Miksi nykyään ei enää hankita lapsia entiseen malliin?
Kommentit (227)
Minulla on hyvä parisuhde miehen kanssa, olemme korkeakoulutettuja hyvissä töissä, bonuksena vieläpä hyvännäköisiä ja älykkäitä ja tasaisia luonteeltamme. Haluaisimme lapsia, kovastikin.
Mutta: minulla on vain määräaikaisuuksia. Onko minulla työtä johon palata, jos jäisin äitiyslomalle? Saammeko asuntolainaa jotta voimme hankkia sopivan kodin perheelle? En ymmärrä miksi minua ei vakinaisteta, vaikka töitä riittää?
Jos yhteiskunta ei halua satsata meihin, niin emme mekään voi siihen.
Ei enää kukaan mies halua perhettä feminismin ja metoon vuoksi. Lapsia tekevät vain yh:t, jotka huijaavat kännissä ja puutteessa olevia yhdenillanmiehiä väittämällä käyttävänsä ehkäisyä
Onneksi olen maho, ei ole edes mahdollista saada biologista lasta eikä adoptio nappaa. Ollaan siis ilman, eikä se mun maailmaani kaada.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä parisuhde miehen kanssa, olemme korkeakoulutettuja hyvissä töissä, bonuksena vieläpä hyvännäköisiä ja älykkäitä ja tasaisia luonteeltamme. Haluaisimme lapsia, kovastikin.
Mutta: minulla on vain määräaikaisuuksia. Onko minulla työtä johon palata, jos jäisin äitiyslomalle? Saammeko asuntolainaa jotta voimme hankkia sopivan kodin perheelle? En ymmärrä miksi minua ei vakinaisteta, vaikka töitä riittää?
Itse hankin lapset vain itsekkäistä syistä, en isänmaata enkä yhteiskuntaa varten.
Lapsia voi hankkia muuten pätkätöissäkin. Eihän se tietysti ole kivaa, ettei ole vakituista työtä. Vakituinenkaan työ ei kuitenkaan ole varmasti olemassa, tässä maailmassa kaikki on epävarmaa.
Vierailija kirjoitti:
korkeakoulutetuille lapset ovat harkittua bisnestä. Kouluttamattomat köyhät lisääntyvät kuin kanit. Syntyvyys saadaan kasvuun vähentämällä koulutusta ja laskemalla palkkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasujen takia. Ei haluta omaan kotiin pikku diktaattoria jolla on käytännössä diplomaattinen koskemattomuus.
No ei kyllä normaalit perheet mitään lasuja saa. Kyllä se on ihan sinussa itsessä vikaa jos lastensuojelu joutuu puuttumaan.
Useimmista perheistä tehdään jossain vaiheessa lasu. Syy voi olla vaikkapa neuvola-ajan unohtaminen. Tai ylipäätään mikä tahansa poikkeava tai suositusten vastainen menettely lastenkasvatuksessa.
No siinähän tekee sitten. Ei se pelkkä ilmoitus tarkoita että lapset tullaan viemään pois. Hoitaa asiat kunnolla niin ei tarvitse murehtia
Aika paljon merkitsee myös se, että viranomaiset valvovat perhettä ja kutsuvat kuulusteluihin missä lapset yritetään saada kertomaan mitä kaikkea "pahaa" heidän vanhempansa ovat tehneet. Nykypäivän lapsiperheillä ei ole kotirauhaa ja kasvatuksen vapautta siinä mielessä missä ennen oli.
Vierailija kirjoitti:
Feminismi ja antikristillisyys. Vapaa seksinharrastus ehkäisyllä ja aborteilla. Seksi oli ennen varattu avioliittoon ja nainen sai jäädä kotiin huolehtimaan vauvasta. Nyt oikea nainen on vain uranainen. Mies sai huolehtia perheestään ja rakentaa pesää. Naisten kuva miehistä on myös vääristynyt. Tinderissä kytätään ja tilataan panojännämiehiä suoraan kotiovelle.
Voi että minä olen onnellinen, että ei eletä sinun ihanneyhteiskunnassa. Olisi ihan painajaista jäädä kotiin kököttämään miehen rahojen varaan. Sinä olet sitä miestyyppiä, joka kiristää ja kyykyttää vaimoaan rahojen turvin vain siksi, että voi.
Miksei ole enää samalla tavalla pitkiä työsuhteita kuin ennen? Miksi kaikki pitää nykyään mitata kvartaaleissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
korkeakoulutetuille lapset ovat harkittua bisnestä. Kouluttamattomat köyhät lisääntyvät kuin kanit. Syntyvyys saadaan kasvuun vähentämällä koulutusta ja laskemalla palkkoja
Tämäkin on puppua. Suomessa korkeasti koulutetut saavat eniten lapsia ja matalasti koulutetut vähiten.
Syitä miksi en saanut/hankkinut lapsia:
1. Ei kiinnostanut, en koskaan kokenut vauvakuumetta tai ylipäätään minkäänlaista halua saada jälkeläistä.
2. Taloudellisesti se olisi ollut katastrofi. Lähes nelikymppisenä tilillä on pari tonnia, ei omaisuutta eikä säästöjä.
3. Jos olisin voinut olla kotiäiti ja mies olisi elättänyt, ehkä olisin voinut harkita. En voi käsittää kuka haluaa siihen oravanpyörään jossa kirkuvaa lasta raahataan kuudelta aamulla tarhaan, tehdään jotain sieluaraastavaa merkityksetöntä duunia, ja illalla sama kotiinpäin, hetki yhteistä aikaa ja sitten lapsi pitää väsytystaistella sänkyyn jotta huomenna voi tehdä saman uudestaan.
4. Geneettiset sairaudet pelottavat. Ja kieltämättä myös maailman tulevaisuus ylipäätään.
5. Kaikilla lapsellisilla kaverillani on erittäin rankkaa ja sanovat avoimesti että olisi ollut parempi jättää lapset hankkimatta. On käytöshäiriöitä, sairauksia, syndroomia, diagnooseja. Jo 10-vuotiaat aloittavat murkkuilun ja vaikka olisit paras ja johdonmukaisin vanhempi ikinä, seuraavat 10 vuotta talossasi asuu haistattelija ja ovien paukuttelija, jolle ei kelpaa mikään ja joka ei halua tehdä mitään muuta kuin katsoa kännykkää. Kaverini ovat täysin loppu.
6. En löytänyt miestä, joka olisi halunnut edes parisuhteen, saati sitten lapsia. Se neitseellinen sikiäminen tapahtui jo kerran maailmanhistoriassa. Ja yksin en todellakaan hommaan lähde, katso kohdat 1.-5.
Enkä ole ainut jolla on ollut näitä ajatuksia. Tunnen useita jotka myös jättävät lastenteon väliin.
Pitäisi ottaa laajasti käyttöön erilaisia kannustimia, esim. vauvaraha tai eläkkeeseen jokin bonus jokaisesta synnytetystä lapsesta (=uusi tuleva veron-\eläkkeenmaksaja). Nämä tietysti myös miehille.
Myös moni mies odottaa, että nainen maksaa puolet ja hoitaa lapset ja kodin.
Nykyään yhden ihmisen palkalla ei eletä. Ennen tehtiin lapsia, kun ei ollut juuri muutakaan tekemistä.
Lisää paikallista sopimista = vähemmän syntyviä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää kukaan mies halua perhettä feminismin ja metoon vuoksi. Lapsia tekevät vain yh:t, jotka huijaavat kännissä ja puutteessa olevia yhdenillanmiehiä väittämällä käyttävänsä ehkäisyä
Kerotko, mitä tekemistä naisten ahdistelulla ja lasten hankkimisella on keskenään?
Tarviiko tätä kysyä? Maapallolla on jo liikaa ihmisiä. Siksi niitä ei ole syytä tehdä lisää jos pystyy olla tekemättä. Tehdyille lapsille pitäisi myös kyetä tarjoamaan tulevaisuus, ja tällä hetkellä näyttää että se ei toteudu.
1. Yleistyvänä ilmiönä naisten korkeakoulutettu asema ja korkealle pyrkiminen vs miesten työttömyys ja matalatulotaso. Naiset eivät tästä syystä löydä sopivaa kumppania.
2. Isät eivät edelleenkään jää isyyslomille ja edelleen todennäköisemmin kotiinjäävä puolisko olisi nainen.
3. Pelätään synnytystä, kompikaatioita, omaa terveyttä yleisesti.
4. Koska vanhemmuus ei ole tänäpäivänä varsinkaan naisille kovin kannattavaa. Paljon riskejä ja toisaalta paineita.
5. Yksinkertaisesti se ei kuulu tavoitteisiin, koska yhteiskuntakaan ei siihen ”pakota”.
Ihmiset ovat alkaneet kyseenalaistamaan asioita eivätkä enää sokeasti tee niin kuin on "aina ennenkin tehty "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastensuojelun pelko jätti minun lapsiluvun yhteen. Suomessa suomalaisilla omanlainen elämä on kielletty. Kaikki ohjeistuksesta poikkeava kyseenalaistetaan neuvolassa. Myös se jos neuvolassa ei halua käydä
Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että avoimesti puhuu tavoistaan ja teoistaan neuvolassa? Siinä takuuvarma tie ongelmiin.
Aika nopeasti lopetin puhumasta. Mutta jotenkin oletin että neuvolasta saa apua. Eihän sieltä saanut. Pahan mielen vain. Koin helpommaksi jättää lapset tekemättä kuin ottaa riski että seuraava lapsi onkin ”hankala” ja joudun neuvolan ja lastensuojelun hampaisiin.
Itseasiassa mun lapsesta sit lopulta tehtiin lastensuojeluilmoitus 16-vuotiaana. Oli kaverinsa kanssa viikonloppuyönä ulkona. Kaveri aivan tolkuttomassa kännissä. Mun lapsi oli lopulta joutunut soittamaan hätäkeskukseen koska kaveri oli oksennellut eikä pysynyt pystyssä eikä mun lapsi enää jaksanut taluttaa kaveria eikä saanut saatettava kotiin. Paikalle oli tullut poliisit, jotka puhallutti. Mun lapsi puhalsi nollat mutta hänellä oli selässään kaverin reppu jossa oli ollut alkoholia. Tästä siis lasu ja vain siksi että piti huolta kaverista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerotko, mitä tekemistä naisten ahdistelulla ja lasten hankkimisella on keskenään?
Metoo tarkoittaa sitä, että naisella ja muunsukupuolisella on yksipuolinen valta määritellä mikä on ahdistelua ja mikä ei. Patriarkaatin edustajilla ei ole siihen sananvaltaa.
Ehkä ap. olisi kannattanut tutkia asiaa vähän pintaa syvemmälle, eikä aloittaa syyllistämistä.
Ja aloittaa ensiksi vaikka Suomen ikärakenteesta.
Miksi syntyy lapsia niin vähän? Ei kait ne mummot voi synnyttää.