Pidättekö televisiota päällä kotoisuuden takia?
Siinä se jo tulikin eli minä ja mies koetaan eri tavoin television päällä olo silloin, kun sitä ei katso kukaan. Hänen mielestään televisio tuo mukavaa kotoisuutta, vaikka sitä ei kukaan varsinaisesti katso ja itseäni taas häiritsee yksi ylimääräinen taustahälyn lähde lisää ja haluaisin mieluummin television olevan noissa tilanteissa kiinni.
Asia ei ole vakava, kunhan kyselen muiden tuntemuksia.
Kommentit (340)
Minä nukunkin sen päällä ja päivisin kantelen sylissäni kylillä kun eihän sitä koskaan tiedä kuka tulee käymään.
T. Torsti Päivänruiskaus
Hyvin harvoin mulla on päällä koko telkku tv-vastaanottimena, useammin toimii näyttönä pelikonsoleille. Vaikka ei olekaan älytelkku, niin youtubeakin on kivempi katsoa suurelta näytöltä pelikonsolien youtube sovellusten avulla.
Meillä jää tv päälle kun lähdemme ulos, jotta kissalla on kotoinen tunne, Kotona ollessa tv on täällä tai ei - riippuen tilanteesta.
Inhoan tuota, että telkkari on päällä vaikkei sitä kukaan katso. Vie turhaan sähköäkin. Lapsuudenkodissani oli tv päällä aina, paitsi öisin. Itse en enää edes omista televisiota, katson sarjat ja elokuvat läppäriltä. Mainokset ja tosi-tv ei kiinnosta.
Minusta ne ohjelmat ovat useimmat rasittavaa kuultavaa. Mainoksista puhumattakaan. Ei todellakaan ole telkkari päällä, jollen nimenomaisesti katso jotakin.
Olen ehkä mentaalinen boomeri, mutta mulla on ikävä lineaarista pötyputkea. Hajosi tuossa muutama kuukausi sitten ja ihan orpo olo.
Omaan vain tällaisen pienen, halpis Android-läppärin, josta en osaa oikein katsoa mitään. Uskollisesti katson Ylen puol ysin uutiset ja A-studion livenä, kuten monet muutkin ohjelmat. Siis suorana. Kuten dokkaritkin on pakko katsoa suorana, vaikka ne on Areenassa.
Olen vasta 48, mutta olen näköjään aika jumiutunut. Voisin toki mennä sohvalle katsomaan netflixiä läppäri sylissä, mutta ei. Haluan jostain syystä katsoa telkkaria. Osaan warettaa ja toki tehnytkin, mutta sekin on jotenkin väärin nykyään. YlePuhekin loppui ja voivottelen edelleen, että nyt meni kaikki fm-ohjelmat, vaikka Areenassahan ne on. Aika vaari olo - mikäköhän mua vaivaa?
Mulla on TV aina päällä kun olen kotona. Ja saatan jättää päälle pikaisen kauppareissun ajaksi.
Rakastan hiljaisuutta ja yksin oloa. Mutta jotenkin tuo tv luo kotoisiutta.
Pidän television pois päältä kotoisuuden takia. Ja toukokuun jälkeen, kun muutan toiseen osoitteeseen ja voin päättää asiasta itse, ei taloon televisiota enää tule.
Meillä ei ole televisiota koska koen sen liian hallitsevaksi. Katotaan sarjoja suht isolta tabletilta. Inhoan sitä että puolen seinän kokoinen televisio välkkyy ja mölisee olohuoneessa. Varsinkin jos kukaan ei sitä kunnolla katso.
Toisinaan katson että onko ohjelmat vaihtuneet. Turha laite pölyä keräämässä.
En todellakaan pidä. Harvoin sitä tulee avattua ja katsottua sieltä jotain
TV on tuntikaupalla päällä joka päivä, joista vain muutaman tunnin katson sitä. Pääasiassa taustameluna nettiä selatessa. Kanavapakettiin sisältyy runsaasti lastenohjelmia ja aina jokin on päällä. Mukavia kuunnella, kun tarinat ovat mielikuvituksellisia, eikä arkipäiväistä aikuisten jorinaa.
Kyllä se varmaan 8h päivässä on päällä. Minä taas käytän vastamelukuulokkeita noin 8h joka päivä.
Mä kuuntelen radioo ja katson yle areenaa tai juutuubia. Kotona vanhemmat laitto telkkarin päälle automaattisesti katsoivat ehkä uutiset ja lähtivät hommiin. Telkku oli päällä ja söi sähköä. tosi kodikasta kun ei katso eivätkä kuulekaan sitä kun eivät olleet paikalla olohuoneessa eivätkä keittiössä. Melko iso asunto.
En. Säästän sähkössä. Kylppärissä on lattialämmitys, joka vie ihan tarpeeksi sähköä.
En. Mulla ei enää edes ole televisiota.
Pidän, mutta se on hyvin pienellä äänenvoimakkuudella. Jos tv ei ole auki, radio on päällä. Sekin hyvin hiljaisella. Asun yksin.
On se joskus päällä kotoisuuden takia, koska asun yksin ja on kiva kuunnella jotain taustalla. Joskus, kun oli tylsää ex-kumppanin kanssa, silloinkin töllä saattoi olla päällä. Ja jos on sellaisia vieraita, joiden kanssa juttu ei oikein luista.
Jos mies kotoisuuden takia vallan pitää telkkua päällä, niin kehotan teitä pariskuntana satsaamaan siihen kotoisuuteen ja viihtyvyyteen itse, ettei tarvi hakea sitä telkusta. Mies on suoraan sanonut, että telkku on kotoisuuden takia päällä. Kotoisuutta siis puuttuu suhteestanne ja kotielämästänne. Mitä se mies sieltä telkusta kuuntelee tai katsoo? Jotain hauskaa? Vaiko kiinnostavia keskusteluita? Vai mitä? Ohjelmat, jotka taustalla pyörii, voi antaa vinkkiä siitä, mitä kotoista se mies on vailla.
En pidä, minua myös häiritsee taustamelu. Meditointimusiikkia tykkään kyllä laittaa taustalle välillä soimaan, se rauhoittaa.