Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en enää jaksa tätä jännitysvatsaani :'(

Vierailija
18.11.2014 |

Sinne meni taas yksi luento kun en pääse lähtemään, käynyt tänä aamuna varmaan 10 kertaa vessassa. Nyt kun päätin etten lähde kun en enää ehtisi edes paikalle niin maha rauhoittui heti. Oon niin väsynyt tähän kun jännitän muille normaaleja asioita mahalla :( Mitä mä voin tehdä tälle?

Liikuntaa harrastan ja ruokavalio on mulle sopiva, ei mulla ole ongelma kun jännittäminen ja vapaapäivinä yms. normaalitilassa vatsa toimii ihan tavallisesti.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:26"]

Vaikka ongelmasi onkin henkinen, voi ruokavaliomuutoksilla olla vaikutusta.

[/quote]

Niin ihmiset ei ymmärrä, että ihmismieli ja -keho on hyvin läheisessä yhteydessä toisiinsa. Tälläisiä henkisiä ongelmiakin voi helpottaa ruokavaliomuutoksilla. Kahvi esimerkiksi on no-no stressivatsaisille. 

Vierailija
62/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIBRAX, kannattaa ainakin kokeilla.

t.avun saanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva ollut parikymppisestä asti. Ei tätä voi ymmärtää kuin se jolla on samanlaista, eikä kaikki aina johdu syömisistä myös perimä voi vaikuttaa..meillä sama isällä, tädillä, muutamalla serkulla, mummolla.

Jos ei ole aamulla menoa ei mitään kiirettä vessaan mutta jos lähtö häämöttää niin viisikin kertaa saa palata ovelta tai pihalta takaisin. Joskus kun menin työhön bussilla niin suoritin vaihdon paikassa missä oli huoltsikka pysäkin vieressä..sinne ja välillä puskaan ennen työpaikkaa, onneksi oli puska. Oli pakko hankkia auto, menee paremmin. Kaikki menot on harkittava niin että wc lähellä. Kerran ei ollut oli tehtävä pipoon, onneksi ei kukaan nähnyt. Naurattaahan se nyt mutta ei silloin! Harmittaa kun muuten olen sosiaalinen enkä edes jännittäjä tyyppi. Onhan meitä, tsemppiä vaan muille samanlaisille!

Vierailija
64/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:26"]

Vaikka ongelmasi onkin henkinen, voi ruokavaliomuutoksilla olla vaikutusta.

[/quote]

Niin ihmiset ei ymmärrä, että ihmismieli ja -keho on hyvin läheisessä yhteydessä toisiinsa. Tälläisiä henkisiä ongelmiakin voi helpottaa ruokavaliomuutoksilla. Kahvi esimerkiksi on no-no stressivatsaisille. 
[/quote]

Näiden selittäjien on pakko olla provoja, ei kukaan aikunen ihminen oikeesti luule, et stressimaha ja ruokavalio on yhteydessä toimiinsa. :D

APlle ja muille tsemppiä, täällä kans yks mahavaivainen! Mä nykyään vedän aamusin kahvia sen verran, että saan suolen tyhjäks. Se rauhottaa, ku tietää ettei paskat valahda housuun. Muuten yritän tsempata itteeni ajattelemalla esim tenttitilanteesta, et mikä on pahin mitä voi käydä - no, se etten pääse läpi. Halleluja, ei sen kummempaa! Uusintoihin vaan. Auttaa rauhottumaan.

Vierailija
65/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:26"] Vaikka ongelmasi onkin henkinen, voi ruokavaliomuutoksilla olla vaikutusta. [/quote]   Niin ihmiset ei ymmärrä, että ihmismieli ja -keho on hyvin läheisessä yhteydessä toisiinsa. Tälläisiä henkisiä ongelmiakin voi helpottaa ruokavaliomuutoksilla. Kahvi esimerkiksi on no-no stressivatsaisille.  [/quote] Näiden selittäjien on pakko olla provoja, ei kukaan aikunen ihminen oikeesti luule, et stressimaha ja ruokavalio on yhteydessä toimiinsa. :D APlle ja muille tsemppiä, täällä kans yks mahavaivainen! Mä nykyään vedän aamusin kahvia sen verran, että saan suolen tyhjäks. Se rauhottaa, ku tietää ettei paskat valahda housuun. Muuten yritän tsempata itteeni ajattelemalla esim tenttitilanteesta, et mikä on pahin mitä voi käydä - no, se etten pääse läpi. Halleluja, ei sen kummempaa! Uusintoihin vaan. Auttaa rauhottumaan.

[/quote]

Uskotko itsekään kirjoitustasi??

Vierailija
66/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa Propral ja se, että vatsa toimii aamulla ennen kuin lähden kotoa minnekään jännäilemään. Tsemppiä kaikille mahalla jänskäilijöille!

Vierailija
67/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:26"] Vaikka ongelmasi onkin henkinen, voi ruokavaliomuutoksilla olla vaikutusta. [/quote]   Niin ihmiset ei ymmärrä, että ihmismieli ja -keho on hyvin läheisessä yhteydessä toisiinsa. Tälläisiä henkisiä ongelmiakin voi helpottaa ruokavaliomuutoksilla. Kahvi esimerkiksi on no-no stressivatsaisille.  [/quote] Näiden selittäjien on pakko olla provoja, ei kukaan aikunen ihminen oikeesti luule, et stressimaha ja ruokavalio on yhteydessä toimiinsa. :D APlle ja muille tsemppiä, täällä kans yks mahavaivainen! Mä nykyään vedän aamusin kahvia sen verran, että saan suolen tyhjäks. Se rauhottaa, ku tietää ettei paskat valahda housuun. Muuten yritän tsempata itteeni ajattelemalla esim tenttitilanteesta, et mikä on pahin mitä voi käydä - no, se etten pääse läpi. Halleluja, ei sen kummempaa! Uusintoihin vaan. Auttaa rauhottumaan.

[/quote]

Uskotko itsekään kirjoitustasi??
[/quote]

Sen verran haluan sanoa, että mua ei häiritse ihmisten provoilu :D

Vierailija
68/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet vaivan takia lääkärissä? Jos opiskelu, työ tai sosiaalinen elämä kärsii tuon takia, niin tilanne on tosi huono. Minä sain aikanaan Libraxia tai Gastrodyn comp:ia, ovat jännitysvatsan lääkkeitä. Pidemmän päälle terapia on tarpeen. Itselläni en tiedä kumpi auttoi enemmän, terapia vai iän tuoma itsevarmuuden kasvu, mutta nyt voin mennä minne vaan. Jos kuulen jotain tosi huonoja tai surullisia uutisia jostain läheisestä, silloin pitää mennä vessaan istumaan, muuten ei.

Ei kannata alkaa väittelemään ruokavaliofasistien kanssa, ei siitä tule valmista. Se on selvä että jollain auttaa ruokavalio tai jonkun tietyn aineen välttäminen, mutta ei kaikkia. Jos kaikkia ohjeita kuuntelee, jäisi ainoastaan vesi ja pakurikääpä jäljelle ja hirveä pino ravinnepurkkeja:D Minulla on intoleranssi maltitoliin, mannitoliin, sorbitoliin, guarkumiin, mutta ne kohtaukset kyllä tunnistaa. Ne alkavat 1,5-2 h noiden syömisestä mahan kuplimisena ja kipuna ja lopulta tulee täydellinen tyhjennys eli ripuli. Ruokavaliota kannattaa tietysti tarkkailla, jos muutaman tunnin sisällä syömisestä saa vatsaoireita. 

Vierailija
69/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Sinänsä ymmärrän, että ruokavalionmuutos voi osaa auttaa ja olen kyllä testannut järkevänä ihmisenä olisiko jotain mikä aiheuttaa oireita: ei ole. Pääasiassa en muutenkaan ole aikoihin syönyt "virallisterveellisen" mukaan muutenkaan vaan sen mukaan mikä tuntuu itselle sopivammalta, eli en syö leipää tai pastaa jne, vaan enemmän munakkaita, vihanneksia ja lihatuotteita sekä syön mm. omega3. Kuitenkin sillä samalla ruokavaliolla ei tosiaan ole mitään oireita normaalissa elämässä jos en jännitä. 

Aion tänään nyt googlailla jotain rentoutumisohjeita tai jotain, jolla voisi vaikka yrittää rentoutua. Parasympaattinen hermostohan on se, jonka toimintaan ei pääasiassa itse voi vaikuttaa jos jokin sen reaktion aiheuttaa, eli tässä pitää nyt keskittyä pääkoppaan kun se tän ongelman aiheuttaa.

Vierailija
70/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kävelyllä ennen oirehtivia tilanteita. Tunnin lenkki metsässä rauhoittaa tehokkaasti. Ehkä uiminenkin voi toimia, sekin kun vie vähäksi aikaa pois arjesta. Rento olo säilyy vähän aikaa suorituksen jälkeen eli suoritus tunteja ennen tenttiä ei ehkä auta, mutta kokeilepa kävellä aamuisin luennolle.

Vierailija
71/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up