Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en enää jaksa tätä jännitysvatsaani :'(

Vierailija
18.11.2014 |

Sinne meni taas yksi luento kun en pääse lähtemään, käynyt tänä aamuna varmaan 10 kertaa vessassa. Nyt kun päätin etten lähde kun en enää ehtisi edes paikalle niin maha rauhoittui heti. Oon niin väsynyt tähän kun jännitän muille normaaleja asioita mahalla :( Mitä mä voin tehdä tälle?

Liikuntaa harrastan ja ruokavalio on mulle sopiva, ei mulla ole ongelma kun jännittäminen ja vapaapäivinä yms. normaalitilassa vatsa toimii ihan tavallisesti.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta 50 ja minulla on tuollainen stressivatsa. Ollut lähes koko ikäni. Se on vain pahentunut vuosien myötä.

Esimerkki: olen kotona kaikessa rauhassa ja maha ok. Heti kun teemme lähtöä, juoksen vessassa useita kertoja. Lapsi on odottanut lukemattomia kertoja minua autossa/eteisessä, kun olen vielä kerran käynyt. Esimerkki: olen kaupassa (kaupat ovat pahoja) ja joudun etsimään jotain, mahaa kääntää välittömästi.

Vatsani hallitsee elämääni. Vatsani sanelee kauppavalinnan, en käy s-marketissa, kun siellä ei ole wc:tä. K-marketissa on. Olen paniikissa, kun joudun reitille, josta en tiedä vessoja esim. työmatkalla.

Lääkärini sanoi, että sympaattinen (vai parasympaattinen) hermostoni toimii vilkkaasti. Eli kroppa saa väärän signaalin ja vatsa kramppaa välittömästi. Aamulenkit olisivat kauhistus, sillä joutuisin käymään pusikossa. Olen vältellyt ryhmäliikuntatunteja, kun pelkään että joudun menemään vessaan kesken tunnin. Elämäni ei siis ole minun hallussani vaan vatsani.

Imodiumia olen popsinut vuosia. Välillä olen tyhjentänyt mikrolaxilla suolen ennen menoa, jotta siellä ei olisi mitä tulla. Mutta nyt en enää. Se ei oikein enää toimii, kuten pitäisi :(

Olen menossa suolen tähystykseen, katsotaan se ensin. Mutta pääasia, että pääsen puhumaan jollekulle tästä paskamaisesta vaivastani. Tämä ei ole normaalia, tämä on ikävää :( Ainoa pilkahdus oli, että meitä on muitakin.

Minulla on laktoosi-intoleranssi ja valkosipuli on saanut minut kerran lähes paskomaan housuuni (onneksi Baanan alkupäässä oli - tulviva -bajamaja...) Nämä ruikulit ovat AIVAN eri asia kuin jännitysvatsa.

Olen joskus saanut vatsan rauhoittumaan hengittelyllä, rauhoittumisessa. Kälyni (vähän sama vaiva) on myös kerran polkenut jalkaa ja suuttunut vatsalleen - kuten joku muukin täällä on tehnyt.

Vierailija
42/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtaa jotakin stressaavaa ennen kuin pitää mennä tärkeään tapaamiseen. Ei tietenkään onnistu jos aamukahdeksalta on tärkeä meno mutta muulloin. Siinä tyhjenee kivasti jännitys...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut muu kuin ssri-lääkitys. Kaikki mahdolliset ruokavaliot kokeiltiin ja muita lääkityksiä, mut tää on nyt ainut mikä auttaa.

Vierailija
44/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:29"]

Mulla ei auttanut muu kuin ssri-lääkitys. Kaikki mahdolliset ruokavaliot kokeiltiin ja muita lääkityksiä, mut tää on nyt ainut mikä auttaa.

[/quote]

:D:D:D:D:D

Vierailija
45/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n viesti voisi olla itseni kirjoittama. Ennen minun piti juosta vessassa vain ennen tenttejä, mutta nyt se on jo joka-aamuista ja luentoja jää välistä. :/ Psyykkistähän tämä on. Viikonloppuisin kun ei ole menoja, ei ole myöskään oireita.

Vierailija
46/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on nämä ruokavalio-hipit liikkeellä :D Onko tänään in karppaus vai paleo? Koittakaa nyt kuunnella mitä ihminen teille kertoo älkääkä tunkeko omia ahtaita näkemyksiä joka paikkaan. Onko siinä kukkakaalissa jotain mikä sekottaa pään?

Vierailija
48/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen jännävatsa. Ajoittain siihen yhdistyy ahdistus, ja noidankehähän tuosta tulee. Tunnistan itseni numero 47n tekstistä: minunkin täytyy tietää, missä vessa on, jos menen vaikka kauppaan. Kaikki on ihan omasta päästä kiinni. Varmasti tähän liittyy jonkinlaista sosiaalista pelkoa. Sitä miettii ettei tekisi mitään typerää muiden edessä.

Luin joskus lääkäreiden neuvoja jännityksestä johtuviin vatsaongelmiin, ja siellä sanottiin, että Imodiumia voi kyllä ottaa etukäteenkin jos edessä on jotakin mitä jännittää. Tuokin tieto voi helpottaa.

Yritä suhtautua paska-asioihin niin kuin niihin kuuluukin: mahdollisimman vähällä huomiolla. Jos olet päättänyt mennä luennolle, mene luennolle. Vatvominen tekee asioista vaikeaa. Jos luennon aikana tarvitsee käydä 50 kertaa vessassa, käy vessassa 50 kertaa.

Vierailija
49/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei vaan kestä sitä, että heidän neuvonsa ei kelpaa. Onhan se nyt ärsyttävää, kun ovat keksineet ratkaisun kaikkien ihmisten terveysongelmiin, mutta heitä ei kuunnella. Sitten pilkkaavat ja solvaavat, kun hatuttaa niin. En tiedä luulevatko onnettomat, että sillä lailla saa toisten mielen vielä muuttumaan. Minä voin kertoa; ei onnistu!

Vierailija
50/71 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, suosittelen lämpimästi että kuuklaat nlp-tekniikkaan erikoistuneen terapeutin ja varaat ajan. Toimi minulla erinomaisesti. Eli nlp:llä (eli mielikuvilla) opit hallitsemaan jännityksesi ettei se "siirry" vatsaan. 

Vierailija
51/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyttekö te ollenkaan parisuhteeseen?

Vierailija
52/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:26"] Vaikka ongelmasi onkin henkinen, voi ruokavaliomuutoksilla olla vaikutusta. [/quote]   Niin ihmiset ei ymmärrä, että ihmismieli ja -keho on hyvin läheisessä yhteydessä toisiinsa. Tälläisiä henkisiä ongelmiakin voi helpottaa ruokavaliomuutoksilla. Kahvi esimerkiksi on no-no stressivatsaisille.  [/quote] Näiden selittäjien on pakko olla provoja, ei kukaan aikunen ihminen oikeesti luule, et stressimaha ja ruokavalio on yhteydessä toimiinsa. :D APlle ja muille tsemppiä, täällä kans yks mahavaivainen! Mä nykyään vedän aamusin kahvia sen verran, että saan suolen tyhjäks. Se rauhottaa, ku tietää ettei paskat valahda housuun. Muuten yritän tsempata itteeni ajattelemalla esim tenttitilanteesta, et mikä on pahin mitä voi käydä - no, se etten pääse läpi. Halleluja, ei sen kummempaa! Uusintoihin vaan. Auttaa rauhottumaan.

[/quote]

Uskotko itsekään kirjoitustasi??
[/quote]

Hei! Onko totta että myös aivokasvaimen voi hoitaa paleolla??? Kertoisitko lisää?

Jalkani on kanssa kipeä huonoista kengistä. Auttaako siihenkin vai koittaisinko jotain muuta???

Vierailija
53/71 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:00"]

Hyi hitto! Av-palstan rapaperseet vauhdissa. XD

[/quote]

Hyvä että sulla on sentään hauskaa :)<3

[/quote]

Täähän on viihdyttävä ketju kun vatsavaivaiset vänkää, ettei syömisillä ole vaikutusta suoliston kuntoon :):)

[/quote]

Vierailija
54/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ongelmasi onkin henkinen, voi ruokavaliomuutoksilla olla vaikutusta.

Vierailija
55/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podet ärtyvän suolen oireyhtymää.

Siihen ei ruokavalion muuttaminen auta.

Vierailija
56/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia, minä reagoin äärimmäiseen stressiin ja jännitykseen päänsäryllä, toiset taas vatsalla. Kannattaisi varmaan pyrkiä vähentämään niitä ahdistavia tilanteita. Sanoit itsekin ettei luentojännitys ole normaalia. Oletko miettinyt keskusteluapua tai jonkinlaista mietoa rauhoittavaa? Oletko kokeillut kaikki kotikonstit, lämpökääreet niskassa ja kamomillateet? Minua auttoi stressipäänsärkyyn, kun aloin aina mielessäni ryhmitellä elämäni tapahtumat äärimmäisen tärkeiksi ja vähemmän tärkeiksi: Loppujen lopuksi tosi harva juttu on äärimmäisen tärkeä, ja niissä muissa ei ole niin väliä jos et pääse paikalle.

Vierailija
57/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:00"]

Hyi hitto! Av-palstan rapaperseet vauhdissa. XD

[/quote]

Hyvä että sulla on sentään hauskaa :)<3

[/quote]

Täähän on viihdyttävä ketju kun vatsavaivaiset vänkää, ettei syömisillä ole vaikutusta suoliston kuntoon :):)

[/quote]

Vierailija
58/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 10:39"]Ihmiset ovat erilaisia, minä reagoin äärimmäiseen stressiin ja jännitykseen päänsäryllä, toiset taas vatsalla. Kannattaisi varmaan pyrkiä vähentämään niitä ahdistavia tilanteita. Sanoit itsekin ettei luentojännitys ole normaalia. Oletko miettinyt keskusteluapua tai jonkinlaista mietoa rauhoittavaa? Oletko kokeillut kaikki kotikonstit, lämpökääreet niskassa ja kamomillateet? Minua auttoi stressipäänsärkyyn, kun aloin aina mielessäni ryhmitellä elämäni tapahtumat äärimmäisen tärkeiksi ja vähemmän tärkeiksi: Loppujen lopuksi tosi harva juttu on äärimmäisen tärkeä, ja niissä muissa ei ole niin väliä jos et pääse paikalle.
[/quote]

Se piti vielä sanoa, että minua pelotti aina kaupassa ja tiloissa joissa oli paljon ihmisiä, kun en voinut "paeta". Nykyään minulla on aina vesipullo ja särkylääkkeet mukana kun menen postilaatikkoa kauemmas. Se antaa minulle turvaa, vaikka joudunkin ottamaan niitä harvoin. -58

Vierailija
59/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma on pelkästään henkinen, sinulla on aivan äärettömän kova stressi koko ajan. Olisin sinuna enemmän huolissani siitä, että stressihormonitasosi ovat varmaan pysyvästi koholla ja sydän kovilla. Mene lääkäriin ennen kuin saat aivohalvauksen stressistä

Vierailija
60/71 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on jännitysvatsa. aikanaan tutkittiin keliakiat ja muut. mut jännitystä enimmäkseen.

siihen ei auta muu kuin vähän lieventää jännitystä.

ite käyn nykyään 1-2 kertaa jännäkakalla ja se riittää.