) ja join koko ajan sporttijuomaa. Vaikka kuinka järki sanoo, etten ole keskenmenoa itse aiheuttanut niin mietin vieläkin, olisiko pitänyt rankka urheilu pitänyt jättää väliin, vaikka en edes tiennyt olevani raskaana?
Katri72: Samaan aikaan lähdetään lomalle. Meillä on lähtö torstaina 21.9. ja olemme viikon verran reissussa. Hieman hirvittää etukäteen, että minkälaiset turvatarkastukset Lontoossa on, mutta sille ei voi mitään tehdä muuta kuin varautua jonoihin. Menkoista: Joo, lähetä vain täti tänne vierailulle! Mielummin mahdollisimman nopeasti :-)
Hannele ja Titi: Ai kun kiva, että käytte täällä kertomassa uutisia raskauden kehittymisestä! Hyvää ja turvallista raskausaikaa teille!
Mitäs se Helga puuhailee kun ei ole palstalla näkynyt? Ihan alkaa tulla jo vieroitusoireita, kun tuttuja tekstejä ei näy ;-)
ON: Menkkoja odotellaan. Se tässä nyt on päällimmäisenä mielessä. Reilun viikon päästä näen opiskelukavereitani Helsingissä jokavuotisessa shoppailutapaamisessa. Kiva, kiva! Mies oli tyytyväinen, kun kuuli, että hän " saa" jäädä kotiin kahdestaa tytön kanssa... Kuulin, että yksi näistä opiskelukavereista on raskaana ja nyt hieman mietityttää, kuinka osaa häneen suhtautua. Hänkin on viime vuonna keskenmenon kokenut, joten tietää kyllä, kuinka pahalta menetys tuntuu. Muistelen vain, etten osannut häntä tukea surun keskellä, kun en tajunnut mistään mitään. Toivottavasti nyt olisin oppinut jotakin.
Tässä siis tiedot listaukseen
vauvaksi: minä+mies 34+38 v yhden lapsen (vm 04) onnelliset vanhemmat. Kakkosta kuumeiltiin 10 kk ja plussa 07/06 >>keskenmeno rv 12+0. Jatkokuumeilu vielä vähän avoin.
Keskenmenosta on neljä päivää aikaa ja vielä on aika tyhjä olo. En ollut ottanut laisinkaan huomioon keskenmenon mahdollisuutta, joten olen pudonnut korkealta ja kovaa. Raskaus oli kohdunsisäinen (kohtu vastasi viikkoja), mutta sydänääniä ei kahdella neuvolakerralla päästy kuulemaan.
Mukavaa kun löysin teidät, kun etsin kuumeisesti tietoa keskenmenosta. Tuntuu, että tietoa löytyy vähän ja että ihmiset puhuu siitä aika vähän.
Itse odottelen nyt vuodon loppumista; vuoto on vähentynty huomattavasti ja gynelläkin sain maanantaina tuomion ' täydellinen keskenmeno' eli kohtu oli tyhjentynyt täysin.
Tulevasta en vielä oikein tiedä, enkä itse asiassa jaksa sitä vielä paljon ajatella. Ihmettelen asiaa sitten kun joskus oikeat kuukautiset tulevat. Luulenpa, että ovishuumassa se vauvakuumekin taas nousee...
Rauhallista tiistai-iltaa
-vauvaksi-
Huomenta vaan keskiviikkoon siskot. Aikainen olen tänään, tunnin päästä pitäis olla jo töissä...illalla sitten teatterin penkkiin torkkumaan.
Puh: et varmaan tiennyt, et testasin plussaa viime kierrosta? Tein testin kp 25 ja samana iltana alkoi sitten ruskea tuhruvuoto, joka seuraavana iltana muuttui ihan kunnon menkoiksi. Kemiallisen raskauden tuomion sain PESU-polilta ja ohjeen jättää clomit yhdeksi kuukaudeksi väliin. Nyt sitten mennään KP23/25-29, ovis oli vasta viikko sitten, joten rauhassa katsellaan, kuinka pitkäksi kierto venyy.
Tällä olis tää ja ens viikko töitä siellä uudessa paikassa, sitten olis viikon loma Ylläksellä. Mies lähtee tänä vuonna ekaa kertaa vaeltamaan mun ja mun vanhempien kanssa. Töissä on ollut tosi mukavaa, lapset on ottaneet mut tosi hyvin vastaan ja työntekijöiden henki on loistava. Harmi vaan, et kuumepöpö jyllää päiväkodissa niin, et tuntuu, et joka päivä puuttuu joku jostain ryhmästä.
Mut sellaista. Olo on jo vähän positiivisempi. Miehen kanssa juteltiin, et ainakin nää clomit katsotaan loppuun.Niitähän on vielä 5 kiertoa jäljellä. Kohta alkaa taas olla se aika, et jos plussais, LA olis heinäkuun alussa...kovasti vaan mietityttää kahden vuoden viive...Rankkaa tää jatkuva kuumeilu kuitenkin on.
Meillä on muuten töissä eräs nainen, joka saa marraskuussa vauvan ja sai vasta 7 viikkoa sitten tietää olevansa raskaana. Raskaus ei näy ulospäin, eikä häneltä ole loppunut kuukautiset ollenkaan. Ja kuudes lapsi tulossa...rupesi vasta liikkeitä tuntiessaan miettimään, et mahtaisinko olla raskaana... :)
Et sellaistakin voi sattua...harvemmin vaan meikäläisille.
Nyt töihin, et lapset saa aamupalaa.
Nonna
Voi surkea! olet varmasti niin pettynyt! Nyt vasta tulin kattomaan miten sulle kävi, iloisia uutisia toivoen, mutta toisin kävi... Halauksia sulle!
Ja muillekin joilla on mieli maassa sekä plussasäteitä loppukierrosa oleville! ~~~
HANNELE rv 16+3
Maltoin pitää päivän paussin, mutta nyt taas tänne kiireellä lukemaan teidän kirjoituksianne.
Jumppis: Mitäs lääkärissä? Anteeksi näin suorat kyselyt... Täällä kun on kerrottu kaikesta niin avoimesti, niin ihan vaistomaisesti tulee kysyttyä noinkin tökerösti..
Liliane: Vauvoja tosiaan putkahtaa jokapuolelle, paitsi meille.. Minua pyydettiin kummitädiksikin. Ja itseasiassa tun vauvan kummiksi ryhdyn enemmän kuin mielelläni. Hän syntyi kun äitinsä oli ensin saanut kaksi keskenmenoa. Lisäksi raskausaika ja itse synnytys olivat kuin suoraan " mikä voi mennä vikaan" -opuksesta. Että tuo pieni mies perheineen kyllä jo ansaitsikin onnellisen lopun. Mutta tuo vauva onkin ainoa, joka ei saa minussa esiin " katkeria ja kateellisia " fiiliksiä.
Shannon: Jos vielä käyt lukemassa täällä, niin toivon sinulle sydämestäni kaikkea hyvää. Jos/kun vielä saat voimia palata kuumeilemaan, niin tervetuloa takaisin. Halauksia!!! Luovuttaminen käy aina silloin tällöin itsellänikin mielessä, mutta katsotaan kauanko jaksan vielä uskoa, että joskus se onnistuu. Kovia olet joutunut kokemaan.
Puhbear: Welcome back sieltä kaukomailta. Tuttu juttu tuo mitetintä onko kuumeilu enää normaalia... Mulla se tuntuu aika ajoin hallitsevan elämää täysin. Petipuuhat on aina sujuneet ihan mallikkaasti, mutta nyt tää kuumeilu tekee niistäkin sellaisia " tekemisen makuisia" . Ainakin siinä kierron puolenvälin paikkeilla.
Juuliar: Kunhan nää menkat ensin alkaa kunnolla, niin lähetän ne sit kovaa vauhtia sun luoksesi. Eikä sit ole palautusoikeutta!! Mut toivon, ettei ne sullekaan jää loppuvuodeksi riesaksi.
Vauvaksi: Ikävää taas kun keskenmenon kautta tutustumme uuteen ihmiseen, mutta tervetuloa kuitenkin joukkoomme. Täällä saa vapaasti valittaa ja surra ja iloita myös aina silloin tällöin. Km:n jälkeen kaikki tunteet on käytävä läpi ja täällä on hyvä purkaa niitä, koska kaikki olemme käyneet läpi saman ja tiedämme miten pahalta voi tuntua.
Nonna: Mäkin olen lukenut naisista ja tunnenkin yhden jolla menkat tuli vaikka raskaana oli. Tässä epätoivoisessa kuumeessa aina ajattelen, että jospa mullekin kävisi sillai... Mut eipä joo tunnu käyvän.
ON: Fiilikset parantuneet. Ihme kyllä jo näin nopeesti. Kai mä alistun pikkuhiljaa siihen, ettei mun ikäsille enää suoda sitä onnistumisen iloa. Toisaalta, olen myös tulla " kultaiset 60-lukulaiset" -pinossa ja siellä on moni onnistunutkin. No positiivisin mielin taas kohti uutta mahdollsuutta.
Taas mä kirjoitin samaa aikaa kun sun viesti oli tullu.
Kiitti myötätunnosta!!!
Nonna-80: Kiva kuulla sustakin! Ja ihanaa, että uudessa työpaikassa on hyvä henki. Itsellä myös kemiallinen viime kierrossa, mutta en ehtinyt/uskaltanut sitä edes plussana pitää, joten 95% luotin siihen, että tämä nyt EI ole tätä. Onneksi, koska muuten oltaisiin tultu taas korkealta ja kovaa:(
Shannon-75: Jos nyt vielä kurkit, niin pidä vaan palstataukoa. Esimerkiksi itsellä vaikeinta aikaa oli se, kun moni palstalainen oli raskaana. Tottakai kuulumisia on kiva kuulla, mutta pariin otteeseen tänä vuonna ketju meni raskausoireista puhumiseen, joten tuli aina paha mieli itselle. Vaikka olin tosi onnellinen heidän puolestaan. Se vain on niin. Silloin pidin taukoa. Tule takaisin, kun jaksat:)
puhbear: Olet siis takaisin! Mukavaa, että matka meni mukavasti.
Missäs se Elisabeth on?
Ja Helga? Huhuu?
Koala72: Oikeassa olet. Se negan näkeminen vie ilon kaikesta. Mielummin vaikka kuvittelee niitä oireita, kun testaa negan. Ja jos sen tekee liian aikaisin, niin eihän sitä usko kumminkaan:) +++
Juuliar74: Nyt menkat sinne ja äkkiä! Todellakin itse odottelin 8 viikkoa...superärsyttävää!!!
vm69: Perhana, kun näin kävi. Nyt kyllä ei vaivuta epätoivoon ja ensi kierrosta otetaan kunnon plussat testeihin. Tsempataan toisiamme läpi kierron:)
Vauvaksi: Tervetuloa ja pahoittelen! Toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi. Porukka täällä on kivaa ja aika äkkiä oppii " tuntemaan" toisia, joten tervetuloa!
ON: Lääkärissä käyty. Raskaana en ole (jep, ihan kun en tiennyt). Sitten ne sössi mun pissanäytteet ja tänään pitää mennä antaan uusi. Sisätutkimuksessa kaikki ok, mutta epäilee jotain normitulehdusta. Ja klamydiankin ottavat ihan varmuuden vuoksi. Naureskeltin just miehen kanssa, että sepäs oliskin kiva, että se olisi positiivinen. Siitähän se ilo alkaisikin:) Eikös neuvolassa aina oteta klamydia ihan varmuuden vuoksi? Kai ne sieltä olisi ilmoittanut. No, ei mulla ole edes oireita..Ja vatsakivutkin on loppunut. Tulokset tulevat tiistaina.
Sitten pääsinkin toiseen asiaan eli mun polveen, joka tähystettiin 1,5v. sitten. Se on huonona ja niin se lekurikin sanoi. Kortisoonia pistettiin ja ortopedille jatkossa. Taitaa jumppakärpäsen ura loppua kuin kananlento, koska nytkin olen vähentänyt jumpat ihan minimiin ja silti kävely alkaa tuottaa vaikeuksia. Nyt pitäisi sitten vähän suunnitella tulevaisuutta eli jatkanko liikunta-alalla vai haluanko kävellä näillä jaloilla vielä 20-30v. päästä? Perhana, nyt se raskaus tänne ja äkkiä!!! Tarvisi sinnitellä enää vuoden loppuun ja sitten äitiyslomalla/hoitovapaalla kävisi koulun loppuun. Koko polvijuttu vetä mielen matalaksi, varsinkin kuin myös toinen polvi oireilee...
Nyt pissaamaan purkkiin,
Jumppis
Jumppis: Mä en muista otettiinko neuvolassa klamydia, mua on aina huvittanut se, että mulle on jo neljä kertaa tehty Hiv-testi. Aina on helpottunut olo ollut kun negaa on näyttänyt, vaikka todellakaan en mistään olisi voinut sitä saada. Ainakaan viimeiseen 17 vuoteen... Tulee mieleen kaikki nuoruusajan sekoilut silloin kun asuin Mallorcalla... On ollut tytöllä tuuria järjen tilalla silloin.
Harmi tuo sinut polvesi. Toivotaan, että saisit asiat ratkaistua sillä positiivisellä testillä. Ja sitä samaa toivon itsekkäästi myös itselleni ja kaikille muille ihan yhtä tasapuolisesti.
Mutta missä on Helga??
Missä te kaikki olette?
Hyvähän se on, että on elämää tämän palstailun ulkopuolellakin.
Mutta välillä olisi kiva lukea uusia kuulumisia... Vai kuuluuko kellekään mitään uutta?
Itse teen töitä vatsa kippurassa kun koskee niin kovasti. Menkkakivut on mulle ihan uutta, aina mennyt ihan säryittä ohi. Vaan ei nyt. Ja kunnon vuotokin sitten alkoi.
Joo kone ei toimi niin ei toimi ja uutta odotellessa.... Nyt serkun koneella pikaisesti vaan lukemassa uutiset teistä!
Joten ...... mua ahdistaa kun ei pääse itse omalta koneelta tänne!
Mutta uuden koneen pitäisi saapua parin pv sisällä... Siis joo kone otti ja sekos lopullisesti...
ON: Ei mittää uutta?
kävi jo mielessä, että olet perustanut uusia yhdistyksiä ja jättänyt vainukolmikot ja möllömahat tänne näppejään nuolee...
Hope so, että saat pian uuden koneen.
nimim. lennokkaita tekstejäsi kaipaava.
Että taisi taas piinailut päättyä tältä erää... Nyt näyttäisi tuo kuuluisa tuhru alkaneen.
Voi v...u, että ottaa päähän. Mutta tehän tiedätte!! Voitte olla varmoja, että vedän sauhut kun kotiin pääseen.