Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLKÄÄ pysähtykö niiden koirienne kanssa ohitustilanteessa

Vierailija
20.11.2014 |

Minulla on remmiräyhääjä hihnan toisessa päässä. Tiedostan, että meillä on ongelma. Teemme kaikkemme, jotta koirasta saataisiin jälleen "yhteiskuntakelpoinen". Koirani EI ole agressiivinen vaan pelokas, koira ei käy kiinni sinun koiraasi, vaikka haukkuu ja ärisee. Sinun on turha alkaa neuvomaan minua kadulla, kun olet ensin itse pysähtynyt koiriesi kanssa tienreunaan. Se on oikeasti vaikeaa ohittaa silloin toinen, kun hän on pysähtynyt koiriensa kanssa. Et tiedä koirani taustoja, josta remmiräyhääminen alkoi. Älä ole niin ylpeä, kun se loistaa kasvoiltasi ja tuntuu ahdistavalta. Valitettavasti lähdit neuvomisesi jälkeen niin nopeasti, että en ehtinyt reagoimaan sen enempää. 

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähdyn koirani kanssa juuri silloin kun haluan. En silti ala opastamaan sinua koirasi kasvatuksessa, jos kohtaamme. Jos koirasi ei kestä räyhäämättä pysähtynyttä koiraa, menkää hyvänen aika ohi. Kuka käskee teitäkin pysähtymään?

Vierailija
62/110 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:34"]

Aika mielenkiintoista ohjeistusta, että jarrut kiinni vetävää koiraa on esim. ihan ok vetää väkisin perässä asfaltilla. Minullakin on ne vaunut. Jätänkö vaunut siihen, että voin nostaa koiran syliin...vai mitä hittoa teen.

[/quote]

No ei tietenkään raahata perässä asfaltilla. Kyllä normaali koira tulee kun omistaja ottaa reippaan asenteen, että nyt mennään, VÄHÄN hihnasta nykäisten (ja ei, ei riuhdota sitä koiraa, älkää tulkitko tätä näin) . Kertaakaan en ole törmännyt koiraan, joka ei ihan oikeasti liikahda mihinkään.

[/quote]Mulla muuten on koira, joka ei oikeesti liiku mihinkään. :D Se menee suorilta jaloilta kyljelleen ja jää makamaan, sitä saa vetää metrikaupalla vaikka asfaltilla tai kivikossa ennen kun se luovuttaa ja nousee ylös ja kävelee omilla jaloillaan... Ja ei, koira ei ole kipeä, se vaan tekee tota välillä jos sitä laiskottaa. Kesällä enemmän, sillon jotenkin ymmärrän kuumuuden takia, mutta myös talvella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso, nuori, energinen ja hitin leikkisä koira. Ohitukset ei meinaa lähteä luonnistumaan, ei sitten millään, ei auta namit ei lelut. Jos "vain reippaasti kävelemme ohi" tää prkleen vatipää hyppää semmoset ninjakiertohypyt, että parhaassa lykyssä tulee pannastaan pihalle :( koira ei ole missään nimessä agressiivinen, vaan kauheella tohinalla menossa tervehtimään lajitovereitaan. Voi olla, että teen väärin, mutta olen systemaattisesti ohitustilanteessa mennyt sivumalle seisoskelemaan ja istuttanut rakin eteeni ja yrittänyt plokata katsekontaktin vartalollani. Kun paikallaan istuminen alkaa onnistua, alamme pikkuhiljaa yrittää ohitusta omilla jaloillamme. Tämä on minun selitykseni, toivottavasti kelpaa :) ps. Me menemme mahdollisuuksien mukaan sivummalle, esim metsikköön istuskelemaan.

Vierailija
64/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:29"]

Äh, ihan jokaiselle koiralle se liikkeen samanlainen jatkaminen (tässä tapauksessa kävely) rytmiä ja vauhtia muuttamatta viestii turvallisuudesta. Jos koirallanne on ongelma, työstäkää sitä juuri kävelemällä.

[/quote]

Minä työstän niin, että pysähdymme ja menen hänen tasolleen juttelemaan rauhallisesti, koska se rauhoittaa räksytystä pelkäävää koiraani.

[/quote]

Oletko tosissasi? Ei se koira ole mikään ihminen!
[/quote]
Monesti tuollainen "rauhoittelu" vain pahentaa pelkoa.

Vierailija
65/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan otan koiran mun selän taakse (hihna lyhyenä, molemmat kädet selän takana) ja kävellään peräkanaa toisen koiran ohi, jos meinaa ruveta riehtomaan.

Vierailija
66/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:10"]Pakko pysähtyä. Sillä koira saattaa tehdä yllätys hyökkäyksen takaa päin kun ollaan menty ohi. Helpompi hallita. Työstämme ongelmaa kuten sinäkin.
[/quote]

Minkä takia juuri Suomessa on nykyään lähes kaikilla koira, joka ei pysty käyttäytymään? Meilläkin on viime päivinä osunut yksi keskikokoinen koira vastaan lähes joka lenkillä. Emäntä - joka joka kerralla pajattaa kännykkään - jähmettyy tien reunaan, koira huutaa ja syöksähtelee kohti hulluna. Onhn se hienoa että hänellä on niin luja usko siihen että minä, vastaantuleva nainen 60- ja 50-kiloisten koirien kanssa, osaan mennä ohi kauniisti. Ja kyllähän me osataankin, mutta on se silti aika jännää, kun eläimet on kumminkin vain eläimiä.

Vierailija
67/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 18:12"]Pysähdyn koirani kanssa juuri silloin kun haluan. En silti ala opastamaan sinua koirasi kasvatuksessa, jos kohtaamme. Jos koirasi ei kestä räyhäämättä pysähtynyttä koiraa, menkää hyvänen aika ohi. Kuka käskee teitäkin pysähtymään?
[/quote]

Pointti olikin se, että koirani räyhää joka tapauksessa, kävelimme tai emme. Se tilanne on helpommin ja nopeammin ohi, jos molemmat kävelevät. Kun joku on paikallaan koiransa kanssa tuijottamassa niin koirani hermostuu kahta kauheammin. Se on inhottavaa pitää toisella kädellä hihnasta kiinni ja toisella yrittää pitää rattaita pystyssä.

Vierailija
68/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei todellakaan kiinnosta jäädä tervehtimään jokaista vastaantulijaa ja niiden vuffeja lenkillä, kun paljon helpommalla pääsee nopesti ohittaessa. Mun koira ei yleensä kiinnitä vastaantuleviin koiriin mitään huomiota, joten on erittäin ärsyttävää kun vastaantulija sitten päästää sen räksyttävän hauvansa siihen lähelle, jolloin oma koirani joko vauhkoontuu täysin ja innostuu leikkiin tai yrittää peloissaan paeta. Myöskään silloin harvoin kun oma koirani osoittaa kiinnostusta vastaantulijaa kohtaan en anna oman koiran mennä tervehtimään, kun ei voi tietää millainen persoona se toinen on ja mitä omistaja ajattelee.
Tämä nyt vastauksena sille joka ihmetteli sitä kun koirat eivät saa enää tervehtiä lenkillä normaalisti. Minua ei kiinnosta käyttää lenkkejä small talkiin omistajien kanssa ja koiran pitelemiseen siinä samalla. Miksi se on sinulle ongelma? Voit sosialisoida sitten niiden kanssa, keitä kiinnostaa.

Vierailija
69/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Normaali-koira tekee mitä siltä vaaditaan" "päättäväisesti vetää hihnasta" Hehe. Joku kertoi että sen koira heittäytyy kyljelleen jne. Meillä on samanmoinen otus. Kun se ei tahdo liikkua se istuu alas, jos vedät hihnasta heittäytyy kyljelleen, ei tee mitä vaaditaan, VOI tehdä mitä pyydetään, toisinaan vieraat koirat kiinnostaa tai sitten ei. Ei ole koskaan alkanut räyhäämään toisille koirille tai ihmisille, mutta ei ole koskaan kieltäytynyt taistelusta toisten kanssa. Kauheen omapäinen änkerö, mutta kiltti. Joskus olen joutunut kantamaan kun kieltäytynyt liikkumasta, ei kehtaa hinata 26 kg koiraa hihnalla. Ai rotuko? Ei NORMAALI-koira vaan Englannin bulldoggi :)

Vierailija
70/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:08"]

"Normaali-koira tekee mitä siltä vaaditaan" "päättäväisesti vetää hihnasta" Hehe. Joku kertoi että sen koira heittäytyy kyljelleen jne. Meillä on samanmoinen otus. Kun se ei tahdo liikkua se istuu alas, jos vedät hihnasta heittäytyy kyljelleen, ei tee mitä vaaditaan, VOI tehdä mitä pyydetään, toisinaan vieraat koirat kiinnostaa tai sitten ei. Ei ole koskaan alkanut räyhäämään toisille koirille tai ihmisille, mutta ei ole koskaan kieltäytynyt taistelusta toisten kanssa. Kauheen omapäinen änkerö, mutta kiltti. Joskus olen joutunut kantamaan kun kieltäytynyt liikkumasta, ei kehtaa hinata 26 kg koiraa hihnalla. Ai rotuko? Ei NORMAALI-koira vaan Englannin bulldoggi :)

[/quote]

Koulutuksen puutetta, koira määrää etkä sinä. Eikös tuo rotu ole tunnetusti äärimmäisen itsepäinen ja vaatii omistajalta johdonmukaista toimintaa ja pitää tehdä selväksi kuka määrää? Muistaakseni jopa se Cesar Milan väänsi yhdessä jaksossa sen yhden bulldoggin kanssa pitkään ja hartaasti ihan vain siitä että kuka määrää miten hommat hoidetaan. Bulldoggi vaan testasi uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, mutta lopulta luovutti.

Jos vaan on terve, niin kyllä sun pitää se liikkeelle saada. Yritä ennakoida tuo toiminta ja puuttua siihen ennen kuin jumahtaa istumaan, varmasti elehtii jotenkin tai sitten siihen on jokin kimmoke joka sen aiheuttaa. Puuttumalla ajoissa ja tajuamalla kimmokkeen, saat sen koiran kyllä pysymään liikkeessä.

Vierailija
71/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä ne Cesarit kaikkee kertoo,ja tekee. Se on kait niitte leipätyö. Tavallinen immeinen joka käy töissä ja hoitaa 7-henkistä perhettä ei oikeen jaksa näitä Milan juttuja. Mutta koiran saa liikkeelle kun ottaa hihnan irti ja lähtee itse meneen, kyllä se sieltä perässä löntystää. Kiireellähän tää homma ei toimi.

Vierailija
72/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:15"][quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:12"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 15:09"]

Sinä et tiedä MINUN koirani taustoja, että pysähtymiselle on ihan syynsä ja niitä minun ei tarvitse sinulle selittää, joten pidetään molemmat minäminämaassamme huolen omistamme.

[/quote]

Saanko minäkin sitten pysähtyä? Seistään molemmat siinä? Toki olisin halukas kuulemaan syyn siihen, kun tönötätte paikallaan? Minun koirani kimppuun hyökkäsi koira, jonka jälkeen remmiräyhäys alkoi. Koirani pelkää koiraasi. Taisi kolahtaa, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

[/quote]

Sinun koirasi onkin sitten ainoa koira jonka päälle on hyökännyt toinen koira. Sori, tasoissa ollaan minunkin koirani pelkää muita koiria. Sitten ei auta kuin tönöttää paikoillamme koiran tahtiin.
[/quote]
Koiran kouluttajan sääntö nro 1: isäntä/emäntä käskee, ei koira.
Ei ihme että on ongelmia kun menet koiran tahtiin.

Vierailija
73/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että minulla on rottweiler, ja painan itse n. 46 kiloa. Ohitustilanteessa käsken koirani istumaan ja kiinnittämään huomion minuun, tätä on tehty pikkupennusta asti.

Kun koirani seisoo siinä vierelläni ja kiinnittää huomion minuun, on sitä paljon helpompi hallita. Koirani ei ole remmirähjä (ainakaan vielä... Kopkop kyseessä kuitenkin nuori koira.) ohitustilanteessa toisen koiran omistaja voi itse ylpeästi kävellä räkyttävän maailman äänivallit rikkovan piskinsä kanssa tai vaikka kiltin sessunsa kanssa yksinkertaisesti ohi, ilman että minun koirani katsookaan siihen päin.

Sitten jatketaan matkaa. Ps. Aloittaja kun koira kulkee vierelläsi, sinun on myös helpompi hallita sitä "mieli vieresessä" jos se kulkee edelläsi ja saa poukkoilla miten sattuu, on sillä automaattisesti johtaja__asema vastaantulihoihin.

Kiitos.

Vierailija
74/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas nää olikin niitä Cesar 'koiralla ei saa olla minkäänlaista omaa tahtoa eikä persoonaa ja jos on niin se hakataan ja alistetaan siitä ulos'-faneja... yök.

Vierailija
75/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tämä meidän Bulldoggi on meidän n.14:sta koira, ja kyllä täytyy sanoa että täysin erilainen kuin aikaisemmat jotka oli mäyräkoirasta huskyyn. Tämä nyt vaan haluaa mennä edellä, ja jos ei halua niin seuraa IRTI perässä. Mutta ei naru kaulassa, on niinsanottu "Narulla työnnettävä":) Ei ei, te joilla ei ole ollut bulldoggia, älkää antako neuvoja. Te ette voi tietää. Nää on vastustamattomia,  änkeävät sun sänkyyn, syövät osan (ISON) sun ruuastas, ja... HÖH! Ei näitä tarvi kouluttaa, oppii ne muutenkin!

Vierailija
76/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 02:28"]

Niin, tämä meidän Bulldoggi on meidän n.14:sta koira, ja kyllä täytyy sanoa että täysin erilainen kuin aikaisemmat jotka oli mäyräkoirasta huskyyn. Tämä nyt vaan haluaa mennä edellä, ja jos ei halua niin seuraa IRTI perässä. Mutta ei naru kaulassa, on niinsanottu "Narulla työnnettävä":) Ei ei, te joilla ei ole ollut bulldoggia, älkää antako neuvoja. Te ette voi tietää. Nää on vastustamattomia,  änkeävät sun sänkyyn, syövät osan (ISON) sun ruuastas, ja... HÖH! Ei näitä tarvi kouluttaa, oppii ne muutenkin!

[/quote]

EI!! Koiran elämän kuuluu olla kärsimystä, vain sääntöjä ja kieltoja!! Ja perkele jos et tee niin kuin minä niin olet paskin ihminen ikinä!!

Vierailija
77/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) mää oonkin suurin paska ikinä! Ja koira kiittää, kuorsaamalla tuossa vieressä peiton alla!

Vierailija
78/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 01:08"]

[/quote]

Koulutuksen puutetta, koira määrää etkä sinä. Eikös tuo rotu ole tunnetusti äärimmäisen itsepäinen ja vaatii omistajalta johdonmukaista toimintaa ja pitää tehdä selväksi kuka määrää? Muistaakseni jopa se Cesar Milan väänsi yhdessä jaksossa sen yhden bulldoggin kanssa pitkään ja hartaasti ihan vain siitä että kuka määrää miten hommat hoidetaan. Bulldoggi vaan testasi uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, mutta lopulta luovutti.

[/quote]

Olikos tämä sama jakso jossa mr Millan hapetti sitä koiraa kuristuspannasta roikottamalla niin kauan että koira oli "rauhallisen alistunut" vai mikä se herran suosima termi olikaan, kansan kielellä kuitenkin puolitajuton? Kannattaa muuten katsoa myös ne jaksot, mitä ei Suomen telkkarissa näytetty, niin saa vähän uutta perspektiiviä kyseisen gurun toimintaan. Pienellä kaivamisella löytyy myös jaksoissa esiintyneiden koirien myöhempiä vaiheita, voin kertoa että suinkaan kaikki eivät päätyneet näihin "elivät onnellisena elämänsä loppuun asti, kiitos Cesar!"-koostejaksoihin...

Koulutuksen puutetta-kommentti sitten taas useimmiten on sellaisen ihmisen vakiorepla, jolle on osunut vain suht täyspäisiä koiria. Jokainen koirien kanssa pidempään työskennellyt tietää, että vaikka koulutuksella paljon voikin saada aikaan, niin kaikista kaikista nyt ei vaan ole mahdollista kouluttaa niitä joka tilanteessa täydellisesti toimivia koiramaailman tähtiä. Koirillakin on ihan yksilöllinen luonne ja temperamentti, joka ei kouluttamalla ikinä kokonaan häviä, vaikka sitä jonkun verran muokata voikin.

Tuo "koira määrää, et sinä"-dominanssipelleily on lähtenyt vähintään yhtä pahasti lapasesta kuin keskustelupalstoilla narsistileimojen jakelu..

Vierailija
79/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpötihöpö. Cesar Milanin koulutusmetodeihin en ottanut kantaa suuntaan tai toiseen(en kannata), siinä vaan on muutamassa jaksossa ollut äärimmäisen hyvänä esimerkkinä miten äärimmäisen itsepäisiä edustajia ko. rodusta löytyy. 

Ja kyllä normaali koira pitää saada liikkeelle, se vaan pitää. Ne keinot on vaan opeteltava ja kysyttävä itseään viisaammilta, jos ei osaa.

Se että omistaja määrää ja koira tietää kuka määrää ei todellakaan ole mitään dominanssipelleilyä tai johtajuuskorostusta, mutta jos omistaja on täysin tossukka, niin fiksu koira oppii sen välittömästi ja hyödyntää sen kyllä.

Jos koira ei ole täyspäinen, niin siitä välttämättä millään normaalia tehdä, mutta siinä vaiheessa kun koiran tottelemattomuutta perustellaan sillä että "tää nyt on vähän tempperamenttinen yksilö", niin sitten kyllä repeän nauruun.

Vierailija
80/110 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne nämä tv-show:t ei ole oikeata elämää. Meidän Bullikin vaikka lentää kuuhun TV-showssa. Tosi elämässä meidän nuorin tytär 14v, saa koiran tekee "high 5"in, ryömiin, tassutteleen, jne... mutta kun se PÄÄTTÄÄ että tätä en en tee, se ei tee sitä. Se on aivan turha korottaaa ääntä tms. Kun ei tehdä niin ei tehdä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi