Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko nämä abortin vastustajat ihan terveitä?

Vierailija
18.11.2014 |

Sori, vähän provosoiva otsikko ehkä. Tuntuu, että tälläkin palstalla on oikeasti sairaita ihmisiä jotka pitävät aborttia julmana murhana ja toivottavasti abortin tehnyt nainen tappaa itsensä masennuksen vuoksi. Ja kun abortit tehdään "huvin vuoksi". Ihan uskomatonta tekstiä tulee välillä. En usko, että kukaan täysin järkevä voi sanoa noin? Ja kun asiasta ei voi keskustella järkevästi kun tulee se yksi idiootti ja haukkuu kaikki abortin tehneet syntisiksi huoriksi. Miksi... Ymmärrän, että joku ei hyväksy aborttia vaikka uskonnon takia, mutta kommentoi asiaa sitten asiallisesti äläkä syyllistä. Ja todennäköisesti jokaisen tuttavapiirissä on joku abortin tehnyt vaikkei siitä tietäisikään, koska asiasta ei yleensä huudella pitkin kyliä juurikin noiden tyhmien kommenttien pelossa. Kiitos ja anteeks.

Kommentit (210)

Vierailija
41/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:24"]Minäkin vastustan aborttia ns sosiaalisista syistä. Mutta olen samaamieltä että asiasta pitäisi pystyä puhumaan asiallisesti. Adoptio on mielestäni aina aborttia parempi vaihtoehto, olettaen siis tietysti ettei raskauden viemisestä loppuun ole terveydellistä riskiä äidille ja että sikiö/lapsi on terve/elinkelpoinen. Abortin tekeminen sellaisista syistä kuin "en ole valmis äidiksi/isäksi", "en halua synnyttää", "kroppani menee pilalle" tms on järkyttävää ja todella itsekästä. Jos ei ole valmis vanhemmaksi, lapsi annetaan sellaisille jotka ovat. Jos kroppa menee "pilalle" raskauden vuoksi, se on pieni hinta siitä ettei tilanteeseen syytöntä lasta ole estetty syntymästä ja elämästä. Lapsi ei kuitenkaan ole syyllinen raskauteen vaan äiti ja isä, sattuma, kohtalo... ketä siinä sitten haluaakaan syyttää, mutta lapsi on viaton.

Raiskauksen/insestin tms uhreille sekä niille joiden terveys saattaa kärsiä raskauden loppuun viemisestä ja niille joiden sisällä kehittysä sikiö on pahasti vammainen/elinkelvoton, suon abortin. Siinä ei ole mitään väärää.
[/quote]
Ihmeellistä ristiriitaisuutta! Eikö se raiskaamisen seurauksena alkunsa saanut vauva ole viaton? Miksi hänet saa abortoida? Yrittäkää nyt edes vähän abortin vastustajat.
[/quote]

Niin että äidillä tai äidin terveydellä ei ole mitään väliä? Onko lapsi jotenkin arvokkaampi kuin aikuinen, vaikka siitä lapsestakin tulee joskus aikuinen?

Vierailija
42/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:24"]Te vastustajat voisitte pystyttää järjestön ehkäisyn tärkeydeystä kertomiseen. Palstoilla kiihkoilu ei vähennä turhia abortteja.
[/quote] Jo nyt noin puolet abortin tehneistä naisista kertoo käyttäneensä ehkäisyä ja silti tässä maassa tehdään yli 10 000 aborttia vuodessa. Ei ehkäisy auta asiaa vaan pikemminkin pahentaa. Kun ihmiset käyttävät ehkäisyä he luulevat voivansa panna ilman seuraamuksia ja ihmettelevät sitten kun raskaustesti näyttää plussaa. Jos ehkäisyä ei olisi niin ihmiset harrastaisivat seksiä vain avioliitossa ja silloin kuin lapsen saaminen ei olisi katastrofi joten aborttiongelma olisi huomattavasti pienempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,  olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain.  Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!" Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois.  Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä.    [/quote] Mä pyytäisin nyt sinua vaikka tutustumaan el salvadorin abortti lainsäädäntöön ja ajattelemaan niitä jopa 9 vuotiaita tyttöjä jotka pakotetaan raiskaamisen/insestin uhreina jatkamaan raskautta ja synnyttämään jopa oman henkensä uhalla se pieni ruususuu tähän maailmaan. Juurikin sinunkaltaistesi abortin vastustajien takia miljoonat lapset joutuvat tekemään lapsia.

[/quote]

Olet jollain tavalla hyvin sairas ihminen. Miten keksit ajatelle tuollaista kun se ei liity tähän aiheeseen mitenkään. Hyi vittu, älä edes vastaa. El Salvadorissa ja Suomessa on jonkun mielestä sama lainsäädäntö ja sosiaaliset ongelmat.
[/quote]
Kyllä se kuule idiootti vaan liittyy. Jos sun kaltaisia ei olisi olemassakaan, kukaan 9 vuotias ei joutuisi vasten tahtoaan kantamaan lasta saati synnyttämään. Osaatko ajatella yhtään vajakki?

Vierailija
44/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:24"]Minäkin vastustan aborttia ns sosiaalisista syistä. Mutta olen samaamieltä että asiasta pitäisi pystyä puhumaan asiallisesti. Adoptio on mielestäni aina aborttia parempi vaihtoehto, olettaen siis tietysti ettei raskauden viemisestä loppuun ole terveydellistä riskiä äidille ja että sikiö/lapsi on terve/elinkelpoinen. Abortin tekeminen sellaisista syistä kuin "en ole valmis äidiksi/isäksi", "en halua synnyttää", "kroppani menee pilalle" tms on järkyttävää ja todella itsekästä. Jos ei ole valmis vanhemmaksi, lapsi annetaan sellaisille jotka ovat. Jos kroppa menee "pilalle" raskauden vuoksi, se on pieni hinta siitä ettei tilanteeseen syytöntä lasta ole estetty syntymästä ja elämästä. Lapsi ei kuitenkaan ole syyllinen raskauteen vaan äiti ja isä, sattuma, kohtalo... ketä siinä sitten haluaakaan syyttää, mutta lapsi on viaton.

Raiskauksen/insestin tms uhreille sekä niille joiden terveys saattaa kärsiä raskauden loppuun viemisestä ja niille joiden sisällä kehittysä sikiö on pahasti vammainen/elinkelvoton, suon abortin. Siinä ei ole mitään väärää.
[/quote]
Ihmeellistä ristiriitaisuutta! Eikö se raiskaamisen seurauksena alkunsa saanut vauva ole viaton? Miksi hänet saa abortoida? Yrittäkää nyt edes vähän abortin vastustajat.
[/quote]

Niin että äidillä tai äidin terveydellä ei ole mitään väliä? Onko lapsi jotenkin arvokkaampi kuin aikuinen, vaikka siitä lapsestakin tulee joskus aikuinen?
[/quote] Ei tietenkään ole arvokkaampi koska kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Se lapsi on ihan yhtä syytön kuin äitinsä eikä sitä saa tappaa. Raiskauksesta alkanut raskaus on totta kai väärin ja olisi kaikkien kannalta reilumpaa jos lapsen voisi siirtää raiskaajan kehoon kasvamaan mutta kun ei voi niin ei siinä ole juuri vaihtoehtoja kun ei lasta voi tappaakkaan.

Vierailija
45/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilastotietoa:

Vaikka raskaudenkeskeytysten kokonaismäärä on laskenut, on toistuvien keskeytysten osuus kasvanut ja ne painottuvat yhä nuoremmille.  Vuonna 2013 useampi kuin joka kolmas (36 %) raskaudenkeskeytyksistä tehtiin naisille, joille oli tehty keskeytys jo aiemmin. Alle 20-vuotiaista 12 prosentille oli tehty aikaisempi keskeytys. (Lähde, thl.)

Eli joillakin vain käy niin huono säkä läpi elämän, että kaikki ehkäiys pettää, aina uudelleen ja uudelleen? Kyllä minä tuomitsen ihmisen, joka ei yhdestä kerrasta opi. Ja toivon, että esimerkiksi sterilisaation saisi nykyistä helpommin.

Vierailija
46/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan, että puolustetaan insestin/raiskauksen takia raskaaksi tulleiden naisten ja tyttöjen oikeutta abortoida, pitäisi kiinnittää enemmän huomiota siihen, miten raiskauksia voitaisiin ehkäistä. Rangaistukset raiskauksista pitäisi saada paljon kovemmiksi.

Vierailija
47/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:46"]Sen sijaan, että puolustetaan insestin/raiskauksen takia raskaaksi tulleiden naisten ja tyttöjen oikeutta abortoida, pitäisi kiinnittää enemmän huomiota siihen, miten raiskauksia voitaisiin ehkäistä. Rangaistukset raiskauksista pitäisi saada paljon kovemmiksi.
[/quote]
Se ei auta, joku raiskaa aina jossain, raiskaaminen ei tästä maailmasta häviä. ikinä. joten jos nyt kuitenkin keskitytään näihin naisiin ja lapsiin.

Vierailija
48/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:46"]En ymmärrä miksi pitää suu vaahdossa raivota jostain abortista jos asia ei kosketa itseä millään tavalla. Luuleeko ne että se on mukava kokemus naiselle?
[/quote]

Toki, "kaikki aportit on mukavuusaportteja". Se on niin mukavaa.

Vierailija
49/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puolesta enkä vastaan, mutta kyllähän nämä abortin "kannattajat" vaikuttavat fiksummilta. Usein vastustajilta tulee todella ala-arvoista tekstiä ja hoetaan vaan murhamurhaaaa!

Vierailija
50/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:46"]Sen sijaan, että puolustetaan insestin/raiskauksen takia raskaaksi tulleiden naisten ja tyttöjen oikeutta abortoida, pitäisi kiinnittää enemmän huomiota siihen, miten raiskauksia voitaisiin ehkäistä. Rangaistukset raiskauksista pitäisi saada paljon kovemmiksi.
[/quote]
Se ei auta, joku raiskaa aina jossain, raiskaaminen ei tästä maailmasta häviä. ikinä. joten jos nyt kuitenkin keskitytään näihin naisiin ja lapsiin.
[/quote]
Myöskään vapaaehtoinen huoraaminen, irtosuhteet ja muu sitoutumattomuus ei lopu maailmasta, joten keskitytään vain puhumaan tehokkaista ehkäisytavoista, kun ihmiset itse eivät halua ottaa vastuuta teoistaan? Enemmän olisin huolissani siitä, miksi niin paljon ei-toivottuja raskauksia alkaa ja kuinka ehkäistä niitä ja kuinka ne voisivat olla toivottuja tai edes hyväksyttyjä yllätyksiä. Kaikkea ei aina suunnitella, mutta tilanteen voi hyväksyä ja elää sen kanssa.

Vierailija
51/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]Mä kysyisin kyllä mieluummin, että onko abortin puolustajat ihan terveitä. En pysty ymmärtämään ja hyväksymään naisia, jotka tekevät itse abortin ja pitävät sitä ihan ok juttuna. Minusta sikiö on kohdussa jo niin elävä, että kyseessä on tappo. Ja koska kyseessä on harkittu tappo, siitä voi käyttää nimitystä murha. Minusta on täysin oikein, että jo vihdoinkin herätään kyseenalaistamaan aborttien oikeututus ja hoitohenkilökunnan mahdollisuus kieltäytyä. [/quote] Onneksi Suomen laki ei siitä määrittele tapoksi tai murhaksi. Onneksi eletään sivistysvaltiossa. Olen tehnyt abortin eikä se ollut mitenkään ok juttu. Se oli vain pakko tehdä. Se oli elämäni epämukavin kokemus, mutta onneksi se myös vahvisti eikä paljoa tunnu vaikka tällä palstalla miten haukutaan abortin tehneitä.

[/quote]

Mietipä, sinulla voisi olla tällä hetkellä lapsi, joka tulee pian koulusta ja sanoo sinulle "äiti, rakastan sinua". Mutta sinulla ei ole lasta, joka sanoo rakastavansa sinua, koska teit päätöksen tehdä abortin. 
[/quote] Kyllä minulla on tällä hetkellä lapsi. Turha yrittää mitään lässytystä, ei toimi.

Vierailija
52/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ketään ei murhata. Abortit tehdään aika aikaisessa vaiheessa jolloin kyseessä on yleensä alkio eli aitotumainen eliö. Ei ole keltään pois jos joku tietää ettei pysty tulevasta lapsesta huolehtimaan ja tekee keskeytyksen.

Vierailija
53/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]Mä kysyisin kyllä mieluummin, että onko abortin puolustajat ihan terveitä. En pysty ymmärtämään ja hyväksymään naisia, jotka tekevät itse abortin ja pitävät sitä ihan ok juttuna. Minusta sikiö on kohdussa jo niin elävä, että kyseessä on tappo. Ja koska kyseessä on harkittu tappo, siitä voi käyttää nimitystä murha. Minusta on täysin oikein, että jo vihdoinkin herätään kyseenalaistamaan aborttien oikeututus ja hoitohenkilökunnan mahdollisuus kieltäytyä. [/quote] Onneksi Suomen laki ei siitä määrittele tapoksi tai murhaksi. Onneksi eletään sivistysvaltiossa. Olen tehnyt abortin eikä se ollut mitenkään ok juttu. Se oli vain pakko tehdä. Se oli elämäni epämukavin kokemus, mutta onneksi se myös vahvisti eikä paljoa tunnu vaikka tällä palstalla miten haukutaan abortin tehneitä.

[/quote]

Mietipä, sinulla voisi olla tällä hetkellä lapsi, joka tulee pian koulusta ja sanoo sinulle "äiti, rakastan sinua". Mutta sinulla ei ole lasta, joka sanoo rakastavansa sinua, koska teit päätöksen tehdä abortin. 
[/quote] Kyllä minulla on tällä hetkellä lapsi. Turha yrittää mitään lässytystä, ei toimi.
[/quote]
Miltä luulet lapsestasi tuntuvan, jos kuulee joskus, että hänellä voisi olla sisarus, mutta sinä äiti tapoit sen? Miksi nykyinen lapsesi on erilainen verrattuna siihen ensimmäiseen? Olisithan voinut tappaa tämänkin lapsen? Ja kun lapsenlapsesi tajuavat, että heiltä puuttuu yksi täti, setä/eno ja serkut, jotka ei ikinä syntyneet, koska mummo tappoi. Se olisit voinut olla sinä itsekin, joka abortoidaan, jos äitisi olisi päätynyt siihen. Onko omakin elämäsi sinulle yhdentekevä?

Vierailija
54/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap, 

olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain. 

Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!"

Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois. 

Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä. 

[/quote] Ylimielinen? Sanoin, että nimenomaan nämä hörhöt jotka haluavat että nainen tappaa itsensä tai kokee tuskaisen kuoleman koska on tehnyt abortin eivät voi olla terveitä? Ei haittaa vaikka joku aborttia vastustaa, mutta turha siitä vauhkota täällä. Ja jos on pakko avautua, niin perustelkaa sitten kunnolla ja asiallisesti. Ap

Vierailija
55/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:17"]

[/quote]

[/quote]
Miltä luulet lapsestasi tuntuvan, jos kuulee joskus, että hänellä voisi olla sisarus, mutta sinä äiti tapoit sen? Miksi nykyinen lapsesi on erilainen verrattuna siihen ensimmäiseen? Olisithan voinut tappaa tämänkin lapsen? Ja kun lapsenlapsesi tajuavat, että heiltä puuttuu yksi täti, setä/eno ja serkut, jotka ei ikinä syntyneet, koska mummo tappoi. Se olisit voinut olla sinä itsekin, joka abortoidaan, jos äitisi olisi päätynyt siihen. Onko omakin elämäsi sinulle yhdentekevä?
[/quote] No tuskin kerron lapselleni (ja tulevalle lapselle) nuoruuden abortista, ellei lapsi sitä vanhempana tajua kysyä niin en aio myöskään valehdella siinä tapauksessa. Ja aion myöskin kasvattaa lapsistani sivistyneitä ja fiksuja yksilöitä, jotka eivät tuomitse abortin tehneitä tai pidä heitä huonompina. Ja niin, miksi abortoin juuri sen lapsen? Olin nuori, rahaton ja en todellakaan valmis äidiksi. Vaikkei se nyt kellekään kuulu. Anna palaa vaan, kyllä minä kestän.

Vierailija
56/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nyt oikeasti kommenttia näiltä abortinvastustajilta varsinkin näiltä jotka ovat sitä mieltä, että jos nainen raiskataan on abortti ok muutoin ei. Vedotaan siis siihen, että lapsi on viaton jos nainen on holtiton ja tulee raskaaksi kun ei ole huolehtinut ehkäisystä. Millä perusteella sikiön saa abortoida jos nainen on raiskattu? Eikö lapsi tällöinkin ole viaton ja syytön siihen, että on saanut alkunsa raiskaamisesta. Millä perusteellä hänet saa abortoida? Hän siis on jotekin alempiarvoisempi kuin muut ihmisalut? Selittäkää tämä nyt. Mielestäni aborttia ei voi vastustaa vain osittain, se on joko tai. Tai sitten ei ainakaan voi vedota lapsen viattomuuteen tms.

Vierailija
57/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh

Vierailija
58/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]

ap, 

olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain. 

Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!"

Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois. 

Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä. 

[/quote]

Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa ei saisi säännellä syntyvyyttä tai nainen ei saisi päättää kehostaan, elämästään tai taloudellisesta tilanteestaan. Joskus se ei mene niin kuin itsestä moraaliselta tuntuu se syntyvyyden säännöstely, ja siihen ei jeesustelut auta. Jos abortti kiellettäisiin, niin sitten päästään seuraavaan viisauteen: "Miksi teit lapsen jollet halunnut sitä?" tai "Miksi täällä on näin paljon lapsia joita kukaan ei rakasta?" 

Vierailija
59/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap, 

[/quote]
Mielestäni sinulta se ruuvi päästä puuttuu kun rinnastat abortoinnin ihmisen murhaamiseen. Kun se EI ole sama asia!!!
[/quote]

Perustele mulle millä tavalla se EI ole sama asia??

Vierailija
60/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap, 

[/quote]
Mielestäni sinulta se ruuvi päästä puuttuu kun rinnastat abortoinnin ihmisen murhaamiseen. Kun se EI ole sama asia!!!
[/quote]

Perustele mulle millä tavalla se EI ole sama asia??
[/quote]
Jos perustiedot ihmisen/alkion kehityksestä on noinkin hukassa en viitsi edes yrittää perustella. Oletteko te oikeasti noin tyhmiä vai mitä hittoa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä