Pidättekö televisiota päällä kotoisuuden takia?
Siinä se jo tulikin eli minä ja mies koetaan eri tavoin television päällä olo silloin, kun sitä ei katso kukaan. Hänen mielestään televisio tuo mukavaa kotoisuutta, vaikka sitä ei kukaan varsinaisesti katso ja itseäni taas häiritsee yksi ylimääräinen taustahälyn lähde lisää ja haluaisin mieluummin television olevan noissa tilanteissa kiinni.
Asia ei ole vakava, kunhan kyselen muiden tuntemuksia.
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ei onneksi tuota enää harrasta.
Mulle jää täysin käsittämättömäksi, että mikä siinä on haitallista. Jos siis ihminen ei vaikka työn vuoksi tarvitse hiljaisuutta palautuakseen melusta, niin miten minä menen pilalle siitä, että mulla on telkkari päällä?
Tv:n ja radion pitäminen päällä on pitkälti tottumuskysymys. Itse en voi tehdä noin, koska en kuule muuten omia ajatuksiani. Kaupassakin "kuulen" taustaradion toisin kuin moni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kuuntelee mainoksia, mainoksia, mainoksia!
Semmoiseen voi kai turtua. Kuulostaa (kirjaimellisesti) hullulta. Ikävä kyllä tiedän miltä.
Jos ahdistaa tai on yksinäinen, niin niitä tunteita voi käsitellä monella paremmalla tavalla, kuin tv:n meteliä kuuntelemalla.
Kannattaa kokeilla myös minkälainen fiilis tulee klassisen musiikin kuuntelusta. Ensin on etsittävä itseä miellyttävää klassista musiikkia, sitä on monenlaista. Klassinen musiikki rauhoittaa mieltä ja aivoja tutkitusti. Sen vaikutukset ovat aivoille aivan erilaiset kuin tv:llä.
Miksi pitäisi vaivalla etsiä joku "parempi" ratkaisu, jos se avonainen telkku miellyttää jo ihan tarpeeksi? Kyllä sieltäkin voi vaikka luonto-ohjelmia tai oopperaa "kuunnella", ei pelkkiä mainoksia.
Laiska nykyihminen tuskin jaksaa mitään ratkaisuja etsiäkään. Edes mielenrauha ei ole vaivan arvoista. Autolla kuljetaan, tv:llä hoidetaan ahdistus ja tyhjään kotiin jätetään tv metelöimään, kulutuksellakaan ei mitään väliä niin kauan kuin rahaa riittää.
No olipa outo kommentti. Mun mielenrauhani on se television tai radion ääni ja joku mielenkiintoinen kanava. Itse olet laiska kun et jaksa ajatella pidemmälle.
Telkkari on aina päällä. Vietän päivät yksin asunnossani, joten jotain ääntä on kiva kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on töllö kiinni jos en sitä katso, talossa on 4 töllöö, ihan siksi kun tulee vieraita niin saavat katso sitä mitä katsoisivat kotonakin. Eniten katson töllöä keittiössä ja makkarissa, muut huoneet ovat tarvittaessa sitten arvon vieraiden käytössä. Näin mennään meillä
Reilu vuosi nyt ilman töllötintä.
Eikö siinä elämä jää ikäänkuin elämättä?
Eikö muuta tekemistä löydy kun tää elämä on vain tää kerta ja hei, istutaan ja katotaan TVtä?
En pidä. Lapsuudenkodin oppeja. Ei saa olla turhaa hälyä. Toinen mitä en tajua on jos radio ja tv huutaa yhtäaikaa kuten Riksun terkkarin odotusaulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on töllö kiinni jos en sitä katso, talossa on 4 töllöö, ihan siksi kun tulee vieraita niin saavat katso sitä mitä katsoisivat kotonakin. Eniten katson töllöä keittiössä ja makkarissa, muut huoneet ovat tarvittaessa sitten arvon vieraiden käytössä. Näin mennään meillä
Eikö muuta tekemistä löydy kun tää elämä on vain tää kerta ja hei, istutaan ja katotaan TVtä?
Kyse olikin nyt siitä että sitä ei varsinaisesti katsota vaan se on taustaäänenä ja "ikkunana". Jotkut tykkää, jotkut ei. Ei jotkut tykkää pitää radiotakaan päällä.
Pidetään telkkari päällä peittämässä naapurin jatkuva metelöinti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No telkkari onkin selvästi ongelma teille joillekin jotka joudutte vieroittamaan itsenne siitä. Meille muille se on neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret ei onneksi tuota enää harrasta.
Mulle jää täysin käsittämättömäksi, että mikä siinä on haitallista. Jos siis ihminen ei vaikka työn vuoksi tarvitse hiljaisuutta palautuakseen melusta, niin miten minä menen pilalle siitä, että mulla on telkkari päällä?
Nuoret ei enää harrasta telkkua koska ne on korvanneet sen jollain paljon haitallisemmalla eli vaikka installa!
Pitäkää TV7 päällä taustalla. Siitä voi seurata jopa jotakin hyvää.
Todella usein. Yleensä taustalla pyörii joku hömppä animaatio, kuten Simpsonit tai Family Guy. Olen nähnyt sataan kertaan, ei tarvitse katsoa, mutta ihanaa taustamelua :D
Tv päällä yleensä, koska asun yksin ja pitää olla ääntä. Työpaikalla, työhuoneessani hiljaista, tai sitten vanha matkaradio hiljaisella kun talvella hiljaisuus väsyttää. Klassista, on kai yle1, tai ruotsin kielistä. Iänikuisia soittolistoja ei jaksa.
Tv päällä, kun katson. Muuten ei. Radio päällä aina, kun olen sisällä.
Arrrggghhh. Joskus mies poikkeaa olkkariin laittaa telkan päällä, katsoo hetken ja häipyy.
Nyttemmin oppinut kysymään katsonko vai sulkeeko. Luen kirjaa kaikessa rauhassa, kun tämä episodi toistuu...
Ainoastaan Avara luonto olisi mahdollinen.
Tinnituksen vuoksi tarvitsen taustalla muuta ääntä, joten tv on auki.
Radio on päällä, kun laitan ruokaa. Kotoista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, välillä jätän päälle kun lähden esim. kauppaan. On sitten valmiiksi jo päällä kun palaan. On sähkölämmitteinen talo, joten se lämmittääkin samalla. Ei liene ympäristön kannalta väliä lämmittääkö asuntoa 65" televisiolla, kattolampuilla vai sähköpattereilla.
Vanha ketju mutta...
Tässäpä järjen jättiläinen. Kun ja jos se televisio leimahtaisi tuleen ja kämppä palaisi ympäriltä niin ei korvaa vakuutus, kun ei ole kukaan ollut paikalla.
ei näköjään sähkön säästäminen koske vihreiden äänestäjiä. kela kun maksaa ei ole väliä.