Miksi ihmiset ei palauta lainaamiaan tavaroita??!
Olen lainannut kirjoja eräälle kaverille, mutta palauttaminen kestää ja KESTÄÄ!!! Kun tarpeeksi monta kertaa muistuttaa niin sitten palauttaa. Nytkin on ollut taas jo vuoden lainassa yks kirja jota hän ei tunnu saavan millään loppuun. On ihan täyttä laiskuutta jos ei vuodessa pysty lukemaan jotain kirjaa.
Toinen tuttava on lainannut minulta cd levyjä ja mp3-soittimen. Soitin katosi lopullisesti sille tielleen, onneksi oli joku pilipali halpis jolla ei loppujenlopuksi mitään väliä ollutkaan. Mutta ymmärrätte mitä tarkoitan? Jos lainaa niin palauttaa. CD levyt otin kerran mukaani ollessani hänen luona käymässä koska tiesin etten saa muuten niitäkään koskaan takaisin. Yksi levy oli jo kadonnutkin jonnekin.
Kommentit (7)
Minä lakkasi lainaamasta kamojani enkä itse ole lainannut enää mitään tavaraa/vaatetta keltään koskaan.
Et ole ainut ihmettelijä! Rahaahan ei tietenkään kannata IKINÄ kellekään lainata, mutta että ei sitten näköjään tarvitse palauttaa tavaroitakaan. Kirjat varmaan nro 1. Minäkin lainasin työkaverille erään sarjan ykkösosan, ja kaveri sanoi kylmänrauhallisesti jo palauttaneensa sen. Toiselle kaverille kertoi kissan kusseen kirjan. Anteeksi olisi saanut rehellisyydellä, vaikka olisinkin kehottanut huolellisuuteen! Ei se kirja mitään, mutta miten voikaan ihminen olla noin halveksuttava!
Oma moga. Itse opetan jo lapselleni, että mitään ei lainata muille, emmekä tarvitse heidän huonoja romujaan, sillä voimme ne ostaa itse, jos tarvitsemme huonoja romuja.
Kaveri vaati meidän nintedo ohjaimia lainaan, koska hänen lapsensa olivat omansa rikkoneet. En ois halunnut lainata, mutta kaveri vetosi siihen että emme itse niitä juuri nyt tarvitse ja hänen lapsillaan on paha mieli kun ei voi pelata. No, lainasin lopulta ja kas kummaa, kun ohjaimet vihdoin palautettiin, olivat ne rikki. Sanoin tästä kaverille, mutta ei ottanut mitään kantaa asiaan. Korvausa en koskaan saanut. Ohjaimet olivat arvoltaan 80 euroo kpl eli yhteensä 160 euroo. Sama kaveri on monesti lainannut minulta vaatteita yms. ja aina on kauhean vaikea niitä minulle palauttaa. Yhteen aikaan lainasin hänelle useasti autoani ja aina se palautettiin tankki tyhjänä.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2014 klo 15:30"]
Kaveri vaati meidän nintedo ohjaimia lainaan, koska hänen lapsensa olivat omansa rikkoneet. En ois halunnut lainata, mutta kaveri vetosi siihen että emme itse niitä juuri nyt tarvitse ja hänen lapsillaan on paha mieli kun ei voi pelata. No, lainasin lopulta ja kas kummaa, kun ohjaimet vihdoin palautettiin, olivat ne rikki. Sanoin tästä kaverille, mutta ei ottanut mitään kantaa asiaan. Korvausa en koskaan saanut. Ohjaimet olivat arvoltaan 80 euroo kpl eli yhteensä 160 euroo. Sama kaveri on monesti lainannut minulta vaatteita yms. ja aina on kauhean vaikea niitä minulle palauttaa. Yhteen aikaan lainasin hänelle useasti autoani ja aina se palautettiin tankki tyhjänä.
[/quote]
Törkeää!! Seuraavalla kerralla kun se pummii jotain lainaksi niin laadi paperi missä on lainaehdot että pitää olla ehjänä palautettu tai muuten maksaa summan X. Katso miten tyypin naama venähtää :D
Mulla saman tyyppinen ongelma. Mä leikin vielä jonkin aikaa Lps:leluilla, ja mulla oli semmoinen yksi seisova kissa (arvokkaita) Mun kaverilla oli kans yks mistä mä tykkäsin, mulla oli se sama mut ihan likasena ym. Me sitten vaihettiin ja sovittiin parin pv palautus aika. Kaskummaa nyt on mennyt puolisen vuotta ka nyt kysyinkin että mhaluan sen takaisin. Nyt sitten inttää et miks haluan sen takaisin
Luulis nyt tietävän miks. Mulla mennyt tuo hänen vähän likaisekis mutta luöasin pestä. Ei vastannut siihen mitään ja ei aijokkaan vastata. Ihankun hän ei haluisi vaihtaa ja putää minun sitä omanaan sanoin, että jos ei vastaa mulle teen tästä jutusta isomman kertomalla äitille ja isille ettei hän sitä palauta! Ärsyttävää
Lainassa ei ikinä parane. Älä siis lainaa.