Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde tauolla ja "pettäminen"

Vierailija
20.11.2014 |

Sori, nyt tulee kunnon vuodatus. Pakko purkaa hieman tuntojani jonnekin kun en pysty kenellekään tästä oikeiin puhumaankaan.

Mieheni muutti 1,5 vuotta seurusteltuamme opiskelemaan ulkomaille ja ehdotti, että pistäisimme suhteen tauolle joksikin aikaa. Itse olin korviani myöten rakastunut, mutta ymmärsin, että ehkä tauko on miehelle tärkeää uuden elämänvaiheen alussa. Vaikka halusin tukea miestäni ja olla onnellinen hänen puolestaan pääsystä huippuyliopistoon, otin taukopäätöksen todella raskaasti. Olin totaalisen rakastunut, enkä halunnut keskeyttää suhdetta niin kevyin perustein. 
Jatkoimme yhteydenpitoa päivittäin koko tauon ajan ja kävimme tapaamassa toisiamme usein. Käytännössä elimme kuin kaukosuhteessa. Tätä vaihetta kesti vuoden, jonka jälkeen palasimme yhteen. 

Olen muutaman kerran kysynyt mieheltä oliko tällä tuon vuoden aikana muita rakastajia. Mies on aina kiistänyt jyrkästi eikä ole teoillaan tai käytöksellään antanut aihetta epäilykseen. Mutta silti mielessä on aina kytenyt epäilys, että nuori komea sinkkumies ei ole voinut viettää vuotta yksin. 

Ja nyt eilen, jo kauan tapahtuneen jälkeen olimme istumassa iltaa lasillisella, tulin vähän hiprakassa vitsailleeksi hänen ulkomaanvalloituksistaan, jotka hän yhtäkkiä vastoin odotuksiani myönsikin tehneensä. Tunsin välittämöstä pistävän iskun sydämessä ja lamaannuin täysin. Vietin unettoman yön miettien sitä vuotta miten paskana itse olin koko tilanteesta. Tauolla suhteesta, mutta kuitenkin tavallaan yhdessä. 

En ole vihainen, enkä tiedä voisiko tätä edes laskea pettämiseksi. Olimme tauolla ja tapahtumasta on jo pari vuotta aikaa. Voin jopa jollain tasolla ymmärtää miehen tekoja. 
Mutta silti, sydämeeni sattuu, enkä voi olla ajattelematta, miten helposti mies näytti päässeensä minusta yli tuolloin, vaikka itse ikävöin häntä joka sekunti.

Mies kysyi heti illalla olenko tiedosta ihan ok ja selitti, että tapahtunut oli vain hauskanpitoa eikä mitään vakavaa. Yritin kysyä montako naista ja montako kertaa, mutta mies sanoi, ettei halua satuttaa minua. 

No, se on myöhäistä. Rehellisesti sanoen, olisi pitänyt itse jättää kysymättä. Olisin ollut onnellisempi tietämättäni tapahtuneesta. 
Yllätyin itsekin hieman omaa reaktiotani. Tuntuu, että sydän olisi revitty rinnasta. Mies kumartui suutelemaan aamulla, mutta en pystynyt vastaamaan. Tunsin, että happi loppuu ja sydän tärisi rinnassa.

Mitä mieltä olette? Onko tämä pettämistä ja miten minun tulisi käsitellä asiaa? Kuten sanoin, en ole vihainen ja voin ymmärtää tapahtuneet, mutta silti tuntuu pahalta. Ovatko tunteeni oikeutetut, vai olenko nyt vain hysteerinen?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin olisin loukkaantunut. Mies on kuitenkin ensin useamman vuoden valehdellut väittämällä ettei ketään muita ole ollut. Kuitenkin suhteenne on kuulostanut olevan kaukosuhde, mutta tulee mieleen, että mies on vaan määrittänyt sen tauoksi sen takia että voi hyvällä omallatunnolla muiden kanssa säätää.

Vierailija
2/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa mielestäni ole tapahtunut pettämistä, mutta kyllä sinun tunteesi ovat silti oikeutetut. Sinulla on lupa tuntea ahdistusta ja surua jne. Silti et voi oikein syyttää tapahtuneesta miestäkään, kun selkeästi olitte tauolla ja ilmeisesti ette olleet sopineet molemminpuolisesta uskollisuudesta tauon aikana. Sure surusi pois ja anna asian käsittelylle rauhassa se aika minkä tarvitset. Mennyt ei muuksi muutu, mutta ihan turha pilata sen takia tulevaisuutta käsittelemättömillä tunteilla. Hyvä että miehesi ymmärtää sinun tunteesi. Kyllä siitä vielä hyvä tulee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika itsekkäältä mieheltä kuulostaa.. tavallaan pitää susta kiinni, mutta panee naisia muualla ja tulee sen jälkeen takaisin luoksesi. Suosittelisin tarkkailemaan miestäsi, ehkä suhteenne ei ole hänelle niinkään tärkeä kuin sinulle?

Vierailija
4/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, pahempi kuin tuo muiden kanssa oleminen on minusta se että on vuosia valehdellut asiasta. Siitä olisin erittäin loukkaantunut, ettei ole aiemmin edes kysyttäessä ollut rehellinen.

Vierailija
5/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS SE ANSAITSEE PAREMPAA kuin hysteerisen akan.

Vierailija
6/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pelimieshän se on. Mutta jos sellaisen haluat niin tottakai annat anteeksi ja kärsit vaan hiljaa sisällä, kunnes n. kahden vuoden päästä sulla ei ole enää jäljellä juuri ollenkaan itsetuntoa ja huomaat tuhlanneesi vuosia mieheen, joka ei ole koskaan edes välittänyt susta paskaakaan.

Kyllä: been there, done that.

Vierailija
7/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda ap. tuo miehesi teko. Rakastaa varmasti sinua ja ehkä haki vaan jotain tilapäistä lämpöä. Rakastaa sua varmasti. Nyt et anna tuon pilata suhdettanne! Tuollainen asia kun helposti pilaa kaiken, mutta sanoisin, että unohda jos haluat teidän tulevan onnellisiksi.

Vierailija
8/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, alapeukutin vahingossa viestiä numero 2!

Vierailija
9/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pahan on mies tehnyt ja jättänyt tietoisesti asian kertomatta vaikka varmasti on tiennyt sinun reaktiosi. En voisi jatkaa tuossa suhteessa asiaa kunnolla miettimättä, eli sanoisin miehelle sinun tarvitsevan nyt miettimisaikaa. Mies ei voi millään odottaa, että yön miettiminen olisi sinulle tarpeeksi pitkä aika ja että olisit nyt asian kanssa sinut. Mieti ja juttele miehen kanssa. Kysy häneltä mikä sai hänet pimittämään tekojaan ja siitä nyt kertomaan. Ja koska kyse ei ole edes yhdestä panosta, vaan muhinoimassa on ollut ties kuinka monta tyttöstä, eli juttu ei ole mikään hetken ajatus ja päähänpisto. Luotto olisi mennyt, paluuta tuskin aikaan ennen kertomista olisi.

Vierailija
10/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa suhdetta tuon takia. Hyvähän se on jo nuorena tajuta että tuommoisia miehet on. Munan vietävissä. Nuoret ja vanhat. Kun henkisesti varautuu siihen että miehet pettää ennemmin tai myöhemmin niin se ei loppujen lopuksi ole niin iso juttu. En haluaisi tietää jos minua on petetty, parempi olla tietämättä. Olen ollut työelämässä 15 vuotta ja joka ikisissä firman bileissä miehet pettää vaimojaan. Jopa ne "kiltit", joilla on perhepotretti kivasti työpöydän reunalla... Sellaista se on. Elämä. Ainiin, olen tosin tavannut yhden, ihanan miehen, joka ei pettäisi. Se ei tosin ole oma mieheni. Omalle lykkään pikkujouluihin kortsupaketin messiin ettei tarvii tauteja pelätä.

Vierailija
11/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:56"]

Unohda ap. tuo miehesi teko. Rakastaa varmasti sinua ja ehkä haki vaan jotain tilapäistä lämpöä. Rakastaa sua varmasti. Nyt et anna tuon pilata suhdettanne! Tuollainen asia kun helposti pilaa kaiken, mutta sanoisin, että unohda jos haluat teidän tulevan onnellisiksi.

[/quote]Mies on siellä kuksinut naikkosia ristiin rastiin ties kunka monta kertaa ja sitten keksinyt rakastavansa vanhaa tyttöystäväänsä? Höpsistä, tästä on rakkaudet kaukana ja mies on omalla mulkvistikäytöksellään rakkautensa ja vahvat tunteensa perusteellisen hyvin näyttänyt. Mies voi olla nyt onnellinen, mutta entä ap? Onko hänen onnellisuudellaan tässä sinun mielestä mitään väliä?

Oletko ap muuten varma, että siellä ei ole mitään lehtolasta odottelemassa? Tai muutamaakin...?

Vierailija
12/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi naimisiin tuollaisen miehen kanssa, saati hankkisi lapsia tai suunnittelisi elämää yhdessä. 

Vierailija
13/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista!

Nyt täytyy tosiaan hetki miettiä. En todellakaan haluaisi lopettaa suhdetta tämän asian takia. Olemme rakastuneita ja onnellisia ja nuo parin vuoden tapahtumat tuntuvat niin kaukaisilta. 

Mieheni ei kertonut mulle heti toisista rakastajista, vaikka aavistelin ja kysyin asiaa suoraan. Meillä on aina ollut hyvä keskustelusuhde ja ollaan pystytty puhumaan kaikesta. Eli tässä kohtaa hän teki selvästi minua kohtaan väärin, mutta tiedän, että hän teki sen, koska ei halunnut pahoittaa mieltäni. Tästä olen silti eniten loukkaantunut. 

Vierailija
14/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi olemaan miehen kanssa jonka olisi noin helppo pitää mua valheessa, jopa vuosia.

Vierailija
15/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuoret haluaa heti teini-iän saavutettuaan? Pesää. Nuori, opiskelija, hormonit yhdistettynä alkoholiin ja kauniisiin naisiin. Mitä siitä tulee? Eikö olisi epänormaalimpaa kieltäytyä. Täällä palstalla miehet itkee kun ei saa kahteen viikkoon ja jonkun salskean miehen odotetaan olevan ilman vuoden! Hui. Ei kertonut aiemmin koska ei halunnut loukata sua. Keskustelkaa asia kunnolla läpi ja sen jälkeen unohda koko juttu.

Vierailija
16/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:19"]

Kiitos asiallisista vastauksista!

Nyt täytyy tosiaan hetki miettiä. En todellakaan haluaisi lopettaa suhdetta tämän asian takia. Olemme rakastuneita ja onnellisia ja nuo parin vuoden tapahtumat tuntuvat niin kaukaisilta. 

Mieheni ei kertonut mulle heti toisista rakastajista, vaikka aavistelin ja kysyin asiaa suoraan. Meillä on aina ollut hyvä keskustelusuhde ja ollaan pystytty puhumaan kaikesta. Eli tässä kohtaa hän teki selvästi minua kohtaan väärin, mutta tiedän, että hän teki sen, koska ei halunnut pahoittaa mieltäni. Tästä olen silti eniten loukkaantunut. 

[/quote]

Itse olen sitä mieltä, että asian salaaminen on pahempi loukkaus kuin rehellinen tunnustus, että nyt kävi näin olen pahoillani jos tämä loukkasi sinua ja tajusin tämän jälkeen, että haluan viettää elämäni kanssasi. 

Vierailija
17/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rachel?

Vierailija
18/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:08"]

Älä pilaa suhdetta tuon takia. Hyvähän se on jo nuorena tajuta että tuommoisia miehet on. Munan vietävissä. Nuoret ja vanhat. Kun henkisesti varautuu siihen että miehet pettää ennemmin tai myöhemmin niin se ei loppujen lopuksi ole niin iso juttu. En haluaisi tietää jos minua on petetty, parempi olla tietämättä. Olen ollut työelämässä 15 vuotta ja joka ikisissä firman bileissä miehet pettää vaimojaan. Jopa ne "kiltit", joilla on perhepotretti kivasti työpöydän reunalla... Sellaista se on. Elämä. Ainiin, olen tosin tavannut yhden, ihanan miehen, joka ei pettäisi. Se ei tosin ole oma mieheni. Omalle lykkään pikkujouluihin kortsupaketin messiin ettei tarvii tauteja pelätä.

[/quote]

Olen myös ollut 15 vuotta työelämässä enkä ole kertaakaan nähnyt yhdenkään miehen nähnyt pettävän vaimoaan missään juhlissa. Kuvia heillä myös työpöydän reunalla. Ehkä liikumme erilaisissa piireissä.

Vierailija
19/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiosi ovat aivan luonnolliset. Rakastat miestä ja sinua satuttaa, että hänellä on ollut muita naisia sinä aikana, kun sinä olet ollut rakastunut häneen. Tämä on terve tunne ja reaktio.

Ei rakastuneen pysty yön yli ja yllättäin laittamaan suhdetta tauolle, ehkä järjellä mutta ei tunteella. Miehesi ei ole tauolle mennessään ollut sinuun rakastunut tai sitoutunut vaa hän on halunnut kokea muitakin naisia. Ilmeisesti sinä olet kuitenkin hänelle tärkeä, koska hän on palannut luoksesi. Mutta kuinka sitoutunut hän on sinuun nyt?

Vierailija
20/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen pettämiseksi voi katsoa, jos itse olit siinä käsityksessä, että teillä oli kaukosuhde tuon vuoden ajan ja itse olit uskollinen miehelle.