Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko nämä abortin vastustajat ihan terveitä?

Vierailija
18.11.2014 |

Sori, vähän provosoiva otsikko ehkä. Tuntuu, että tälläkin palstalla on oikeasti sairaita ihmisiä jotka pitävät aborttia julmana murhana ja toivottavasti abortin tehnyt nainen tappaa itsensä masennuksen vuoksi. Ja kun abortit tehdään "huvin vuoksi". Ihan uskomatonta tekstiä tulee välillä. En usko, että kukaan täysin järkevä voi sanoa noin? Ja kun asiasta ei voi keskustella järkevästi kun tulee se yksi idiootti ja haukkuu kaikki abortin tehneet syntisiksi huoriksi. Miksi... Ymmärrän, että joku ei hyväksy aborttia vaikka uskonnon takia, mutta kommentoi asiaa sitten asiallisesti äläkä syyllistä. Ja todennäköisesti jokaisen tuttavapiirissä on joku abortin tehnyt vaikkei siitä tietäisikään, koska asiasta ei yleensä huudella pitkin kyliä juurikin noiden tyhmien kommenttien pelossa. Kiitos ja anteeks.

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tietää miten abortti ei olisi rinnastettavissa murhaan.

Jos tietoisesti toteutettu teko x vie toiselta yksilöltä, jolla on oma yksilöllinen geeniperimänsä, joka ilman tekoa x voisi elää ja kokea vuosikausia maailman monimuotoisuutta, kenties saada useita jälkeläisiä ja nauttia elämästään, mahdollisuuden jatkaa elämäänsä niin miten se ei ole murha? Siinä viedään toiselta yksilöltä päätäntävalta omasta elämästään, päätetään lopettaa tuo elämä kysymättä. Suunniteltu tappo, eli murha kyseessä vaikka asiaa koittaisi miten väännellä omaksi edukseen.

Ja mitä tuohon raiskaus-kohtaan tulee, mielestäni asia voitaisiin katsoa tapauskohtaisesti. Tarpeeksi kypsä, viisas nainen ehkä kykenee antamaan elämän tuolle lapselle joka on tapahtumaan syytön, heikompi tai herkempi saattaisi saada pahoja oireita ja jopa sortua itsemurhaan mikäli hänet pakotettaisiin lapsi pitämään. Jälkimmäisessä tapauksessa abortti olisi kaikkien osapuolten etu ja säästää ainakin äidin hengen.

Vierailija
62/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]

On siinä iso ero jos keskeyttää raskauden jollain viikolla 9 kuin että abortoi ELINKELPOISEN sikiön viikolla 23. Se on minunkin mielestäni murha. 

[/quote]

Olen vastustaja ja olen silti samaa mieltä. Asiaa vakavoittaa vaikka Miian kokema, jossa synnytetään vauva viikolla 24 ja annetaan sen kitua pois vaikka vauva jo itkee ja vetää henkeä ja elää 10 minuuttia. 
[/quote]
Ota nyt sinäkin se pää sieltä pensaasta ja mieti hetki. Tuo vauva luultavasti on ollut hyvin sairas joka tuskin olisi muutoinkaan elänyt täällä kovin pitkään. Ja jos hetken olisi elänytkin luultavasti kärsinyt paljon enemmän kuin nyt kärsi. Mutta tietysti se teistä joistakin olisi pitänyt pitää hengissä ja pitkittää raukan kärsimyksiä... Jossain vaiheessa hän olisi kuollut kuitenkin, tai irroitettu hengityskoneesta jolloin olisi kuollut aivan samanlaisen kuoleman kuin jo koki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on ottanut jälkiviisaana esiin tuon, että miltä lapsista tuntuu, että äiti on abortoinut pois yhden sisaruksen. Mä voisin omalla kohdallani pokkana myöntää, että ei yhtään miltään. Mulle olisi aivan sama, onko mulla abortoitu sisko tai veli ja uskon että se olisi ihan yhdentekevää myös omille lapsilleni jos mummo olisi tehnyt abortin. Ihan sama, kuin puhuttaisiin kuolleena syntyneistä sisaruksista, ne ovat olleita ja menneitä ja asiat yksinkertaisesti vain ovat niin kuin ne ovat. Ihan turhaa dramatisointia ja liian pitkälle ajateltua väittää, että se sattuisi enää tuossa vaiheessa. Se olisi ollut äitini elämää ja ehkä ilman sitä jossitteluaborttia me emme ehkä olisi tässä - oletteko miettineet, että kaikki vaikuttaa kaikkeen? Mikäli se lapsi olisi syntynyt jossain vaiheessa, jokin muu asia olisi sitten toisin.  

Olen myös todella kiitollinen, etten nuorena 14-16-vuotiaana pamahtanut raskaaksi missään vaiheessa. Lapsen itsensä kannalta olisi ollut todella surullista tulla tapetuksi kohtuun, mutta on huomioitava myös monet muutkin seikat kuin vain lapsen elämä. Entä äidin itsensä elämä? Eikö sillä ole merkitystä?

Olin todella huolellinen ehkäisyn kanssa, mutta joskus oli pelko että se pettää. Kuulin äidiltäni, että hän olisi pakottanut mut pitämään lapsen jos sellainen tilanne olisi tullut vastaan. Kiitän luojaani vieläkin, että niin ei vain käynyt, koska olisin sen jälkeen ollut pulassa! Olisin vieläkin kiinni sen aikaisessa poikaystävässä, millä oli silloin jo esillä erittäin vahvasti persoonaallisuushäiriöisiä piirteitä, ja mitä olen kuullut, niin aikuistumisen myötä niistä on tullut vain entisestään vahvempia. Tämänkin vuoksi mietin edelleen, miten tuuri kävi, että sain varhaisen keskemenon vaikka en edes tiennyt odottavani; jos lapsi olisi jäänyt henkiin, mies hallitsisi elämääni edelleen ja saisin kaupassa mukana hänen nykyisen perheensä eli yhtä pimeän vaimon kuin mies itse on, vaimon lapset sekä vielä heidän lapsensa. En voisi muuttaa minne haluaisin ja tekemisiäni syynättäisiin tarkasti ja olisin jatkuvasti sosiaalihuollon syynissä, enkä voisi kuvitellakaan miten eksäni sairauttaan sekottaisi lapsen ja minunkin välejäni. Jälkiviisaana en voi myöskään olla miettimättä, miten muka uskaltaisin antaa lapseni hänelle hoitoon silloin kun en ole paikalla, että millaiset asenteet ja arvot ja ennen kaikkea käytöstavat hän opettaisi minun tietämättäni lapselleni. Miehen tuntien ja sen verran maailmaa nähneenä tiedän, etteivät pystyyn nosteut amisbensalenkkarisiat muutu ja olisi todella haastavaa saada sellaisen ihmisen kanssa kasvatettua tervepäinen lapsi, joka ei omi isältään yhtä typeriä mielipiteitä että naisia ei saa lyödä mutta heitä saa nöyryyttää kaikin tavoin ja vielä mahdollisimman julkisesti ja että piereminen ruokapöydässä on hauskaa ajanvietettä. Toisaalta voisi olla mahdollista, ettei mies pitäisi uuden perheensä myötä yhteyttä lapseen tai hän vaatisi sitä nykyisensä kanssa itselleen, mutta ei ajatella liian pitkälle. 

Enkä voi olla pohtimatta miten tuo kuvitteellisen tilanteen kuvitteellinen abortin poisjättäminen olisi vaikuttanut töihin ja koulutuksiini. Jos olisin saanut lapsen, en olisi päässyt opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, kun täytin 17 koska eksäni olisi hallinnut tilannetta lapsen kautta. En myöskään olisi voinut elää vihdoinkin vapaana ja päättäen menoistani, koska lapsen varjolla mies olisi kontrolloinnut baareiluani ja miestuttavuuksiani kaikilla klassisilla tempuilla. En olisi päässyt kouluun, en olisi päässyt pois kotipaikkakunnaltani, jolla en viihtynyt enkä olisi saanut omannäköistäni elämää, koska aina se lapsen mukana kiusaa tekevä eksä olisi tullut kaupassa mukana ja myrkyttänyt läsnäolollaan kaikki valintani. 

Kaiken lisäksi mulla oli silloin erittäin vahva ruumiinkuvanhäiriö, eli millainen piikki lapsen saaminen olisi ollut senkin suhteen. Lapsenhan saaminen nuorella vartalolla ja kehittymättömälle mielellä olisi tehnyt syvät arvet myös vatsan ja muun kehon lisäksi myös syvälle sieluun. 

Että äidit, jotka puollatte ettei teininne tekisi aborttia, miettikää kaikkea ihan monipuolisesti. Vaakakupissa pitää mun mielestä painaa moni muukin asia, kuin vain ulkokultaisesti ajateltuna pelkkä lapsen henki, sillä on myös nuorenne kokonaisvaltainen elämä jota lapsen saaminen määrittää vahvasti lopun elämää.  

Vierailija
64/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:46"]Sen sijaan, että puolustetaan insestin/raiskauksen takia raskaaksi tulleiden naisten ja tyttöjen oikeutta abortoida, pitäisi kiinnittää enemmän huomiota siihen, miten raiskauksia voitaisiin ehkäistä. Rangaistukset raiskauksista pitäisi saada paljon kovemmiksi. [/quote] Se ei auta, joku raiskaa aina jossain, raiskaaminen ei tästä maailmasta häviä. ikinä. joten jos nyt kuitenkin keskitytään näihin naisiin ja lapsiin.

[/quote]

Me niin haluttais keskittyä, mutta kun sinä olet keskittynyt raiskaamiseen. 

Vierailija
65/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:11"]

Miltä luulet lapsestasi tuntuvan, jos kuulee joskus, että hänellä voisi olla sisarus, mutta sinä äiti tapoit sen? Miksi nykyinen lapsesi on erilainen verrattuna siihen ensimmäiseen? Olisithan voinut tappaa tämänkin lapsen? Ja kun lapsenlapsesi tajuavat, että heiltä puuttuu yksi täti, setä/eno ja serkut, jotka ei ikinä syntyneet, koska mummo tappoi. Se olisit voinut olla sinä itsekin, joka abortoidaan, jos äitisi olisi päätynyt siihen. Onko omakin elämäsi sinulle yhdentekevä?

[/quote]

Minulla ei ainakaan olisi näitä nykyisiä lapsiani, jos olisin saanut parikymppisenä lapsen silloisen poikaystäväni kanssa. Poikaystävä oli (ja on edelleen) alkoholiongelmainen, joten ero olisi ollut väistämätön. Tuskin olisin opiskellut nykyiseen ammattiini ja tavannut lasteni isää. Elämä olisi kulkenut aivan toisella tavalla. Eli tuollaiset vertailut ovat täysin turhaa spekulaatiota.

Olen tyytyväinen että tein abortin, en ole sitä hetkeäkään katunut.

Vierailija
66/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa aborteista tehdään naisille, jotka ovat synnyttäneet samana tai edellisenä vuonna. Eli juuri AV-mammoille.

Esimerkiksi Irlannissa abortti ei ole laillista (jos äidin henki on vaarassa, abortti on sallittu). Irlannissa joka viides odottava äiti on yrittänyt itsemurhaa tai kertoo suunnittelevansa sitä, koska tuolloin voi olla mahdollista saada abortti. Sieltä matkustetaankin melkoisen paljon Englannin puolelle Liverpooliin ja Manchesteriin. Tällainenkö lainsäädäntö Suomeenkin pitäisi saada?

Vierailija
67/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:50"]Minuakin kiinnostaisi tietää miten abortti ei olisi rinnastettavissa murhaan.

Jos tietoisesti toteutettu teko x vie toiselta yksilöltä, jolla on oma yksilöllinen geeniperimänsä, joka ilman tekoa x voisi elää ja kokea vuosikausia maailman monimuotoisuutta, kenties saada useita jälkeläisiä ja nauttia elämästään, mahdollisuuden jatkaa elämäänsä niin miten se ei ole murha? Siinä viedään toiselta yksilöltä päätäntävalta omasta elämästään, päätetään lopettaa tuo elämä kysymättä. Suunniteltu tappo, eli murha kyseessä vaikka asiaa koittaisi miten väännellä omaksi edukseen.

Ja mitä tuohon raiskaus-kohtaan tulee, mielestäni asia voitaisiin katsoa tapauskohtaisesti. Tarpeeksi kypsä, viisas nainen ehkä kykenee antamaan elämän tuolle lapselle joka on tapahtumaan syytön, heikompi tai herkempi saattaisi saada pahoja oireita ja jopa sortua itsemurhaan mikäli hänet pakotettaisiin lapsi pitämään. Jälkimmäisessä tapauksessa abortti olisi kaikkien osapuolten etu ja säästää ainakin äidin hengen.
[/quote]
Mielenkiintoista että kuitenkin tapauskohtaisesti murha on mielestäsi ok. Ei teillä vastustajilla oikeasti ole mitään järkeviä perusteluja mielipiteillenne.

Vierailija
68/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pouttu, pouttu, on aidosti maukasta *rallattelee* [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,  olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain.  Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!" Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois.  Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä.    [/quote] Surmata ihmisiä? Onko se raskausviikolla 10 oleva alkio ihminen jolla on ihanat pikku varpaat ja sormet? Ei muuten ole. Olen työssäni niitä nähnyt eikä se ihmistä muistutakaan.

[/quote]

En ole edellinen. Olet sitten väärällä alalla, ellei se mielestäsi muistuta ihmistä. Vai oletko sittenkin töissä Poutulla? Ne ovat nakkeja, ei niiden ole tarkoituskaan muistuttaa ihmistä. 

[/quote]

Vierailija
69/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:18"]En ole abortin vastustaja, mutta kieltämättä aborttirajaa voisi laskea roimasti. Nyt se on ihan samalla viikolla keskosten kanssa, ts. jos äiti päättää abortoida lapsen, lapsi kuolee. Jos toisen äidin lapsi syntyy täsmälleen samalla raskausviikolla, lapsi jää henkiin, koska äiti niin haluaa.

Aika hurjaa tuo sh:n juttu, missä kertoi kuinka abortoitu vauva ITKI, koska lääkkeet eivät olleetkaan tappaneet häntä. Vauva haukkoi henkeään 10 minuuttia, mutta lääkäri kielsi elvyttämästä, koska lapsi oli tuotu abortoitavaksi. Sitten lapsi kuoli. Minusta ei pitäis enää abortoida, jos lapsen voi pelastaa. Aborttiviikkojen tulisi kulkea samassa linjassa sen kanssa, minkä vanhan vauvan voi pelastaa. Vielä jäisi ihan riittämiin aikaa päättää pitääkö lapsen vai ei.
[/quote]Eli mitäs niille vakavasti elinkelvottomille täysaikaisille lapsille tehdään? Annetaan kuolla nälkään? Kuristetaan? Missä kohtaa elämän lopettaminen on armeliaampaa?

Vierailija
70/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on väärin.Tiedän sen itse tehneenäkin mutta ihminen on erehtyväinen.Sitten aikuis iällä lasta yrittäessä sain keskenmenon. Ja kun yöllä heräsin ääneen että varo ja tunsin oikeasti " sielun irtoavan ruumistani" ja sitten alkoivat elämäni kovimmat kivut henkisesti ja fyysisesti koska lapsi oli odotettu. Kivut olivat pahemmat itselleni kuin synnyttäminen. Mutta tulin onneksi uudestaan raskaaksi ja joka kerta katsoin vessassa käynnissä että onko paperissa verta ja lapsen syntymään asti pelkäsin että vauva kuolee. Uskon että abortti on syntiä koska kyllä sillä sikiöllä on heti sielu kun sydän sykkii. Mutta joskus ihminen on sellaisessa tilanteessa että ei ole muuta mahdollisuutta kuin abortti. Mutta kyllä se jälkensä naiseen jättää.

Vierailija
71/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:46"]Sen sijaan, että puolustetaan insestin/raiskauksen takia raskaaksi tulleiden naisten ja tyttöjen oikeutta abortoida, pitäisi kiinnittää enemmän huomiota siihen, miten raiskauksia voitaisiin ehkäistä. Rangaistukset raiskauksista pitäisi saada paljon kovemmiksi. [/quote] Se ei auta, joku raiskaa aina jossain, raiskaaminen ei tästä maailmasta häviä. ikinä. joten jos nyt kuitenkin keskitytään näihin naisiin ja lapsiin.

[/quote]

Me niin haluttais keskittyä, mutta kun sinä olet keskittynyt raiskaamiseen. 
[/quote]
Olitpa nokkela. Not.

Vierailija
72/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:20"]

Haluaisin nyt oikeasti kommenttia näiltä abortinvastustajilta varsinkin näiltä jotka ovat sitä mieltä, että jos nainen raiskataan on abortti ok muutoin ei. Vedotaan siis siihen, että lapsi on viaton jos nainen on holtiton ja tulee raskaaksi kun ei ole huolehtinut ehkäisystä. Millä perusteella sikiön saa abortoida jos nainen on raiskattu? Eikö lapsi tällöinkin ole viaton ja syytön siihen, että on saanut alkunsa raiskaamisesta. Millä perusteellä hänet saa abortoida? Hän siis on jotekin alempiarvoisempi kuin muut ihmisalut? Selittäkää tämä nyt. Mielestäni aborttia ei voi vastustaa vain osittain, se on joko tai. Tai sitten ei ainakaan voi vedota lapsen viattomuuteen tms.

[/quote]

On olemassa naisia, jotka ovat pitäneet raiskatun lapsen ja niin, että isä on jopa lapsen kanssa tekemisissä myöhemmin. Tämä perhe oli ihan jossain tv-ohjelmassa esiintymässä, ja oli todella koskettava tarina. Eli ei se raiskauskaan välttämättä ole sellainen maailmanloppu, josta ei pääse yli, jopa lapsi voi päästä sen yli. 

Itse vastustan aborttia ja koen, että se on moraalisesti aina väärin lapsen kannalta. On kuitenkin asioita, joiden edessä on tehtävä kompromissi, jotta vahinkoa syntyisi mahdollisimman vähän. Tämä siis tilanteessa, jossa vahinkoa syntyy joka tapauksessa. Kysymyksesi kun tuntuu pohjaavan ajattelumaailmaan, että maailma olisi jotenkin mustavalkoinen kokonaisuus. Ei ole, joskus tarvitaan kompromisseja. 

Tällaisia kompromisseja mielestäni tarvitaan, jos abortoitava henkilö on lapsi ja/tai henkilö joka ei kestä raskauden tuomaa fyysistä tai henkistä taakkaa, ja on itse vaarassa kuolla oman käden kautta tai muutoin. Ei esimerkiksi kestä ajatusta lapsesta, joka on syntynyt trauman seurauksena. 

Mielestäni raiskauksessa ensisijainen ehkäisykeino tulisi olla jälkiehkäisypilleri! Kai jokainen aikuinen tietää, mitä suojaamattomasta seksistä voi syntyä? Eri asia tietysti jos uhri on lapsi, joka ei tunne ko. pilleriä. 

Tässä joitain perusteluja. On mielestäni keskustelun tappavaa olettaa, että vastapuolella olisi jokin täysin aukoton selitys kaikkeen, kun sinullakaan ei ole. 

Vierailija
73/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]

On siinä iso ero jos keskeyttää raskauden jollain viikolla 9 kuin että abortoi ELINKELPOISEN sikiön viikolla 23. Se on minunkin mielestäni murha. 

[/quote]

Olen vastustaja ja olen silti samaa mieltä. Asiaa vakavoittaa vaikka Miian kokema, jossa synnytetään vauva viikolla 24 ja annetaan sen kitua pois vaikka vauva jo itkee ja vetää henkeä ja elää 10 minuuttia. 

[/quote]

Aivan, tämä oli selvästi keskos-LAPSI ja ELÄVÄ IHMINEN.

Onko se teidän fanaattisimpien abortin puolustajien vaikea ymmärtää että me joille se on hyvin vaikeaa hyväksyä, näemme elävän naisesta poistetun ihmisen alun ihmisenä jonka kuolema koskettaa syvältä?

Minulle katumustabletilla lopetettu mahdollinen raskaus ei aiheuta mitään tuntemuksia.

Muutaman viikon ikäisen alkion abortointikin on vielä kevyttä, kun alkio ei synny elävänä ihmisalkuna. 41vm

Vierailija
74/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:04"]ap,  olen abortin vastustaja. Lähipiirissä on pari ihmistä, jotka ovat tehneet, enkä heitä sen vuoksi halveksu tai pidä huonompana, saati toivo itsemurhaa. Nämä raskaudet on onneksi keskeytetty hyvin varhain.  Minusta sinun mielipiteesi on provokatiivinen ja ylimielinen. Itse en ole esimerkiksi uskovainen vaan ihan tavallinen perheenäiti, jonka uskonto on väkivallattomuuden levittäminen maailmassa. Minä taas en tajua sitä, että miten kaikki ovat niin ihastuksissaan kun näkevät pienen vauvan, sanovat "onpa ihana, katsokaa miten pienet kädet sillä on, ja ruususuu ja aivan kuin se hymyilisi!" Sitten toisessa ympäristössä, toisella puolella kaupunkia sairaalan tiloissa, ne samat koulut käyneet, saman arvomaailman omaavat ihmiset menevät ja ottavat siltä ihan samanlaiselta, ihanalta pieneltä, arvokkaalta ihmiseltä, jolla on pienet varpaat ja pienet sormet ja ruususuu, hengen pois.  Selitätkö minulle missä kohtaa minä olen hullu kun tällainen asia häiritsee minua? Minusta on hullua, että sivistysvaltiossa saa surmata ihmisiä. Jos olen ihan rehellinen, niin minusta teiltä puuttuu jokin ruuvi päästä, jotka ette tajua asian vääryyttä.    [/quote] Mielestäni sinulta se ruuvi päästä puuttuu kun rinnastat abortoinnin ihmisen murhaamiseen. Kun se EI ole sama asia!!! [/quote] Perustele mulle millä tavalla se EI ole sama asia?? [/quote] Jos perustiedot ihmisen/alkion kehityksestä on noinkin hukassa en viitsi edes yrittää perustella. Oletteko te oikeasti noin tyhmiä vai mitä hittoa?

[/quote]

Olen tuo ensimmäinen, en tämä seuraava, mutta minua kiinnostaisi silti saada vastaus samaan kysymykseen. On todella epä-älykästä kertoa, että "mä tiedän perustelun mutta en kerro ja sä oot tyhmä." Mietipä vähän, miten keskustelet...

Vai onko argumentointisi niin heikko, että et kehtaa esittää sitä?

Vierailija
75/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Surmata ihmisiä? Onko se raskausviikolla 10 oleva alkio ihminen jolla on ihanat pikku varpaat ja sormet? Ei muuten ole. Olen työssäni niitä nähnyt eikä se ihmistä muistutakaan.

[/quote]

Tiedätkö, että 10 viikolla olevalla alkiolla näkyy esimerkiksi jo sormet? Tiedän tämän, koska olen itse abortoinut alkion viikolla 9+4, pidin sitä kädessäni, sillä erottui toinen käsi ja sormet selkeästi. Eli kyllä se jo paljon muuta kuin joku solumöykky.

Vierailija
76/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:54"]

Joku on ottanut jälkiviisaana esiin tuon, että miltä lapsista tuntuu, että äiti on abortoinut pois yhden sisaruksen. Mä voisin omalla kohdallani pokkana myöntää, että ei yhtään miltään. Mulle olisi aivan sama, onko mulla abortoitu sisko tai veli ja uskon että se olisi ihan yhdentekevää myös omille lapsilleni jos mummo olisi tehnyt abortin. Ihan sama, kuin puhuttaisiin kuolleena syntyneistä sisaruksista, ne ovat olleita ja menneitä ja asiat yksinkertaisesti vain ovat niin kuin ne ovat. Ihan turhaa dramatisointia ja liian pitkälle ajateltua väittää, että se sattuisi enää tuossa vaiheessa. Se olisi ollut äitini elämää ja ehkä ilman sitä jossitteluaborttia me emme ehkä olisi tässä - oletteko miettineet, että kaikki vaikuttaa kaikkeen? Mikäli se lapsi olisi syntynyt jossain vaiheessa, jokin muu asia olisi sitten toisin.  

Olen myös todella kiitollinen, etten nuorena 14-16-vuotiaana pamahtanut raskaaksi missään vaiheessa. Lapsen itsensä kannalta olisi ollut todella surullista tulla tapetuksi kohtuun, mutta on huomioitava myös monet muutkin seikat kuin vain lapsen elämä. Entä äidin itsensä elämä? Eikö sillä ole merkitystä?

Olin todella huolellinen ehkäisyn kanssa, mutta joskus oli pelko että se pettää. Kuulin äidiltäni, että hän olisi pakottanut mut pitämään lapsen jos sellainen tilanne olisi tullut vastaan. Kiitän luojaani vieläkin, että niin ei vain käynyt, koska olisin sen jälkeen ollut pulassa! Olisin vieläkin kiinni sen aikaisessa poikaystävässä, millä oli silloin jo esillä erittäin vahvasti persoonaallisuushäiriöisiä piirteitä, ja mitä olen kuullut, niin aikuistumisen myötä niistä on tullut vain entisestään vahvempia. Tämänkin vuoksi mietin edelleen, miten tuuri kävi, että sain varhaisen keskemenon vaikka en edes tiennyt odottavani; jos lapsi olisi jäänyt henkiin, mies hallitsisi elämääni edelleen ja saisin kaupassa mukana hänen nykyisen perheensä eli yhtä pimeän vaimon kuin mies itse on, vaimon lapset sekä vielä heidän lapsensa. En voisi muuttaa minne haluaisin ja tekemisiäni syynättäisiin tarkasti ja olisin jatkuvasti sosiaalihuollon syynissä, enkä voisi kuvitellakaan miten eksäni sairauttaan sekottaisi lapsen ja minunkin välejäni. Jälkiviisaana en voi myöskään olla miettimättä, miten muka uskaltaisin antaa lapseni hänelle hoitoon silloin kun en ole paikalla, että millaiset asenteet ja arvot ja ennen kaikkea käytöstavat hän opettaisi minun tietämättäni lapselleni. Miehen tuntien ja sen verran maailmaa nähneenä tiedän, etteivät pystyyn nosteut amisbensalenkkarisiat muutu ja olisi todella haastavaa saada sellaisen ihmisen kanssa kasvatettua tervepäinen lapsi, joka ei omi isältään yhtä typeriä mielipiteitä että naisia ei saa lyödä mutta heitä saa nöyryyttää kaikin tavoin ja vielä mahdollisimman julkisesti ja että piereminen ruokapöydässä on hauskaa ajanvietettä. Toisaalta voisi olla mahdollista, ettei mies pitäisi uuden perheensä myötä yhteyttä lapseen tai hän vaatisi sitä nykyisensä kanssa itselleen, mutta ei ajatella liian pitkälle. 

Enkä voi olla pohtimatta miten tuo kuvitteellisen tilanteen kuvitteellinen abortin poisjättäminen olisi vaikuttanut töihin ja koulutuksiini. Jos olisin saanut lapsen, en olisi päässyt opiskelemaan toiselle paikkakunnalle, kun täytin 17 koska eksäni olisi hallinnut tilannetta lapsen kautta. En myöskään olisi voinut elää vihdoinkin vapaana ja päättäen menoistani, koska lapsen varjolla mies olisi kontrolloinnut baareiluani ja miestuttavuuksiani kaikilla klassisilla tempuilla. En olisi päässyt kouluun, en olisi päässyt pois kotipaikkakunnaltani, jolla en viihtynyt enkä olisi saanut omannäköistäni elämää, koska aina se lapsen mukana kiusaa tekevä eksä olisi tullut kaupassa mukana ja myrkyttänyt läsnäolollaan kaikki valintani. 

Kaiken lisäksi mulla oli silloin erittäin vahva ruumiinkuvanhäiriö, eli millainen piikki lapsen saaminen olisi ollut senkin suhteen. Lapsenhan saaminen nuorella vartalolla ja kehittymättömälle mielellä olisi tehnyt syvät arvet myös vatsan ja muun kehon lisäksi myös syvälle sieluun. 

Että äidit, jotka puollatte ettei teininne tekisi aborttia, miettikää kaikkea ihan monipuolisesti. Vaakakupissa pitää mun mielestä painaa moni muukin asia, kuin vain ulkokultaisesti ajateltuna pelkkä lapsen henki, sillä on myös nuorenne kokonaisvaltainen elämä jota lapsen saaminen määrittää vahvasti lopun elämää.  

[/quote]

Voin todistaa tämän vääräksi yhdellä sanalla: keskenmeno. Minulla on lähipiirissä pari ystävää, joille on tullut keskenmeno viimeisinä kuukausina ja he totta vie miettivät, millainen osa lapsi olisi muuta katrasta tai toisen kohdalla, millainen sisar ainokaiselle. Miksei abortoitavaa miettisi? 

Onhan sitä riistänyt omalta lapselta hengen, tokkopa sitä kukaan unohtaa..

Vierailija
77/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:50"]

Minuakin kiinnostaisi tietää miten abortti ei olisi rinnastettavissa murhaan.

[/quote]

Ei ole ketään, jolta päätäntävaltaa voitaisi viedä.

Vierailija
78/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"] On siinä iso ero jos keskeyttää raskauden jollain viikolla 9 kuin että abortoi ELINKELPOISEN sikiön viikolla 23. Se on minunkin mielestäni murha.  [/quote] Olen vastustaja ja olen silti samaa mieltä. Asiaa vakavoittaa vaikka Miian kokema, jossa synnytetään vauva viikolla 24 ja annetaan sen kitua pois vaikka vauva jo itkee ja vetää henkeä ja elää 10 minuuttia.  [/quote] Ota nyt sinäkin se pää sieltä pensaasta ja mieti hetki. Tuo vauva luultavasti on ollut hyvin sairas joka tuskin olisi muutoinkaan elänyt täällä kovin pitkään. Ja jos hetken olisi elänytkin luultavasti kärsinyt paljon enemmän kuin nyt kärsi. Mutta tietysti se teistä joistakin olisi pitänyt pitää hengissä ja pitkittää raukan kärsimyksiä... Jossain vaiheessa hän olisi kuollut kuitenkin, tai irroitettu hengityskoneesta jolloin olisi kuollut aivan samanlaisen kuoleman kuin jo koki.

[/quote]

No sanopa sitten neropatti miksi tämä on vauvan kohdalla näin yksinkertaista kun kuolemansairasta vanhusta, joka itse haluaa kuolla ja päästä kivuista eroon, ei voi mitenkään auttaa kuolemaan? 

Itse näen tässä ison moraalisen ristiriidan. Ilmeisesti sinä et näe, näetkö muutakaan?

Vierailija
79/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:20"]

Haluaisin nyt oikeasti kommenttia näiltä abortinvastustajilta varsinkin näiltä jotka ovat sitä mieltä, että jos nainen raiskataan on abortti ok muutoin ei. Vedotaan siis siihen, että lapsi on viaton jos nainen on holtiton ja tulee raskaaksi kun ei ole huolehtinut ehkäisystä. Millä perusteella sikiön saa abortoida jos nainen on raiskattu? Eikö lapsi tällöinkin ole viaton ja syytön siihen, että on saanut alkunsa raiskaamisesta. Millä perusteellä hänet saa abortoida? Hän siis on jotekin alempiarvoisempi kuin muut ihmisalut? Selittäkää tämä nyt. Mielestäni aborttia ei voi vastustaa vain osittain, se on joko tai. Tai sitten ei ainakaan voi vedota lapsen viattomuuteen tms.

[/quote]

On olemassa naisia, jotka ovat pitäneet raiskatun lapsen ja niin, että isä on jopa lapsen kanssa tekemisissä myöhemmin. Tämä perhe oli ihan jossain tv-ohjelmassa esiintymässä, ja oli todella koskettava tarina. Eli ei se raiskauskaan välttämättä ole sellainen maailmanloppu, josta ei pääse yli, jopa lapsi voi päästä sen yli. 

Itse vastustan aborttia ja koen, että se on moraalisesti aina väärin lapsen kannalta. On kuitenkin asioita, joiden edessä on tehtävä kompromissi, jotta vahinkoa syntyisi mahdollisimman vähän. Tämä siis tilanteessa, jossa vahinkoa syntyy joka tapauksessa. Kysymyksesi kun tuntuu pohjaavan ajattelumaailmaan, että maailma olisi jotenkin mustavalkoinen kokonaisuus. Ei ole, joskus tarvitaan kompromisseja. 

Tällaisia kompromisseja mielestäni tarvitaan, jos abortoitava henkilö on lapsi ja/tai henkilö joka ei kestä raskauden tuomaa fyysistä tai henkistä taakkaa, ja on itse vaarassa kuolla oman käden kautta tai muutoin. Ei esimerkiksi kestä ajatusta lapsesta, joka on syntynyt trauman seurauksena. 

Mielestäni raiskauksessa ensisijainen ehkäisykeino tulisi olla jälkiehkäisypilleri! Kai jokainen aikuinen tietää, mitä suojaamattomasta seksistä voi syntyä? Eri asia tietysti jos uhri on lapsi, joka ei tunne ko. pilleriä. 

Tässä joitain perusteluja. On mielestäni keskustelun tappavaa olettaa, että vastapuolella olisi jokin täysin aukoton selitys kaikkeen, kun sinullakaan ei ole. 
[/quote]
Juu tottahan jokaisella raiskauksen uhrilla on mahdollisuus johonkin jälkiehkäisypilleriin. Voi pyhä yksinkertaisuus. Ehkä meillä sivistysvaltioissa onkin mutta muualla maailmassa joissa tuo raiskaaminen on melkeinpä kuin kansanhuvi ei todellakaan ole. Ja ihan kamalaa kun puhut samassa yhteydessä seksistä ja raiskaamisesta. Sehän tosiaan on ihan sama asia. Mielestäni se kertookin jo kaiken sinusta abortinvastustajana. Olette hieman yksinkertaista porukkaa.

Vierailija
80/210 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:28"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:17"] [quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 12:12"]Mä kysyisin kyllä mieluummin, että onko abortin puolustajat ihan terveitä. En pysty ymmärtämään ja hyväksymään naisia, jotka tekevät itse abortin ja pitävät sitä ihan ok juttuna. Minusta sikiö on kohdussa jo niin elävä, että kyseessä on tappo. Ja koska kyseessä on harkittu tappo, siitä voi käyttää nimitystä murha. Minusta on täysin oikein, että jo vihdoinkin herätään kyseenalaistamaan aborttien oikeututus ja hoitohenkilökunnan mahdollisuus kieltäytyä. [/quote] Onneksi Suomen laki ei siitä määrittele tapoksi tai murhaksi. Onneksi eletään sivistysvaltiossa. Olen tehnyt abortin eikä se ollut mitenkään ok juttu. Se oli vain pakko tehdä. Se oli elämäni epämukavin kokemus, mutta onneksi se myös vahvisti eikä paljoa tunnu vaikka tällä palstalla miten haukutaan abortin tehneitä. [/quote] Mietipä, sinulla voisi olla tällä hetkellä lapsi, joka tulee pian koulusta ja sanoo sinulle "äiti, rakastan sinua". Mutta sinulla ei ole lasta, joka sanoo rakastavansa sinua, koska teit päätöksen tehdä abortin.  [/quote] Kyllä minulla on tällä hetkellä lapsi. Turha yrittää mitään lässytystä, ei toimi. [/quote] Miltä luulet lapsestasi tuntuvan, jos kuulee joskus, että hänellä voisi olla sisarus, mutta sinä äiti tapoit sen? Miksi nykyinen lapsesi on erilainen verrattuna siihen ensimmäiseen? Olisithan voinut tappaa tämänkin lapsen? Ja kun lapsenlapsesi tajuavat, että heiltä puuttuu yksi täti, setä/eno ja serkut, jotka ei ikinä syntyneet, koska mummo tappoi. Se olisit voinut olla sinä itsekin, joka abortoidaan, jos äitisi olisi päätynyt siihen. Onko omakin elämäsi sinulle yhdentekevä? [/quote] No tuskin kerron lapselleni (ja tulevalle lapselle) nuoruuden abortista, ellei lapsi sitä vanhempana tajua kysyä niin en aio myöskään valehdella siinä tapauksessa. Ja aion myöskin kasvattaa lapsistani sivistyneitä ja fiksuja yksilöitä, jotka eivät tuomitse abortin tehneitä tai pidä heitä huonompina. Ja niin, miksi abortoin juuri sen lapsen? Olin nuori, rahaton ja en todellakaan valmis äidiksi. Vaikkei se nyt kellekään kuulu. Anna palaa vaan, kyllä minä kestän.

[/quote]

Toisille se raha on tärkeämpää kuin oma lapsi. Toisille toisinpäin. Erilaisia mutta samanarvoisia kaikki me ihmiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan