Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö televisiota päällä kotoisuuden takia?

Kielo
28.09.2021 |

Siinä se jo tulikin eli minä ja mies koetaan eri tavoin television päällä olo silloin, kun sitä ei katso kukaan. Hänen mielestään televisio tuo mukavaa kotoisuutta, vaikka sitä ei kukaan varsinaisesti katso ja itseäni taas häiritsee yksi ylimääräinen taustahälyn lähde lisää ja haluaisin mieluummin television olevan noissa tilanteissa kiinni.

Asia ei ole vakava, kunhan kyselen muiden tuntemuksia.

Kommentit (340)

Vierailija
301/340 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kanssa lapsena ja nuorena kuuntelimme aina radioo kun mahdollista ja joskus tanssimmekin. Äitini lauloi usein kauniita mielibiisejään ja laittoi radion kovemmalle kun tuli kaunista musaa. Ihana muisto minulle ja teen aivan samoin nyt kun äitiäni ei enää ole.

Vierailija
302/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ikuisuusongelma. Opittu tapa lapsuudesta. Anopin pienessä olkkarissa on 55 tuumainen telkkari päällä ihan aina.

En pysty olemaan siellä yhtään, koen sen melusaasteen häiritseväksi. Miehellä oli ennen sama tapa mutta lopetti sen lapsen myötä, kun näki miten se vaikuttaa ylivirittävästi lapsen aivoihin. Meillä on 60 tuuman telkkari ja se hallitsee päällä ollessaan koko tilaa. Ne harvat kerrat kun ollaan kahdestaan niin jos ei katsota telkkarista jotain, ei pidetä sitä päällä. Tämä on ollut ihan oma toiveeni ja se on onneksi mennyt läpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 tuumainen telkkari on päällä aina kun ollaan kotona, vaikka sitä ei edes kukaan kattoisi. 

Vierailija
304/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä televisiota päällä kun mulla ei ole sellaista. Luovuin siitä jo parikymmentä vuotta sitten, kun tuli digiboksivaatimus. En ole katunut hetkeäkään. Joskus työmatkalla katson TV:tä hotellissa ja onhan se kaameaa mitä ihmisten mieliin sieltä syötetään. Jos katsoo televisiota, niin sille turtuu. Mutta näin kun kaksi kertaa vuodessa katsoo, niin huomaa, millaista roskaa se on. 

Vierailija
305/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja telkkari on päällä vain kun katson sitä.  Voin ohittaa mainokset ja kanavien omien ohjelmien mainostamiset.  Lisäksi en kestä kuunnella ollenkaan MTV:n kanavaääntä.  Saisivat vaihtaa sen Jarin tuoreempaan.

Vierailija
306/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkari, joka toimii tietokoneen näyttönä, on aina päällä olkkarissa, mutta ei mölyä itsekseen. Varsinaisesti telkkaria en ole katsonut arviolta 15 vuoteen, ei ole edes antennijohtoa kiinni. Olen ihan pihalla kaiken maailman putouksista ja vain elämäämstä ja tempparit ja r*nkkarit ja mitä näitä nyt on. Youtubea katselen paljon ja suoratoistojakin jonkun verran. Kaverin luona kun oli telkkari päällä niin kerran katsoin hetken näitä temppareita (tai joku vastaava?) ja ei voi muuta sanoa, kuin että ei jumalauta sentään.

Vierailija
307/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso sitä koskaan enkä pidä päällä. Lasten käyttöön jäänyt kokonaan ja hekin käyttävät sitä yleensä pleikkarijuttuihin tai katsovat jotain suoratoistoista.

Vierailija
308/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän melkein koko ajan, asun yksin ja hiljaisuus rupeaa ahdistamaan.

Vierailija
309/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä tv avataan vain silloin, kun joku haluaa katsoa sieltä jotakin ohjelmaa. Yleensä katsoja on mies.

Vierailija
310/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auki aina kun olen kotona. 55" älytv ja katson sarjoja ja elokuvia myös yhdeltä maksulliselta kanavalta. Yleensä tv on auki " taustalla" vaikka en katso, sillä koen että äänet poistavat huomiotani tinnituksestani joka on ollut parikymmentä vuotta. Olen ikäihminen. 

Vierailija
311/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auki aina kun olen kotona. 55" älytv ja katson sarjoja ja elokuvia myös yhdeltä maksulliselta kanavalta. Yleensä tv on auki " taustalla" vaikka en katso, sillä koen että äänet poistavat huomiotani tinnituksestani joka on ollut parikymmentä vuotta. Olen ikäihminen. 

Lisään tuohon, että pidän äänitasoa aika alhaisena, ei huuda kovaa. Eli on taustaäänenä. Kun alan jotain katsoa laitan suuremmalle äänentoiston, jos siltä tuntuu että tarvitsen. 

Vierailija
312/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä tv tai radiota päällä ja eka mainittua silloin kun on itselle mielesitä katsottAvaa, aika paljon oon tietokoneen (pöytäkone) kimpussa

Vierailija
313/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pidän melkein koko ajan, asun yksin ja hiljaisuus rupeaa ahdistamaan.

täytyy uskaltaa kohdata itsensä myös ilman melua, tietenkin jos ei oo tiskikonetta ja joutuu tskaamaan mikä on hvetin tylsää niin radio voi olla pienesti äänessä

Vierailija
314/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAKKO PITÄÄ, jottei naapurien koirien haukkuminen kuulu.

Vierailija
315/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kotoisuuden takia, vaan siksi ettei "pää ala touhuamaan" kunnon turhan hiljaista. Ja toisekseen myös siksi ettei yläpuolella asuvan Ukrainalaisen touhut kuulu niin selvästi

Vierailija
316/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin ja telkkari on päällä vain kun katson sitä.  Voin ohittaa mainokset ja kanavien omien ohjelmien mainostamiset.  Lisäksi en kestä kuunnella ollenkaan MTV:n kanavaääntä.  Saisivat vaihtaa sen Jarin tuoreempaan.

Jarissa ei ole mitään vikaa

Vierailija
317/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina telkkari päällä, vaikken sitä katsoisikaan. Se on vaan muodostunut tavaksi. Kun tulen vaikka töistä tai kaupasta, niin ensimmäisenä telkkari auki. Sitten kotitöiden pariin tai sohvalle tuijottamaan puhelinta 😂 Asun yksin eikä hiljaisuus todellakaan ahdista. Mutta se on vaan on jotenkin "kotoisampaa" kun telkkari mölyää taustalla.

Vierailija
318/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kyse on TV niin puhun nyt radiosta. Aamukahvilla kotoista on kuunnella radio suomea, autossa aina järviradio ja perjantai iltaisin puhelintoivekonsertti tuovat kotoisuutta 🏡

Vierailija
319/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaankaan pidetä. En edes muista, milloin meillä olisi televisio ollut päällä kun emme katso sitä.

Vierailija
320/340 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina telkkari päällä, vaikken sitä katsoisikaan. Se on vaan muodostunut tavaksi. Kun tulen vaikka töistä tai kaupasta, niin ensimmäisenä telkkari auki. Sitten kotitöiden pariin tai sohvalle tuijottamaan puhelinta 😂 Asun yksin eikä hiljaisuus todellakaan ahdista. Mutta se on vaan on jotenkin "kotoisampaa" kun telkkari mölyää taustalla.

Järkyttävää juuri tuo jos televisio mölyää taustalla. Samaten tuo kännykän räplääminen. Itse käytän puhelinta vain soittamiseen ja tekstiviesteihin.