Nyt lopetan tinderöinnin ja treffailun.
Alkaa riittämään nämä nettideittailut. Tuntuu olevan suurelle osalle ihmisistä mm. Tinder ja Match.com vain joku karkkikauppa jossa vaan swaippaillaan josko kuitenkin löytyisi vielä joku parempi. Muutaman viestinvaihdon jälkeen tai treffien jälkeen ei kuulu enää mitään tai sitten useamman viikon päästä otetaan taas yhteyttä...
Viikonloppuna tapasin kivan miehen, jo toista kertaa. Oli mukavaa ja puhetta seur. tapaamisesta. No, erehdyin laittamaan tänään viestin tyyliin "miten menee? jne. jne." ja laitoin lopuksi että odottelen jo seuraavaa tapaamista... Ilmeisesti BIG mistake.
Vastaukseksi tuli vain "ok".
Että ilmeisesti olin liian innokas tai en tiedä miten tämäkin nyt taas pitäisi tulkita. Kiire töissä? Ei näistä ota selvää.. ja tämä viestittelemällä kommunikointi ihan pers..stä.
Oikeasti menee hermo tähän nykyiseen viestittely- ja deittailukulttuuriin. En hallitse enkä osaa toimia oikein.
Muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että omassa ikäluokassani on ilmeistä, miksi deittimiehet ovat sinkkuja. On sitoutumiskammoa, halutaan vain seksiä/säätöä, vakavia puutteita sosiaalisissa ja tunnetaidoissa, persoonallisuushäiriöitä, syrjäytymistä, alkoholismia jne. Normaalit, fiksut miehet ovat jo kumppanin löytäneet ja tuskin pysyvät markkinoilla pitkään, jos sinkuksi päätyvät.
Tämä pätee myös naisiin, tarjonta on todella huonoa. Vaikuttaa siltä että kaikki tasapainoiset naiset on jo suhteessa ja vapailla markkinoilla on vain epävakaita persoonallisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunnista itsessäni mitään näistä asiattomista jutuista tai seksin vonkaamisesta. Olen aina kohtelias ja asiallinen mutta pakit tulee aina viimeistään 2. 3. 4. treffien jälkeen.
Jos neljät treffit on lusittu läpi ja mielenkiinto on sitä luokkaa että **ssimaan ei ole jo tahattomasti päädytty niin en ihmettele että homma tyssää siihen. Yritä nyt hyvä mies vähän terästäytyä. Vongata voi myös kohteliaasti ja tahdikkaasti ja se kannattaa aloittaa heti että homma ei lässähdä alkuunsa.
Oletuksesi siitä että en olisi tehnyt romanttista aloitetta on väärä. Se on yksinkertaisesti torjuttu. Yleensä 3. tai 4.treffeillä kun ollaan jommankumman luona. Kyllä sen huomaa kun nainen ristii kätensä tai lusikassa jopa suojaa kriittiset ruumiinosat tai suudellessa huulet ja kroppa vastentahtoisen jäykkänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder ei toimi, koska naisten parempi puolisko kasautuu harvoille komistuksille, jotka eivät jaksa panostaa juuri mihinkään tapailuihin tai keskusteluihin saati kunnon parisuhteisiin. Haluavat siis seksiä monilta mätseiltä ja koska mätsejä on paljon, niin saavatkin sitä seksiä minimipanostuksin. Naisten heikommasta puoliskosta kamppailee sitten loput miehet ja miehet vahvemman seksivietin vuoksi harrastavat taas lähinnä pelkkää seksiä, koska tasot ovat vääristyneet komeiden miesten naiskasautuman vuoksi.
Periaatteessa tinderi voisi toimia, mutta käyttäjien takia toimii lähinnä harvoille seksikarkkikauppana. En ole itse vielä käyttänyt, mutta aiheeseen on tullut muuten perehdyttyä. Mutta viimeisimmän epäonnistuneen suhdekokeilun jälkeen en enää itsekään jaksa uskoa parisuhteisiin, niin täytynee suunnata tinderapajille onkimaan.
Olet totuuden äärellä.
Itse en tunnista itsessäni mitään näistä asiattomista jutuista tai seksin vonkaamisesta. Olen aina kohtelias ja asiallinen mutta pakit tulee aina viimeistään 2. 3. 4. treffien jälkeen.
Naisia kiinnostaa paljon enemmän tasokkaimmat pa-nomiehet kuten näistä kaikista valituksista voi päätellä.
Oletteko naiset ikinä yrittäneet vähän joustaa ulkonäöstä/pituudesta/statuksesta/jän-nyydestä niin voisitte löytää tosissaan olevia miehiä?
Koska naiset saavat aina kohtuullisen paljon mätsejä, niin tietenkin ensimmäinen karsinta tehdään puhtaasti ulkonäön perusteella. Tuossa rajautuu jo puolet epäviehättävimmistä miehistä pois. Sitten kun tiedetään naisten arvioivan vain viidenneksen miehistä keskimääräistä komeammaksi, niin ne naisten kelpuuttamat "silmää miellyttävät" ovat miesten ulkoisesti komeinta viidennestä. Tästä seuraa tuota naisten kasautumista, mikä heijastuu naisille ghostaamisina, kiireinä, nopeana pyrkimyksenä seksiin ja muina lieveilmiöinä, joista mammapalstallekin tulee useampi aloitus päivässä. Kaikki todisteet ovat jokaisen silmillä, mutta naiset eivät sille mielellään silmiään avaa. Syitä pohtikoot jokainen mielessään.
Hiukan huvittavana sivuhuomiona olen huomannut BB-ketjua silmäillessä että siellä kehutaan ja kuolataan Taavia ja Lassea, jotka ovat juuri tinderhurjastelijan prototyyppejä. Muut ohjelman tavalliset miehet eivät kirvoita mitään pimpin purskahduksia, vaikka ketjuun kirjoittavat tuskin ovat itse mitenkään kummoisia ja kovinkaan haluttuja naisia. Tuossa taas yksi ilmentymä aiheesta.
Yhtä huvittavina pidät toivottavasti myös tavismiesten preferenssejä. Tuskin heilläkään teltta nousee pystyyn pulskasta av-mammasta reality-ohjelmassa, vaan eiköhän se tapahdu instan peppukuningattaren kohdalla. Turha tässä on kummankaan sukupuolen erityisemmin preferensseillään hurskastella.
Tämä on sinällään totta. Noissa halujen ja fantasioiden kohtaamisessa on vain yksi merkittävä ero. Tavallisen nuhjuiset ja nahjuiset miehet eivät pääse koskaan todellisiin tekemisiin instapimujen kanssa. Hyvä jos kerran elämässä juttelevat sellaisen kanssa. Naiset taas pääsevät tinderin kautta harrastamaan seksiä ja elättelemään suhdetoiveita vetoavien komistusten kanssa.
Psyykkeelle kumpikin on aika inhottavia, mutta ehkä tuo kouriintuntuva tragedia ja unelmien jatkuva menetys on kuitenkin haitallisempaa. Nuoret naiset ainakin popsivat mielialalääkkeitä kuin karkkeja. Vaikka eipä miehilläkään kehuttavasti mene, että eipä siinä.
Ihminen tekee kaiken aivan itse.
Ihan oikeastiko sinä uskot, että se naapurin Minna ja lähikaupan Manna panevat jättileukaisia NHL-pelaajia Tinderin kautta ja sitten itkevät, kun heistä ei tullutkaan kiekkovaimoja? Eikö tuokin ollut alunperin vain vitsi? ilmeisesti jotkut lankesivat ottamaan senkin ihan tosissaan.
Vaikka ei ketjua tulostakaan paperille, niin kai viestit voisi kuitenkin lukea rauhassa ajatuksella?
Vastasin nimittäin jo ihmettelyysi eräässä aiemmassa viestissä. Suhdeluvut toki eivät ole aivan tieteellistä tarkastelua läpikäyneitä. Mutta vähintäänkin suuntaa antavia kuitenkin. Lähinnä jotkut Kellokosken prinsessat kuvittelevat että myös rujommille naisille riittäisi halutuimpia uroksia edes seksiin. Tuohon pitää olla kauneutta ja/tai nuoruutta tarjottavaksi. Mutta ehkä teitä eniten hämmentää tuo tasovääristymä mikä laatikkoleukojen naisten kahmimisesta aiheutuu?
Jos esim. kymmenes halutuimmista/halutuista miehistä pyörittää 2-3 naista kerrallaan seksisuhteissa sekä traumatisoimalla poistaa markkinoilta hetkellisesti vaikkapa yhden naisen (kuten tämänkin ketjun naiset), niin tämä kuvio nielaisee 30-40 prosenttia naisista, sieltä hehkeämmästä päästä. Tästä seuraa että 90 % miehistä kamppailee 60-70 % naisista. Lisäksi miehiä on palveluissa selvästi enemmän, joten vääristymä on lopulta yllättävänkin raju.
Eipä omatkaan kaverit ole tinderissä juuri viihtyneet, kun tavallisille miehille se on niin masentavaa. Parit komistukset sitten nautiskelevat kaikkien muidenkin puolesta. Ehkä itsekin liityn nyt siis joukkoon, vaikka voisi toisaalta vain erakoituakin. Mutta ehkä maailman palamisen seuraaminen on kuitenkin mielekkäämpää naida naiskennella liekkimeren loimussa.
On kyllä tosi, tosi väsyttävää kun miehet vetelevät anuksestaan näitä prosenttilukuja ja niihin perustuvia "päätelmiään". Ou tsiisus. Ei näitä kyllä jaksa lukea ajatuksella erkkikään.
Kannattaa tutustua ihmisiin muualla kuin Tinderissä. Älkää jääkö sinne hakkaamaan päätä seinään. Joillekin sieltä voi löytyä kumppani, mutta aika monille parempi tapa on "vanhanaikainen" :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan varmasti sekä miehet että naiset pyrkivät maksimoimaan sen kumppanin laadun minkä niillä omilla resursseilla voi saada..
Kerrotko vielä, että miten tämä maksimointi käytännössä tapahtuu. Meinaan itselläni on ainakin aina ollut näköpiirissä tasan yksi kiinnostava ihminen, jota en ole vertaillut muihin. Enkä myöskään jatkuvasti skannaa vastaantulevia miehiä sillä silmällä, että pystyisinkö optimoimaan jotain partnerin ominaisuuksia, jos vaihtaisin nykyisen johonkin toiseen. Vaikkei hän olekaan täydellinen ihminen.
Mulla tulee tuosta maksimoinnista/optimoinnista mieleen autistisen mielen ajattelu, jossa ihmissuhde vertautuu suoraan johonkin autokauppaan. Kumppani on vain hyödyke, jolla on erilaisia enemmän tai vähemmän hyödyllisiä ominaisuuksia.
En tarkoittanut niin mekanistisesti vaan sellaista arkirealismia että arvioidaan, kuinka hyvän kumppanin voi saada niillä omilla ominaisuuksilla. En fanita näitä mitään markkinarvo- ja tasoteorioita mutta jollain mittarillahan varmasti ihan jokainen arvioi omia ja muiden ominaisuuksia ja viehätysvoimaa verrattuna kaikkiin muihin ihmisiin? Sekalaisilla mieltymyksillä, joissa on universaalisti puoleensavetäviä ominaisuuksia, makuasioita ja ties mitä fetissejä, ei sitä pidäkään yrittää typistää miksikään siistiksi vuokaavioksi tietenkään. Ja tästähän tulee juuri aina tämä palstaneuvo että laske rimaa äläkä valita ettei ketään löydy.
Mutta toi pätee siihen kumppanin etsintään, me pysyvästi pariutuneet ollaan pelistä poissa, mä en ainakaan pidä mitään enkä ketään muuta kuin omaa kumppania puoleensavetävänä vaikka näenkin miehiä joista voin sanoa että objektiivisesti komea on, mutta kiinnostus pyöreä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että omassa ikäluokassani on ilmeistä, miksi deittimiehet ovat sinkkuja. On sitoutumiskammoa, halutaan vain seksiä/säätöä, vakavia puutteita sosiaalisissa ja tunnetaidoissa, persoonallisuushäiriöitä, syrjäytymistä, alkoholismia jne. Normaalit, fiksut miehet ovat jo kumppanin löytäneet ja tuskin pysyvät markkinoilla pitkään, jos sinkuksi päätyvät.
Tämä pätee myös naisiin, tarjonta on todella huonoa. Vaikuttaa siltä että kaikki tasapainoiset naiset on jo suhteessa ja vapailla markkinoilla on vain epävakaita persoonallisuuksia.
Kyllä. Ei täällä vauvapalstalla kirjoittele kukaan täysjärkinen mies tai nainen ja itke, kun ei saa ketään. Jotain vikaa silloin on itsessä. Epätoivo paistaa kauas. Luulen, että se on suurin syy, miksi näitä ghostauksia yms, joillekin tapahtuu enemmän kuin toisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä pätee kuin autoihin..romut jäljellä ,vähän ajetut&huollettu,varsinkin jakopää vaihdettu ajallaan on harvassa.Jäljellä ovat juopot&tatskatut+punaiseksi värjätty pää etc kuaraa.Ikävä kyllä on asia vaan näin.
Aika vahva evvk deittailua kohtaan. Työ, lapset, harrastukseni ja kaverit täyttää kalenterini.
Itseä ainakin ärsyttää puhelinkeskeisyys ja mitää ei voida tehdä ilman monen viikon ärsyttävää puhelimen näpytystä
Vierailija kirjoitti:
Itseä ainakin ärsyttää puhelinkeskeisyys ja mitää ei voida tehdä ilman monen viikon ärsyttävää puhelimen näpytystä
Ja hirveä kyttäys sen suhteen, kuinka nopeasti viestit luetaan ja niihin vastataan ja koska on ollut linjoilla ja miksi ja ja ja ja.... Noihin menee kyllä hermot.
Kun nainen on tarpeeksi kauan sekoillut tindermaailmassa näiden ääliöiden kanssa, ei se suhtautuminen miehiin ole enää normaalia. Vaikka tapaat naisen ihan livenä, niin ne tinderkokemukset jylläävät siellä takaraivossa ja miehet nähdään lähinnä peeloina pervoina.
Toki sama koskee myös miehiä. Sama käytösmalli, mikä tinderissä on "normaalia", muuttuu normaaliksi arkipäivässäkin. Tämä sukupolvi on menetetty.
Käytin tinderiä 8 kk ja sinä aikana tapasin yhden normaalin miehen, jonka kanssa nyt onneksi seurustelen. Hän oli vasta eronnut, mutta ne on sitä tinderin parhaimmistoa. Jos siellä on pyörinyt pitkään, hakee vaan seksiä tai on muuten sekaisin. Hulluja se paikka on täynnä, olkaa naiset varovaisia. Aina tapaamiset julkisella paikalla eikä kannata antaa omia tietoja eteenpäin liian aikaisin. Itselläni kävi tuuri, siitä olen kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun nainen on tarpeeksi kauan sekoillut tindermaailmassa näiden ääliöiden kanssa, ei se suhtautuminen miehiin ole enää normaalia. Vaikka tapaat naisen ihan livenä, niin ne tinderkokemukset jylläävät siellä takaraivossa ja miehet nähdään lähinnä peeloina pervoina.
Toki sama koskee myös miehiä. Sama käytösmalli, mikä tinderissä on "normaalia", muuttuu normaaliksi arkipäivässäkin. Tämä sukupolvi on menetetty.
No olisihan se erikoista, jos huonot kokemukset eivät millään tavalla vaikuttaisi. Kyllä ainakin itse voin sanoa, että olen tinderkokemusten myötä vielä huomattavasti aiempaa ennaluuloisempi miehiä kohtaan. Siellä selvisi kuinka paljon seksin perässä juoksijoita ja kaikenlaisia pervoja oikeasti on, myös päällepäin aivan tavalliselta vaikuttavissa miehissä. Välttämättä mitenkään ei voi päällepäin nähdä, kuka kannattaisi kiertää kaukaa, joten varmuudeksi kannattaa kiertää kaikki.
Olen nelikymppinen mies ja neljä viikkoa on nyt Tinderöintiä takana.
Matcheja yhteensä noin 130 ja tykkäyksiä näyttää olevan reilut 1400, kiinnostusta siis näyttäisi olevan kun parisuhdetta etsin, mutta eipä tämä helppoa silti ole.
Yhtälailla ne keskustelut loppuu jos edes koskaan alkavat, vaikka itse yritänkin kiinnostaviin panostaa. Treffeillä on käyty, mutta ei ole sopivaa osunut kohdalle. Jos juoksisin seksin perässä olisin voinut jatkaa treffailua näiden naisten kanssa kunnes olisi ollut seksiä, mutta en halua näin toimia.
Olen asiallinen ja kohtelias enkä viestittele typeryyksiä, jotenkin väistämättä tulee tunne, että huonosti käyttäytyvät miehet ovat pilanneet kunnollisilta koko touhun. Oletusarvona lienee, että olen kusipää, joka vonkaa seksiä välittömästi.
Voi olla, että kävi vain tuuri ja nostan röyhkeästi omaa häntääni, mutta mulla oli tinderistä ihan hyvät kokemukset. Ykköskriteeri svaippaillessa oli, vaikuttiko profiili siltä että sen teki luova, fiksu ja kiltti ihminen. Jos kyllä, mietin haluaisinko ikinä pussata (en ole jeesus, ulkonäkö vaikuttaa) ja sen perusteella valitsin. Yhtä lukuunottamatta ei törkeyksiä tullut vastaan, ja oma rakas löytyi nopeasti.
Tällä kriteerillä toki joukkoa joutui svaippailee niin maan piruust, mutta säästyi energia ja silmät dikpikeiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan varmasti sekä miehet että naiset pyrkivät maksimoimaan sen kumppanin laadun minkä niillä omilla resursseilla voi saada..
Kerrotko vielä, että miten tämä maksimointi käytännössä tapahtuu. Meinaan itselläni on ainakin aina ollut näköpiirissä tasan yksi kiinnostava ihminen, jota en ole vertaillut muihin. Enkä myöskään jatkuvasti skannaa vastaantulevia miehiä sillä silmällä, että pystyisinkö optimoimaan jotain partnerin ominaisuuksia, jos vaihtaisin nykyisen johonkin toiseen. Vaikkei hän olekaan täydellinen ihminen.
Mulla tulee tuosta maksimoinnista/optimoinnista mieleen autistisen mielen ajattelu, jossa ihmissuhde vertautuu suoraan johonkin autokauppaan. Kumppani on vain hyödyke, jolla on erilaisia enemmän tai vähemmän hyödyllisiä ominaisuuksia.
Kyllä sitä "optimointia" harjoittavat parisuhdemarkkinoilla jotkut ihan muut kuin autistiset miehet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä "optimointia" harjoittavat parisuhdemarkkinoilla jotkut ihan muut kuin autistiset miehet...
Mitä nyt pitää olla hoikka max. 25v., lapseton ja lemmikitön neitsyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt pitää olla hoikka max. 25v., lapseton ja lemmikitön neitsyt.
...pitkillä & paksuilla hiuksilla ja luonnonkauniilla kasvoilla, ilman tatskoja ja lävistyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelikymppinen mies ja neljä viikkoa on nyt Tinderöintiä takana.
Matcheja yhteensä noin 130 ja tykkäyksiä näyttää olevan reilut 1400, kiinnostusta siis näyttäisi olevan kun parisuhdetta etsin, mutta eipä tämä helppoa silti ole.
Yhtälailla ne keskustelut loppuu jos edes koskaan alkavat, vaikka itse yritänkin kiinnostaviin panostaa. Treffeillä on käyty, mutta ei ole sopivaa osunut kohdalle. Jos juoksisin seksin perässä olisin voinut jatkaa treffailua näiden naisten kanssa kunnes olisi ollut seksiä, mutta en halua näin toimia.
Olen asiallinen ja kohtelias enkä viestittele typeryyksiä, jotenkin väistämättä tulee tunne, että huonosti käyttäytyvät miehet ovat pilanneet kunnollisilta koko touhun. Oletusarvona lienee, että olen kusipää, joka vonkaa seksiä välittömästi.
Missä päin tinderöit?
N30
Noinhan se tosielämässä menee. Mutta treffipalstathan ovat lähtökohtaisesti enemmän kuin autokauppoja. Sä haet sieltä tietyillä ominaisuuksilla itsellesi sopivaa ja itseäsi kiinnostavaa ihmistä monien, monien, monien joukosta. Tietysti koko prosessi on erilainen kuin se, jos sä törmäät vaikka harrastuksessa lähtökohtaisesti kiinnostavaan mieheen. Ja mahdollisimman tarkasti valitsemalla välttyy mahdollisesti hitonmoisilta pettymyksiltä ja vaaratilanteilta ja vedätetyksi tulemiselta. Ei tällä autismin kanssa ole mitään tekemistä.