Pidättekö televisiota päällä kotoisuuden takia?
Siinä se jo tulikin eli minä ja mies koetaan eri tavoin television päällä olo silloin, kun sitä ei katso kukaan. Hänen mielestään televisio tuo mukavaa kotoisuutta, vaikka sitä ei kukaan varsinaisesti katso ja itseäni taas häiritsee yksi ylimääräinen taustahälyn lähde lisää ja haluaisin mieluummin television olevan noissa tilanteissa kiinni.
Asia ei ole vakava, kunhan kyselen muiden tuntemuksia.
Kommentit (340)
Linkitän vielä pari esimerkkiä noista mistä kirjoitin:
Toivon että näistä olis apua.
Minusta on tullut kunnon keski -ikäinen, joka katsoo 5, 6, 7, puoli yhdeksän ja kymmenen uutiset. A - studio vielä -usein jää tv. päälle, vaikka kuuntelen puheradiota.
Asun yksin -kaipaan puhetta. Lienee Homo Sapiensin universaali tarve?
Öisin pidän päällä peittääkseni vähän vasemman korvan jumalatonta tinnitusta. Lähtisi järki muuten, eikä nukkuminen onnistuisi millään.
Pidän öisinkin päällä koska nukahdan paremmin tv päällä
Ei .
Radio päälle ja sieltä uutiset, merisää ja aikamerkki.
En pidä mitään sähkölaitetta päällä kun en käytä sitä.
Mulla on telkkari sitäpaitsi vain digiboksin kautta, mutta useimmiten telsu toimii muiden vehkeiden näyttönä, ja hyvin harvoin viitsin asetella sitä boksia kiinni, kun tv-ohjelmat nykyään, samoin kuin mainoksetkin ovat niin ala-arvoisia.
Tv on päällä silloin kun sitä katsotaan.
Muulloin kuunnellaan radiota.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on telkkari sitäpaitsi vain digiboksin kautta, mutta useimmiten telsu toimii muiden vehkeiden näyttönä, ja hyvin harvoin viitsin asetella sitä boksia kiinni, kun tv-ohjelmat nykyään, samoin kuin mainoksetkin ovat niin ala-arvoisia.
Taitaa ikää olla jo 80? Kenellä on vielä digiboksi?
Mainokset ovat tulleet aika päällekäyviksi ja niiden musiikki on räikää. Ylen ohjelmia pystyy kuuntelemaan taustallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ikää olla jo 80? Kenellä on vielä digiboksi?
No esim. minä, 65 v, jonka tv:stä meni antennin sisääntulo rikki. Korjaus 200 plus työt, ei kiinnosta. Laitan digiboksin scartilla.
Katos, ajattele joskus "laatikon ulkopuolelta" äläkä aina ensimmäiseen johtopäätökseen mene. Ensimmäinen ajatus: joku vanha huuhkaja? Sitäpaitsi, mitä se sulle kuuluu, vaikka joku kasikymppinen käyttäisi digiboksia? Ei se oo sulta pois. Ja osaatko itse sytyttää nuotion talvimetsässä ilman huoltoasemalta ostettuja puita? Aika moni kasikymppinen osaa, ainakin isäni 96 v.. Ja on opettanut mullekin.
En pidä. Lopetin telkkarin katsomisen teininä. Nyt olen kolmekymppinen. Kotoisuuden vuoksi kuuntelen musiikkia tietokoneelta.
Omilla vanhemmillani on pakkomielle pitää telkkaria auki. Musiikkia eivät kuuntele koskaan kotona sisällä. Joku ihme pakkomielle siitäkin, että musiikkia kuunnellaan vain autossa tai korkeintaan kesällä pihalla.
TV:tä ei ikinä, koska tuntuisi turhauttavalta saada vain osa informaatiosta, jos ei katso. Radiota joskus, siinä voi tehdä muutakin.
Yksin asun ja telkkaria ei kotonani ole. Lapsuudenkodissa äiti piti ja pitää edelleen TV:tä päällä lähes ympäri vuorokauden. Eli itse en ainakaan ole seurannut lapsuudenkodin mallia.
Katson mitä katson ja sitte kiinni. Radiota olis mukava kuunnella, yle ykköseltä tulis ihan hyviä ohjelmia, mut en jotenkin koskaan muista laittaa sitä päälle. Se ääni tuntuu ylimääräseltä massalta ilmassa.
Pidän päällä monesti kotoisuuden takia. Ei sitä ole pakko täysillä huudattaa, pelkkä kuvakin voi riittää.
Vanhemmat ihmiset varmaan kokee tv:n seurallisena, vaikkeivät sitä katsoisi.
Nuoret kuuntelee radiokälätystä samaan tarpeeseen.
En ole katsonut telkkaria 7 vuoteen.