Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Ikäsi, sukupuolesi, ammattisi ja kantasi homojen avioliitto-oikeuteen?

Vierailija
21.11.2014 |

Voit myös kertoa argumenttejasi, miksi kannatat/vastustat samaa sukupuolta olevien avioitumista. Tehdäänpä vähän galluppia!

Kommentit (670)

Vierailija
381/670 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 37v, maanviljelijä

kannatan tasa-arvoista avioliittolakia

ei ole minulta pois ja erottelu on epäreilua ja todella ongelmallista. Rekisteröity parisuhde ei riitä. 

Vierailija
382/670 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 24v, kokki, VAS ja kannatan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/670 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.11.2014 klo 13:51"]

30 v, nainen, kotirouva, kannatan! Itse olen hetero, muttei se ole mielestäni syy viedä toisislta oikeuksia.

En myöskään ymmärrä, miksi jotkut luulevat homojen automaattisesti haluavan seksiä pojilta (homot eivät muka saisi adoptoida poikia). Samalla logiikallahan heteropareilta pitäisi kokonaan kieltää adoptoiminen, koska miehet käyttäisivät tyttöjä ja naiset poikia hyväkseen! Vai homoseksuaalitko vain ovat mielestänne pedofiilejä?

En myöskään ymmärrä luonnottomuus-kommenttia. Onhan luonnossakin normaalisti homoja. Ei se ole keneltäkään pois, jos homo antaa hyvän perheen lapselle! Ja tuskin se homo pakottaa adoptiolastaan myös homoksi, vaikka joku näinkin luulee! Omasta päästä vetästyjä tarinoita monet näistä jutuista on, vailla mitään kunnon perusteluja.

En nyt jouda enempää juttelemaan, mutta saatan myöhemmin jatkaa.

[/quote]

Äänestän muuten piraatteja. :)

Mun mielestäni tämän avioliittoasian ei pitäisi liittyä millään lailla uskontoon - jokainen uskontokunta tehköön itse päätöksensä homojen vihkimisestä, mutta olkoon puuttumatta siviilivihkimiseen. Samalla kertaa voisi koko avioliittotouhua uudistaa, mm. avoparien kannalta.  Toivon, että tulevaisuudessa moni asia on toisin...

Vierailija
384/670 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, nainen, lähihoitaja, kannatan tasa-arvoista avioliittolakia,

Vierailija
385/670 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 48, tutkija. Kannatan. Kirkko saa mielestäni tehdä mitä haluaa (esim. kirkollinen vihkiminen vain heteropareille), mutta avioliitto instituutiona pitäisi irrottaa kirkosta ja nähdä se juridisena sopimuksena. En kuulu kirkkoon, puoluekantani on lähinnä vihreät/vasemmista/sos.dem. -akseli.

Vierailija
386/670 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotias nainen, projektipäällikkö (koulutus ylempi korkeakoulututkinto). Kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, koska jokaisen aikuisen ihmisen pitää olla tasa-arvoisen Suomen lain edessä olipa sitten mies tai nainen, homo tai hetero, musta tai valkoinen.

Kuulun kirkkoon ja aion kuulua jatkossakin, enkä ole ikinä äänestänyt viher-vasureita tai persuja.

Vierailija
387/670 |
25.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:10"]Menkööt naimisiin, ihan sama mulle. Mutta adoptio-oikeus? Te näköjään kaipaatte lisää lööppejä lehtiin tyyliin "miro 12v kiusattiin hengiltä" On se varmaan lapsesta kivaa kun koulun vanheimpaniltaan tulee käsikädessä isä-seppo ja äiti-pertti (nimet muutettu)
[/quote]

Nii, kun heterothan ei tietenkää voi opettaa niitä omia lapsiaan olemaan kiusaamatta?! Huh mikä aivopieru. Niin ja itse olen hetero ja äiti, 27v, kätilö ja ehottomasti kannatan. Puolueena vasemmisto (ja vihreät..)

Vierailija
388/670 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:22"]

Ja sitten vielä: tässä lakiesityksessä EI OLE millään tavalla kysymys kirkkovihkimisestä. On kysymys homo- ja biseksuaalien tasavertaisesta oikeudesta heteropareihin verrattuna solmia avioliitto MAISTRAATISSA tai KÄRÄJÄOIKEUDESSA. Kirkkoa tämä laki ei pakota vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja. Kirkko päättää täysin sisäisesti, ketä se vihkii ja siunaa.

Kannatan täysillä tasa-arvoista avioliittolakia! Nainen 28, sosiaalityön opiskelija, enimmäkseen vihreä äänestäjä

[/quote]

Katsoiko kukaan Posse -ohjelman jaksoa, jossa Teuvo Loman poikaystävineen kertoi odottavansa lakialoitteen läpimenemistä, jotta voivat vihdoin mennä kirkossa naimisiin? 

Selväähän se on, että kirkkovihkiminen kuuluu tähän. Vaikka aloitteen puolustelijat haluaisivat tämän tosiasian kovasti kieltää. :D

Vierailija
389/670 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.11.2014 klo 19:22"]

Ja sitten vielä: tässä lakiesityksessä EI OLE millään tavalla kysymys kirkkovihkimisestä. On kysymys homo- ja biseksuaalien tasavertaisesta oikeudesta heteropareihin verrattuna solmia avioliitto MAISTRAATISSA tai KÄRÄJÄOIKEUDESSA. Kirkkoa tämä laki ei pakota vihkimään samaa sukupuolta olevia pareja. Kirkko päättää täysin sisäisesti, ketä se vihkii ja siunaa.

Kannatan täysillä tasa-arvoista avioliittolakia! Nainen 28, sosiaalityön opiskelija, enimmäkseen vihreä äänestäjä

[/quote]

Katsoiko kukaan Posse -ohjelman jaksoa, jossa Teuvo Loman poikaystävineen kertoi odottavansa lakialoitteen läpimenemistä, jotta voivat vihdoin mennä kirkossa naimisiin? 

Selväähän se on, että kirkkovihkiminen kuuluu tähän. Vaikka aloitteen puolustelijat haluaisivat tämän tosiasian kovasti kieltää. :D

[/quote]

Eihän kukaan voi kieltää Teuvoa odottamasta. Mutta vaikka Teuvo tai joku muu kuinka odottaisi, on tilanne kuitenkin se, että tämä kansalaisaloite ei koske kirkkoa. Jos se menee läpi, sillä mahdollistetaan vain siviilivihkimiset. Kirkon sisäiseksi asiaksi edelleen jää se, päättääkö kirkko vihkiä muitakin kuin heteropareja.

Vierailija
390/670 |
26.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 633, kiitos asiallisesta ja hyvästä pohdinnastasi! T. Kysymyksen kysyjä

Vierailija
391/670 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24, nainen, lastenhoitaja, kannatan tasa-arvoista avioliittolakia, miksi en kannattaisi?

Vierailija
392/670 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33, nainen, insinööri (bioala) kannatan ehdottomasti, allekirjoitin aloitteen heti ekana päivänä

Vierailija
393/670 |
27.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, nainen, opiskelija, ja kannatan sillä mielestäni kaikki olemme tasa-arvoisia. Puoluekantani vihreät.

Vierailija
394/670 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 17, opiskelija, kannatan ehdottomasti. 

Vierailija
395/670 |
28.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

33, nainen, kääntäjä.

En oikein kannata minkäänlaisia avioliittoja. :D Joka toinen päättyy eroon ja lopuissakin enimmäkseen jurnutetaan muuten vaan. Haluaisin suojella kaikkia ihmisiä avioliitolta ja toivoisin tilalle kestävämpiä ja vähemmän yhden ihmisen varassa olevia yhteiselon muotoja.

Vierailija
396/670 |
29.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.11.2014 klo 11:06"]

28v, nainen, lähihoitaja, vastustan. [quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 12:57"] Parisuhteen rekisteröinti riittää. Lisätä voi oikeuden periä puolisonsa kuten avioliitossa, mutta en ole oikein sen kannalla, että homopareilla olisi avioliiton myötä adoptio-oikeus. Tai jos onkin, niin korkeintaan parisuhteen sisäiseen adoptioon, ei ulkopuoliseen. Lisäksi parisuhteen rekisteröinti voitaisiin pitää ainoastaan juridisena toimenpiteenä, ei kirkollieen vihkimiseen rinnastettavana. Minusta kirkollinen avioliittoon vihkiminen kuuluu miehen ja naisen välille. En syrji, en karsasta, en paheksu homoseksuaalisuutta, mutta minusta homoparit saavat jatkossakin elää parisuhteessa ilman avioliittoa. [/quote] [/quote]

Väität, ettet syrji? Tuo on nimen omaan syrjimistä... En ymmärrä mistä teitä idiootteja sikiää...

Vierailija
397/670 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KTM, 34, konsultti. Minulle aivan samantekevää, keskittyisivät tärkeämpiin asioihin eduskunnassa. Juridiset oikeudet on kaikille oltava sama, mutta (ateistina) sanon että kirkko päättäköön omista asioistaan. Siiviilivihkimykseen sen sijaan tulee jokaiselle sisällyttää sama perimys - ja adoptio-oikeus. Vaikka minulla on kymmeniä gay-ystäviä, olen alkanut tympiintyä siihen että minoriteetin vihkiongelmat ajavat lamat, heikon terveydenhuollon ja työttömyyden edelle. Prioriteetit tässäkin maassa ensin. Niin, ja tietenkin sallin avioliiton, se ei herätä minussa suuria tunteita mihinkään suuntaan koska avioliitto instituutiona ei ole itselleni kovin tärkeä. 

Vierailija
398/670 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v tyttö, kassatyöntekijä, kannatan ehdottomasti.

Vierailija
399/670 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, 23- vuotias. Kannatan ehdottomasti :) Niin ja tosiaan vassareiden jäsen olen..

Vierailija
400/670 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, 48, rekkakuski ja minulle on ihan se ja sama kuka menee naimisiin kunhan ei lapsia naida kuten arabimaissa eli jätetään lapset ja eläimet ulkopuolelle. On hienoa kuinka jatkossa homot voivat kävellä maistraattiin ja entisen paperin otsikon rekisteröity parisuhde siinä lukee jatkossa avioliitto. Jokainen kirkkokunta Suomessa sitten päättäkööt itse vihkivätkö vai eivät, tuskin esim muslimiseurakunnat tuohon lähtee.