Ootteko te kaikki merkkilaukkujen omistajat hyvätuloisia?
Itse haaveilen Pradan laukusta tai Louis Vuittonin laukusta mutta olen vain perus duunari hoitoalalla.
Kommentit (100)
10 000 / vuosi on paljon, jos äiti maksaa asumisen ja isä ruuat. Eli kotona asuva opiskelija voi ostaa kalliita kasseja ennen kuin oikea elämä alkaa. Mä laitan mieluummin 5000 euroa lasten leikkimökkiin. Ja Marimekon veskalla pärjäillään.
Kauheen negatiivisii nämä HMn laukun omistajat höh :( meen kiillottamaan mun Chanel Caviarii
Mä olen hankkinut paljon kamppeita käytettynä bintage liikkeeistä tai huuto.netistä. ja HUOM! Älä osta sokkona. Treffit vuikkarin eteen aleksille ja sieltähskemaan aitoustodistus. En koskaan ole ostanut uutena mitään laukuistani. Tykkään myös pienestä oatinasta, joka laukkuun syntyy kun se on oikeesti vanha.
On mukava ostaa vaimolle LV:a.
Muutaman kilosatkun vuosituloilla niitä voi ostella kerran viikossa.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:58"]
Missä te käytätte näitä merkkilaukkuja? Mulla ei oo ensimmäistäkään, kun töissä käytän reppua ja salilla salikassia. Jos joskus jonnekin menen, riittää pieni käsilaukku. Joku neverfull ois mulla todellakin never full, kun se makais jossain kaapin perällä.
[/quote]
Joka pvä töissä (l. työmatkalla). Pukeutumiseni on sellaista, että reppu ei oikein sovi asukokonaisuuteen. Ja kyllä työpäivänkin jälkeen tulee poistuttua kotoa, kauppaan, leffaan, kyläilemään...
Mulla vuositulos olivat myös 10 000e ja ostin sitten kuitenkin yhdestä palkastani kesäloman ajalta Neverfullin. Mieheni on ostanut kaksi muuta laukkua itselleni lahjaksi, on raksalla.
Ammatiltani olen lähihoitaja.
Olen hyvätuloinen, pidän kauniista vaatteista ja laukuista jne., mutta minulla ei ole yhtään naurettavan hintaista merkkilaukkua. Jotain rajaa.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:14"]
Merkkilaukut on rumia... vihaan isoja logoja
[/quote]
Osa merkkilaukuista on todellakin rumia, muovisen näköisena jököttäviä mummon kauppakassia muistuttavia kovia koppuroita. Osa taas on hyvännäköisiä. Joidenkin mielestä hyvännäköistä on jo se, että veska on MerkkiVeska, vaikka se olisikin mummomallinen kauppakassi, jollaista ei ilman merkkiä ottaisi millään.
LV:ssä on se huono puoli, että niiden kopioita on joka toisella henkkamaukkaa käyttävällä halpispukeutujalla (vaikka ei muuten aitoa feikistä erottaisikaan aika hyvä vinkki on se että veskan roikottajalla on jalassa halpiskengät keinonahkaa ja päällä jotakin henkkamaukkaa/ginatrikoota/veromodaa - todennäköisesti veskakin on halpis), joten siinä mielessä jokin muu merkki voi olla ökympi valinta.
Olen varakas, en halua tuhlata rahojani naurettaviin merkkilaukkuihin, jotka leimaisivat minut vastaantulijoiden silmissä epämääräiseksi himoshoppaajaksi ja lisäksi laumasieluksi.
Viime vuoden verotuloni olivat 85 000 euroa (tai jotain sinne suuntaan, alle 90 000 joka tapauksessa), enkä enää ostaisi kalliita merkkilaukkuja. Kallein merkkilaukkuni on Mulberryn Bayswater, joka maksoi vuonna 2011 970e. Muut ovat halvempia, tyyliin yksi nahkainen Longchamp, yksi nahkainen See by Chloe jne. Kaikki ajalta, jolloin tienasin vähemmän. Nyt mieluummin vaikka sijoitan rahojani, jos ylimääräistä jää, tuntuu tyhmältä käyttää valtavasti rahaa johonkin laukkuun.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:49"]
Itse haaveilen Pradan laukusta tai Louis Vuittonin laukusta mutta olen vain perus duunari hoitoalalla.
[/quote]
merkkilaukkujen omistajat ovat idiootteja.
maksaa helvetisti jostain paskasta ja hyöty nolla. ei se kuvasta isotuloisuutta vaan suuria juntteja menoja... joita voi hankkia sekä pienillä että suurilla tuloilla.
mitä ihmettä noilla laukuilla halutaan VIESTITTÄÄ????? miehenä en ymmärrä.
asetetaanko niillä oma sosiaalinen status toisten naisten yläpuolelle? mies ei tiedä noiden statusmerkkien merkitystä kun eivät tiedä trendejä, brändejä ja hintoja.
t. m45
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:14"]
Mulla vuositulos olivat myös 10 000e ja ostin sitten kuitenkin yhdestä palkastani kesäloman ajalta Neverfullin. Mieheni on ostanut kaksi muuta laukkua itselleni lahjaksi, on raksalla.
Ammatiltani olen lähihoitaja.
[/quote]
mikä vttu on Neverfull? ei sano mitään. menikö ostos hukkaan?
t. mies
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:55"]
Opiskelijatuloilla eleillään, mutta 2nd handinä saa merkkilaukkuja edullisesti kunhan tietää mistä etsii. Esim. oma Burberryni on arvoltaan 1800-2500 €, mutta maksoin siitä 500 €.
[/quote]
Mistä sä etsit noita merkkilaukkuja käytettynä? Mulle kelpaisi suht. hyväkuntoinen käytettykin. Mutta jos pitää monta sähköpostia kirjoittaa englanniksi ja hyvällä englannilla niin siihen loppuu mun taidot. =/ Sitten pelkään myös että maksan väärennetystä laukusta monta sataa euroa.
ap
[/quote]
Etkö osaa googlettaa? Ihan Suomesta saa käytettyjä, vaikka mitä merkkejä, myös aitoa vintagea.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 10:58"]
En mä tiedä miten onnistutte säästämään? Mulla 2 lasta ja mies.
[/quote]
No meillä on nolla lasta. Siinä selitys, ei missään hyvissä tuloissa.
Ja niin vain keskustelu keskustelun jälkeen teitä kiinnostaa muiden naisten laukut :) Ja edelleen joidenkin pitää päästä sanomaan kuinka rumia ne ovat, kaikki merkkilaukut!! :D Itse ei ottais vaikka ilmaiseksi sais mutta silti mielenkiintoa ja jaksamista riittää tulla joka keskusteluun haukkumaan niitä? Öö? Ristiriitaista.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:58"]
Missä te käytätte näitä merkkilaukkuja? Mulla ei oo ensimmäistäkään, kun töissä käytän reppua ja salilla salikassia. Jos joskus jonnekin menen, riittää pieni käsilaukku. Joku neverfull ois mulla todellakin never full, kun se makais jossain kaapin perällä.
[/quote]
Joka pvä töissä (l. työmatkalla). Pukeutumiseni on sellaista, että reppu ei oikein sovi asukokonaisuuteen. Ja kyllä työpäivänkin jälkeen tulee poistuttua kotoa, kauppaan, leffaan, kyläilemään...
[/quote]
Ok, kiitos vastauksesta. Oletinkin että töissä. Mä olen päiväkodissa töissä ja kuljen töihin kävellen, voisin olla aika hauska näky toppatakissa ja iso hieno veska käsipuolessa roikkuen. Leffassa en tarvii isoa laukkua, baareissa en käy, pikkujouluihin otan varmaan pienen laukun, joka ei oo mitään merkkiä, ruokakauppaan otan joskus kangaskasseja mukaan niin ei tartte muovikasseja ostaa, lompakko kulkee sellaisen kangaskassin pohjalla. Ainoa minne voisin kuvitella ottavani sen merkkilaukun, ois jonnekin risteilylle tai ulkomaanmatkalle.
Hitto et oon tylsä tyyppi!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:07"]Jos oikeesti sen haluat, niin saat 200€ kuukaudessa säästettyä.
[/quote]
Ai sinä sanot jollekin tuntemattomalle tuosta vaan, että "tottakai saat 200 euroa kuussa talteen"?
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 11:58"]Tuloni ovat noin 80t vuodessa ja en koe, että minulla olisi varaa sen enempää merkkilaukkuihin kuin hienoihin puhelimiinkaan. Hyvä, että asunnon remontit ja lainat saa maksettua ja jotain eläkesäästöihin.[/quote]
Mulla on kaksi käsilaukkua, joista toinen hintava, alle tonnin hintainen kuitenkin. Se on ollut mulla viisi vuotta, ja en näe syytä, miksen käyttäisi sitä vielä viiden vuoden kuluttua tästä eteenpäin, ja kauemminkin - ostin laukun josta olin haaveillut pitkään, koska se vain oli niin tyyliseni ja mielestäni kaikin puolin täydellinen, enkä löytänyt samantyyppistä, laadukasta nahkalaukkua halvemmilta merkeiltä. Jos jaat tonnin laukun hinnan kymmenelle vuodelle, ei laukun hinta nyt niin älytön ole, ja veikkaan, että suurimmalla osalla on varaa tuhlata sen satasen verran vuodessa (alle kymppi kuussa!) johonkin "turhaan", josta nauttii. Mulle se on kallis laukku, jollekin muulle ehkä hiusten värjääminen kampaajalla, parin uuden kirjan ostaminen, trendikkäät urheiluvaatteet, herkuttelu tmv.
Miten lääkkeet liittyy tähän? Lähinnä tarkoitin laatua tässä replica laukuissa. Replicaa tehdään ihan älyttömästi nykypäivänä kaikesta merkkitavarasta, ja netistä sitä saa. Ymmärryksen taso näköjään ihan muuta xD