Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö televisiota päällä kotoisuuden takia?

Kielo
28.09.2021 |

Siinä se jo tulikin eli minä ja mies koetaan eri tavoin television päällä olo silloin, kun sitä ei katso kukaan. Hänen mielestään televisio tuo mukavaa kotoisuutta, vaikka sitä ei kukaan varsinaisesti katso ja itseäni taas häiritsee yksi ylimääräinen taustahälyn lähde lisää ja haluaisin mieluummin television olevan noissa tilanteissa kiinni.

Asia ei ole vakava, kunhan kyselen muiden tuntemuksia.

Kommentit (340)

Vierailija
241/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole telkkaria, katson kaiken läppäriltä koska asun yksin. Telkkari vain häiritsisi jos sieltä tulisi ns. tavallista ohjelmaa.

Vierailija
242/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pitää aina olla televisio, radio tai muu äänilähde päällä; poikkeuksena se kun luen kirjaa. Silloin pitää olla aivan hiljaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en pidä sähkönsäästön vuoksi.

Ennen oli lähes aina päällä silloin, kun istuskelin sohvalla, vaikka en sitä katsoisikaan. Muistan, kun muutimme miesystäväni kanssa yhteen ja hän laittoi telkkarin aina päälle "taustalle" vaikka kukaan ei sitä oikeastaan katsonut. Ihmettelin tuolloin tätä tapaa, mutta pian se vaihtuikin niin, että se olin minä, joka oli laittamassa telkkarin päälle. Opittu tapa siis :D Huomasin, että se tuo jonkinlaista kotoisuutta.

Vierailija
244/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudenkodissa tv oli aina auki.

Perheellisenä todella harvoin, elämässä oli muutakin tapahtumaa.

Nyt olen jäänyt yksin asumaan, ja talo on välillä niin hiljainen, että korvissa humisee. Olen alkanut pitää telkkaria päällä ihan vain seuran tunteen vuoksi.

Vierailija
245/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kotoista. Jos on, olet yksinäinen.

Vierailija
246/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kotoista. Jos on, olet yksinäinen.

Niin mitä sitten?

Vierailija
247/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa aina tvn päälle kun on kotona vaikka ei sitä katso, myös kotiteatteri pitää laittaa päälle kun äänenlaatu muuten paska... vaikka ei siis katsokkaan sitä tai menee touhuamaan pihalle. Jättää myös koiralle "seuraksi" päälle vaikka koira on kuuro. Itseä ärsyttää, kohta mies tulee kotiin ja laittaa töllön päälle ja lähtee sitten varmaan salille ja saan sulkea härpäkkeet hänen perässä. Minä taas tykkäisin pitää valoa päällä kun näen huonosti hämärässä ja voisin lukea/neuloa, mutta ei, ne täytyy sulkea kun on liian kirkasta ja päähän sattuu... ei mee ihan yhteen nää ärsykkeet kun toinen valo-ja toinen ääniherkkä 🤷🏼

Vierailija
248/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso edes videoita, joissa kuuluu tv taustalla.

Mikään ei ole niin rasittavaa, kun turha taustahäly.

Vierailija
249/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän usein päällä juuri kotoisuuden vuoksi silloinkin kun surffaan netissä jotakin  mutta lähes aina äänettömällä niin ei häiritse keskittymistä mitenkään.

M

Vierailija
250/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina päällä. Yksin kun elelen kaukana kaikesta, niin käy kovin hiljaiseksi muuten.

Radio kyllä melkein aina  päällä television  sammutan  kun en katso..

Vierailija
251/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mainosten katselu/kuuntelu tuo lisää kotoisuutta? Tästä syystä en pidä telkkaria päällä vain taustaäänen vuoksi. Samasta syystä mitään radiokanaviakaan ei kuunnella.

Vierailija
252/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole päällä, kun ei katsota.

Vierailija
253/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mutta radiota pidän muuten on niin hiljaista.

Vierailija
254/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan, en enää edes katso. Mies katsoo joskus ja lapset pelaavat.

Vierailija
255/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että jotkut usein vanhemmat ihmiset pistävät telkkarin päälle kun tulee vieraita kylään. Auttaisiko sosiaaliseen jännittämiseen?

Vierailija
256/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kuunnella Nostalgia radiota, mutta tv ei ole ikinä päällä ellen katso sitä. 

Vierailija
257/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla TV- aukeaa automaattisesti aamulla, mutta sulkeutuu automaattisesti neljän tunnin kuluttua, ellei vaihda kanavaa.  Kyllä tv usein on päällä, vaikkei sitä katsota, tai siis meillä on kaksi telkkaria.  Usein pisän sitä pidän päällä taustameluhäiriön vuoksi varsinkin iltaisin ja nukkumaan mennesssä, sammuu automattisesti puolenyön jälkeen.

Vierailija
258/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tv-auki muutaman tunnin viikossa eli kun katsotaan.

Mies on hifisti. Musiikkia kuunnellessa istuu nojatuolissaan, jolle tarkka paikka. Ei haittaa minua kun yleensä hänen valitsemastaan musiikistaan tykkään. Taustamusiikkia ei soiteta.

Vierailija
259/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, joten usein pidän radiosta Ylen Ykköstä hiljaa auki. Monesti hyviä puheohjelmia. Rauhallista musiikkia ja puhetta. Televisiota en paljoa katso. Luen paljon.

Vierailija
260/340 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Televisio ei ole meillä juuri koskaan auki. Ajatus siitä että se huutaisi taustalla jotain ohjelmaa josta en edes pidä on täysin vieras. En halua taustahälyä kotiini, kaikista vähiten television kautta. Tiedän kyllä joitakin koteja joissa tv pistetään päälle kun tulee vieraita, koen sen kummallisena.