Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~* HAAHUT viikko 36 *~*

04.09.2006 |

[b][size=3][color=purple]Haahuilijat [/color][/size][/b]

[b][color=blue] Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä. [/color][/b]

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[color=blue][size=1][b]carpel[/b] Itse olen 27-vuotias, mies 32. Lapsia ei ole ja sen ensimmäisen yritys aloitettu 06/06. Keskenmeno 07/06 rv 7+2.

[b]Elisabeth72[/b] Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.

[b]Helga76[/b] Mies ja Mä molemmat 30v. Asutaan Etelä-Suomessa ja ensimmäistä lasta toivotaan saapuvaksi. Keskeytynyt keskenmeno 07/06. Minä olen tälläinen omituisen huumorintajun omaava blondi, jolla jopa toisinaan päänupissa syttyy " heureka" lamppu. Olen myös " super-tunteellinen" , välillä mennään korkealla ja kovaa, toisinaan ryömitään pohjamudissa.

[b]joonatan05[/b] olen 25 v ja mies 27, meillä suloinen poika 1,5 v. Tuulimuna raskaus todettiin siis 11+1 07/06.

[b]Jumppakärpänen[/b] Ikää on 28v. ja naimisissa olen. Pohjanmaalta. Ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen keskenmeno oli 10/05.

[b]Juuliar74[/b] Olen 32-vuotias yhden 1.5 v vanhan tytön äiti. Asun mieheni ja tyttöni kanssa Etelä-Karjalassa.

[b]katri72[/b] Olen 34-v ja aviomies 33-v. 11-v koira. Helsingistä. Esikoisen yritys alkoi 02/03. Keskenmenot 7/05, 12/05 ja 7/06?.

[b]Koala-72[/b] mies myös 34 v. Asutaan Espoossa. Naimisiin mentiin 2004 ja vauvakuumeilu alkoi 05/2005. Km vkolla 20+1 (kaksoset) 11/2005 ja nyt on uutta raskautta yritetty 03/2006 alkaen.

[b]laralei[/b] Olen 20-vuotias, mies 28. Pillerit jätin pois syyskuussa -05, ensimmäinen raskaus alkoi toisesta kierrosta. Raskaus todettiin tuulimunaksi uudenvuoden aikaan,juuri kun tuli täyteen rv 12.

[b]Liliane[/b] Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.

[b]meillekans[/b] Toista lasta kuumeillaan (sekä minä että mies). Esikoinen sai alkunsa 10 kuukauden yrityksen jälkeen ja siinä välissä ehti olla yksi todella kivulias keskenmeno rv 8+5. Esikko on nyt reilu 9 kuukautta.

[b]Moila[/b] Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.

[b]-nelliina-[/b] minä olen 29 ja mies 34 vuotta. Meillä on koululaiset, tyttö ja poika. Eka ja toivottavasti vikakin keskenmeno 7/2006 viikolla 11+0, kohtu tyhjentyi itsestään, ei ollut muuta kuin nestepussi kohdussa. Kohdun koko kuitenkin vastasi viikkoja. Synnytyssairaala olis TAYS.

[b]nippula[/b] yrittäminen alkanut kesällä 2004 ja km 8/04.

[b]nipsu-79[/b] olen 26 vuotias ja mieheni on 32. Minulla on kaksi lasta 3 ja 5 vuotiaat. nyt olemme yittäneet pikku kolmosta tän kierron jälkeen 8kk. Keskenmeno rv6 9/05. Viime kierrossa testasin plussaa joka muuttui kuitenkin tädin vierailuksi eli epäilen kemiallista km 12/05, km 01/06 ja km 06/06 rv5+.

[b]Nonna-80[/b] minä -80, mies -78, yritys aloitettu 10/03, keskenmeno 12/04 rv 14. Lapsettomuushoidot aloitettu 1/2006.

[b]Pikkutiikeri76[/b] meillä on ennestään lapset tyttö 8/02 ja poika 9/04. Asutaan pohjois-pohjanmaalla. Keskenmeno 01/2006.

[b]pipsa79[/b] Minä itse pian 27.v. ja mies 31 ja esikoista yritetään...meillä 3 Icsiä tehty josta saldona yksi keskenmeno ja sen jälkeen 2 luomuraskautta jotka kummakin menivät kesken.Tällä hetkellä käytössä clomit ja disperiini 100mg/pv.

[b]Pirpaliina[/b] Itse olen 28-vuotias, mies 26. Lapsia on kaksi, molemmat tärpänneet ensimmäisestä yrityskierrosta. Nyt spontaani km 08/06, todettu rv 8+6, ja toivottavasti jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi.

[b]puhbear[/b] oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.

[b]pumpsu[/b] Minä 24, Mies 26, Ensimmäistä lasta toivotaan, Spontaanit keskenmenot 4/06 ja 8/06 viikoilla 7-8.

[b]Ria73[/b] Oma ja miehenikä: 33 ja mies 29, Asutaan: Helsingissä, Lapsia: Poika 10/01, Keskenmeno 10/04, kohdunulkoinen 4/05, tuulimuna 4/06

[b]sani-74[/b] Minä 31-v, mies 37-v, lapset 01 ja 03, kohdunulkoinen 08/05.

[b]Shannon-75[/b] meillä on uusperhe, johon kuuluu mun ja mieheni lisäksi 2 poikaa mun edellisestä liitosta 10/96 ja 3/99 sekä tyttö mieheni edellisestä liitosta 2/99. Meillä on myös yksi yhteinen poika 1/04. km 4/06 ja km+kohdunulkoinen 8/06.

[b]vauva2006[/b] minä 24 ja mies 32. ensimmäisestä haaveillaan, km 11+3 spontaanisti, vauhditettu lääkkeillä seuraavana päivänä, kuukauden päästä vielä kaavinta. vauva edelleen haaveissa saada.

[b]VM1974[/b] minä 30 v, mies 36 v asutaan pääkaupunkiseudulla ja ensimmäistä yhteistä yritetään. Mulla ei lapsia ennestään, miehellä 10 v tyttö. Yritetty on 10 / 2004 lähtien, km 07/2005 rv 6+3.

[b]vm69[/b] Neljäs raskaus päättyi rv 20+5, jolloin synnytin pienen tyttömme. Tämä tapahtui maaliskuussa.

[color=fuchsia]~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~ [/color]

[size=2][color=red]ex-haahut eli jo plussanneet!! [/color][/size]

[b]kuonokas[/b] plussa 28.12.2005, la 5.9.2006

[b]neronja[/b] plussa 30.12.2005, la 7.9.2006

[b]masunasu[/b] plussa 31.12.2005, la 8.9.2006

[b]peebee[/b] plussa 10.1.2006, la 22.9.2006

[b]femmamma[/b] plussa 11.1.2006, la 12.9.2006

[b]ulriina[/b] plussa 23.1.2006, la 5.10.2006

[b]myttynen75[/b] plussa 27.1.2006, la 6.10.2006

[b]nipsunen[/b] plussa ?, la 20.10.2006

[b]Kaksonen76[/b] plussa 15.2.2006, la 26.10.2006

[b]Swehina[/b] plussa 10.3.2006, la 12.11.2006

[b]Pirpula[/b] plussa ?, la ?

[b]marrasmamma[/b] plussa 29.3.2006, la ?

[b]maria80[/b] plussa 8.5.2006, la 20.1.2007

[b]memmuli24[/b] plussa 25.5.2006, la 1.2.2007

[b]Hannele-81[/b] plussa 14.6.2006, la 18.2.2007

[b]Enni-Maija[/b] plussa 22.6.2006, la 28.2.2007

[b]eka-vekara[/b] plussa 7.7.2006, la 18.3.2007

[b]titi75[/b] plussa 10.7.2006, la 16.3.2007

[b]Lizie[/b] plussa 14.7.2006, la 16.3.2007

[b]porkkana05[/b] plussa 17.7.2006, la ?

[b]limetti1[/b] plussa ?, la ?

[b][color=purple]Laihduttavat haahuilijat [/color][/b]

[b]Nimimerkki:[/b] nonna80

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 171cm, 82 kg. BMI jotain 26 ja risat

[b]Ongelmakohdat:[/b] sokeri

[b]Keinot:[/b] Sokerin vaihtaminen makeutusaineeseen, vaalean leivän ja pullan syönnin karsiminen, keksit pois!!!

[b]Tavoite:[/b] ainakin se 10 pois

[b]Nimimerkki:[/b] VM1974

[b]Pituus ja lähtöpaino, BMI:[/b] 169 cm, 74 kg, BMI 25,8

[b]Ongelmakohdat:[/b] herkkujen syöminen, ylisuuret ruoka-annokset

[b]Keinot:[/b] Pienennän ruoka-annoksia ja vähennän radikaalisti vaalean leivän sekä herkkujen syömistä. Makeapalaksi valitsen jatkossa vain kevyitä vaihtoehtoja, kuten rahkoja.

[b]Tavoite:[/b] 9 kg pois

[/quote]

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herra siunaa teiän juttui het aamusta!

Limetille kiitokset plussatuulista, pistetään jemmaan takataskuun ;)

Jumppis & Vm69 alias " Rampe ja Naukkis" ( Ihan vaan ku jumppis on rampa niin siitä tulee näin puoliks kännissä olevan suussa oivasti väännettyy toi the otsake.)

Joo, eilen vedettiin sit mun kesäloman ja vanhan työkaverin vp päivien kunniaks kalsarikännit. Voi tsiisus mikä horkka nyt on, ja eilinen loppui siihen, että kun pääsin kotiin heitin vaan mun hampparini jääkaappiin ja kipitin suorin jaloin vessaan.... OKSENTAMAAN.....

Ja mitä mää täältä löydän ensimmäiseks..... juttuja OKSENTAMISESTA.

Voi elämä ja sit otsikkona älä lue jos tekee pahaa, ja ihminen kun ei varmaan voi olla uteliaampi niin pakkohan se oli lukee!

*Juo mehusoppaa käsi täristen...*

Siis jatketaan samoilla linjoilla millä aloitettu, eli OKSENTAMISELLA:

Tosiaan en sit varmaan pysty hetkeen juomaan kaakaota, koska eilenhän piti sitten sateisen päivän lämmikkeeks vetää " vähän" terästettyä versioo ja ai, ku se hyvin sitten roiskui pitkin pöntön seiniä se ruskee liemi.... Ja poppareitten siemenkodat siellä liemen joukossa niin ihanaisesti kutitteli kitarisoja...Eli popcornit taitaa myös mennä pannaan hetkeks, taikka ne siirretään listalle: Älä syö/juo näitä juttuja jos aiot ryypätä, koska ne ovat ikäviä oksentaa.

Sieltä listalta löytyy jo aika paljon kaiken näköistä...

Hyi öklömöklöö, onneks mulla oli tuo ihana mehukeittopurkki jääkaapissa, se on mun päivän pelastaja kyllä täysin! Jossain vaiheessa tarttee koittaa mikrottaa hampparia ja kattoo pysyiskö se sisuksissa.

Ja kysymykseen millä kopauttaisin itteeni: Höö.... Se metrinen halko ois aika hyvä apuväline, vois jopa oikein osuakin kohteeseen! =)

Ei jei nyt alkaa taas hervoton naurun räkätys, kun pää miettii ihan omiaan tyyliin " Otanpa tässä nyt eka vauhtia tälle halolle ja mites mä sitä siitä pyöräyttäisin osumatarkkuuden maksimoinniksi....."

(Ja onpas tuo maksimoida sana hankala muuttaa, tälleen pienessä pöhnässä....)

Huh, huh nyt soffalle oikosekseen hetkeks..

T: Helga, joka ei ryyppää kyl hetkeen taas ollenkaan....

Vierailija
62/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on täällä kanssa jutut heti aamusta... =D Vaikka onkin noin kuvottava aihe, niin enpä vain voinu olla nauramatta kun luin. *hekottelee vieläkin*

Juuliar: Hieno homma, että menkat sitten alkoivat. Mulla kesti kanssa tasan 5 viikkoa km:sta kun alkoivat. Tuhruineen päivineen tätä sitten kestikin 8 päivää. Mutta niin oli viimeksikin näiden ekojen menkkojen osalta. Seuraava olikin silloin jo ihan normaalin pituinen.

Pipsa: Kiva kuulla taas sinustakin ja hyvä, että viihdyt työpaikassasi. On se kuitenkin aika tärkeä asia, että viihtyy.

Joo, matka vain lähenee, nyt jo hieman vajaat pari viikkoa. ;)

Vauvaksi: Pahoitteluni keskenmenosi johdosta ja tervetuloa joukkoomme!

Helga: Että mua alko naurattamaan toi sun juttus, että jos raskaana ollessa kasvais kolmas korva tai silmä. =) Johan on sullakin oireet, mistä lie johtuu...

Lizielle onnittelut mahtavista ultrakuulumisista! =)

Limetillekin kaikkea hyvää jatkoon! =)

ON: Eipä täällä mitään ihmeitä ole tässä muutamana päivänä ollut. Menkat on ohi, joten siitä se taas lähtee. Aika vain on menny nyt näitä digijuttuja tutkiskellessa, niin on palstailutkin jääneet.

Joo, viikonloppu taas tulossa. Huomiseksi ei ole mitään suunniteltuna, mutta sunnuntaina lähdetään mun vanhempien luo. Siinäpä ne viikonlopun ohjelmat. Eli ei mitään kovin erikoista. =)

Aurinkoista ja syksyistä päivänjatkoa kaikille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muuten mistä tämä haahut -nimi oikein tulee. Ei ihan pikkuajattelulla aukea...

Tänään itselläni merkkipäivä keskenmenosta, eli eka viikko takana. Tänä aamuna sain vasta soitettua neuvolaan tilanteestamme. Olen siirtänyt ja siirtänyt sitä kun tiedän että tutun neuvolatätin kanssa kyyneltulva taas alkaa.

No tänään vielä surkutellaan ja huomenna aletaan taas elämään. Mukavaa lukea teidän juttuja, oksentaminen on minulle aivan vierasta (sitä en tehnyt kummassakaan raskaudessa). Mutta kyllä allekirjoitan sen, että ainakin rapulassa oksentaminen helpottaa huomattavasti!!!¨

Viikonloppuja

-vauvaksi-

Vierailija
64/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampparit mikrotettu ja syöty. Mehukeittokin loppui jo... perkules sentään kun se miehen tapanen oli kerenny juoda sen toisen tölkillisen sitä keittoo........

Pistetääs näin perjantain kunniaks oikein galluppii tästä oksentamisesta ja krapulasta! Tiiä vaik kuinka monelle ois apuna sitten huomen aamulla taikka sunnuntai aamuna.... ;)

Eli Mä alotan ja muut jatkaa, eiks nii...??

Jos ryyppään, niin ryyppään sit niin et napa on piukeena ja hölskyen liikuskelen etiäpäin. Juoma kavalkaadi menee laidasta laitaan, koska harvemmin kärsin krapulasta niin ei tartte miettii et voiko juoda ns. sekaisin kaikkea. ( Mikä kavereilla tuppaa ongelmaks)

No jos oksennan, niin oksennan sit aina kotona juuri tyyliin eilinen. Eli pinnistelen viimeiseen asti ettei tartte taksille sanoo, et jarruta paha olo... (Se varmaan johtuu siitä, et pihi mieli kauhistelee taksamittaria raksuttamassa samalla kun ite ykää puskassa.)

Koko elämäni aikana seuraavan aamun oksennukset on laskettavissa yhden käden sormilla, niitä kertoja on 3 kpl. Ja kaikki tän vuoden puolella, ilmeisesti ikä alkaa tehdä taikojaan... Ei kolmekymppinen näemmä kykene samaan ku 10 vuotta sitten!

Ja sit se maaginen krapula..... Mulle krapula tarkoittaa tätä ihme tärinää ja tutinaa, ei välttämättä päänsärkyä, ja kuvottavaa fiilistä, joka yleensä paranee aimo annoksella roskaruokaa. Jossa tietenkin on sitten kuukauden rasva annokset ja puolen vuoden sokerikasa.

Jos oikein on ällöö seuraavana aamuna niin on ihme jos näillä eväillä ei olo tokene:

Vissy, naturel/maustettu ei väliä

Jäätelö, kaikki maut käy mut mun suosikki, mehujää...

Mehukeitto, esim raparperi, boysenmarja, sopivan neutraaleja

Keltainen jaffa

Hese mässyä, taikka toisinaan pitsakin menettelee...

Ja kun aloittaa noilla nestemäisillä, niin menee liukkaasti alas ja ylös tullessa ei tuota kokkareet ongelmia.

Ja jos joku uskaltautuu ryyppäämään viikonloppuna tän tekstin luettuaan niin on aika sankari!

* Lähtee miettiin nurkkaan, josko tää menee yli tää juttu....*

Vierailija
65/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja piti vielä sanoo, et iltahan jatkuu kyllästettynä näillä eväillä:

Sipsejä & dippiä

Karkkia kilon säkki

Suklaata, pakko mainita erikseen

Ruokaa, jossa paaaaaaaaljon rasvaa

Limua muutama litra, sekä pussillinen jääpaloja

Jäätelöö/ josta vaihtoehtoisesti voi tehä pirtelöö

Ja jos joku ihmettelee vielä ton listan jälkeen, et miks mun lenkkeilyt ei auta vaan tuo pömppis pysyy mahan seutuvilla, niin ei varmaan ihmettele enää!

Vierailija
66/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis daa-a... Onko mitään järkee testata huomen aamuna, että vois sit turvallisin mielin ryypätä?

Koskapa:

Mähän just ryyppäsin eilen ilman mitään tunnontuskia!

Ja siks toisekseen tuntuu vähä siltä, et jätän suosiolla kännäämiset väliin, oonpahan sit siskolle vaik kuskina. Ku eiks kerta viikossa riitä... Rupee muuten ne viimesetkin aivosolut kuoleutuun veke.

No Mutta tuossa sohvan uumenissa makoillessani huomasin, kuinka taas se kamala painontunne hiipi vatsaani...

Vierailija
67/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin tämän teidän pinon ja sitä lueskelin niin olisin kysynyt tuosta kemiallisesta raskaudesta, että näkyykö se aina positiivisea testissä? nimittäin mulla alko viime kierrolla 20/28 ihan selkeet raskausoireet rintojen turpoamisineen, pahoinvointeineen, alamaha turvotuksineen ja hajuherkkyyksineen, mutta kaikki testit jopa veritesti näytti negaa ja kp 29/28 alko sit menkat jotka oli normaalia runsaammat. Yksi raskaus takana ja silloinkin alkoi oireet todella aikaisin..jotenkin nyt on aika sekava olo, että voiko elimistö huijata noin totaalisesti vai oliko kyseessä kemiallinen?olisin hyvin hyvin iloinen jos joku osais mulle vastata. pelottaa vaan tämä kierto että jos tulee vastaavat oireet niin ei niihinkään kai sitten voi luottaa...

Vierailija
68/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaksi: En kyllä yhtään muista mistä tämä haahut-sana on tullut, vaikka olenkin reilun vuoden täällä pyöriny.

Helga: Sullahan varsinainen lista oli. Mulla on tasan kerran ollu krapula ja se on johtunu liiallisesta shamppanjan juomisesta laivalla (ilmaiseksi kun sai). On se vain niin petollinen juoma. Ensin ei tunnu missään, mutta sitten seuraavana aamuna joutuukin oksentamaan. Miehellä sama juttu, mutta sillä tuo oksennus tuli jo yöllä.

Mulle taas ei syöminen maistunu yhtään. Vielä lounaallakin syöminen oli sellasta näykkimistä. Ainut oikeastaan mikä maistui, oli kylmä cokis. Vasta illalla alkoi syöminen maistua ja sitten olikin kova nälkä.

ON: Sainpa tässä kuulla surullisen uutisen hieman viime kirjotukseni jälkeen.... enoni on kuollut. Hautajaiset vain ovat luultavasti silloin kun ollaan matkalla. Kyllähän tuon kuullessaan mielen apeaksi veti, vaikkei nyt niin kovin läheinen ollutkaan. Sen mitä muistan, niin näin enoani varmaan kaiken kaikkiaan ehkä 5 kertaa ja viime kerrasta on ainakin 10 vuotta.

Vierailija
69/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea aika on kyllä lähempänä 20 vuotta. Sillä miehen kanssa muutimme yhteen 12 vuotta sitten ja silloin oli jo monia vuosia aikaa kun olin viimeksi nähnyt.

Vierailija
70/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin alkuviikon kaukana sivistyksestä ja tekniikasta, koska pakenin mökille tätä tunnemyräkkää. Mutta tepä olettekin olleet ahkeria täällä... Kaikkea en pysty lukemaan, mutta jotain sentään silmäilin...

Vauvaksi: Olen pahoillani puolestanne!!! Viesteissäsi välittyy surusta huolimatta jonkinlainen positiivisuus! Hyvä niin!!! :)

Katri: Olen kyllä kade teidän matkasta! Valmistelu on varmasti jo ihanaa, mutta ihanampaa on tietty päästä perille aurinkoon :). Niin, ja hyvä että saitte selvitettyä asiat miehesi kanssa! Tämän kierron ajan sitten vaan lomailette ja lataatte akkuja Teneriffan lämmössä :).

Jumppis: Kurja juttu se sun polvi! Toivotaan että plussaat pian, ettei tarvi miettiä mitään työn vaihtamisia!

ON: Mulla alkaa ehkä pikkuhiljaa tämä räpistelyvaihe olla ohi. Musta tosiaan tuntui että mä vaan räpistelin suossa vaikka yritin jonnekin eteenpäin. Aina mitä tahansa ajatellessa törmäsin siihen km:sta aiheutuneeseen tuskaan. Vaikka raskaus oli vasta niin alussa, se oli kuitenkin mun vauva. Tuomion antaneelta lääkäriltä sain ultrakuvan pikkuisesta, ja jotenkin se konkretisoi surua; mulla oli joku asia johon pystyin kohdistaa sen surun. Nyt tuntuu että suru ja semmoinen tuska alkaa hellittää, mutta suuttumus ja viha ei. Kaipa nekin on osa sitä surua. Tuntuu että olen vihainen lähes kaikille ja kaikelle, mutta en onneksi miehelle ja pojalle. En edes osaa sanoa mikä saa aikaan sen että olen niin pettynyt ja vihainen kavereille ja sukulaisille.

Ehkäisyä en ole voinut käyttää. Tuntuu että jos mulle suodaan raskaus näin pian km:n jälkeen, se on sitten niin tarkoitettu. Kukaan lääkäreistä ei sanonut että ohje ekojen kuukautisten odottamisesta olisi joku muu kuin laskennallinen, vaikka kysyin suoraan. Eli jos tulen raskaaksi, on mun kroppa valmis ottamaan sen vastaan.

Musta tuntuu että olen tällä hetkellä menettänyt kroppani hallinnan. Aina aikaisemmin olen tiennyt missä mennään ja mitä mikäkin " oire" tms tarkoittaa. Nyt en tiedä, miksi tissit on kipeät, tai miksi vatsaa nippailee. Mulla ei ole hajuakaan missä mennään. Lämmöt on edelleen jatkuvasti n37, niinkuin raskaana ollessa. Luulisi että kahdessa viikossa hormonit olisi laskeneet. Kaavinnasta on tosiaan 2vkoa ja 1pvä. Mä yritän kuitenkin suhtautua niin että nyt vaan eletään eteenpäin päivä kerrallaan. Olen myös antanut itselleni luvan suruun, vihaan ja kaikkiin muihin tunteisiin täysillä vielä sen 2-4vkoa, joka pitäisi mennä ennenkuin kuukautisten pitäsi alkaa. Kun ne alkaa, palataan vanhoihin kuvioihin. Ja jos ei ala, olen raskaana tai sitten hormonit on sekaisin. Jos olen raskaana, se on taas uusi tarina, ja jos hormonit on sekaisin saa v***tus jatkua, kunnes tilanne selkeytyy.

Plussatuulia kaikille!!!

Vierailija
71/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin kuopuksen kanssa kaupoissa ja puoli 1 haettiin isommat koulusta. Nyt tuo pikkuneiti yrittää huudella mua kanssaan päikkäreille, mutta pakko muutama rivi ensin raapustaa.

Katrille pahoittelut enon kuoleman johdosta!

Helga: Mulla ei oikeestaan ole ollut krapulaa (kunnon sellaista) miljoonaan vuoteen. Kesällä oli yhden viinipitoisen lauantai-illan jälkeen seuraava aamu hiukan hankala, muttei sitä voi verrata niihin todellisiin kankkusiin ennen lapsien syntymää. Mutten mä silloinkaan oksennellut. Mä olen kyllä aikoinani yrjöillyt ihan vapaaehtoisesti joka syönnin jälkeen, ettei se mitenkään vierasta olisi ollut, mutta ei mulla karapulassa yrjöä tullut.

Muistan kyllä sen, että kankkuspäivät meni sohvan pohjalla kotipizzaan soitellen ja videoita katsellen. Ja janotti pirusti ja taisin myös himoita metvurstia.

Mitäs muuta mun piti kirjoittaa...? En muista. Toi yks noilla " äiti tuu jo" huudoillaan sekoittaa mun pään. Vastailen sille ja alan kirjoittaa tänne sitten sitä samaa. Kai mun pitää mennä. Pienet tirsat tekee ihan hyvää mullekin.

Joku kyseli kemiallisesta raskaudesta. Mulla ei ole sellaisesta mitään kokemusta. Nytkin oli menkat kai päivän myöhässä ja oireitakin oli ihan tarpeeksi... Joten ties vaikka tääkin olisi ollut sellainen. Mut en ole sitä miettinyt sen enemmän. Mä opin koko terminkin " kemiallinen" vasta täältä palstoilta pari kuukautta sitten.

Äääiiitiii... huuto repii jo hermoja. Nyt mä menen.

Vierailija
72/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....Jolla on nyt sitte jemmassa huomista aamua odottelemassa sit Aconin kasetti testi!

Meinas melkein silmät pulpahtaa kuopistaan, kun pläräsin tuskastuneena niitä testejä, et mikähän näyttäis kaikista tarkimmin ja siinä ne Aconin paketit siistissä rivissä olla möllötti.

(Ei meinaan aikaisemmin sillon ollu siel noita, ku alkukesästä kävin häiriköimässä samaa apteekkii sen vajaan kahden viikon aikana, ku se plussa ei suostunu näkymään missään testissä.)

Nyt sit vähä jänskättää....

Vierailija
73/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hirveä nälkä tuli, kun Helga listasi noita herkkuja!!!NAM!!

Oksennus/krapulakeskusteluun:

Poikkean teistä siinä mielessä, että mulla on AINA krapula. Ihan sama juoko 3 pitkää vai 12, nukkuuko pitkään vai ei ym. Siksi en ikinä voi ottaa alkoholia, jos esim. seuraavana päivänä jotain. Yleensä siksi en ota mitään tai jos otan, niin otan kunnolla. Tissuttelua en siis harrasta. Nykyään tulee juotua n. kerran kuussa. Aikasemmin " nuorena" olin puoli-alkkis, joten silloin tuli biletettyä 2-3 krt/vkossa.

Ja se krapula kestää muuten 2 päivää. Eka päivä on kamala, toinen päivä on sellainen olo, kun nuorempana oli krapulapäivänä. Yleensä syön krapulassa jotain Hesen sapuskaa, kun sattuu olemaan lähin pikaruokala. Ja sitten karkkia. Yleensä pystyn toimimaan esim.ajamaan autoa vasta kuuden jälkeen illalla, joten siksikään en ehdi paljoa mutustaan herkkuja. Kun ei edes vesi pysy sisällä.

Jos otan kevyemmin, on krapulakin hieman helpompi, joten silloin ei tarvitse oksentaa. Joskus vuosia sitten pystyi pienessä " olossa" mennä vetämään jopa jumppaa, mutta vuosiin se ei enää ole ollut edes vaihtoehto! Ei vaan pysty tekeen mitään muuta kun makaamaan horkassa vessan lattialla. Koira yleensä istuu vieressä ja kattoo säälivästi.

Katri: Pahoittelut enostasi! Itsellä kuoli myös " ei niin läheinen" täti pari kuukautta sitten. Pahinta oli ehkä katsoa äitiä, koska hän otti sen niin raskaasti. Ja sitten itseä suretti, kun äidilläni oli paha olla:(

Moila: Asiat tuntuu välillä vaikeilta ja välillä jo helpottaa, mutta paha olo palaa takaisin. Anna surun tulla ja anna sille aikaa! Vaikea sanoa mitään, mikä helpoittaisi. Tylsä ja kliseinen lause: " Aika parantaa" pitää varmaankin silti paikkaansa. Itse olin myös jotenkin vihainen kaikille, koska ne ei ymmärtäneet yhtään mitään mielestäni. Toisaalta myöhemmin tajusin, etten ehkä itsekkään olisi heitä ymmärtänyt vastaavassa tilanteessa. Nyt vasta muutama, jotka ovat raskaana tai saaneet lapsen, ovat todenneet, että " olet tainnut kokea aika rankan asian" . Tsemppiä!

ON: Ovista odotellaan. Huomenna töitä 10-21 (Siis DAA..Helgan sanoin:))..En tiedä miten jaksan. Varmaan sillä pyhällä hengelllä ja proteiinipatukoilla. Rampis todellakin olen. Jo toista päivää se TERVE polvi on hirvittävän kipeä. Luulisin, että toisen puolen ongelmat alkaa vaikuttaa toiseen polveen myös. Näytän ihan hirveältä, kun " onnun" hieman molempia jalkoja. Ihan, kun olisi seksileikit menneet vahingossa vähän pidemmälle tai " ylemmäs" kuin yleensä, you know:) No, huhuh! Eiköhän tämä tästä. Kattoo mitä ortopedi antaa tuomioksi.

Nyt syömään,

Rampis

Vierailija
74/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leijun jossain ihan ihme pilvessä, josta pelkään kohta tulevani rytinällä alas. PLUSSASIN!!!

Siis oikeesti 4vkoa km:sta ja testasin, kun oli omituisen ykä olo ja masu oli pipi. Mä ajattelin, että olen valeraskaana ja että mun pitää nyt testata palatakseni maan pinnalle, mutta ei!!! Se ei ole edes mikään haamu, vaan vahva plussa Clear blue testissä!!! Raskaana ollaan ainakin toistaiseksi ja nyt alkaa tarrasukkien ja vauvaliiman kuuriluontoinen syönti!!! Pelottaa ihan hirveästi, koska ekoja menkkoja ei ole tosiaan km jälkeen tullut! Ei siis ole mikään paras mahdollinen aika raskautua, mutta kumminkin näin on nyt päässyt käymään!

Eli siis suomeksi: tätiä ei meille tarvitsekaan eikä saakaan lähettää!!! Toinen km näin pian edellisen jälkeen veisi mut varmaan suljetulle osastolle.

Anteeksi omanapaisuuteni, mutta lupaan kommentoida kunhan tästä järkytyksestä selviän.

Pirpaliina rv 4+0!!!

Vierailija
75/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuinen nukkuu vieläkin, joten äiti taas hyökkäsi koneelle...

Ei mulla mitään ihmeellistä mielessä, ajattelin vaan paljastaa senkin teille, että mä olin jo testin ostanut valmiiksi. Siellä se nyt odottelee työhuoneen kaapissa mahdollista seuraavaa kertaa. Tuli vaan tosta mieleen, kun helga aikoo huomenna testata. Kai sä sit heti tulet kertoo mitä näytti...

Esikoinen kattoo kakkoselta jumppaa ja touhottaa mukana tossa olkkarin matolla. Mä en tajua mistä noi lapset ammentaa ton energiansa. Mäkin taisin luvat hölkätä tänään, mutta sataa sen verran, että jospa sitten huomenna. Mies toi pari vinkkupulloo kotiin tullessaan, että jospa vaikka sieltä irtoaisi kuntoilua ranteen liikuttelun muodossa.

Hyvää viikonloppua, vai jokos mä olen sen toivotellut?

Jumppikselle tarjoan lasillisen ja toisenkin niin saat huomiseksi hyvän olon itsellesi... Niin, saa muutkin!!

Vierailija
76/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Täällä!

" Veeämmälle" : Ja sä meinaat uskaltautua tän oksennus/krapula pohjaisen keskustelun jälkeen lähtee koittaa kepillä jäätä.... =)

* Ihaileva silmäys, kyllä se o rohkee...*

Pirpaliina: Ihan ekana, en halua olla ilon pilaaja,mutta... Olethan siis testannut myös km jälkeen ennen tätä plussaa, että testi näytti negatiivista? Tai onko se esim, jotenkin muuten todettu että se hormooni on poistunut kehosta?

Koska mun käsittääkseni on mahdollista saada km jälkeen plussa testiin, vaikka ei olisikaan raskaana.( Myös pitkän ajan päästä...)

MUTTA, jos sulla oireet ja kaik viittaa vahvasti uuteen raskauteen, ja tuo mun edellä kuvailema löpinä on pois suljettu, niin ONNEA IHAN HIRMUISESTI!!!! Toivottavasti kaikki sujuu ongelmitta tällä kertaa. =)

Vierailija
77/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jatkoo VM: Siis jäi se oleellinen osa puuttuun.. Joten.. Mitä jos se kunnon mega-krapula iskeekin sun kimppuun juuri huomenna..?

Ja sit tähän kohtaan se *uuu, rohkee nainen plaa, plaa...*

Ja tietenkin mä ensimmäisenä tuun tänne huomenna kiroilemaan kunhan saan negan näkyviin.....

Otetaas huomenna kaík huvin vuoks testauspäivä! Pistetääs negat paukkumaan siihen malliin, ettei niitä sit saletisti enää ens kuussa tuu...

Voi rähmä, mies lähti katteleen toisenlaista " mopoo" , mut onneks toi tullessaan mulle kiinalaista. Nam nam.. Miks suomessa ei saa kans kiinalaisen pöperöitä malliin leffat? Siis niissä hassuissa pahvisissa tötterölaatikoissa ja puikkoja mukaan tai jotenkin.... Tääl saa vaan tuommosessa tylsässä, meinasin sanoa " superlooni" laatikossa, mut taitaa olla vaan ihan jotain muuta ainetta ne grillilaatikot....

Jep, jep.. jos taas menis vessaan...( Vatsa ei tykänny eilisestä kissanmintusta näin laktoosikkona...)

Vierailija
78/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huh mikä vesisade tuolla on. Tai oikeastaan ei sade vaan vesiputous. =) Ihan kaatamalla tulee ja räystäiltä kuuluu suunnilleen kohinaa, kun niin kovaa sitä vettä tulee.

Jumppis = rampis sekä vm69: Kiitokset teille pahoitteluistanne! Vaikea oli tosiaan havaita noin puhelimessa, että miten äitini tähän suhtautuu. Mutta sen näkee sitten ylihuomenna, kun ollaan menossa kyläilemään.

Helga: Vai että testiä sittenkin kehiin. Tsemppiä paljon ja tulehan sitten HETI kertomaan meille missä mennään. ;)

Pirpaliina: Kuten Helga tuossa jo sanoikin, niin toivottavasti on oikea plussa. Siinä tapauksessa oikein paljon onnea ja tarrasukkia matkaan.

Moila: Joo, selvitelty on miehen kanssa ja tässä kierrossa tosiaan valmistellaan tulevaa, mikäli sen mieli ei sitten muutukin siellä matkalla. ;) Mutta jos niin käykin, niin en todellakaan pistä hanttiin.

Vainukolmikko hoi! ;) Eilen tuli taas haisteltua raa' an kalan hajua. Mies heti kyselemään, että menikö hauki vai ahven. Ja mä siihen sitten, että varmaan ahven tällä kertaa, koska ei ollu yhtä pistävän hajuinen kuin viimeksi. =) Sitten olen tässä muutamana päivänä tällä viikolla haistanu muutakin, mutta eipä just nyt tuu mieleen mitä.

ON: Jostain kumman syystä taas väsytti, niin tulipa sitten nukuttua melkein kahden tunnin päikkärit tässä välissä. Nyt taas jaksaa. Tai jaksaa ja jaksaa kun on karsee nälkä, eikä täällä ole mitään syötävää. Pitäis jaksaa kolmisen tuntia ennenkuin saa yhtään mitään.

Odottavan aika on pitkä....

Vierailija
79/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos huolenpidosta ja muistutuksesta! Kyllä labrassa testattiin joskus ihan km jälkeen, että hcg oli 0. Joku diagnoosi taisi olla, että keskeytynyt km joskus alkuraskaudessa ja olin kantanut kuollutta alkiota sinne rv 8 tietämille, jolloin alkoi vuoto ja kohtu puhdistui. Vuotoa tuli joskus rv 5 tietämillä vähän... Ja sitä ennen tuli se plussa. En kyllä itsekään tiennyt, että hcg pitoisuus voi laskea niin nopeasti, mutta ilmeisesti se ei sitten ole kovin korkeaksi koskaan ehtinytkään...

Eli kyllä raskaana tässä ollaan, vaikka ei sitä meinaa itsekään uskoa! Plussa tuulia puhaltelen täältä nyt muillekin!~+~+~+~+~

Vierailija
80/119 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kertomani, että kun näin vm69:n kirjoittaneen testistä, niin kyllä se mullakin valmiina on. Silloin kun tuli tuo km-vuoto, niin olisin testaillut saman viikon viikonloppuna. Eipä sille sitten tullukaan käyttöä... =(

No, toivottavasti tulee mahdollisimman pian, jahka tässä niitä yrityksiä nyt jatketaan. ;) Nyt kun menkat on ohi, niin itse haluaisin jatkaa saman tien..... eli tiedossa on piinaavaa odotuksen odottelua.