Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö televisiota päällä kotoisuuden takia?

Kielo
28.09.2021 |

Siinä se jo tulikin eli minä ja mies koetaan eri tavoin television päällä olo silloin, kun sitä ei katso kukaan. Hänen mielestään televisio tuo mukavaa kotoisuutta, vaikka sitä ei kukaan varsinaisesti katso ja itseäni taas häiritsee yksi ylimääräinen taustahälyn lähde lisää ja haluaisin mieluummin television olevan noissa tilanteissa kiinni.

Asia ei ole vakava, kunhan kyselen muiden tuntemuksia.

Kommentit (340)

281/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tässä ajassa todella huvittava ketju. Toivon todella ettei kukaan tässä energiapulassa pidä mitään elektronista päällä turhaan.

Vierailija
282/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen äänikirjoja telkkarin kautta lähes aina kun olen kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein energiapulassa? Hehe.

5-6 vuotta ilman tvtä. Ei kiinnosta ihmiset huutamassa, kieroilemassa tai hakkaamassa toisiaan.. Ja mainokset? Kuka niitä jaksaa. Joskus aikoinaan olin kova seuraamaan uutisia, myöhemmin se siirtyi nettiin.. Nyt sekin onneksi jäänyt.

Urheilua voi katsella netistä, mukavampaa viihdettä. Taustaäänenä rauhallinen musiikki silloin kun sitä kaipaa.

Vierailija
284/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai oikein energiapulassa? Hehe.

5-6 vuotta ilman tvtä. Ei kiinnosta ihmiset huutamassa, kieroilemassa tai hakkaamassa toisiaan.. Ja mainokset? Kuka niitä jaksaa. Joskus aikoinaan olin kova seuraamaan uutisia, myöhemmin se siirtyi nettiin.. Nyt sekin onneksi jäänyt.

Urheilua voi katsella netistä, mukavampaa viihdettä. Taustaäänenä rauhallinen musiikki silloin kun sitä kaipaa.

Mä katson aika paljon telkkaria, mutta mainoksia en ole katsonut vuosikausiin. Ei niitä kaikilla kanavilla ole.

Mutta ymmärrän ap:ta. Joskus kun tulen töistä, niin mies saattaa olla vaikka lenkillä ja tv on silti päällä. Itse tykkään, että se on aina kiinni, jos sitä ei katsota.

Vierailija
285/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole. Jos haluan ääntä, kuuntelen radioita tai musiikkia (jotain kanavaa josta ei tule mainoksia). En ollenkaan tajua mikä järki on pitää telkkaria päällä jos sitä ei katso, harvoin sieltä mitään järkevää tulee? Ehkä jotkut urheilukisat ymmärtää jos haluaa välillä vilkuilla mitä siellä tapahtuu, mutta muuten. Erityisesti inhoan sitä jos tv on päällä silloinkin kun tulee vieraita...

Vierailija
286/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kotoisaa on niissä toistuvissa mainoksissa joiden välissä näytetään jotain uusintaa?

Vierailija
287/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3932 kirjoitti:

Tämä on tässä ajassa todella huvittava ketju. Toivon todella ettei kukaan tässä energiapulassa pidä mitään elektronista päällä turhaan.

TV tuottaa lämpöä siinä missä lämpöpatteri tai hehkulamppukin. 

Se on sitten oma valinta sähkölämmitteisessä kodissa millä näistä lämmittää. 

Jos lämmittää lämpöpatterilla tai hehkulampulla, niin jää uutiset katsomatta. 

Jos lämmittää televisiolla, niin lämmön lisäksi pysyy kärryillä maailman tapahtumista. 

Vierailija
288/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3932 kirjoitti:

Joo, on huvittavaa kun elää yksin ja on yksinäinen.

Vierailija
289/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuta lainasi kirjoitti:

Mitä kotoisaa on niissä toistuvissa mainoksissa joiden välissä näytetään jotain uusintaa?

No ehkä se toistuvuus tuo kotoisan olon? Tuttu ääniympäristö, kun ne samat mainokset toistuu uudelleen ja uudelleen.

Vierailija
290/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olen kyllä järkyttynyt näistä vastauksista. Ei ihme, että sähkönkäyttö on mennyt äveriksi, jos suuri osa huudattaa töllöä yöt/pvät 😳. Järkkyä!

Ja jollain oli neljä telkkaria, et vieraatkin saa katsoa. Miksi joku tulisi luoksesi katsomaan telkkaria? Varsinkin eri huoneeseen? Eikö nykyään kylässä enää seurustella ja kotona sit katsotaan töllöä?

En huudata telkkua. Mä asun yksin ja mulla ei ole ystäviä. 😐

Vierailija
291/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on telkka aina päällä kun ollaan kotona ja myös katsotaan sitä kokoajan.

Miten teillä on noin paljon luppoaikaa?

Vierailija
292/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä joku työväenluokan juttu?

Vierailija
293/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on päällä. Se luo sen kodikkuuden, ja kun kanavia on niin paljon, niin helpompi katsoa mistä mistäkin tulee, ja laittaa ajastuksen, niin automaattisesti vaihtaa kanavaa kun ohjelma alkaa.

Monesti ei edes katsota sitä ohjelmaa, vaan kuunnellaan ja tehdään ihan muuta. Esim musiikki ohjelmat on juuri sitä, että niitä ei katsota vaan kuunnellaan, ja jotkut tv sarjat, ei tarvi katsoa kun  tietää mitä niissä tapahtuu kun kuulee puheen.

Kaupoissa minua ärsyttää  musiikki, se on liian kovalla, ja ihme jumputusta ja rokki, sieltä on aina päästävä nopeesti pois, varsinkin HM, hirveetä musaa. Ihmettelen monesti miten ne myyjät jaksaa sitä kuunnella vjuodesta toiseen!!!Hirveetä.

Vierailija
294/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on samantapainen juttu kuin yövalo- jota toisinaan koen tarvitsevani- mutta päivällä.

Vierailija
295/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenikään pitää TV: tä auki , jos sitä ei katso. Ja katsomista on n. 2h/ pv.

Vierailija
296/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei edes ole telkkaria. Ei ole ollut yli 10 vuoteen ja kertaakaan en ole kaivannut. Silloin kun oli, ei ollut auki kun sen ohjelman ajan, mitä katsottiin. Siis ehkä 1-2 tuntia viikossa, korkeintaan. 

Mulla on lähipiirissä vanhempi henkilö, jolla on aina telkkari auki eikä mitenkään pienellä volymilla. En ymmärrä miten joku jaksaa katsella ja kuunnella samoja ohjelmia ja mainoksia sataan kertaan. Kuulemma on auki, että on jotain ääntä, kun asuu yksin. Niin asun minäkin ja vielä kokolailla kodin vanki sairauksien vuoksi, mutta en silti jaksaisi kuunnella moista.

Vierailija
297/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, se tuntuisi vaan turhalta sähkönkulutukselta. Katson muutenkin aika harvakseltaan telkkaria. Ongelma taitaa olla sen ohjelmatarjonnassa. Kymmenet erilaiset remppa/muutto-ohjelmat, kokkiohjelmat, saippuasarjat ennalta-arvattavine juonenkäänteineen sun muut tämmöiset ei jotenkin jaksa pitää mun kiinnostusta yllä kovin kauaa. :D Sama ongelma on nykyään vähän netin keskustelupalstojenkin kanssa. Toisaalta mun elämä on niin yksinäistä, että tällaisilla hömppäpalstoilla koen saavani edes jonkinlaista käryä siitä, mistä ihmiset tänä päivänä puhuu... mutta tosiaan välillä turhaudun näihinkin, kun huomaa sivu tolkulla lukevansa ihan käsittämätöntä sontaa. Anteeksi.

Vierailija
298/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa udella.

Vierailija
299/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja myös lämmityksen vuoksi. On sähkölämmitteinen talo ja olohuoneesta on lämmityspatteri rikki, joten huone viilenee, mutta kun iso tv on päällä niin pysyy ihan sopivan lämpimänä (noin +21)

Vierailija
300/340 |
10.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudenkodissani äiti piti jatkuvasti radiota päällä, aina ensimmäiseksi napsautti sen päälle kun tultiin kotiin. Itse en ikinä pidä TV:tä tai radiota päällä jos en aktiivisesti kuuntele niitä, sama koskee myös musiikkia.