Ovatko nämä abortin vastustajat ihan terveitä?
Sori, vähän provosoiva otsikko ehkä. Tuntuu, että tälläkin palstalla on oikeasti sairaita ihmisiä jotka pitävät aborttia julmana murhana ja toivottavasti abortin tehnyt nainen tappaa itsensä masennuksen vuoksi. Ja kun abortit tehdään "huvin vuoksi". Ihan uskomatonta tekstiä tulee välillä. En usko, että kukaan täysin järkevä voi sanoa noin? Ja kun asiasta ei voi keskustella järkevästi kun tulee se yksi idiootti ja haukkuu kaikki abortin tehneet syntisiksi huoriksi. Miksi... Ymmärrän, että joku ei hyväksy aborttia vaikka uskonnon takia, mutta kommentoi asiaa sitten asiallisesti äläkä syyllistä. Ja todennäköisesti jokaisen tuttavapiirissä on joku abortin tehnyt vaikkei siitä tietäisikään, koska asiasta ei yleensä huudella pitkin kyliä juurikin noiden tyhmien kommenttien pelossa. Kiitos ja anteeks.
Kommentit (210)
En ole abortin vastustaja, mutta kieltämättä aborttirajaa voisi laskea roimasti. Nyt se on ihan samalla viikolla keskosten kanssa, ts. jos äiti päättää abortoida lapsen, lapsi kuolee. Jos toisen äidin lapsi syntyy täsmälleen samalla raskausviikolla, lapsi jää henkiin, koska äiti niin haluaa.
Aika hurjaa tuo sh:n juttu, missä kertoi kuinka abortoitu vauva ITKI, koska lääkkeet eivät olleetkaan tappaneet häntä. Vauva haukkoi henkeään 10 minuuttia, mutta lääkäri kielsi elvyttämästä, koska lapsi oli tuotu abortoitavaksi. Sitten lapsi kuoli. Minusta ei pitäis enää abortoida, jos lapsen voi pelastaa. Aborttiviikkojen tulisi kulkea samassa linjassa sen kanssa, minkä vanhan vauvan voi pelastaa. Vielä jäisi ihan riittämiin aikaa päättää pitääkö lapsen vai ei.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]Mä kysyisin kyllä mieluummin, että onko abortin puolustajat ihan terveitä. En pysty ymmärtämään ja hyväksymään naisia, jotka tekevät itse abortin ja pitävät sitä ihan ok juttuna. Minusta sikiö on kohdussa jo niin elävä, että kyseessä on tappo. Ja koska kyseessä on harkittu tappo, siitä voi käyttää nimitystä murha.
Minusta on täysin oikein, että jo vihdoinkin herätään kyseenalaistamaan aborttien oikeututus ja hoitohenkilökunnan mahdollisuus kieltäytyä.
[/quote]
Jaa ootko sitten kasvissyöjä? Täysikasvuisia ja kipua tuntevia eläimisiä tapetaan ruuaksi. Se verilimaklöntti sikiö ei ole lähelläkään ihmistä. Valuuko alapäästäsi menkkojen aikana mielestäsi potentiaalisia vauvoja, jotka olisivat voineet tulla hedelmöitetyiksi?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,
olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain.
Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!"
Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois.
Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä.
[/quote]
Mä pyytäisin nyt sinua vaikka tutustumaan el salvadorin abortti lainsäädäntöön ja ajattelemaan niitä jopa 9 vuotiaita tyttöjä jotka pakotetaan raiskaamisen/insestin uhreina jatkamaan raskautta ja synnyttämään jopa oman henkensä uhalla se pieni ruususuu tähän maailmaan. Juurikin sinunkaltaistesi abortin vastustajien takia miljoonat lapset joutuvat tekemään lapsia.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:43"]
Aivan samaa mieltä. Tollanen hullun kiilto silmissä abortin vastustaminen on yleensä osoitus siitä, että ihminen vaan tykkää syyllistää kanssa ihmisiä. Harvoinpa siinä varsinaisesti sitä mietitään, miten se alkion kehitys lopetetaan, vaan enemmänkin on siitä huolissaan, että kai sitä äitiä syyllistetään ja moititaan tarpeeksi. Oli miten oli, maailma on täynnä ihmeellisiä ihmissaastoja, joiden kannattaa antaa uhota aivan yksin.
[/quote]
Eli yhtäkkiä te, jotka hyväksytte pienen ihmisalun murhaamisen olette pyhimyksiä? Missä, jossain Manson-kultissa missä pienten vauvojen verestä saa jotain pisteitä?
Onko tullut mieleesi, että ehkä me vastustajat näemme tässä sikiössä itsemme, lapsemme ja yleensä kaikki ne ihmiset joita rakastamme, ja koemme että on kohtuutonta että tämä pieni ei saa elämän lahjaa, joka hänelle on annettu? Tulemme siis surulliseksi kun joku surmataan. Sekö on mielestäsi oikeasti sairasta?
Olen ateisti.
[/quote]
Elämän lahjaa?
Miksi elossa oleminen olisi parempi kuin se, ettei ole koskaan syntynyt? Mitä haittaa on siitä, ettei koskaan synny?
Te vastustajat voisitte pystyttää järjestön ehkäisyn tärkeydeystä kertomiseen. Palstoilla kiihkoilu ei vähennä turhia abortteja.
Minäkin vastustan aborttia ns sosiaalisista syistä. Mutta olen samaamieltä että asiasta pitäisi pystyä puhumaan asiallisesti. Adoptio on mielestäni aina aborttia parempi vaihtoehto, olettaen siis tietysti ettei raskauden viemisestä loppuun ole terveydellistä riskiä äidille ja että sikiö/lapsi on terve/elinkelpoinen. Abortin tekeminen sellaisista syistä kuin "en ole valmis äidiksi/isäksi", "en halua synnyttää", "kroppani menee pilalle" tms on järkyttävää ja todella itsekästä. Jos ei ole valmis vanhemmaksi, lapsi annetaan sellaisille jotka ovat. Jos kroppa menee "pilalle" raskauden vuoksi, se on pieni hinta siitä ettei tilanteeseen syytöntä lasta ole estetty syntymästä ja elämästä. Lapsi ei kuitenkaan ole syyllinen raskauteen vaan äiti ja isä, sattuma, kohtalo... ketä siinä sitten haluaakaan syyttää, mutta lapsi on viaton.
Raiskauksen/insestin tms uhreille sekä niille joiden terveys saattaa kärsiä raskauden loppuun viemisestä ja niille joiden sisällä kehittysä sikiö on pahasti vammainen/elinkelvoton, suon abortin. Siinä ei ole mitään väärää.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap, olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain. Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!" Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois. Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä. [/quote] Mielestäni sinulta se ruuvi päästä puuttuu kun rinnastat abortoinnin ihmisen murhaamiseen. Kun se EI ole sama asia!!!
[/quote]
Sinun mielestäsi ei ole, minun moraalintajuni mukaan on. Tässä ei ole yhtä oikeaa vastausta.
Minusta elämä on arvokas eikä sillä ole väliä onko elämä 10 viikkoa pitkä vai 9 kk pitkä vai 42-vuotta pitkä. Ne kaikki ovat ihmisiä, joilla on vanhemmat, suku, tarinan alku ja tarinan loppu. Abortoidun tarina on toki lyhyt, mutta niin on muidenkin nuorena murhattujen.
Jos laki säädettäisiin nyt, olisi melkoinen eettinen pohdinta sen suhteen, että mikä on lakiteknisesti murha ja mikä ei. Jos ihmiseltä viedäään henki, se on murha.
S
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]
On siinä iso ero jos keskeyttää raskauden jollain viikolla 9 kuin että abortoi ELINKELPOISEN sikiön viikolla 23. Se on minunkin mielestäni murha.
[/quote]
Olen vastustaja ja olen silti samaa mieltä. Asiaa vakavoittaa vaikka Miian kokema, jossa synnytetään vauva viikolla 24 ja annetaan sen kitua pois vaikka vauva jo itkee ja vetää henkeä ja elää 10 minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]Mä kysyisin kyllä mieluummin, että onko abortin puolustajat ihan terveitä. En pysty ymmärtämään ja hyväksymään naisia, jotka tekevät itse abortin ja pitävät sitä ihan ok juttuna. Minusta sikiö on kohdussa jo niin elävä, että kyseessä on tappo. Ja koska kyseessä on harkittu tappo, siitä voi käyttää nimitystä murha. Minusta on täysin oikein, että jo vihdoinkin herätään kyseenalaistamaan aborttien oikeututus ja hoitohenkilökunnan mahdollisuus kieltäytyä. [/quote] Onneksi Suomen laki ei siitä määrittele tapoksi tai murhaksi. Onneksi eletään sivistysvaltiossa. Olen tehnyt abortin eikä se ollut mitenkään ok juttu. Se oli vain pakko tehdä. Se oli elämäni epämukavin kokemus, mutta onneksi se myös vahvisti eikä paljoa tunnu vaikka tällä palstalla miten haukutaan abortin tehneitä.
[/quote]
Mietipä, sinulla voisi olla tällä hetkellä lapsi, joka tulee pian koulusta ja sanoo sinulle "äiti, rakastan sinua". Mutta sinulla ei ole lasta, joka sanoo rakastavansa sinua, koska teit päätöksen tehdä abortin.
En ymmärrä, ettei edes synnytys ja oma lapsi tee naisista lempeämpiä. Lempeämpiä edes omia mahdollisia lapsiaan kohtaan. Pystyin puhumaan kevyesti abortin puolesta ennen kuin minulla oli lapsia mutta omien lasten jälkeen tajusin kuinka vakavasta asiasta on kysymys. Enkä enää ikimaailmassa kykenisi aborttiin.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,
olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain.
Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!"
Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois.
Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä.
[/quote] Surmata ihmisiä? Onko se raskausviikolla 10 oleva alkio ihminen jolla on ihanat pikku varpaat ja sormet? Ei muuten ole. Olen työssäni niitä nähnyt eikä se ihmistä muistutakaan.
[/quote] Kyllä lapsella on jo sormet ja varpaat rv10. Tietysti esim. kaavinnassa alkio tai tässä tapauksessa jo sikiö menee niin muussiksi että hankalahan sieltä on mitään erottaa.
Tämä noitavaino aborttiin päätyneitä kohtaan johtuu vain ja ainoastaan siitä, että se on naisten juttu. Jos se olisi miesten, sitä pidettäisiin ihan tarkoituksenmukaisena ja järkevänä, tietyissä tilanteissa.
Naisia halutaan kivittää, kulttuurista riippumatta. Ensimmäisen kiven heittäjät ovat useimmiten naisa.
Elämme vuotta 2014, ei uskoisi!
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:24"]Minäkin vastustan aborttia ns sosiaalisista syistä. Mutta olen samaamieltä että asiasta pitäisi pystyä puhumaan asiallisesti. Adoptio on mielestäni aina aborttia parempi vaihtoehto, olettaen siis tietysti ettei raskauden viemisestä loppuun ole terveydellistä riskiä äidille ja että sikiö/lapsi on terve/elinkelpoinen. Abortin tekeminen sellaisista syistä kuin "en ole valmis äidiksi/isäksi", "en halua synnyttää", "kroppani menee pilalle" tms on järkyttävää ja todella itsekästä. Jos ei ole valmis vanhemmaksi, lapsi annetaan sellaisille jotka ovat. Jos kroppa menee "pilalle" raskauden vuoksi, se on pieni hinta siitä ettei tilanteeseen syytöntä lasta ole estetty syntymästä ja elämästä. Lapsi ei kuitenkaan ole syyllinen raskauteen vaan äiti ja isä, sattuma, kohtalo... ketä siinä sitten haluaakaan syyttää, mutta lapsi on viaton.
Raiskauksen/insestin tms uhreille sekä niille joiden terveys saattaa kärsiä raskauden loppuun viemisestä ja niille joiden sisällä kehittysä sikiö on pahasti vammainen/elinkelvoton, suon abortin. Siinä ei ole mitään väärää.
[/quote]
Ihmeellistä ristiriitaisuutta! Eikö se raiskaamisen seurauksena alkunsa saanut vauva ole viaton? Miksi hänet saa abortoida? Yrittäkää nyt edes vähän abortin vastustajat.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,
[/quote] Surmata ihmisiä? Onko se raskausviikolla 10 oleva alkio ihminen jolla on ihanat pikku varpaat ja sormet? Ei muuten ole. Olen työssäni niitä nähnyt eikä se ihmistä muistutakaan.
[/quote]
Sittenkö vasta se alkio on ihminen kun näyttää siltä? :O
Juu, ja ihan terve olen vaikka aborttia vastustankin.
Jos olet sitä mieltä, että abortti on täysin hyväksyttävä millä tahansa perusteella tai vaikka "huvin vuoksi", niin miksi sinua ahdistaa muiden ihmisten vastakkainen mielipide? Miksi koet syyllisyyttä, jos olet mielestäsi syytön etkä ole tehnyt mitään väärää? Pitäisikö uskovaisten olla aina se taho, joka pyytää anteeksi, että anteeksi nyt vaan, että sanomme, että Jumala vihaa syntiä ja murhaamista, jos ette edes usko Jumalaan tai Helvettiin? Ahdistaako teitä niin kovasti, jos joku sanoo uskonsa takia jotain ja tuomitsee teidät uskonnon ulkopuolelle ja syntisiksi ja Jumalan vihaamiksi, jos itse haluatte uskoa, että Jumala on toisenlainen ja rakastaa teitä kaikesta huolimatta? Tämä on kuulkaa vapaa maailma ja jos joku haluaa perustaa ihan uuden ja oman moraalijärjestelmän, niin se on täysin mahdollista. Abortoijat voivat julistaa halutessaa, että kyllä Jumala rakastaa ja hyväksyy, homot ja lesbot voivat mennä vaikka naimisiin... oman uuden uskontonsa ja moraalijärjestelmänsä mukaan. Ei tarvitse aina joka paikassa itkeä, että voi kyynel, kun kirkko, moskeijat ja synagogat tuomitsevat. Keksikää joku ihan oma juttu. Pakkoko se on mieltää itsensä jonkun olemassa olevan uskonnon muottiin kuuluvaksi, jos se ei vaan uppoa omaan kalloon?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap, olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain. Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!" Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois. Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä. [/quote] Mä pyytäisin nyt sinua vaikka tutustumaan el salvadorin abortti lainsäädäntöön ja ajattelemaan niitä jopa 9 vuotiaita tyttöjä jotka pakotetaan raiskaamisen/insestin uhreina jatkamaan raskautta ja synnyttämään jopa oman henkensä uhalla se pieni ruususuu tähän maailmaan. Juurikin sinunkaltaistesi abortin vastustajien takia miljoonat lapset joutuvat tekemään lapsia.
[/quote]
Olet jollain tavalla hyvin sairas ihminen. Miten keksit ajatelle tuollaista kun se ei liity tähän aiheeseen mitenkään. Hyi vittu, älä edes vastaa. El Salvadorissa ja Suomessa on jonkun mielestä sama lainsäädäntö ja sosiaaliset ongelmat.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:16"]Mielestäni abortin vastustajat voisivat käyttää energiansa ehkäisyn tärkeydestä puhumiseen syyllistämisen ja muun vaahtoamisen sijasta.
[/quote]
Mutta jos kaikki ei-toivutut sikiöt abortoitaisi, adoptioon menevät söpöt kotimaiset pienet vauvat loppuisivat kesken, nytkin on niistä suuri pula. Siksi on hyvä, etteivät kaikki ymmärrä ehkäisyn tärkeyttä ja muiden painostuksesta synnyttävät lapsen. Jokaisen perusoikeushan on saada oma vauva. Antakaa siis vauvanne adoptioon, please!!
*sarkasmia*
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:07"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 11:43"]
Aivan samaa mieltä. Tollanen hullun kiilto silmissä abortin vastustaminen on yleensä osoitus siitä, että ihminen vaan tykkää syyllistää kanssa ihmisiä. Harvoinpa siinä varsinaisesti sitä mietitään, miten se alkion kehitys lopetetaan, vaan enemmänkin on siitä huolissaan, että kai sitä äitiä syyllistetään ja moititaan tarpeeksi. Oli miten oli, maailma on täynnä ihmeellisiä ihmissaastoja, joiden kannattaa antaa uhota aivan yksin.
[/quote]
Eli yhtäkkiä te, jotka hyväksytte pienen ihmisalun murhaamisen olette pyhimyksiä? Missä, jossain Manson-kultissa missä pienten vauvojen verestä saa jotain pisteitä?
Onko tullut mieleesi, että ehkä me vastustajat näemme tässä sikiössä itsemme, lapsemme ja yleensä kaikki ne ihmiset joita rakastamme, ja koemme että on kohtuutonta että tämä pieni ei saa elämän lahjaa, joka hänelle on annettu? Tulemme siis surulliseksi kun joku surmataan. Sekö on mielestäsi oikeasti sairasta?
Olen ateisti.
[/quote]
Elämän lahjaa?
Miksi elossa oleminen olisi parempi kuin se, ettei ole koskaan syntynyt? Mitä haittaa on siitä, ettei koskaan synny?
[/quote]
Huhuu?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:16"]Minua häiritsee se, että aborttia pidetään naisen yksityisasiana. En siis vastusta aborttia, mutta haluaisin korostaa sitä, että abortoitavalla lapsenalulla on myös isä, isovanhemmat, usein sisaruksetkin. Ei heillä ole mitään sanavaltaa siihen, saavatko he koskaan tavat tätä ihmistä, mikä alkiosta ja sikiöstä kehittyisi muutamassa kuukaudessa. Minusta pitäisi entistä enemmän korostaa sitä, että raskaus on niin iso asia, että ehkäisystä kannattaisi pitää parempaa huolta, nimenomaan myös miesten. En esimerkiksi voi käsittää sitä, että niin iso osa aborteista tehdään äideille, joilla on ennestään alle vuoden vanha lapsi. Siinä ei voi enää väittää, ettei oikein ymmärtänyt mihin yhdyntä johtaa, ja mihin raskaus johtaa. Jos nainen onkin pönttö sekaisin synnytyksestä, hormoneista ja imetyksestä, niin onhan miehelläkin älyllistä toimintaa yläpäässä, luulisi että sen verran raksuttaisi että hakisi ärrältä kondomeja. Kyllä silloin näen sen niin, että oltiin vaan vastuuttomia ja laiskoja, ja maksatettiin se sitten sekä naisella että sikiöllä. On se surullista, mut ei mikään väistämätön asia, jota ei oltaisi voitu ehkäistä.
[/quote]
kuinkahan moni nainen on jäänyt ja tulee jäämään yksin sen abortoimattoman lapsensa kanssa. Kuinka moni nainen on uupumuksen takia otettu osastolle. Niin kauan kun suomalainen yhteiskunta jatkaa kulkuaan itsekkyyteen, niinkauan abortti on naisen yksityisasia. Naisen pitää olla valmis pärjäämään vauvan kanssa, isällä on ns vapaus aina lähteä, isovanhemmilla ei ole mitään vastuuta lapsenlapsestaan, eikä sisaruksilla.
Aina ei ole kyse, että laiskuuttaan ehkäisty. Todennäköisempää on, että ehkäisy on pettänyt. Niin voihan sitä ilman seksiäkin olla, otetaan kaikki ilot pois ruuhkavuosista.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]Mä kysyisin kyllä mieluummin, että onko abortin puolustajat ihan terveitä. En pysty ymmärtämään ja hyväksymään naisia, jotka tekevät itse abortin ja pitävät sitä ihan ok juttuna. Minusta sikiö on kohdussa jo niin elävä, että kyseessä on tappo. Ja koska kyseessä on harkittu tappo, siitä voi käyttää nimitystä murha.
Minusta on täysin oikein, että jo vihdoinkin herätään kyseenalaistamaan aborttien oikeututus ja hoitohenkilökunnan mahdollisuus kieltäytyä.
[/quote] Onneksi Suomen laki ei siitä määrittele tapoksi tai murhaksi. Onneksi eletään sivistysvaltiossa. Olen tehnyt abortin eikä se ollut mitenkään ok juttu. Se oli vain pakko tehdä. Se oli elämäni epämukavin kokemus, mutta onneksi se myös vahvisti eikä paljoa tunnu vaikka tällä palstalla miten haukutaan abortin tehneitä.