Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOS selviää, että äiti on syyntakeeton, niin häpeättekö

Vierailija
23.11.2014 |

te, jotka olette karmeita kommentteja ko. naisesta kirjoittaneetja hänelle hirveitä asioita toivoneet? Tuntisitteko piston sydämessänne?

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]

Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.

[/quote]

Onneksi nykyään murhat tuomitaan sen mukaan onko syyntakeinen vai ei, sinun mielipiteestäsi riippumatta. Ennenhän ei paljon sairaille ihmisille sympatioita herunut, nykyään sivistyneet ihmiset ymmärtävät rajan terveen ja sairaan ja vielä todella sairaan välillä. sairaat hoitoon ja rikolliset vankilaan.

Ihmettelen, ettei joku tällaista tiedä tai hyväksy nykypäivänä, kun tietämys  ja sivistys on lisääntynyt tässä yhteiskunnassa.

Vierailija
62/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohoito ja sterilisaatio. Sairashan tuo on, mutta onko syyntakeeton,psykoosissa toiminut vai esim. Persoonallisuushäiriöinen.Aivan sama, ei lapsia tuolle enää ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murhaajat tuomitaan joko vankilaan tai mielisairaalaan

Vierailija
64/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"]

Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin.

[/quote]

 

Minkä alan asiantuntija olet?
[/quote]

Ei ainakaa psykologian.

Vierailija
65/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on KO?

Vierailija
66/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]

Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.

[/quote]

On ihan oikeudenmukaista mielestäni, että ihmiseltä, joka ei kykene vastaamaan teoistaan ei tuomita rangaistukseen. Tästä syystä Suomessa ei tuomita lapsia (toisin kuin englannissa ja usassa) eikä mielenterveyspotilaita rangasitukseen.

Kuka tahansa voi sairastua milloin vain. Mielenterveydelliset sairaudet eivät ole yhtään sen vähäpätöisempiä kuin muutkaan sairaudet. Todella julma asenne. Muista, ettet ole ikinä itsekään 100 % turvassa sairastumiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"] Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin. [/quote]   Minkä alan asiantuntija olet? [/quote] Ei ainakaa psykologian.

[/quote]

 

Eikä psykiatrian tai juridiikan

Vierailija
68/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]

Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.

[/quote]

Onneksi nykyään murhat tuomitaan sen mukaan onko syyntakeinen vai ei, sinun mielipiteestäsi riippumatta. Ennenhän ei paljon sairaille ihmisille sympatioita herunut, nykyään sivistyneet ihmiset ymmärtävät rajan terveen ja sairaan ja vielä todella sairaan välillä. sairaat hoitoon ja rikolliset vankilaan.

Ihmettelen, ettei joku tällaista tiedä tai hyväksy nykypäivänä, kun tietämys  ja sivistys on lisääntynyt tässä yhteiskunnassa.

[/quote]

Sitten kun sun lapsi/puoliso/rakkain ystävä/ihan kuka tahansa joutuu tapetuksi, sinä vaan silität päätä ja ymmärrät? No voi tui tui, olitko sä vähän pipi päästäs, mut hei ei se mitään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]

Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.

[/quote]

Onneksi nykyään murhat tuomitaan sen mukaan onko syyntakeinen vai ei, sinun mielipiteestäsi riippumatta. Ennenhän ei paljon sairaille ihmisille sympatioita herunut, nykyään sivistyneet ihmiset ymmärtävät rajan terveen ja sairaan ja vielä todella sairaan välillä. sairaat hoitoon ja rikolliset vankilaan.

Ihmettelen, ettei joku tällaista tiedä tai hyväksy nykypäivänä, kun tietämys  ja sivistys on lisääntynyt tässä yhteiskunnassa.

[/quote]

Itse asiassa se on aika epäoikeudenmukaista. Mielisairaus ei oikeuta yhtään sen enempää murhiin yms pahoihin tekoihin, eikä niille tarvitse antaa ymmärrystä. Vastuu on silti tekijän vaikka omaisikin jonkun mielenhäiriön. Vastuuta ei voi paeta. Pelkkä mielisairaus ei riitä tollaisiin tekoihin, vaan siinä on mukana myös silkkaa pahuutta. Muutenhan tällaista tapahtusi  päivittäin. Läheskään kaikki joilla on mt- ongelmia ei edes harkitse tällaista.

Vierailija
70/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:40"]

te, jotka olette karmeita kommentteja ko. naisesta kirjoittaneetja hänelle hirveitä asioita toivoneet? Tuntisitteko piston sydämessänne?

[/quote]

Miksi ihmeessä?

Kusipää murhasi lapsia. Ei tipu ymmärrystä ikinä hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Kenenkään ei ole mikään pakko hankkia lapsia. Se on julma, itsekkäistä syistä tehtävä teko, jonka seurauksista vanhemmat ovat vastuussa.

Vierailija
72/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska silloinhan mä olen oikeassa? Mitä muuta sä ap olet tästä jutusta missannut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:40"]

te, jotka olette karmeita kommentteja ko. naisesta kirjoittaneetja hänelle hirveitä asioita toivoneet? Tuntisitteko piston sydämessänne?

[/quote]

Miksi ihmeessä?

Kusipää murhasi lapsia. Ei tipu ymmärrystä ikinä hänelle.
[/quote]

Ei se mitään, tolla perusteella sunkaanlaiselle kusipäälle ei todellakaa tarvi herua ymmärrystä ikinä! :)

Vierailija
74/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaahan on se et femisistisuvakit antaa tukensa tälle naiselle ja Mannisen horo kirjoittaa jo näppis sauhuten puolustuspuheita, mutta se ei muuta totuutta miksikään. Syyntakeeton tai ei, hän on murhaaja. Naisen ja äidin irvikuva joka murhasi kaksi lasta ja sen jälkeen selväpäisesti soitti hätänumeroon. Psykoottinen ei toimi niin. Synnytyksen jälkeisestä masennuksesta kärsivä ei soita tekonsa jälkeen mihinkään. Se vaan petas itselleen alhaisempaa tuomiota. Parin vuoden päästä se kuvotus on taas raskaana. Mä toivon et se todetaan syyntakeettomaksi, koska silloin on toivoa ettei se narttu pääse koskaan vapaalle. Vankilatuomiot on niin säälittävän lyhyitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitimyytti , lisätään vielä nainen on aina uhri. Femakot tekevät parhaansa syyllistääkseen miestä muissakin ketjuissa.

 

Eikö teitä hävetä?

Vierailija
76/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha toivo, ap.

Palstan sivistymättömät, empatiakyvyttömät ja aggressiiviset raivottaret eivät häpeä koskaan mitään. Väitän näin n. neljän vuoden palstakokemuksella. He eivät myöskään piittaa tuon taivaallista asiallisesta uutisoinnista, faktoista tai omaehtoisesta perehtymisestä asioihin. Odottavat vain seuraavaa "tapausta" ja sitä odotellessaan he pyörivät Murhainfossa ja Seiskan, Hymyn ja Iltalehden nettisivuilla. Televisiosta he katsovat 4D:n "dokumentteja" ja tosi-tv:n nöyryytys- ja tirkistelyohjelmia. Se ei voi olla vaikuttamatta heidän henkiseen takenteeseensa. 

Heidän on tehtävä näin, jotta he ja heidän elämänsä tuntuisivat paremmilta. 

Vierailija
77/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:51"]

Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.

[/quote]

On ihan oikeudenmukaista mielestäni, että ihmiseltä, joka ei kykene vastaamaan teoistaan ei tuomita rangaistukseen. Tästä syystä Suomessa ei tuomita lapsia (toisin kuin englannissa ja usassa) eikä mielenterveyspotilaita rangasitukseen.

Kuka tahansa voi sairastua milloin vain. Mielenterveydelliset sairaudet eivät ole yhtään sen vähäpätöisempiä kuin muutkaan sairaudet. Todella julma asenne. Muista, ettet ole ikinä itsekään 100 % turvassa sairastumiselta.
[/quote]

Joo en olekaan. Olen kärsinyt useista erinäisistä mielenterveysongelmista 15-vuotiaasta saakka, enkä ikinä synkimpinäkään aikoina ole miettinyt kenenkään muun kuin itseni tappamista. JOKAINEN on ITSE vastuussa omista teoistaan, siitä ei ole mitään oikotietä onneen. Huhhuh hyysärit jaksaa taas päätä silittää. Jos omat lapsesi tapettaisiin, jaksaisitko silloinkin vielä sympata ja sääliä? Niinpä.

Vierailija
78/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"]

Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin.

[/quote]

 

No onpa
[/quote]

Esim??

Vierailija
79/119 |
24.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tutkitaan siitä lähtökohdasta, ettei ollut syyntakeeton. Mitäs nyt pitää ajatella, ap ja kumppanit? 

Vierailija
80/119 |
23.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeinen masennus ja psykoosi on vähän eri asia kuin se, että pelkkää pahuutaan tappoi. Psykoosissa ihminen järjiltään, ihan käytännössä ja juridisestikin. Ja tuolle käsittääkseni altistuu juuri synnytyksen jälkeen, ei ihan heti, mutta ensimmäisinä kuukausina. Ihminen on tällöin täysin sekaisin, ei kosketusta normaaliin maailmaan, osa psykoosiin sairastuneista äideistä pistänyt jopa mikroon vauvansa tällöin. Jotkut kuulevat radiosta salaviestejä itselleen siinä tilassa ja osa juoksee metsään pakoon itseään ja niitä harhoja.

Itselläni ei ole kokemusta psykooseistä, mutta yksi miestuttu kuuli ääniä, joiden mukaan tämän piti tappaa äitinsä ja mies viilsikin tältä kurkun auki, yritti vielä karata poliisia kun huomasi mitä tuli tehtyä ja on nyt siellä Kuopion suunnalla loppuikänsä hoidossa - ainakin toivottavasti.

Murha on silti murha, mutta järjiltään olevaa ihmistä ei tuomita edes tällöin yhtä ankarasti kuin niitä, joilla se kylmä järki pelaa myös silloin, kun antaa sen viimeisen iskun uhrilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän