JOS selviää, että äiti on syyntakeeton, niin häpeättekö
te, jotka olette karmeita kommentteja ko. naisesta kirjoittaneetja hänelle hirveitä asioita toivoneet? Tuntisitteko piston sydämessänne?
Kommentit (119)
Pakkohoito ja sterilisaatio. Sairashan tuo on, mutta onko syyntakeeton,psykoosissa toiminut vai esim. Persoonallisuushäiriöinen.Aivan sama, ei lapsia tuolle enää ikinä.
Murhaajat tuomitaan joko vankilaan tai mielisairaalaan
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"]
Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin.
[/quote]
Minkä alan asiantuntija olet?
[/quote]
Ei ainakaa psykologian.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]
Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.
[/quote]
On ihan oikeudenmukaista mielestäni, että ihmiseltä, joka ei kykene vastaamaan teoistaan ei tuomita rangaistukseen. Tästä syystä Suomessa ei tuomita lapsia (toisin kuin englannissa ja usassa) eikä mielenterveyspotilaita rangasitukseen.
Kuka tahansa voi sairastua milloin vain. Mielenterveydelliset sairaudet eivät ole yhtään sen vähäpätöisempiä kuin muutkaan sairaudet. Todella julma asenne. Muista, ettet ole ikinä itsekään 100 % turvassa sairastumiselta.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"] Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin. [/quote] Minkä alan asiantuntija olet? [/quote] Ei ainakaa psykologian.
[/quote]
Eikä psykiatrian tai juridiikan
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]
Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.
[/quote]
Onneksi nykyään murhat tuomitaan sen mukaan onko syyntakeinen vai ei, sinun mielipiteestäsi riippumatta. Ennenhän ei paljon sairaille ihmisille sympatioita herunut, nykyään sivistyneet ihmiset ymmärtävät rajan terveen ja sairaan ja vielä todella sairaan välillä. sairaat hoitoon ja rikolliset vankilaan.
Ihmettelen, ettei joku tällaista tiedä tai hyväksy nykypäivänä, kun tietämys ja sivistys on lisääntynyt tässä yhteiskunnassa.
[/quote]
Sitten kun sun lapsi/puoliso/rakkain ystävä/ihan kuka tahansa joutuu tapetuksi, sinä vaan silität päätä ja ymmärrät? No voi tui tui, olitko sä vähän pipi päästäs, mut hei ei se mitään!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]
Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.
[/quote]
Onneksi nykyään murhat tuomitaan sen mukaan onko syyntakeinen vai ei, sinun mielipiteestäsi riippumatta. Ennenhän ei paljon sairaille ihmisille sympatioita herunut, nykyään sivistyneet ihmiset ymmärtävät rajan terveen ja sairaan ja vielä todella sairaan välillä. sairaat hoitoon ja rikolliset vankilaan.
Ihmettelen, ettei joku tällaista tiedä tai hyväksy nykypäivänä, kun tietämys ja sivistys on lisääntynyt tässä yhteiskunnassa.
[/quote]
Itse asiassa se on aika epäoikeudenmukaista. Mielisairaus ei oikeuta yhtään sen enempää murhiin yms pahoihin tekoihin, eikä niille tarvitse antaa ymmärrystä. Vastuu on silti tekijän vaikka omaisikin jonkun mielenhäiriön. Vastuuta ei voi paeta. Pelkkä mielisairaus ei riitä tollaisiin tekoihin, vaan siinä on mukana myös silkkaa pahuutta. Muutenhan tällaista tapahtusi päivittäin. Läheskään kaikki joilla on mt- ongelmia ei edes harkitse tällaista.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:40"]
te, jotka olette karmeita kommentteja ko. naisesta kirjoittaneetja hänelle hirveitä asioita toivoneet? Tuntisitteko piston sydämessänne?
[/quote]
Miksi ihmeessä?
Kusipää murhasi lapsia. Ei tipu ymmärrystä ikinä hänelle.
En ole. Kenenkään ei ole mikään pakko hankkia lapsia. Se on julma, itsekkäistä syistä tehtävä teko, jonka seurauksista vanhemmat ovat vastuussa.
En, koska silloinhan mä olen oikeassa? Mitä muuta sä ap olet tästä jutusta missannut?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:40"]
te, jotka olette karmeita kommentteja ko. naisesta kirjoittaneetja hänelle hirveitä asioita toivoneet? Tuntisitteko piston sydämessänne?
[/quote]
Miksi ihmeessä?
Kusipää murhasi lapsia. Ei tipu ymmärrystä ikinä hänelle.
[/quote]
Ei se mitään, tolla perusteella sunkaanlaiselle kusipäälle ei todellakaa tarvi herua ymmärrystä ikinä! :)
Varmaahan on se et femisistisuvakit antaa tukensa tälle naiselle ja Mannisen horo kirjoittaa jo näppis sauhuten puolustuspuheita, mutta se ei muuta totuutta miksikään. Syyntakeeton tai ei, hän on murhaaja. Naisen ja äidin irvikuva joka murhasi kaksi lasta ja sen jälkeen selväpäisesti soitti hätänumeroon. Psykoottinen ei toimi niin. Synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kärsivä ei soita tekonsa jälkeen mihinkään. Se vaan petas itselleen alhaisempaa tuomiota. Parin vuoden päästä se kuvotus on taas raskaana. Mä toivon et se todetaan syyntakeettomaksi, koska silloin on toivoa ettei se narttu pääse koskaan vapaalle. Vankilatuomiot on niin säälittävän lyhyitä.
Äitimyytti , lisätään vielä nainen on aina uhri. Femakot tekevät parhaansa syyllistääkseen miestä muissakin ketjuissa.
Eikö teitä hävetä?
Turha toivo, ap.
Palstan sivistymättömät, empatiakyvyttömät ja aggressiiviset raivottaret eivät häpeä koskaan mitään. Väitän näin n. neljän vuoden palstakokemuksella. He eivät myöskään piittaa tuon taivaallista asiallisesta uutisoinnista, faktoista tai omaehtoisesta perehtymisestä asioihin. Odottavat vain seuraavaa "tapausta" ja sitä odotellessaan he pyörivät Murhainfossa ja Seiskan, Hymyn ja Iltalehden nettisivuilla. Televisiosta he katsovat 4D:n "dokumentteja" ja tosi-tv:n nöyryytys- ja tirkistelyohjelmia. Se ei voi olla vaikuttamatta heidän henkiseen takenteeseensa.
Heidän on tehtävä näin, jotta he ja heidän elämänsä tuntuisivat paremmilta.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]
Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.
[/quote]
On ihan oikeudenmukaista mielestäni, että ihmiseltä, joka ei kykene vastaamaan teoistaan ei tuomita rangaistukseen. Tästä syystä Suomessa ei tuomita lapsia (toisin kuin englannissa ja usassa) eikä mielenterveyspotilaita rangasitukseen.
Kuka tahansa voi sairastua milloin vain. Mielenterveydelliset sairaudet eivät ole yhtään sen vähäpätöisempiä kuin muutkaan sairaudet. Todella julma asenne. Muista, ettet ole ikinä itsekään 100 % turvassa sairastumiselta.
[/quote]
Joo en olekaan. Olen kärsinyt useista erinäisistä mielenterveysongelmista 15-vuotiaasta saakka, enkä ikinä synkimpinäkään aikoina ole miettinyt kenenkään muun kuin itseni tappamista. JOKAINEN on ITSE vastuussa omista teoistaan, siitä ei ole mitään oikotietä onneen. Huhhuh hyysärit jaksaa taas päätä silittää. Jos omat lapsesi tapettaisiin, jaksaisitko silloinkin vielä sympata ja sääliä? Niinpä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"]
Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin.
[/quote]
No onpa
[/quote]
Esim??
No nyt tutkitaan siitä lähtökohdasta, ettei ollut syyntakeeton. Mitäs nyt pitää ajatella, ap ja kumppanit?
Synnytyksen jälkeinen masennus ja psykoosi on vähän eri asia kuin se, että pelkkää pahuutaan tappoi. Psykoosissa ihminen järjiltään, ihan käytännössä ja juridisestikin. Ja tuolle käsittääkseni altistuu juuri synnytyksen jälkeen, ei ihan heti, mutta ensimmäisinä kuukausina. Ihminen on tällöin täysin sekaisin, ei kosketusta normaaliin maailmaan, osa psykoosiin sairastuneista äideistä pistänyt jopa mikroon vauvansa tällöin. Jotkut kuulevat radiosta salaviestejä itselleen siinä tilassa ja osa juoksee metsään pakoon itseään ja niitä harhoja.
Itselläni ei ole kokemusta psykooseistä, mutta yksi miestuttu kuuli ääniä, joiden mukaan tämän piti tappaa äitinsä ja mies viilsikin tältä kurkun auki, yritti vielä karata poliisia kun huomasi mitä tuli tehtyä ja on nyt siellä Kuopion suunnalla loppuikänsä hoidossa - ainakin toivottavasti.
Murha on silti murha, mutta järjiltään olevaa ihmistä ei tuomita edes tällöin yhtä ankarasti kuin niitä, joilla se kylmä järki pelaa myös silloin, kun antaa sen viimeisen iskun uhrilleen.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]
Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.
[/quote]
Onneksi nykyään murhat tuomitaan sen mukaan onko syyntakeinen vai ei, sinun mielipiteestäsi riippumatta. Ennenhän ei paljon sairaille ihmisille sympatioita herunut, nykyään sivistyneet ihmiset ymmärtävät rajan terveen ja sairaan ja vielä todella sairaan välillä. sairaat hoitoon ja rikolliset vankilaan.
Ihmettelen, ettei joku tällaista tiedä tai hyväksy nykypäivänä, kun tietämys ja sivistys on lisääntynyt tässä yhteiskunnassa.