Onko teillä lapset kertoneet edellisistä elämistään?
Meillä yhdellä kolmesta lapsesta on tämä lahja. Poika on aiemmin asunut jossain Neuvostoliiton alueella. Hän on kertonut että kesäisin hän oli aina Mustanmeren rannalla lasten kesäleirillä. Lisäksi on kertonut paljon entisestä kodista. Rappukäytävään oli ruskea ovi, jossa ei ollut ikkunaa. Asunnossa oli yksi makuuhuone, jossa poika nukkui kahden sisarensa kanssa, vanhemmilla oli oma soppi olohuoneessa. Keittiössä oli punainen ruokapöytä ja vihreät tuolit. Myös perheen mummo oli usein pitkiä aikoja heidän luonaan, mummo asui maalaiskylässä jossa poikakin kävi usein.
Makuuhuoneen ikkunasta näkyi junarata, jota poika katseli usein, meillä poika on nytkin hirveän kiinnostunut junista, luulen että se on perua tästä entisestä elämästä. Koulusta poika on kertonut että kouluilla ei ollut nimeä kuten Suomessa vaan jokaisella koululla oli oma numero kuten koulu numero 16 jne. Nimiä poika ei ole maininnut mutta on sattumalta kuullut muutaman kerran nimen Artjom. Poika on silloin mennyt hyvin hiljaiseksi ja mietteliään näköiseksi. Olenkin miettinyt että onkohan poika ollut aiemmin nimeltään Artjom. Tai sitten joku muu lähipiiristä on ollut, isä tms.
Ja kun kävimme Pietarissa pojan ollessa 5-vuotias niin olimme puistossa ja istuimme penkillä syömässä eväitä, niin silloin poika totesi että nyt minulla on sellainen tunne että olen tullut kotiin. Hän saattaa olla asunut Pietarissa, olen yrittänyt poja kertomuksista päätellä kaupunkia mutta sitä en ole vielä saanut selvlle.
Poikaoli myös ihan vauvasta asti hirveän pelokas autossa. Heti kun vein autoon niin alkoi itkeä, muiden lasten kanssa ei ole ollut samanlasta. Poika myös kyseli myöhemmin paljon että ei kai vain ajeta kolari, ei kai auto törmää. Sanoin siihen että ei tietenään törmää, ollaan täällä autosa ihan turvassa. Siihen poika sanoi vain "eikä olla". Tästä olen päätellyt että hän on ehkä entisessä elämässä menehtynyt auto-onnettomuudessa.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!
Kommentit (798)
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:26"] Kolme vuotiaallakin on aivot! Kun hän valehtelee kyllä hän myös tietää sen, jos häneltä kysyy missä se pupu on kun ei itse sitä näe, lapsi saattaa sanoa ettei tiedä. Jos kysyy, että onko se mielikuvitus pupu, lapsi sanoo kyllä. Jos ei puhu mitään siitä, että pupu olisi mielikuvitus pupu, niin lapsi sanoo, että kyllä se pupu siinä on vaikka tietää itsekkin ettei siinä mitään pupua ole. Sitten aikuiset kuvittelevat että lapsi luulee oikeasti pupun olevan siinä. Vasta sen jälkeen kun lapsi myöntää että pupua ei ole, voi tulla mukaan leikkiin ja kysyä minkälaiset vaatteet sillä pupulla on. SEN TAKIA SE PUPU VERTAUS ON ERITTÄIN P***A MAINEN!!! [/quote] Ja nyt voitkin lähteä miettimään tuota lentäjätapausta samalla linjalla. [/quote] Nii, poika kertoo tarkalleen missä kohtaa koneensa ammuttiin alas, mikä taistelu oli kyseessä, ketkä taisteli ketäkin vastaan. Samoin tunnisti vanhoista kuvista kavereitansa ja pystyi nimeämään ne, sekä pystyi kertomaan sellaisia asioita joita vain tämä edesmenneen lentäjän sisko tiesi. Millähän tavoin tämä on verrannollinen jonku pupun kanssa? Onko pupusta kuvia? Onko pupulla sisaruksia, jotka voivat todistaa väitteet pupusta todeksi ihmisille? Kumma miten ihmisiltä unohtuu näitä ihan pieniä juttuja tästä pojan jutusta, mut hei! Eihän sillä ole merkitystä kunhan vain av-mammat saavat pönkittää omaa egoaan toisia haukkumalla sairaiksi! [/quote] Haloo, poika on kertonut noita asioita kysyttäessä (eli johdateltaessa). [/quote] Okei, minä kun kyselisin 3-vuotiaaltani" no mihinkäs se sun lentokone tippui" ei todellakaan tulisi sellaista vastausta mikä pojalta ohjelmassa. Tai kuka sun työkaveri oli joka myös kuoli pudotuksessa (valitsee 7miljardista nimestä oikean) joku tuntematon nainen näyttää kuvia lapselleni joissa yhdessä 10lentäjää samassa kuvassa, plus huoltomiwhet, niin johdattelemalla saan lapseni sanomaan oikeat nimet ja työtehtäcät. KYLLÄ!!
[/quote]
Sinua näyttää ärsyttävän jo todenteolla. Ihan nyt näin kirjoitusvirheitä katsoessa.
No, ehkä se helpottaa ja alat käsittää, että rakentava keskustelu ei synny siten että toinen huutaa ja jankkaa samaa, yhdestä nettiartikkelista luettua asiaa.
[/quote]
Kirjoitan kosketusnäyttöpuhelimella. Sinulla näytti loppuvan argumentit kun puutut kirjoitusvirheisiin, etkä itse aiheeseen. Vastaa nyt itse kirjoitukseeni vai etkö pysty?
SIIS VOI HELVETTI TÄÄLLÄ LIIKKUU IDIOOTTEJA.
Tämän keskustelun tarkoitus mitä todennäköisimmin EI OLLUT yrittää todistaa, että uudelleensyntymistä on, koska kuten TIEDÄMME, sitä ei voi todistaa. Tarkoitus EI MYÖSKÄÄN ollut lytätä ajatuksia kristinuskosta ja niistä partaveikoista joihin porukka uskoo. EIKÄ tuomita eri tavalla ajattelevia.
SILTI TÄHÄN KESKUSTELUUN on tullut valtava määrä ihmisiä jotka puolestaan YRITTÄVÄT TODISTAA PÄINVASTAISTA, vaikka kaikki tietävät, ettei mitään muutakaan ole voitu todistaa.
He yrittävät saada myös uudelleensyntymiseen uskovia onnistumaan todisteissaan, vaikka NIITÄ EI OLE, eli tehtävä on mahdoton.
Silti pitää vaan jankata ja jankata.
Uskomaton vimma ihmisillä pakottaa toisia samaan muottiin. Mua pelottaa liikkua ulkona, kun jotkut ahdasmieliset hullut ja niiden yhden-ajatuksen-pirkkoliisat voi tulla vastaan missä vaan. Huhhuh.
Kappalejaot ei toimi.
!!!!!KESKUSTELUN TARKOITUS OLI KESKUSTELLA____AIHEESTA!!!!! EI olla av-mammojen juupaseipäs taistelutanner aiheesta, josta helvetti soikoon edes tiede ei osaa sanoa oikeaa vastausta. Mua kiinnostaa tän keskustelun esimerkit, voitaisiinko pysyä niissä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:59"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:26"] Kolme vuotiaallakin on aivot! Kun hän valehtelee kyllä hän myös tietää sen, jos häneltä kysyy missä se pupu on kun ei itse sitä näe, lapsi saattaa sanoa ettei tiedä. Jos kysyy, että onko se mielikuvitus pupu, lapsi sanoo kyllä. Jos ei puhu mitään siitä, että pupu olisi mielikuvitus pupu, niin lapsi sanoo, että kyllä se pupu siinä on vaikka tietää itsekkin ettei siinä mitään pupua ole. Sitten aikuiset kuvittelevat että lapsi luulee oikeasti pupun olevan siinä. Vasta sen jälkeen kun lapsi myöntää että pupua ei ole, voi tulla mukaan leikkiin ja kysyä minkälaiset vaatteet sillä pupulla on. SEN TAKIA SE PUPU VERTAUS ON ERITTÄIN P***A MAINEN!!! [/quote] Ja nyt voitkin lähteä miettimään tuota lentäjätapausta samalla linjalla. [/quote] Nii, poika kertoo tarkalleen missä kohtaa koneensa ammuttiin alas, mikä taistelu oli kyseessä, ketkä taisteli ketäkin vastaan. Samoin tunnisti vanhoista kuvista kavereitansa ja pystyi nimeämään ne, sekä pystyi kertomaan sellaisia asioita joita vain tämä edesmenneen lentäjän sisko tiesi. Millähän tavoin tämä on verrannollinen jonku pupun kanssa? Onko pupusta kuvia? Onko pupulla sisaruksia, jotka voivat todistaa väitteet pupusta todeksi ihmisille? Kumma miten ihmisiltä unohtuu näitä ihan pieniä juttuja tästä pojan jutusta, mut hei! Eihän sillä ole merkitystä kunhan vain av-mammat saavat pönkittää omaa egoaan toisia haukkumalla sairaiksi! [/quote] Haloo, poika on kertonut noita asioita kysyttäessä (eli johdateltaessa). [/quote] Okei, minä kun kyselisin 3-vuotiaaltani" no mihinkäs se sun lentokone tippui" ei todellakaan tulisi sellaista vastausta mikä pojalta ohjelmassa. Tai kuka sun työkaveri oli joka myös kuoli pudotuksessa (valitsee 7miljardista nimestä oikean) joku tuntematon nainen näyttää kuvia lapselleni joissa yhdessä 10lentäjää samassa kuvassa, plus huoltomiwhet, niin johdattelemalla saan lapseni sanomaan oikeat nimet ja työtehtäcät. KYLLÄ!! [/quote] Sinua näyttää ärsyttävän jo todenteolla. Ihan nyt näin kirjoitusvirheitä katsoessa. No, ehkä se helpottaa ja alat käsittää, että rakentava keskustelu ei synny siten että toinen huutaa ja jankkaa samaa, yhdestä nettiartikkelista luettua asiaa. [/quote] Kirjoitan kosketusnäyttöpuhelimella. Sinulla näytti loppuvan argumentit kun puutut kirjoitusvirheisiin, etkä itse aiheeseen. Vastaa nyt itse kirjoitukseeni vai etkö pysty?
[/quote]
No, sovitaan sitten niin.
Koko huutelusi alkaa mennä jo niin surulliseksi, että todisteita sinulta ei taida saada. Tarraudut kiinni vain tuohon yhteen artikkeliin ja tunget sormet korviin rallatellen, että et halua kuulla mitään sellaista, joka voisi psykologisesti selittää tuon tapauksen.
Sinä haluat vaan uskoa, joten sivuutat kaikki faktat. Se ei ole tervettä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:05"]
SIIS VOI HELVETTI TÄÄLLÄ LIIKKUU IDIOOTTEJA. Tämän keskustelun tarkoitus mitä todennäköisimmin EI OLLUT yrittää todistaa, että uudelleensyntymistä on, koska kuten TIEDÄMME, sitä ei voi todistaa. Tarkoitus EI MYÖSKÄÄN ollut lytätä ajatuksia kristinuskosta ja niistä partaveikoista joihin porukka uskoo. EIKÄ tuomita eri tavalla ajattelevia. SILTI TÄHÄN KESKUSTELUUN on tullut valtava määrä ihmisiä jotka puolestaan YRITTÄVÄT TODISTAA PÄINVASTAISTA, vaikka kaikki tietävät, ettei mitään muutakaan ole voitu todistaa. He yrittävät saada myös uudelleensyntymiseen uskovia onnistumaan todisteissaan, vaikka NIITÄ EI OLE, eli tehtävä on mahdoton. Silti pitää vaan jankata ja jankata. Uskomaton vimma ihmisillä pakottaa toisia samaan muottiin. Mua pelottaa liikkua ulkona, kun jotkut ahdasmieliset hullut ja niiden yhden-ajatuksen-pirkkoliisat voi tulla vastaan missä vaan. Huhhuh. Kappalejaot ei toimi. !!!!!KESKUSTELUN TARKOITUS OLI KESKUSTELLA____AIHEESTA!!!!! EI olla av-mammojen juupaseipäs taistelutanner aiheesta, josta helvetti soikoon edes tiede ei osaa sanoa oikeaa vastausta. Mua kiinnostaa tän keskustelun esimerkit, voitaisiinko pysyä niissä.
[/quote]
Huhhuh. Kyllä joku voikin näköjään ottaa täyttä raivoa pelkästä nettikeskustelusta. Kannattaa harkita, sopivatko nämä keskustelut sinulle, jos et kestä väittelytilanteita.
Te pilasitte tän ketjun. Kiitti.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"]
[/quote]
Kun tuodaan esiin faktoja, jotka selitetään psykologisesti nuo lasten entinen elämä -tarinoinnit?
Ehkä olisi sinulla enemmän nyt itsetutkiskelun paikka, että miksi noin raivolla haluat pitää kiinni asioista, joille sinulla ei ole edes mitään perusteluja ja kaikki tietosi on hyvin hataraa ja yhteen lähteeseen perustuvaa?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"]Te pilasitte tän ketjun. Kiitti.
[/quote]
Niinpä, tänne kun piti tu kea tommosten tiukkapipoisten sakki vaatimaan todisteita ja haukkumaan muut siinä sivussa.
Keskustelun aiheena oli, että onko lapset puhuneet entisistä elämistä ja tämä eräs idiootti otti ja pilas sen jankutuksillaan. Sääli, sillä olis ollu kiva kuulla lisää tarinoita.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:59"] [quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:48"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:26"] Kolme vuotiaallakin on aivot! Kun hän valehtelee kyllä hän myös tietää sen, jos häneltä kysyy missä se pupu on kun ei itse sitä näe, lapsi saattaa sanoa ettei tiedä. Jos kysyy, että onko se mielikuvitus pupu, lapsi sanoo kyllä. Jos ei puhu mitään siitä, että pupu olisi mielikuvitus pupu, niin lapsi sanoo, että kyllä se pupu siinä on vaikka tietää itsekkin ettei siinä mitään pupua ole. Sitten aikuiset kuvittelevat että lapsi luulee oikeasti pupun olevan siinä. Vasta sen jälkeen kun lapsi myöntää että pupua ei ole, voi tulla mukaan leikkiin ja kysyä minkälaiset vaatteet sillä pupulla on. SEN TAKIA SE PUPU VERTAUS ON ERITTÄIN P***A MAINEN!!! [/quote] Ja nyt voitkin lähteä miettimään tuota lentäjätapausta samalla linjalla. [/quote] Nii, poika kertoo tarkalleen missä kohtaa koneensa ammuttiin alas, mikä taistelu oli kyseessä, ketkä taisteli ketäkin vastaan. Samoin tunnisti vanhoista kuvista kavereitansa ja pystyi nimeämään ne, sekä pystyi kertomaan sellaisia asioita joita vain tämä edesmenneen lentäjän sisko tiesi. Millähän tavoin tämä on verrannollinen jonku pupun kanssa? Onko pupusta kuvia? Onko pupulla sisaruksia, jotka voivat todistaa väitteet pupusta todeksi ihmisille? Kumma miten ihmisiltä unohtuu näitä ihan pieniä juttuja tästä pojan jutusta, mut hei! Eihän sillä ole merkitystä kunhan vain av-mammat saavat pönkittää omaa egoaan toisia haukkumalla sairaiksi! [/quote] Haloo, poika on kertonut noita asioita kysyttäessä (eli johdateltaessa). [/quote] Okei, minä kun kyselisin 3-vuotiaaltani" no mihinkäs se sun lentokone tippui" ei todellakaan tulisi sellaista vastausta mikä pojalta ohjelmassa. Tai kuka sun työkaveri oli joka myös kuoli pudotuksessa (valitsee 7miljardista nimestä oikean) joku tuntematon nainen näyttää kuvia lapselleni joissa yhdessä 10lentäjää samassa kuvassa, plus huoltomiwhet, niin johdattelemalla saan lapseni sanomaan oikeat nimet ja työtehtäcät. KYLLÄ!! [/quote] Sinua näyttää ärsyttävän jo todenteolla. Ihan nyt näin kirjoitusvirheitä katsoessa. No, ehkä se helpottaa ja alat käsittää, että rakentava keskustelu ei synny siten että toinen huutaa ja jankkaa samaa, yhdestä nettiartikkelista luettua asiaa. [/quote] Kirjoitan kosketusnäyttöpuhelimella. Sinulla näytti loppuvan argumentit kun puutut kirjoitusvirheisiin, etkä itse aiheeseen. Vastaa nyt itse kirjoitukseeni vai etkö pysty?
[/quote]
No, sovitaan sitten niin.
Koko huutelusi alkaa mennä jo niin surulliseksi, että todisteita sinulta ei taida saada. Tarraudut kiinni vain tuohon yhteen artikkeliin ja tunget sormet korviin rallatellen, että et halua kuulla mitään sellaista, joka voisi psykologisesti selittää tuon tapauksen.
Sinä haluat vaan uskoa, joten sivuutat kaikki faktat. Se ei ole tervettä.
[/quote]
On täällä muitakin keskustelijoita aiheesta kuin vain minä. En yksin "huutele". Katso aivan todella se dokumentti joita muutkin ovat suositelleet. Saako sinulta yhtään sen kummempia perusteluja tai faktoja ko. Pojasta?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"]
[/quote]
Kun tuodaan esiin faktoja, jotka selitetään psykologisesti nuo lasten entinen elämä -tarinoinnit?
Ehkä olisi sinulla enemmän nyt itsetutkiskelun paikka, että miksi noin raivolla haluat pitää kiinni asioista, joille sinulla ei ole edes mitään perusteluja ja kaikki tietosi on hyvin hataraa ja yhteen lähteeseen perustuvaa?
[/quote]
Mene nyt vaan sohvalles nauttimaan siitä, että sait jälleen yhden ketjun pilattua vänkäämisilläs. Sairasta kun et osaa ajoissa lopettaa. Oletko nyt tyytyväinen?
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]
Kertoo ihmisen epävarmuudesta, kun (esimerkiksi psykologisia) faktoja ei pysty huomioimaan, vaan kielletään kaikki sellainen tieto, joka on ristiriidassa oman ajatusmaailman kanssa.
En enää usko jälleensyntymään enkä paljon muuhunkaan. Odotan kyllä jännittyneenä, milloin tiede todistaa jonkinlaisen telepatian,yhteisen muistin jne olemassaolon.
Silti,olen kokenut ja nähnyt kaikenlaista...enkä vain minä, vaan lähipiirin ihmiset myös. Olen käynyt paikoilla, joista tiedän nähneeni unta silloin ja silloin. Se ei siis ole ollut dejavu´-ilmiö. Pienenä lapsena tiesin (ilman televisiota, alkeelliset olosuhteet esim.,minkä näköistä on Afrikassa - jonka tunsin alkukotina mihin palata, ennen kuin kukaan kertoi evoluutiosta sanaakaan- tai Intiassa. Osasin kuvitella entisajan ravintolasalin, jossa soittaa shakettipukuinen orkesteri. Jouduin unessa jalkapuuhun 1700-luvun kirkonkylässä. Näin kotikyläni menneisyydessä, ja tiesin miltä näyttää elämä juoksuhaudoissa (siellähän isoisäni kävivät).
Kuvaamiani herkkyyksiä olen perinyt äidiltä, ja osa on peritynyt pojalleni.
Hassua, että tämä aihe tuli juuri nyt esille,kun olen hautonut kirjan tekoa aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"]Te pilasitte tän ketjun. Kiitti. [/quote] Niinpä, tänne kun piti tu kea tommosten tiukkapipoisten sakki vaatimaan todisteita ja haukkumaan muut siinä sivussa. Keskustelun aiheena oli, että onko lapset puhuneet entisistä elämistä ja tämä eräs idiootti otti ja pilas sen jankutuksillaan. Sääli, sillä olis ollu kiva kuulla lisää tarinoita.
[/quote]
Niin, kun ikävästi tuotiin mukaan faktoja ja tieteellisiä selityksiä näille asioille. Ketään ei myöskään ole haukuttu, ainakaan omien viestieni osalta. Sen sijaan minua on haukuttu teikäläisten puolelta moneen otteeseen keskustelun aikana.
Meidän tyttö on muistellut elämäänsä natsi-Saksassa ja sitä miten kuoli kaasukammiossa 6-vuotiaana. Näitä tarinoita on ollut aivan ihana kuulla!
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"] Te pilasitte tän ketjun. Kiitti. [/quote] Kun tuodaan esiin faktoja, jotka selitetään psykologisesti nuo lasten entinen elämä -tarinoinnit? Ehkä olisi sinulla enemmän nyt itsetutkiskelun paikka, että miksi noin raivolla haluat pitää kiinni asioista, joille sinulla ei ole edes mitään perusteluja ja kaikki tietosi on hyvin hataraa ja yhteen lähteeseen perustuvaa? [/quote] Kertoo ihmisen epävarmuudesta, kun (esimerkiksi psykologisia) faktoja ei pysty huomioimaan, vaan kielletään kaikki sellainen tieto, joka on ristiriidassa oman ajatusmaailman kanssa.
[/quote]
Huomaatko, että sitä kieltämistä tapahtuu sieltä suunnalta. Sinäkin kiellät ehdottomasti, että kehityspsyklogiset asiat selittäisivät nämä tapaukset.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"] Te pilasitte tän ketjun. Kiitti. [/quote] Kun tuodaan esiin faktoja, jotka selitetään psykologisesti nuo lasten entinen elämä -tarinoinnit? Ehkä olisi sinulla enemmän nyt itsetutkiskelun paikka, että miksi noin raivolla haluat pitää kiinni asioista, joille sinulla ei ole edes mitään perusteluja ja kaikki tietosi on hyvin hataraa ja yhteen lähteeseen perustuvaa? [/quote] Mene nyt vaan sohvalles nauttimaan siitä, että sait jälleen yhden ketjun pilattua vänkäämisilläs. Sairasta kun et osaa ajoissa lopettaa. Oletko nyt tyytyväinen?
[/quote]
Jos et pysty käsittelemään sitä, että kaikki eivät kanssasi samaa mieltä, älä keskustele silloin asioista.
Aikuisen ihmisen tulisi jo kestää se, että kaikki eivät ole samaa mieltä ja että asioista voidaan väitellä.
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 13:36"]
Olen lähes 3kymppinen naisihminen. En voi sanoa muistavani mitään, mutta jos edellisiä elämiä on ollut, olen melko varma että olen asunut usa:ssa, jossain keskilännessä. Aina kun joku mainitsee maissipellot, pitkät aavikkotiet, alkeelliset pikkukylät, hevoset yms, ihoni menee kananlihalle. Hirveä palo sinne keskelle "ei mitään". Olen todella pelokas kaikkea terrorismia ja sotia kohtaan (venäjän hyökättyä ukrainaan en ole nukkunut yötäkään hyvin kun näen painajaisia että joku hyökkää tekemään pahaa minulle tai perheelleni), veikkaan siis että minulle on tapahtunut jotain pahaa. Toisaalta, hiljattain tuli tv:stä dokumentti amerikan orjista. Jotenkin kolahti. Uskon olevani vanha sielu.
[/quote]
Olet "vain" herkkä ihminen, joka etsii turvallista aluetta missä olla rauhassa, ja silti nähdä ympärilleen.
Ihminen kaipaa luonnostaan tietyntyyppisiin paikkoihin ja elämäntapaan. Etenkin naiset,eivätkä vain ihmiset vaan muutkin kädelliset naaraat,siirtyvät paikasta toiseen tuoreiden geenien toivossa. Siirtymisessä auttavat mielikuvat.
Kaipasin nuorena Brittein saarille ja uskoin eläneenekin siellä. Nyt ajattelen, että se oli luontaista kaipuuta silmää miellyttävään paikkaan mielikuvien pohjalta. Näinhän se maailma on asutettu.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:14"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"]Te pilasitte tän ketjun. Kiitti. [/quote] Niinpä, tänne kun piti tu kea tommosten tiukkapipoisten sakki vaatimaan todisteita ja haukkumaan muut siinä sivussa. Keskustelun aiheena oli, että onko lapset puhuneet entisistä elämistä ja tämä eräs idiootti otti ja pilas sen jankutuksillaan. Sääli, sillä olis ollu kiva kuulla lisää tarinoita.
[/quote]
Niin, kun ikävästi tuotiin mukaan faktoja ja tieteellisiä selityksiä näille asioille. Ketään ei myöskään ole haukuttu, ainakaan omien viestieni osalta. Sen sijaan minua on haukuttu teikäläisten puolelta moneen otteeseen keskustelun aikana.
[/quote]
Miks helvetissä KAIKELLE pitää olla tieteelliset selitykset?! Eihän sunkaan idioottimaisuudelles semmoista, mut idiootti selkeästi olet. Joten?!
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 12:36"]
Mulla ei ollut tällaisia muistoja eikä vanhemmat ole koskaan sanoneet, että olisin kertoillut muistoja entisestä elämästäni (tosin kuulemma höpisin niin paljon omiani että ehkä ne ei vaan osanneet erottaa muistoja silkasta mielikuvituksesta?:D) mutta olin n. 5v kun vaan "tajusin" uudelleensyntymisen ja mulle se oli silloin ainoa mahdollinen vaihtoehto, mitä kuoleman jälkeen voisi tapahtua!
[/quote]
Sä siis tulit uskoon. Ihminen voi tulla mihin uskoon vain, se on aivojen kemiallinen reaktio. Lisäksi ihmiset kautta aikojen tekee samankaltaisia johtopäätöksiä .
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:11"] Te pilasitte tän ketjun. Kiitti. [/quote] Kun tuodaan esiin faktoja, jotka selitetään psykologisesti nuo lasten entinen elämä -tarinoinnit? Ehkä olisi sinulla enemmän nyt itsetutkiskelun paikka, että miksi noin raivolla haluat pitää kiinni asioista, joille sinulla ei ole edes mitään perusteluja ja kaikki tietosi on hyvin hataraa ja yhteen lähteeseen perustuvaa? [/quote] Mene nyt vaan sohvalles nauttimaan siitä, että sait jälleen yhden ketjun pilattua vänkäämisilläs. Sairasta kun et osaa ajoissa lopettaa. Oletko nyt tyytyväinen?
[/quote]
Jos et pysty käsittelemään sitä, että kaikki eivät kanssasi samaa mieltä, älä keskustele silloin asioista.
Aikuisen ihmisen tulisi jo kestää se, että kaikki eivät ole samaa mieltä ja että asioista voidaan väitellä.
[/quote]
Samat sanat sinullekin.
Kyllä sunki pitäs vaan oppia hyväksymään se, ettei kaikki ajattele sun tavalla maailmasta. Vaan jotkut jopa näkevät enemmän mitä sinä ikinä.
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:45"]
[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 18:28"]
Itse olen suhtautunut näihin juttuihin aika skeptisesti, kunnes tuttavaperheen lapsen tapaus pisti ajatteluni uusiksi. Tämä lapsi kertoo yksityiskohtaisia juttuja erään tunnetun, jo kuolleen henkilön elämästä. Tää on oikeesti mielenkiintoista.
Tässä tapauksessa tunnettu henklö on ulkomaalainen kulttuurivaikuttaja, joka ei ole monelle aikuisellekaan nimeltä tuttu.
[/quote]
Niin... Pistäisin nyt painoa tuolle sanalle tunnetun henkilön. Eli mahdollisuus on erittäin suuri, että lapsi on kuullut jostain näitä asioita ja nyt toistaa niitä.
[/quote]
[/quote]
Kuka?