Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suhde tauolla ja "pettäminen"

Vierailija
20.11.2014 |

Sori, nyt tulee kunnon vuodatus. Pakko purkaa hieman tuntojani jonnekin kun en pysty kenellekään tästä oikeiin puhumaankaan.

Mieheni muutti 1,5 vuotta seurusteltuamme opiskelemaan ulkomaille ja ehdotti, että pistäisimme suhteen tauolle joksikin aikaa. Itse olin korviani myöten rakastunut, mutta ymmärsin, että ehkä tauko on miehelle tärkeää uuden elämänvaiheen alussa. Vaikka halusin tukea miestäni ja olla onnellinen hänen puolestaan pääsystä huippuyliopistoon, otin taukopäätöksen todella raskaasti. Olin totaalisen rakastunut, enkä halunnut keskeyttää suhdetta niin kevyin perustein. 
Jatkoimme yhteydenpitoa päivittäin koko tauon ajan ja kävimme tapaamassa toisiamme usein. Käytännössä elimme kuin kaukosuhteessa. Tätä vaihetta kesti vuoden, jonka jälkeen palasimme yhteen. 

Olen muutaman kerran kysynyt mieheltä oliko tällä tuon vuoden aikana muita rakastajia. Mies on aina kiistänyt jyrkästi eikä ole teoillaan tai käytöksellään antanut aihetta epäilykseen. Mutta silti mielessä on aina kytenyt epäilys, että nuori komea sinkkumies ei ole voinut viettää vuotta yksin. 

Ja nyt eilen, jo kauan tapahtuneen jälkeen olimme istumassa iltaa lasillisella, tulin vähän hiprakassa vitsailleeksi hänen ulkomaanvalloituksistaan, jotka hän yhtäkkiä vastoin odotuksiani myönsikin tehneensä. Tunsin välittämöstä pistävän iskun sydämessä ja lamaannuin täysin. Vietin unettoman yön miettien sitä vuotta miten paskana itse olin koko tilanteesta. Tauolla suhteesta, mutta kuitenkin tavallaan yhdessä. 

En ole vihainen, enkä tiedä voisiko tätä edes laskea pettämiseksi. Olimme tauolla ja tapahtumasta on jo pari vuotta aikaa. Voin jopa jollain tasolla ymmärtää miehen tekoja. 
Mutta silti, sydämeeni sattuu, enkä voi olla ajattelematta, miten helposti mies näytti päässeensä minusta yli tuolloin, vaikka itse ikävöin häntä joka sekunti.

Mies kysyi heti illalla olenko tiedosta ihan ok ja selitti, että tapahtunut oli vain hauskanpitoa eikä mitään vakavaa. Yritin kysyä montako naista ja montako kertaa, mutta mies sanoi, ettei halua satuttaa minua. 

No, se on myöhäistä. Rehellisesti sanoen, olisi pitänyt itse jättää kysymättä. Olisin ollut onnellisempi tietämättäni tapahtuneesta. 
Yllätyin itsekin hieman omaa reaktiotani. Tuntuu, että sydän olisi revitty rinnasta. Mies kumartui suutelemaan aamulla, mutta en pystynyt vastaamaan. Tunsin, että happi loppuu ja sydän tärisi rinnassa.

Mitä mieltä olette? Onko tämä pettämistä ja miten minun tulisi käsitellä asiaa? Kuten sanoin, en ole vihainen ja voin ymmärtää tapahtuneet, mutta silti tuntuu pahalta. Ovatko tunteeni oikeutetut, vai olenko nyt vain hysteerinen?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
22/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pettämistä. Valehtelua kuitenkin. Selitä miehellesi tämä. Saat olla hyvinkin vihoissasi siitä ettei kertonut suoraan (sinäkin olisit voinut pitää hauskaa tai ainakin olisit tiennyt misä mennään).
Toisaalta, kyllähän tollasen arvaa tyhmempikin. Mitä oikein kuvittelit..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin ymmärrän, että mies halusi olla vaihtovuoden sinkku. Eihän sekään kivaa olisi, että mies surisi menetettyjä teinikaatojaan.. Miehet on sellaisia. Uskoisin että hän välittää sinusta kyllä.

Vierailija
24/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:54"]Kyllähän sen pettämiseksi voi katsoa, jos itse olit siinä käsityksessä, että teillä oli kaukosuhde tuon vuoden ajan ja itse olit uskollinen miehelle.
[/quote]
ainoastaan jos mies on sanoin antanut ymmärtää että kyseessä on uskollinen kaukosuhde tai ei ole korjannut naisen virheellistä käsitystä. Jos tauosta on ääneen sovittu niin tauko silloin on, vaikka toinen ei sitä naivina ymmärtäisikään.

Vierailija
25/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jättäisin. Jos näitte kuitenkin toisianne ja juttelitte vaikka hän asui toisessa maassa, hän halusi tauon että voi "luvalla" olla muidenkin kanssa. Sitten palatessaan tänne tauko loppui. Jos kaukosuhde oli käytännössä teillä ja toimi, niin miksiköhän hän halusi käyttää tauko nimikettä...

Vierailija
26/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että toinen laittaa suhteen "tauolle", että voisi hyvällä omatunnolla paneskella muita, mutta pitää kuitenkin kotona tyttöystävää varalla, ei ole pettämistä. Mutta itsekästä sikailua se on ja mun mielestä on ap:n kannattaa miettiä tarkkaan haluaako viettää tulevaisuutta tuollaisen miehen kanssa. Kyllä, ihmiset muuttuvat iän myötä. Mutta jos mies on oikeasti muuttunut, niin hän pyytää anteeksi "taukoiluaan".

Vierailija
27/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielipide on s, että olet turhasta loukkaantunut. Koita kasvaa aikuiseksi. Olet varmaan lukenut liikaa heteroromanttisia kirjoja ja katsellut elokuvia. Miehesi itse pyysi taukoa, eikö se ole jo selvä merkki siitä että kaipaa vaihtelua? Lakkaa nyt olemasta noin takertuva. Hän on kuitenkin sinun kanssasi nyt. Mitä lisää vielä haluat? Rakastaisiko hän sinua muka jotenkin enemmän, jos ei olisi koskaan ollut toisen kanssa? Miksi näin olisi?

Vierailija
28/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta paha asia tossa on se, että mies on aiemmin kiistänyt muut säädöt. Olet siis syystä loukkaantunut ja sua on petetty, ei siksi, että juttuja on ollut, vaan siksi, että mies on valehdellut. Ymmärrettävää jos luottamus on mennyttä.

Vierailija
29/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

We were on the break!!!

Vierailija
30/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Kyllä minunkin sydämeni olisi hajalla. Itse en tosin olisi edes suostunut "taukoon", jos olisin rakastunut, eikä kyseessä olisi mitäänsanomaton suhde, joka perustuu vain puhtaaseen fyysiseen läsnäoloon. Kuulostaa siltä, että miehesi suhdekäsitys on tällainen. Hän on vain ostanut itselleen luvan pettää, kun sinä et ole paikalla. Kotiin palatessaan hän on sitten saanut palata helposti vanhaan ja mukavaan suhteeseen.

Olette kumminkin pitäneet suhdetta yllä vierailuilla ja olemalla yhteyksissä päivittäin. Miksei mies voinut suoraan sanoa, mitä tämä tauko on hänelle tarkoittanut? On varmasti käynyt ilmi, että suhde on sinun osaltasi yhä voimassa.

Valehtelu on törkeää. Suhteenne kehitys olisi voinut olla erilainen, jos olisit tiennyt totuuden. Eikä sinun olisi tarvinnut elää epäilysten kanssa.

Vierailija
32/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cv

Vierailija
33/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:38"]

Ovatko tunteeni oikeutetut, vai olenko nyt vain hysteerinen?

[/quote]

Ovat oikeutetut. Koko juttu olisi eri, jos teillä olisi ollut suhteessa vaikeuksia, ja miehesi olisi ollut eroaikeissa ulkomaille muuttaessaan. Takaisuntullessa, kun päätitte suhdetta jatkaa, vaikeudet olisi käyty läpi, ja suhteen dynamiikkaa muutettu sellaiseksi, jotta sitä voidaan jatkaa. Ja oltu tietysti avoimia kaikin puolin.

Sen sijaan tässä tapauksessa mitään syytä tauolle ei ollut, paitsi... niinpä. Eikä sekään vielä ole paha, vaan tuo valehtelu.

Vierailija
34/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:45"]

Sen sijaan tässä tapauksessa mitään syytä tauolle ei ollut, paitsi... niinpä. Eikä sekään vielä ole paha, vaan tuo valehtelu.

[/quote]

Koska jos tauon oikeasta funktiosta oltaisiin oltu rehellisiä, olisit sinä saanut silloin vuoden aikana mahdollisuuden tehdä omat ratkaisusi.

Vierailija
35/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut seksipainotteisessa suhteessa miehen kanssa joka oli tauolla. Mies harrasti irtosuhteita myös muiden naisten kanssa. Tauko oli sitä että nainen soitteli joka ikinen päivä, useimmiten aiheuttaakseen riidan tai vaihtoehtoisesti jos mies ei vastannut niin lähetti marttyyriviestejä perään. He tapasivat kerran-kaksi kuussa ja käyttivät nuo viikonlopun tappeluun ja miehen sanojen mukaan huonoon lohtuseksiin. Koko suhde oli jotenkin sairaalla tavalla vinksallaan, kumpikin oli läheisriippuvainen mutta täysin erilaisella tavalla. Lopulta minä pistin suhteen poikki tähän mieheen sillä näin että hän ei ole ylitse eksästään ja heidän kuvionsa oli niin ahdistava etten halunnut olla lähelläkään sellaista keittoa joka saattaisi räjähtää mikä tahansa hetki myös minun kasvoilleni. Mies palasi pian tämän jälkeen naisen kanssa yhteen ja omin silmin nähneenä tiedän että mies on pettänyt naisystäväänsä sittemmin. En usko että nainen on vieläkään saanut tietää miehen versiota tästä "tauosta".

Vierailija
36/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Vierailija
37/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pettämistä ei tapahtunut. Olisin miehelle kuitenkin vihainen kun on aiemmin kysyessä valehdellut.

Vierailija
38/44 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on valehdellut koko tämän ajan.

Vierailija
39/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta silti, sydämeeni sattuu, enkä voi olla ajattelematta, miten helposti mies näytti päässeensä minusta yli tuolloin, vaikka itse ikävöin häntä joka sekunti."

Entäpä jos hän edelleen kuitenkin rakasti sinua? Niinkuin varmasti rakastikin ja rakastaa edelleen, kerta palasitte yhteen. Ehkä hänellä ei ollut mitenkään tarve "päästä kenestäkään yli" vaan rakastaa toista oli hän missä vaan tekemässä mitä vaan. Eihän myöskään toisten kanssa oleminen liity siihen, etteikö hän esim. ikävöisi sinua.

Kyllähän sitä voi rakastaa montaa ihmistä yhtä aikaa, tai rakastaa yhtä ja harrastaa muiden kanssa seksiä -se ei vähennä sitä rakkauden määrää mitenkään. Varsinkin jos olitte sopinut tauosta, ei hän ole pettänyt, joskin olisi ollut silti todella kohteliasta ja reilua kertoa rehellisesti puuhistaan.

Mielestäni teidän suhteenne tuossa kuulosti ihan toimivalta avoimelta suhteelta -eikä ilmeisesti miehesi rakkauden ja huomion määrä sinua kohtaan heikentynyt mitenkään vaikka hän olikin ollut muidenkin kanssa. Ja vaikka oli ollut muiden kanssa, palasi sinun luoksesi heti kun se oli mahdollista. Ainut mikä minua tuossa vituttaisi sinun asemassa olisi tuo epärehellisyys asian suhteen -miksei voinut kertoa aiemmin?

Vierailija
40/44 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi paska