Tammikuun sähkölaskunne siirtoineen ja kaikkineen?
Paljonko oli yhteensä?
Itellä 280e ja 80 neliöinen rintamamiestalo.
Nyt helmikuussa on mennyt jo 250e kaikenkaikkiaan eli tästä tulee vuoden kallein kuukausi.
Kommentit (52)
Ap; Paljonko poltit puuta lisäksi?
Mulla pelkällä sähköllä noin 800e tammikuu, oli pösä. 130m2 rintamamiestalo. Vaihdoin helmikuussa kiinteään 7cnt/kwh.
Vierailija kirjoitti:
32€ siirtoineen
Tämä kerrostalo, 92m2 neljä h+k
Meillä 200 m2, yhteensä 500 e, kiinteä sopimus 7,8 c.
Vierailija kirjoitti:
Mulla pelkällä sähköllä noin 800e tammikuu, oli pösä. 130m2 rintamamiestalo. Vaihdoin helmikuussa kiinteään 7cnt/kwh.
En ole polttanut puilla tänä talvella lainkaa.
Itseasiassa ensimmäinen talveni omakotitalossa.
Ensi talveksi kyllä hommataan puuta liiteri täyteen.
Pösä ja pari ilppiä
Ap
27,20. Kerrostalo 4 h+ K. Asun yksin.
Vähän yli 800 euroa. (150 neliöinen okt)
Vierailija kirjoitti:
Olisit laittanut yläpohjaan puhallusvillaa. Meillä samaa kokoa ja pörssillä 470€. Sauna tietenkin lämpiää puilla
siirtoineeen kaikkineen 90 €. On saunottu milloin lystää, kokkailtu millon lystää, ollaan saunottu ja käytetty uunia yhtäaikaa jne. Ei ole tarvinnut ajoitella kahvinkeittämistä aamuyölle.
200 nelötä ja 400 euroa pelkällä sähköllä kaikki hommat.
296euroa, kulutus 1487 kwh, sopimus määräaikainen. Asuntona 70 vuotta vanha omakotitalo huonolla eristyksellä. Lisälämmityksenä keittiössä hella. Viisi sähkölistaa ja lämminvesivaraaja suurimmat sähkönsyöjät. Ei ole sähkökiuasta, astianpesukonetta tai sähköautoa.
154e, sähkönosuus 62e. 150 neliön ok-talo ja 100% sähkölämmitys.
Kiinteä sopimus
67 e, kaukolämpölasku oli 220 e, okt 140 m2. Takkaa en ole käyttänyt koko talvena.
Minulla 30 vuotta vanha talo ja puhallusvilla on alkanut pöllytä tuulensuojapahvien suuntaan. ? Oletko sinä ehkä ajatellut lisätä? Minulla myös samaa luokkaa lämmitettävä alue. Tosin nyt on peruslämpö 13 astetta päällä talven ajan. Silti lasku oli tammikuulta 330 euroa, pörssisähkö.
Hurrrrjia summia. Mulla pörssisähkö rt kaksio 24,90 yhteensä.
Ei ole vielä tullut laskua kummastakaan, mutta n. 170€ tulee olemaan yhteensä. Asun 145 neliöisessä rintamamiestalossa, jossa kaukolämpö ja kylppärissä lattialämmitys. Ei takkaa ikävä kyllä. Kiuas lämpenee sähköllä. Kiinteä soppari enkä todellakaan huoli mitään pörssisähköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit laittanut yläpohjaan puhallusvillaa. Meillä samaa kokoa ja pörssillä 470€. Sauna tietenkin lämpiää puilla
Kesällä.
Normaalisti kun ollaan paikalla, niin lämmitetään takkaa oikein kunnolla. Normaalisti lämpötila 17-18 astetta asunnossa.
Paljonko teillä on lämpötila asunnossa?
Satasen luokkaa, johtuu päivittäisestä saunomisesta