Tuleeko kaikilla paskat synnyttäessä
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 12:44"]
Mistä sen edes huomaa, jos tulee? Itse en ainakaan mitään huomannut.
[/quote]
Nenä kertoo..
Ekassa synnytyksessä ei tullut, sain peräruiskeen. Tokassa tuli kun oli niin nopea synnytys ettei siinä kerennyt mitään saamaan ja voitte kuvitella mikä löyhkä ja mitkä jöötit tuli kun koko päivän olin vetänyt kuitupitoisia juttuja ja luumuja kun ummetutti niin pirusti. Jes! Mutta ei nolottanut pahemmin, kätilö vaan siivos sitä mukaan kun tuli ja mies kohteliaasti vaikeni synnytyksen ajan, sen jälkeen kyllä huomautti :D itse kyllä huusin sieltä kipujen keskeltä että no voihan paska!!
Minulla tyhjenee suoli itsestään muutamaa tuntia ennen synnytystä. Käyn synnytystä edeltävinä tunteina n. 5 kertaa isolla hädällä. Toisilla luonto hoitaa homman ilmeisesti. :D
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:45"]
Ekassa synnytyksessä ei tullut, sain peräruiskeen. Tokassa tuli kun oli niin nopea synnytys ettei siinä kerennyt mitään saamaan ja voitte kuvitella mikä löyhkä ja mitkä jöötit tuli kun koko päivän olin vetänyt kuitupitoisia juttuja ja luumuja kun ummetutti niin pirusti. Jes! Mutta ei nolottanut pahemmin, kätilö vaan siivos sitä mukaan kun tuli ja mies kohteliaasti vaikeni synnytyksen ajan, sen jälkeen kyllä huomautti :D itse kyllä huusin sieltä kipujen keskeltä että no voihan paska!!
[/quote]
Ei siinä ole paljon miehellä sanottavaa :D
Mulla ei kai tullut. Eka tuli vähön ajoissa joten oli pieni ja jäätävä ummetus heti synnytyksen jälkeen, joten tuskin senkään takia. Synnytys oli nopea ja aika helppo joten kai sen olisin huomannut. Toisen kanssa söin loppupäivät tosi sulavaa ruokaa, ettei ummeta. Kävin vielä sopivasti edellise iltana ulostamassa ja aamulla synnytin. Ei ehtinyt täyttyä loppupää suolesta, joten en ulostanut. Kai olisin huomannut jos olisivat pyyhkineet tai jotain. Jälkimmäisenkin ponnistus oli nopea.
Jos paskomista pelkäätte, älkää ponnistelko! Kyllä ne supistukset itsestään sen lapsen puskee ulos :)
Ei todellakaan ole tullut, kaksi vauvaa olen saanut. Upeita ja hienoja, kaikin puolin onnistuneita kokemuksia minulla. Aika lailla elokuvatyyliin, mies pyyhkinyt vähän hikeä otsalta ja muutama voihkaisu ja huokaisu ja sitten ihana vauva maailmassa. Ja aah ja voi miten suloinen nyytti... Sen jälkeen olen itse pompannut sängystä ja kipaissut suihkuun. Mitään repeämiä tms. ei ole ollut.
Olen todella onnellinen ja kiitollinen että omat synnytykset on onnistuneet niin hyvin. :)
Ootteko tosissanne? Ikinä ollut kuullukkaan :(Rv 39+4
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 13:50"]
Minulla tyhjenee suoli itsestään muutamaa tuntia ennen synnytystä. Käyn synnytystä edeltävinä tunteina n. 5 kertaa isolla hädällä. Toisilla luonto hoitaa homman ilmeisesti. :D
[/quote]
Mulla hoitanut vielä synnytyksen jälkeenkin, niin on aina vatsa ollut löysällä ettei ole tarvinnut paljon puskea.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:39"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:20"]
Tuli. Joka ponnistuksella vähän. Eipä siinä mitään tilanteelle voinut. Halu saada vauva ulos voitti häpeän.
[/quote]
Niin kaunis tapahtuma
[/quote]
Joo ei todellakaan ole kaunista eikä edes mitenkään voimaannuttava kokemus naisena. Raakaa ja raadollista, sotkuista ja eläimellistä.
Mutta se palkinto. Kaiken sen arvoinen <3
Ekassa ja tokassa synnytyksessä taisi vähän levähtää :D Mutta epäilen vain, niin hienovaraisesti mitään puhumatta korjasivat pois. Kolmannessa kuulema pissasin vähän ponnistusvaiheessa, tätäkään en itse tiedostanut. Tuli ilmi kun kätilö sanoi että ei hätää jos ei heti pissa tule kun silloin ponnistuksia tuli. Rakko oli kyllä täynnä kun en saanut pissattua ennen (pöntöllä istuminen aiheutti valtavan kestosupistuksen) mutta eipä noista numeroa ole tehty. Itsellä nopeat synnytykset niin hyvä kun on saliin keretty, mihinkään peräruiskeisiin ei ole ollut aikaa.