JOS selviää, että äiti on syyntakeeton, niin häpeättekö
te, jotka olette karmeita kommentteja ko. naisesta kirjoittaneetja hänelle hirveitä asioita toivoneet? Tuntisitteko piston sydämessänne?
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa.
[/quote]
Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä.
[/quote]
No kenes sitten? Sinunko?
Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle.
Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:53"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:04"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:49"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"] Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin. [/quote] No onpa [/quote] Esim?? [/quote] mielisairaus, vaikea dementia, vaikea kehitysvammaisuus, tajunnan häiriö esim epileptinen kohtaus tai myrkytys (ei itseaiheutettu) [/quote] Kuitenkin on täysin vastuussa itsestään ja tekemisistään [/quote] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään.
[/quote]
Vauva on täysin eri asia on aikuinen ihminen. Yhteiskunnan EI pidä kustantaa mitään dementikkojen hoitoja
[/quote]
Ja sairas on eri asia kuin terve, mut tää on joidenkin hirveen vaikeaa ymmärtää
[/quote]
Sillä ei ole merkitystä. Ihminen on se mitä hänen aivonsa on. Jos hän tappaa niin hän on murhaaja
Ei hävettäisi, miksi ihmeessä hävettäisi? Lastesuojelun asiakkaat kai voivat olla suhteellisen normaaleitakin perheitä, saaneet apua mm. masennuksen takia, mutta kyllä suuri osa on sitä kuuluisaa heikkoa ainesta, eli päihderiippuvuutta, lasten hoidon laiminlyöntiä ja heitteillejättöä sekä itsekästä elämänhallinta nollassa leikittyä kotileikkiä useamman kumppanin kanssa lapsia tehtaillen. Eli siis luuseri-sakkia, veikkaanpa että tämäkin "äiti" kuului siihen ryhmään.
Mutta vielä kerran vastaus kysymykseen: vahva ei. Ei mua hävettänyt silloinkaan, kun se muuramen vähä-älyinen lastenraiskaajaäiti todettiin alentuneesti syyntakeiseksi. Sama ihmissaasta sekin ämmä on minulle ennen ja jälkeen tämän asian selviminen.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa. [/quote] Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä. [/quote] No kenes sitten? Sinunko? Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle. Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....?
[/quote]
On täysin eri asia maksaa ihmisten koulutukset jotta heistä voi tulla veronmaksajia kuin kustantaa sekopäiden loppuelämän hoito mistä ei ole mitään hyötyä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:14"]
Ei hävettäisi, miksi ihmeessä hävettäisi? Lastesuojelun asiakkaat kai voivat olla suhteellisen normaaleitakin perheitä, saaneet apua mm. masennuksen takia, mutta kyllä suuri osa on sitä kuuluisaa heikkoa ainesta, eli päihderiippuvuutta, lasten hoidon laiminlyöntiä ja heitteillejättöä sekä itsekästä elämänhallinta nollassa leikittyä kotileikkiä useamman kumppanin kanssa lapsia tehtaillen. Eli siis luuseri-sakkia, veikkaanpa että tämäkin "äiti" kuului siihen ryhmään.
Mutta vielä kerran vastaus kysymykseen: vahva ei. Ei mua hävettänyt silloinkaan, kun se muuramen vähä-älyinen lastenraiskaajaäiti todettiin alentuneesti syyntakeiseksi. Sama ihmissaasta sekin ämmä on minulle ennen ja jälkeen tämän asian selviminen.
[/quote]
Aivan samaa mieltä
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa. [/quote] Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä. [/quote] No kenes sitten? Sinunko? Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle. Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....?
[/quote]
On täysin eri asia maksaa ihmisten koulutukset jotta heistä voi tulla veronmaksajia kuin kustantaa sekopäiden loppuelämän hoito mistä ei ole mitään hyötyä.
[/quote]
Ei se hoito ole yhtään sen erimpi. Moni kun ollaan saatu aktiivisella ja hyvällä hoidolla takaisin työelämään kiinni. Vaan tämähän taitaa olla sulle ihan liian vaikeeta ymmärtää?
Ja jos sinä olet sairailta ottamassa yhteiskunnan varoja pois, niin silloin kaiken reiluuden nimissä noi minunkin mainitsemani ehdottomasti jäihin! Ehkäpä sullaki ajatusmaailma kirkastuis silloin?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa. [/quote] Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä. [/quote] No kenes sitten? Sinunko? Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle. Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....? [/quote] On täysin eri asia maksaa ihmisten koulutukset jotta heistä voi tulla veronmaksajia kuin kustantaa sekopäiden loppuelämän hoito mistä ei ole mitään hyötyä. [/quote] Ei se hoito ole yhtään sen erimpi. Moni kun ollaan saatu aktiivisella ja hyvällä hoidolla takaisin työelämään kiinni. Vaan tämähän taitaa olla sulle ihan liian vaikeeta ymmärtää? Ja jos sinä olet sairailta ottamassa yhteiskunnan varoja pois, niin silloin kaiken reiluuden nimissä noi minunkin mainitsemani ehdottomasti jäihin! Ehkäpä sullaki ajatusmaailma kirkastuis silloin?
[/quote]
Jos hoito maksaa miljoona euroa niin ihminen ei tule sitä koskaan maksamaan takaisin. Näin ollen hoito ei kannata.
Todella harva oikeasti kuntoutuu. Kuntoutus tarkoittaa että hänellä ei ole enää mitään mielenterveysongelmia vaan hän on samalla tasolla kuin kaikki muutkin. Tämä hoito pitäisi tietenkin olla julkinen että naapurit ja työnantajat tämän näkevät. Ihmisillä on oikeus tietää minkälaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa. [/quote] Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä. [/quote] No kenes sitten? Sinunko? Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle. Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....?
[/quote]
On täysin eri asia maksaa ihmisten koulutukset jotta heistä voi tulla veronmaksajia kuin kustantaa sekopäiden loppuelämän hoito mistä ei ole mitään hyötyä.
[/quote]
Sama pätee ilmeisesti myös muihinkin kuin mielisairaisiin, esim. syöpäpotilaisiin, sydänsairaisiin, MS-tautisiin ja niin edelleen?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa. [/quote] Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä. [/quote] No kenes sitten? Sinunko? Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle. Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....? [/quote] On täysin eri asia maksaa ihmisten koulutukset jotta heistä voi tulla veronmaksajia kuin kustantaa sekopäiden loppuelämän hoito mistä ei ole mitään hyötyä. [/quote] Ei se hoito ole yhtään sen erimpi. Moni kun ollaan saatu aktiivisella ja hyvällä hoidolla takaisin työelämään kiinni. Vaan tämähän taitaa olla sulle ihan liian vaikeeta ymmärtää? Ja jos sinä olet sairailta ottamassa yhteiskunnan varoja pois, niin silloin kaiken reiluuden nimissä noi minunkin mainitsemani ehdottomasti jäihin! Ehkäpä sullaki ajatusmaailma kirkastuis silloin?
[/quote]
Jos hoito maksaa miljoona euroa niin ihminen ei tule sitä koskaan maksamaan takaisin. Näin ollen hoito ei kannata.
Todella harva oikeasti kuntoutuu. Kuntoutus tarkoittaa että hänellä ei ole enää mitään mielenterveysongelmia vaan hän on samalla tasolla kuin kaikki muutkin. Tämä hoito pitäisi tietenkin olla julkinen että naapurit ja työnantajat tämän näkevät. Ihmisillä on oikeus tietää minkälaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä
[/quote]
Justiisas. Eli kun sulla flippaa päässä kunnolla niin kaikki tiedot vaa naapureille ja työnantajalleki, ihan vaan sillä, et tietävät millasen kanssa ovat tekemisissä? Joo, josko annettaisiin jo nyt sun tiedot julkisiks ja nämä tekstisi liitettäisiin niihin mukaan? Hyvä idea! :)
Harmi vain, kun sulla ei näytä olevan mitään tietoa asioista, joista koitat päteä.kovaa vauhtia taas. Mut hei, mä annan sun kuvitella tietäväs asioista enemmän ni oot varmaan paremmalla mielellä? :)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:20"]
Jos hoito maksaa miljoona euroa niin ihminen ei tule sitä koskaan maksamaan takaisin. Näin ollen hoito ei kannata.
Todella harva oikeasti kuntoutuu. Kuntoutus tarkoittaa että hänellä ei ole enää mitään mielenterveysongelmia vaan hän on samalla tasolla kuin kaikki muutkin. Tämä hoito pitäisi tietenkin olla julkinen että naapurit ja työnantajat tämän näkevät. Ihmisillä on oikeus tietää minkälaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä
[/quote]
Hoito, inhimillinen kohtelu ja kuntoutus myös suojelee niitä, jotka pystyvät veroja maksamaan. Se on tae yhteiskuntarauhalle, kehitykselle ja sivistykselle. Ja niitä, jotka ovat ns. mielenterveyden pudotuspeleissä, se kaikkein sairaimpienkin hoito auttaa siten, että he eivät ole niin peloissaan horjahtelusta. Nimenomaan siitä välimaastosta, epävakaan nuoruuden jälkeen, on noustu usein ihan täysipäiväiseen työhön.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa. [/quote] Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä. [/quote] No kenes sitten? Sinunko? Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle. Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....?
[/quote]
On täysin eri asia maksaa ihmisten koulutukset jotta heistä voi tulla veronmaksajia kuin kustantaa sekopäiden loppuelämän hoito mistä ei ole mitään hyötyä.
[/quote]
Sama pätee ilmeisesti myös muihinkin kuin mielisairaisiin, esim. syöpäpotilaisiin, sydänsairaisiin, MS-tautisiin ja niin edelleen?
[/quote]
Ovatko syöpäpotilaat, sydänsairaat, MS-tautiset jne uhka ympäristölleen ja vaarana syyntakeettomina tappaa esim. perheenjäsenensä?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa. [/quote] Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä. [/quote] No kenes sitten? Sinunko? Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle. Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....? [/quote] On täysin eri asia maksaa ihmisten koulutukset jotta heistä voi tulla veronmaksajia kuin kustantaa sekopäiden loppuelämän hoito mistä ei ole mitään hyötyä. [/quote] Ei se hoito ole yhtään sen erimpi. Moni kun ollaan saatu aktiivisella ja hyvällä hoidolla takaisin työelämään kiinni. Vaan tämähän taitaa olla sulle ihan liian vaikeeta ymmärtää? Ja jos sinä olet sairailta ottamassa yhteiskunnan varoja pois, niin silloin kaiken reiluuden nimissä noi minunkin mainitsemani ehdottomasti jäihin! Ehkäpä sullaki ajatusmaailma kirkastuis silloin? [/quote] Jos hoito maksaa miljoona euroa niin ihminen ei tule sitä koskaan maksamaan takaisin. Näin ollen hoito ei kannata. Todella harva oikeasti kuntoutuu. Kuntoutus tarkoittaa että hänellä ei ole enää mitään mielenterveysongelmia vaan hän on samalla tasolla kuin kaikki muutkin. Tämä hoito pitäisi tietenkin olla julkinen että naapurit ja työnantajat tämän näkevät. Ihmisillä on oikeus tietää minkälaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä [/quote] Justiisas. Eli kun sulla flippaa päässä kunnolla niin kaikki tiedot vaa naapureille ja työnantajalleki, ihan vaan sillä, et tietävät millasen kanssa ovat tekemisissä? Joo, josko annettaisiin jo nyt sun tiedot julkisiks ja nämä tekstisi liitettäisiin niihin mukaan? Hyvä idea! :) Harmi vain, kun sulla ei näytä olevan mitään tietoa asioista, joista koitat päteä.kovaa vauhtia taas. Mut hei, mä annan sun kuvitella tietäväs asioista enemmän ni oot varmaan paremmalla mielellä? :)
[/quote]
Kyllä ihmisillä on oikeusinkälainen tyyppi tietää että minkälainen tyyppi naapuri on. Että voiko se vaikka tappaa lapsia niin kuin tuo nainen?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:24"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:17"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:10"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:42"] [quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:21"] Ei ole. Ethän sinäkään dementikkoa yksin jätä kotiinsa asumaan, jos on todettu ettei tämä pärjää kotonaan. Tai jos jätät, niin toivon todella sulle tulevan siitä seurauksia silloin. Tai hei! Jätäkö vauvan yksinää päiväksi kun menet kaupoille ja vaikkapa hemmotteluhoitoon kosmentologille? Ihminenhän on vastuussa itsestään. [/quote] Suomessa aika moni mt-ongelmainen asuu itsekseen ts. yhteiskunnan silmissä on kelpoinen ottamaan vastuun itsestään. Jos tuo äiti on syyntakeeton jonkun sairauden takia, miksi tämän on katsottu olevan kykenevä hoitamaan itse lapsensa kotonaan? Eivätkö kotona vierailleet ls-työntekijät olisi toimittaneet äidin psykiatriselle ja lapset sijoitukseen, mikäli olisi katsottu tämän olevan kyvytön ottamaan vastuuta itsestään ja lapsistaan? Vai napsahtaako psykoosi tms "syyntakeisuus" päälle sattumalta, esim. aiemmin viikolla äiti on ollut ihan tolkuissaan, lauantaina napsahti syyntakeettomaksi surmatyön ajaksi ja jälleen tolkkuihinsa, kun hoksasi soittaa hätäkeskukseen? [/quote] Alkuunsa sanottava, että hyvin huomaa ettet tiedä mt-puolen sairauksists tuon taivahallistakaan. Psykoosi voi laueta vaikka kaatuneesta kahvikupposesta, ilman ennakko varoituksia. On myös huomioitava, ettei sossuntantoilla ole hoitajan saati lääkärin koulutusta. He eivät ole siis kykeneviä tekemään kovin kauas kantoisia diagnooseja ihmisistä. Eikä heillä ole siihen lupiakaan. Se miksi valtiossamme asuu paljon mt-ongelmaisia omissa kodeissaan johtuu huonosta hoitoon pääsystä. Aina ei oteta edes avohoidon piiriin, jos osaat olla riittävän tervejärkisen oloinen vastaanotolla. Mt-sairauksissa onkin mielenkii toisinta juurikin se miten mieli voi yhtenä hetkenä ola täysin rationaalinen ja tässä päivässä, kun taas hetken kuluttua se voi olla jotain ihan muuta. Psykoosin aikana ihminen pystyy myös toimimaan rationaalisesti. Ja voihan tuo olla (en tiedä varmaksi), että äidillä päässä napsahtanut ja sen jälkeen tullutkin selvempi hetki jolloin osannut toimia täysin eri tavoin. On myös toki mahdollista, että äiti on kokoajan toiminut täysin järjissään ja tehnyt teot tahallisesti. Sitä mikä on totuus tässä asiassa, ei toivottavasti ikinä tuoda julkisuuteen. Silloin täälläkin liian moni korppikotka saa liikaa ajattelun aihetta ja se ollaa nähty mitä tällä palstalla liiallinen ajattelu aiheuttaa. [/quote] Ei se ole yhteiskunnan asiakaan hoitaa niitä. [/quote] No kenes sitten? Sinunko? Jos ei ole yhteiskunnan asia hoitaa sairaita niin miksi ihmeessä sitten raskausajan ja synnytyksenkään tulisi mennä miktään osin yhteiskunnan varoista? Entäs koukutukset? Nekin vaan pois yhtriskunnan rahoista roikkumasta. Siinä sivussa julkinen terveydenhuolto pois, samoin pois kaikki tuet. Päivähoidot myös tiputetaan yhteiskunnan rahijen ulkopuolelle. Hienoa! Valtionvelka saadaan siis sittenkin lyhennettyä kokonaan! Eiku hei! Mites tää ny olikaa....? [/quote] On täysin eri asia maksaa ihmisten koulutukset jotta heistä voi tulla veronmaksajia kuin kustantaa sekopäiden loppuelämän hoito mistä ei ole mitään hyötyä. [/quote] Ei se hoito ole yhtään sen erimpi. Moni kun ollaan saatu aktiivisella ja hyvällä hoidolla takaisin työelämään kiinni. Vaan tämähän taitaa olla sulle ihan liian vaikeeta ymmärtää? Ja jos sinä olet sairailta ottamassa yhteiskunnan varoja pois, niin silloin kaiken reiluuden nimissä noi minunkin mainitsemani ehdottomasti jäihin! Ehkäpä sullaki ajatusmaailma kirkastuis silloin? [/quote] Jos hoito maksaa miljoona euroa niin ihminen ei tule sitä koskaan maksamaan takaisin. Näin ollen hoito ei kannata. Todella harva oikeasti kuntoutuu. Kuntoutus tarkoittaa että hänellä ei ole enää mitään mielenterveysongelmia vaan hän on samalla tasolla kuin kaikki muutkin. Tämä hoito pitäisi tietenkin olla julkinen että naapurit ja työnantajat tämän näkevät. Ihmisillä on oikeus tietää minkälaisen ihmisen kanssa ovat tekemisissä [/quote] Justiisas. Eli kun sulla flippaa päässä kunnolla niin kaikki tiedot vaa naapureille ja työnantajalleki, ihan vaan sillä, et tietävät millasen kanssa ovat tekemisissä? Joo, josko annettaisiin jo nyt sun tiedot julkisiks ja nämä tekstisi liitettäisiin niihin mukaan? Hyvä idea! :) Harmi vain, kun sulla ei näytä olevan mitään tietoa asioista, joista koitat päteä.kovaa vauhtia taas. Mut hei, mä annan sun kuvitella tietäväs asioista enemmän ni oot varmaan paremmalla mielellä? :)
[/quote]
Kyllä ihmisillä on oikeusinkälainen tyyppi tietää että minkälainen tyyppi naapuri on. Että voiko se vaikka tappaa lapsia niin kuin tuo nainen?
[/quote]
En näe tuon naisen olevan uhka naapurin skideille.
Mut sinä varmaan sitten ongit naapureittesi ja työtovereittesi terveystiedot ylös, ihan vaan varmuuden vuoks?
Joko olet ne omat tietosi julkistanu? Missä? Voin käydä lukemassa ne ihan mielelläni. :)
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:40"]
En
[/quote]
Niin ja perustelut kans, kiitti.
ap
Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"]
Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin.
[/quote]
No onpa
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 17:43"]
Ei ole olemassa syyntakeettomutta, ei sellaista mielenhäiriötä ole olemassakaan, ettei ihminen tietäisi että tappaminen on väärin.
[/quote]
Minkä alan asiantuntija olet?
Ei murhia voi sivuuttaa millään syyntakeettomuudella. Mistä me tiedetään mitä harhoja hitlerkin kuuli. Ei se hänestä silti söpöä uhria tee.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:36"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:20"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 19:10"]
Synnytyksen jälkeinen masennus ja psykoosi on vähän eri asia kuin se, että pelkkää pahuutaan tappoi. Psykoosissa ihminen järjiltään, ihan käytännössä ja juridisestikin. Ja tuolle käsittääkseni altistuu juuri synnytyksen jälkeen, ei ihan heti, mutta ensimmäisinä kuukausina. Ihminen on tällöin täysin sekaisin, ei kosketusta normaaliin maailmaan, osa psykoosiin sairastuneista äideistä pistänyt jopa mikroon vauvansa tällöin. Jotkut kuulevat radiosta salaviestejä itselleen siinä tilassa ja osa juoksee metsään pakoon itseään ja niitä harhoja.
Itselläni ei ole kokemusta psykooseistä, mutta yksi miestuttu kuuli ääniä, joiden mukaan tämän piti tappaa äitinsä ja mies viilsikin tältä kurkun auki, yritti vielä karata poliisia kun huomasi mitä tuli tehtyä ja on nyt siellä Kuopion suunnalla loppuikänsä hoidossa - ainakin toivottavasti.
Murha on silti murha, mutta järjiltään olevaa ihmistä ei tuomita edes tällöin yhtä ankarasti kuin niitä, joilla se kylmä järki pelaa myös silloin, kun antaa sen viimeisen iskun uhrilleen.
[/quote]
99% sarjamurhaajista kuulee ääniä. Pitäisikö heidät vapauttaa?
Millä takaat 100% varmasti että ihminen ei sekoa uudestaan? Koska oikeusjärjestelmän tehtävä on varmistaa että ihminen ei murhaa enää
[/quote]
Oikeusjärjestelmän tarkoitus on varmistaa ettei rangaistusta kärsi ne, jotka eivät ole vastuussa teoistaan. Laittaisitteko lapset vankilaan?
Ja sairaille arvioidaan hoidon tarve erikseen. (Josta on muuten vaikeampaa päästä vapauteen kuin vankilasta) Miksi sairaat pitäisi laitta vankilaan eikä yrittää hoitaa?
[/quote]
Koska niitä ei voi hoitaa. Eikä kaikkia laiteta edes hoitoon vaan päästetään vapaaksi heti.
Kyllä laittaisin lapsen vankilaan jos hän tappaa. Minulla oli todella vaikea lapsuus mutta ikinä en olisi voinut vahingoittaa toisia tahalleen saati tappaa. Jos ajatus saa minut voimaan pahoin.
[/quote]
No sit ei voi kun todeta, että onneksi sinä et ole päättämässä näistä asioista.
[/quote]
No toivottavasti sinä ja kaikki sinunkaltaiset joudutte tuollaisten sekopäiven uhriksi. Jokainen joka puolustelee heitä on syyllinen heidän kaikkiin tekoihin