Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole poistunut huoneestani kuuteen vuoteen

Vierailija
24.11.2014 |

Otsikko on kirjaimellisesti totta. Olen 23-vuotias mies ja kärsin äärimmäisestä arkuudesta ja ihmisten pelosta. En ole astunut jalallakaan ulos huoneestani viimeisen kuuden vuoden aikana. Äitini tekee minulle ruokaa ja tuo sen huoneeseeni. Huoneessani on oma wc/pesutila, jossa peseydyn ja hoidan tarpeeni. Nukun n. 12h joka päivä, hereillä ollessani vietän 100% ajastani selaillen internettiä, pelaamalla pelejä tai katsomalla sarjoja/leffoja.

Saa kysyä vapaasti

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että se mitä kirjoitat on totta. Ihminen on käsittämättömän sopeutuvainen olento; se on ollut lajikehityksemme välttämätöntä, mutta voi johtaa yksilöiden kohdalla pahoihin elämän vääristymiin. Itse olen ollut syrjäytymiskierteessä viimeiset 15 vuotta (Olen keski-ikäinen mies, työkyvyttömyyseläkkeellä, asun äitini kanssa, näen muutamaa kaveria silloin tällöin, kodin ulkopuolella käyn lähinnä kaupassa). Suvussani on useampi samanlainen tapaus, eli geneettinen herkkyys asialle on olemassa. Laukaisevina tekijöinä ovat olleet vastoinkäymiset elämässäni, mm läheisen kuolema. Äideilla on harvoin oikeanlaista kykyä auttaa tällaisissa tilanteissa.

Katso googlella onko kunnassani jalkautuva psykiatriaa, joka tulee avuntarvitsijan kotiin.

Kriisipuhelimesta voi olla apua:

http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/valtakunnallinen_kriisipuhelin

Mielenterveyden nettipalvelu:

https://www.mielenterveystalo.fi/Pages/default.aspx

Vierailija
62/68 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin japanilaisen dokumentin tästä aiheesta. Nuoret jumiutuneet vuosiksi pelaamaan huoneisiinsa, joittenkin vanhemmat eivät edes menneet nuoren huoneeseen, jättivät tarjottimen oven taakse. AP ei ole ainoa lajissaan. Muutama vuosi sitten luin artikkelin syrjäytyneistä nuorista. Monet saivat vanhemmiltaan sen verran rahaa, että riittää välttämättömään, eivät ole edes Kelan tai sossun kirjoilla, työkkäristä puhumattakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul sama tilanne kun ap.lla, en ole poistunut asunnostani pahan paniikkihäiriön yms takia 3n vuoteen. En usko että meitä ihan hirveesti suomessa on. Otan tän vähän niinku vankilatuomiona.

Vierailija
64/68 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koit mutismin hyväksi toimintatavaksi. Ts. mitä ajattelit, kun sulta kysyttiin ja sä.et vaan vastannut?

Vierailija
65/68 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko ystävän? Mä voin ryhtyä jos haluat Skypettää/sähköposteilla :)

Vierailija
66/68 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miten tässäkin ketjussa syyllistetään ihmistä, joka on avun tarpeessa! Mutta siinä olen samaa mieltä, että äiti voisi toimia toisin, ei tuollaista tilanetta saa päästää noin pahaksi, vaan pitää hakea apua!

Vierailija
67/68 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 16:12"]

Miksi koit mutismin hyväksi toimintatavaksi. Ts. mitä ajattelit, kun sulta kysyttiin ja sä.et vaan vastannut?

[/quote]

Ei se ole mikään toimintatapa! Ei sille mahda mitään. Minulla oli sitä jonkin verran lapsena ja nuorena ja tuntui kamalalta ne tilanteet kun ei saanut sanaa suustaan.

Vierailija
68/68 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Mitä sinulle tänään kuuluu?