Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka meikkaatte esim. kulmanne päivittäin: miksi pitää olla aina kuin juhliin menossa?

Vierailija
28.09.2021 |

Mitä te sitten teette, kun tulee juhlat?

Kommentit (151)

Vierailija
81/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ei tarkoita että ^ihmiset on rumia tms. ilman meikkejä jne vaan että mitä on se luonnollisuus ja miltä ihmiset oikeasti näyttävät jne. Helpottaisi monen ulkonäköpaineita kun näkisivät miltä palvottu artisti näyttää ilman meikkiä ja filttereitä jne jne ihan oikesti.

Vierailija
82/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se näissä kilo pakkelia naamassa, irtoripsissä, hiuslisäkkeissä ja filttereissä onkin ongelmana etteivät ihmiset tiedä miltä näyttää luonnollinen ihminen. Eli ihossa ei saisi olla virheitä, vaikka kaikkien ihossa niitä on jne jne. Eli luodaan illuusio jostakin mikä ei pidä paikkaansa. Että kaiken maskeerauksen taakse kätkeytyy ihan tavallinen ihminen virheineen ja "pottunenineen". Eli olisi aika erinäköistä meininkiä jos viikko kaikki oltaisiin meikkaamatta ja filtteröimättä kuvia jne jne. Eli se miltä ihmiset oikeasti näyttää on eri asia kuin miltä heidän luullaan näyttävän.

No näkeehän ihmiset miehiä jokapäivä ja heistä aika harva meikkaa. Joten siitä näkee kyllä millainen esim. ihmisen iho on ilman ehostusta. Ja kyllä Suomessa näkee joka paikassa päivittäin meikittömiä naisiakin. Usein ne on tosin niitä suht luonnonkauniita, useimmiten esim. iho-ongelmaiset yrittää peittää ongelmakohtia meikillä tms. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena. 

Minua lähinnä huvittaa tuollaiset muista puhuvat miehet, jotka itse eivät ole mitään jumalan lahjoja maailman naisille.

Nyt olet väärässä tämän miehen suhteen. On hyvät kasvot, tasainen iho, tummat kulmakarvat ja ripset ja hiukset. Todella hauskannäköinen. Vielä kaunis kallonmuoto. Ihan supisuomalainen. Hän vaan arvostaa rehellisyyttä niin ulkonäössä kuin muissakin asioissa.

Arvostaa rehellisyyttä ja naisten arvostelua. Kuulostaa todelliselta löydöltä.

Ymmärrät tahallasi väärin! Ihmettelee että miksi naiset huijaavat meikillä ulkonäkönsä kun usein takana on ihan tavallinen nainen ja asia paljastuu kuitenkin jossakin kohden. Ennemmin tai myöhemmin. Luonnonkauniit naiset ovat oikeasti harvassa. Ihmettelee että miksi pitää vetää sata kiloa meikkiä naamaan että minkä takia kun ei se totuutta poista kuitenkaan vaan siirtää sitä hetkeksi.

Samasta syystä kuin laitetaan hiuksia, lakataan kynsiä ja valitaan omantyyliset, omalle vartalotyypille sopivat vaatteet. Ihan tavallinen keho näidenkin alla on. En näe itse ongelmana sitä, että kun meikki pestään pois, muut huomaavat, ettei henkilöllä olekaan luonnostaan silmärajauksia tai luomiväriä - kuten en sitäkään, että kun hiukset pestään, käy ilmi että nuttura olikin ollut kiinni jossain hiuslaitteella, ja luonnollisesti se kasvaisikin alaspäin. Ei meikin tarkoitus olekaan esittää "totuutta", meikin tarkoitus on olla meikki. Se on osa omaa tyyliä, sitä ulkoasua, jollaisena haluaa kulkea muiden seassa. Ei sen kummempi juttu kuin se, että ihmiset valitsevat tietynmalliset farkut tai tietynlaisen paidan.

Vierailija
84/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei finnin peittämisessä ole pahaa, eikä kevyessä ehostuksessa joka tuo usein esiin parhaat puolet kasvoista. Mutta siinä älyttömässä raskaassa teatterimeikissä on jolla pyritään luomaan täydellisyyden vaikutelma ilman mitään virheitä tms. Se on jotenkin vaarallista ja valheellista koska se ei pidä paikkaansa.

Vierailija
85/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena. 

Minua lähinnä huvittaa tuollaiset muista puhuvat miehet, jotka itse eivät ole mitään jumalan lahjoja maailman naisille.

Nyt olet väärässä tämän miehen suhteen. On hyvät kasvot, tasainen iho, tummat kulmakarvat ja ripset ja hiukset. Todella hauskannäköinen. Vielä kaunis kallonmuoto. Ihan supisuomalainen. Hän vaan arvostaa rehellisyyttä niin ulkonäössä kuin muissakin asioissa.

Arvostaa rehellisyyttä ja naisten arvostelua. Kuulostaa todelliselta löydöltä.

Ymmärrät tahallasi väärin! Ihmettelee että miksi naiset huijaavat meikillä ulkonäkönsä kun usein takana on ihan tavallinen nainen ja asia paljastuu kuitenkin jossakin kohden. Ennemmin tai myöhemmin. Luonnonkauniit naiset ovat oikeasti harvassa. Ihmettelee että miksi pitää vetää sata kiloa meikkiä naamaan että minkä takia kun ei se totuutta poista kuitenkaan vaan siirtää sitä hetkeksi.

Helppo sun miehen on ihmetellä rumempien naisten meikkausta, jos itse on a) upea ilmestys b) mies, jonka ulkonäköä ei arvostella ääneen yhtä kovalla kädellä. Ihan uteliaisuudesta kysyn, että oletko sinä luonnonkaunis vai näytätkö meikittömänä mäyrän takapuolelta?

-eri

Toki ainakaan mulla ei ole tietoa miltä mäyrän takapuoli tarkalleen ottaen näyttää tai onko se edes ruma, mutta ei kukaan ihminen näytä rumalta siksi ettei ole meikkiä.

Toki moni näyttää lähinnä pystyyn nostetulta ruumiilta tai perunasäkiltä kun nukkuu ja liikkuu ihan liian vähän, mutta istuu naama kiinni jossain älylaitteessa ihan liikaa sekä syö ja juo mitä sattuu mutta ei tuo meikittömyyden syytä ole. Eikä meikillä peitettävissä.

sivusta

Vierailija
86/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se ei tarkoita että ^ihmiset on rumia tms. ilman meikkejä jne vaan että mitä on se luonnollisuus ja miltä ihmiset oikeasti näyttävät jne. Helpottaisi monen ulkonäköpaineita kun näkisivät miltä palvottu artisti näyttää ilman meikkiä ja filttereitä jne jne ihan oikesti.

Tämä tuskin on ongelma muille kuin ehkä liikaa Instaa katseleville teineille. Heitäkin auttaa "prisma-testi", katselee siellä ihmisiä niin näkee kyllä paljon luonnollisia meikkaamattomia. Eikä ne lenkkipoluilla vastaan tulevatkaan Suomessa useimmiten missään pakkelissa ole.

Vierailija
87/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei finnin peittämisessä ole pahaa, eikä kevyessä ehostuksessa joka tuo usein esiin parhaat puolet kasvoista. Mutta siinä älyttömässä raskaassa teatterimeikissä on jolla pyritään luomaan täydellisyyden vaikutelma ilman mitään virheitä tms. Se on jotenkin vaarallista ja valheellista koska se ei pidä paikkaansa.

Kenelle nyt pitäisi "pitää paikkansa"? Itse meikkaan paljon ja meikki saa myös näkyä. En ymmärrä ketää varte minun pitäisi olla jotekin aidon näköinen? Itse tykkään näyttää muunlaiselta. Ja sinkkuna joka en etsi kumppania en edes huijaa meikeilläni ketään miehiä tms. (Tosin mitä minulla on joskus nuorempana ollut parisuhteita, ketään ei ole järkyttänyt tai mitenkään haitannut se miltä näytän ilman meikkiä vaikka se onkin aika erinäköinen kuin vaihtelevat arkilookini)

Vierailija
88/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä siinä huijataan? Miehiä? Onko naisilla joku velvollisuus esiintyä niin, että miehet osaavat heti luokitella heidät hyväksyttävän tai ei-hyväksyttävän näköisiksi? Olisihan kauhea ajatus miehelle, että olisi pitänyt vastaantulevaa naista hyvännäköisenä eikä tämä _oikeasti_ sellainen olisikaan!

Ja meikkaaminenhan näyttää sekin kuuluvan niihin asioihin joissa nainen ei voi ikinä tehdä oikein. Jos meikkaa, huijaa miehiä, noita naiseuden ylituomareita joiden on päästävä tuomaroimaan naisia kuin nautoja karjanäyttelyssä. Jos taas EI meikkaa, niin sekin on väärin, koska, no, sitten ei ole tarpeeksi naisellinen koska se meikkaaminen niin kuin kuuluu asiaan, siihen naiseuden suorittamiseen. Kuinka usein kuullaankaan miesten valituksia siitä, kuinka suomalaisten naisten pitäisi ottaa mallia esimerkiksi itänaapurista, siellä sitä osataan laittautua kuulemma. Vaikka se laittautuminen on toisaalta huijausta. Ainakaan suomalainen nainen ei siis tässä voi ikinä tehdä oikein. Ainoa hyväksyttävä tapa olla nainen taitaa miesten mielestä olla ikuisesti nuori, luonnonkaunis tai pikemminkin söpö (miehethän ihannoivat sellaista lapsenomaista suloisuutta), ja pysyä luonnollisen raikkaan, mutta kuitenkin huolitellun näköisenä ilman mitään vaivannäköä. Toisaalta sekin saattaisi olla jotenkin väärin, koska oikeanlaisen naiseuden eteenhän pitää olla valmis tekemään työtä, sitä kutsutaan itsestä huolehtimiseksi ja sillä näytetään, että halutaan miellyttää miestä. Naisen elämä kun ei saa olla tälläkään alueella liian helppoa.

Vierailija
89/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa joka päivä, mutta kyllä arkisinkin tulee välillä meikattua ja silloin meikkaan nimenomaan kulmat, laitan ripsiväriä ja hieman sävyttävää huulirasvaa. Se on mun arkimeikki, todella kevyt. Kyllä mut edelleen samaksi ihmiseksi tunnistaa ilman sitä ripsaria ja kulmakynää. Juhliin sitten saatan jopa laittaa meikkivoidetta, luomiväriä jne.

Vierailija
90/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko jotain viatonta Jormaa on ilkeät naiset meikillä huijanneet?? Voi hellanlettas, voisko sun mies kasvaa aikuiseksi? Naiset saa meikata just niin paljon haluavat tai olla meikkaamatta. Se ei kuulu sun miehelle tai muillekaan pätkääkään.

Vierailija
91/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan meikannut kulmiani, ja viimeksi olen meikannut yhtään mitään 4v sitten.

Vierailija
92/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan meikannut kulmiani, ja viimeksi olen meikannut yhtään mitään 4v sitten.

Piti siis kertoa vielä että en meikkaa mihinkään juhliinkaan. En häihin enkä synttäreille. Jos sinne kelpaa mennä miesten ja lastenkin ilman meikkiä, niin varmaan kelpaa sitten minunkin. Tuskin olen sen iljettävämmän näköinen kuin hekään.

Vierailija
93/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on luonnostaan tummat ja selvästi erottuvat sekä kaunismuotoiset kulmakarvat. En meikkaa tai laita niitä koskaan mitenkään, joskus vain vähän nypin enimpiä alareunasta. Ärsyttävää, jos joku luulee, että ovat feikit (=meikatut).

Vierailija
94/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on raskas teatterimeikki? En muista nähneeni arjessa kenelläkään mitään kovin raskasta meikkiä, paitsi jollain gooteilla, joilla se kuuluu dramaattiseen tyyliin. Mutta tavallisestihan ihmisillä on aika "tavallinen" meikki.

Vierailija
95/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kenellekään kuuluu, tai miten voi edes kiinnostaa, tuntemattomien ihmisten meikit tai meikkaamattomuus? Eikö ole ihan sama vaikka joku menisi Yodaksi meikattuna Prismaan? Kannattaa ihan vaan keskittyä siihen omaan tekemiseen ja jättää muut rauhaan.

Vierailija
96/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on luonnostaan tummat ja selvästi erottuvat sekä kaunismuotoiset kulmakarvat. En meikkaa tai laita niitä koskaan mitenkään, joskus vain vähän nypin enimpiä alareunasta. Ärsyttävää, jos joku luulee, että ovat feikit (=meikatut).

No on sinullakin ongelmat.

Vierailija
97/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä kehon peittäminen vaatteilla? Mitä huijausta!! Alasti tai korkeintaan tiukoissa läpinäkyvissä trikoissa on jokaisen mentävä! Valheellista ja paikkaansa pitämätöntä jos ei jokainen ihosolu näy!!

Vierailija
98/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi hetken näyttää hyvältä että meikeissään mutta se ei poista sitä totuutta sen meikin takana että siellä 90% on tavallinen nainen takana tavallisine kasvoineen. Sitä ei voi muuksi muuttaa.

Käsittääkseni meikin idea onkin se, että meikin kanssa näyttää hyvältä. Joten mikä ongelma tässä on?

Vierailija
99/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähän nepsykirjon jutuilta tuollainen "meikkaamattomuus = rehellisyys".

Vierailija
100/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että naisten pitäisi alkaa miellyttämään sun miestäsi? 😊Luulenpa kyllä että sanoi sulle noin vain siksi, koska joko ihmettelit ääneen miten joku jaksaa meikata tai sä et jaksa nähdä vaivaa itsesi eteen, ja ei halunnut pahoittaa sun mieltä. Kyllä se vähän laitetummistakin naisista tykkää, jos niikseen tulee, älä huoli. 😅Niissä on muutakin kuin se ominaisuus, meikkaako vai ei, ja sekin voi vaihdella päivästä toiseen.

Mutta tosissaan mitä se kenenkään muun persausta kutittaa laittautuuko joku toinen vai ei. 😊 Jokainen tavallaan.

Ei kyse ole tästä vaan ihmettelee että miten ihminen muuttuu meikillä aivan eri näköiseksi eli kun totuus kuitenkin sieltä paljastuu kun ne meikit pestään pois. Ja kyse oli yltiömeikkauksesta. Katsoi erästä esiintyvää artistia ja totesi että "siinä on taas täysin meikillä luodut kasvot" kun totuus on että ihan tavapulliainen on sekin nainen kun ne meikit pestään pois. 

Kyllä minä mieleni pahoitin, kun artisti meikkasi. 

Ei pahoittanut mieltään vaan IHMETTELI että miksi sadalla kilolla meikkiä pitää luoda itselleen "look" kun totuus on ihan toinen eli ihan tavallisen näköinen nainen. Hänestä se oli täyttä "bulls**ttiä".

Anteeksi nyt vain, mutta miehesi kuulostaa jotenkin yksinkertaiselta, jos oikeasti tällaista on siellä huuli pyöreänä ihmetellyt. Ellei sitten ole sanonut asioita, joita uskoi sinun haluavan kuulla, kun oikeasti on salaa kuolannut sen artistin perään, ja pelkäsi sinun tulevan mustasukkaiseksi...?