Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka meikkaatte esim. kulmanne päivittäin: miksi pitää olla aina kuin juhliin menossa?

Vierailija
28.09.2021 |

Mitä te sitten teette, kun tulee juhlat?

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena. 

Miksi mua pitäisi kiinnostaa jonkun random av-mamman ukon mielipide? 

Vierailija
62/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä niin ärsyttää, jos haluamme näyttää hyvltä muuallakin kuin juhlissa?

Makuja on toki monia ja kukin tehköön kuten tykkää, mutta moni näyttää meikattuna enemmänkin hassulta/oudolta kuin hyvältä. Saati että paremmalta kuin meikittä.

Kannattaa vaikka vilkaista tuota loveislandia jossa näkee tätä nykyaikaista ehostautumista omituisine tummine ympyröineen ohimoilla tai vastaavine vaaleine palleroineen silmien alla ja otsaan piirrettyine kulmakarvoineen. Puhumattakaan aurinkopuuterilla oranssiksi suditusta hiusrajasta..

Joo. Näyttää varmaan kivalta selfiessa miljoonan filtterin läpi vedettynä tai kenties yökerhon hämärässä mutta ei tuollainen nykymeikki kyllä arjessa toimi. Tai ei siis ainakaan kaunista ketään. 

sivusta

Ei muoti-ilmiöt yleensäkään kaunista. Oletko nähnyt uusimpia Henkkamaukan rytkyjä? Helsingin bussipysäkeillä on viime aikoina ollut niiden mainoksia ja ne mallit näyttää siltä, että ne olisi jossain maailmanlopun elokuvassa.

Muoti-ilmiöt näyttää "kivoilta" nyt, mutta viimeistään viiden vuoden päästä ne on ihan kamalia. Iltiksessäkin on usein juttuja, että oliko sinulla näitä 80-, 90- tai 00-luvun hirvityksiä. Mietin välillä, että tajuaako tyylitajuttomille irvailevat muotipellet, että kymmenen vuoden kuluttua niiden omia nykyisiä muotivermeita ei voi katsella ilman kamalaa myötähäpeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkaan kulmat aina, koska ovat harvat ja rehottavat, vaikka tummat ovatkin. Geelillä ja kulmakynällä pysyy huoliteltuna.

Arkimeikkiini kuuluu lisäksi meikkivoide, luomiväri, rajaukset, ripsiväri, poskipuna, korostusvoide ja huulikiilto tai nude puna.

Näyttää siistiltä, raikkaalta ja luonnolliselta.

Juhliin voin laittaa värikkäämpää huulipunaa tai luomiväriä tilalle.

Meikkaat itsesi "luonnollisen" näköiseksi. Miksi et vain OLE luonnollisen, oman itsesi näköinen, ilman meikkejä?

Ihosi (päivän tukossa olevat ihohuokoset) ja meikkiteollisuus kiittävät, kun tuhlaat rahaa ja aikaa ollaksesi "luonnollisen" näköinen.

Vanhetessasi tarvitset vielä enemmän pakkelia peittääksesi meikin alla riutuneen ihosi.

Vierailija
64/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just mun mies puhui kuinka naisilla on kilo meikkiä ja meikin takana on ihan tavallisia naamoja finneineen, ryppyineen ja ihovirheineen. Häntä se lähinnä huvittaa ja sanoi ettei yhtään luota miltä joku ihminen näyttää meikeissä kuin miltä näyttää meikittömänä. Eli hän pitää yltiömeikkaamista huijauksena. 

Minua lähinnä huvittaa tuollaiset muista puhuvat miehet, jotka itse eivät ole mitään jumalan lahjoja maailman naisille.

Nyt olet väärässä tämän miehen suhteen. On hyvät kasvot, tasainen iho, tummat kulmakarvat ja ripset ja hiukset. Todella hauskannäköinen. Vielä kaunis kallonmuoto. Ihan supisuomalainen. Hän vaan arvostaa rehellisyyttä niin ulkonäössä kuin muissakin asioissa.

Arvostaa rehellisyyttä ja naisten arvostelua. Kuulostaa todelliselta löydöltä.

Ymmärrät tahallasi väärin! Ihmettelee että miksi naiset huijaavat meikillä ulkonäkönsä kun usein takana on ihan tavallinen nainen ja asia paljastuu kuitenkin jossakin kohden. Ennemmin tai myöhemmin. Luonnonkauniit naiset ovat oikeasti harvassa. Ihmettelee että miksi pitää vetää sata kiloa meikkiä naamaan että minkä takia kun ei se totuutta poista kuitenkaan vaan siirtää sitä hetkeksi.

Saahan sitä ihmetellä, ei sitä kukaan kiellä. Teillähän on siellä kaikki sitten liitossa hyvin, kun istut naturellina ukkos vieressä ja hän ihmettelee televisiossa esiintyvien ihmisten meikkejä. Onnea ja menestystä jatkoon, meneehän se elämä noinkin, jos tykkää.  

Vierailija
65/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman meikkiä näytän kalpealta ja väsyneeltä. Jos laitan kevyen meikin näyttääkseni paremmalta, onko se huijausta?

Kotivaatteissa näytän arkiselta ja ryhdittömältä. Jos laitan kivat työvaatteet joissa näytän tyylikkäältä, onko se huijausta?

Vierailija
66/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua lähinnä huvittaa tuollaiset muista puhuvat miehet, jotka itse eivät ole mitään jumalan lahjoja maailman naisille.

Nyt olet väärässä tämän miehen suhteen. On hyvät kasvot, tasainen iho, tummat kulmakarvat ja ripset ja hiukset. Todella hauskannäköinen. Vielä kaunis kallonmuoto. Ihan supisuomalainen. Hän vaan arvostaa rehellisyyttä niin ulkonäössä kuin muissakin asioissa.

Ymmärrät tahallasi väärin! Ihmettelee että miksi naiset huijaavat meikillä ulkonäkönsä kun usein takana on ihan tavallinen nainen ja asia paljastuu kuitenkin jossakin kohden. Ennemmin tai myöhemmin. Luonnonkauniit naiset ovat oikeasti harvassa. Ihmettelee että miksi pitää vetää sata kiloa meikkiä naamaan että minkä takia kun ei se totuutta poista kuitenkaan vaan siirtää sitä hetkeksi.

Helppo sun miehen on ihmetellä rumempien naisten meikkausta, jos itse on a) upea ilmestys b) mies, jonka ulkonäköä ei arvostella ääneen yhtä kovalla kädellä. Ihan uteliaisuudesta kysyn, että oletko sinä luonnonkaunis vai näytätkö meikittömänä mäyrän takapuolelta?

-eri

Vierailija
67/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että naisten pitäisi alkaa miellyttämään sun miestäsi? 😊Luulenpa kyllä että sanoi sulle noin vain siksi, koska joko ihmettelit ääneen miten joku jaksaa meikata tai sä et jaksa nähdä vaivaa itsesi eteen, ja ei halunnut pahoittaa sun mieltä. Kyllä se vähän laitetummistakin naisista tykkää, jos niikseen tulee, älä huoli. 😅Niissä on muutakin kuin se ominaisuus, meikkaako vai ei, ja sekin voi vaihdella päivästä toiseen.

Mutta tosissaan mitä se kenenkään muun persausta kutittaa laittautuuko joku toinen vai ei. 😊 Jokainen tavallaan.

Ei kyse ole tästä vaan ihmettelee että miten ihminen muuttuu meikillä aivan eri näköiseksi eli kun totuus kuitenkin sieltä paljastuu kun ne meikit pestään pois. Ja kyse oli yltiömeikkauksesta. Katsoi erästä esiintyvää artistia ja totesi että "siinä on taas täysin meikillä luodut kasvot" kun totuus on että ihan tavapulliainen on sekin nainen kun ne meikit pestään pois. 

Kyllä minä mieleni pahoitin, kun artisti meikkasi. 

Ei pahoittanut mieltään vaan IHMETTELI että miksi sadalla kilolla meikkiä pitää luoda itselleen "look" kun totuus on ihan toinen eli ihan tavallisen näköinen nainen. Hänestä se oli täyttä "bulls**ttiä".

No miehesikö päättää, miltä artistien lavameikin pitää näyttää? Miksi artistin olisi pitänyt olla tavallisen näköisenä niin kuin sinä, miksei voi lavalla esiintyessä olla näyttävässä esiintymismeikissä? Onko väärin jos on myös muotoilevat alusvaatteet ja iltapuku, pitäisikä olla legginseissä ja tunikassa? Entä hiukset, saako nekin olla vain föönattu?

Ihmetteli kun sitä meikkiä vedetään sata kiloa ja ihminen näyttää aivan toiselta kuin todellisuudessa onkaan! Että miksi? Hänestä se on täyttä huijjausta kun kyse ei ole sirkuspellestä.

Mitä se sun ukolles kuuluu miltä kukakin oikeasti näyttää? En ole totuuden velassa ulkonäöstäni tuntemattomille.

Vierailija
68/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miksi asia häiritsee häntä? Miksi ihmisen pitäisi esimerkiksi esitellä niitö finnejään?

Tosin miehesi on väärässä. Ei finnejä eikä ainakaan ryppyjä saa peitettyä meikillä.

Vierailija
69/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä hetken käyntiäni Sellon kauppakeskuksessa eilen. En nähnyt yhden yhdellä naisella liikaa meikkiä tai ylipäätään en huomannut koko meikkiasiaa, sillä mitään överiä ei tullut vastaan. Kello oli sen verran, että myös koululaisia oli paikalla paljon, mutta nuorilla naisillakin oli ihan normaali asiallinen ulkonäkö.

En siis pitäisi tätä meikkaamisjuttua mitenkään ongelmana. Ja jos jonkun tuntemattoman meikkaus tuntuu olevan itselle ylipääsemätön ongelma, niin tuskin ongelma on silloin meikkaajalla. Vain itseään voi muuttaa. Sitten hieman mukailtu vanha viisaus: se kenellä ongelma on, se ongelman hoitakoon.

😄

Vierailija
70/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat miehet pitää ”luonnonkauniina” naisia jotka ovat käyttäneet tuntikausia huolellisen, huomaamattoman meikin tekemiseen, mutta mies ei vaan tajua sitä koska nuo naiset eivät käytä kirkkaita värejä tai vahvoja rajauksia.

Joo, hauska kun minusta moni on sanonut että olen luonnonkaunis. Tosiasiassa olen aika luonnonruma, mutta mulla on aina julkisella paikalla kunnon instameikki varjostuksineen, korostuksineen, , roikkuvat silmäluomet korjattuna luomiteipeillä yms. Miehet ei vaan huomaa meikkiä koska en käytä juuri mitää värikästä kosmetiikkaa, ei ole huulipunaa tai luomivärejä paitsi ehkä luomivaossa varjostus varjostusvärillä. Moni tuntuu luulevan että käytän lähinnä vain ripsaria :D 

Vierailija
71/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä niin ärsyttää, jos haluamme näyttää hyvltä muuallakin kuin juhlissa?

Makuja on toki monia ja kukin tehköön kuten tykkää, mutta moni näyttää meikattuna enemmänkin hassulta/oudolta kuin hyvältä. Saati että paremmalta kuin meikittä.

Kannattaa vaikka vilkaista tuota loveislandia jossa näkee tätä nykyaikaista ehostautumista omituisine tummine ympyröineen ohimoilla tai vastaavine vaaleine palleroineen silmien alla ja otsaan piirrettyine kulmakarvoineen. Puhumattakaan aurinkopuuterilla oranssiksi suditusta hiusrajasta..

Joo. Näyttää varmaan kivalta selfiessa miljoonan filtterin läpi vedettynä tai kenties yökerhon hämärässä mutta ei tuollainen nykymeikki kyllä arjessa toimi. Tai ei siis ainakaan kaunista ketään. 

sivusta

Ei muoti-ilmiöt yleensäkään kaunista. Oletko nähnyt uusimpia Henkkamaukan rytkyjä? Helsingin bussipysäkeillä on viime aikoina ollut niiden mainoksia ja ne mallit näyttää siltä, että ne olisi jossain maailmanlopun elokuvassa.

Muoti-ilmiöt näyttää "kivoilta" nyt, mutta viimeistään viiden vuoden päästä ne on ihan kamalia. Iltiksessäkin on usein juttuja, että oliko sinulla näitä 80-, 90- tai 00-luvun hirvityksiä. Mietin välillä, että tajuaako tyylitajuttomille irvailevat muotipellet, että kymmenen vuoden kuluttua niiden omia nykyisiä muotivermeita ei voi katsella ilman kamalaa myötähäpeää.

Outoja asioita häpeilet. Mitä sitten vaikka muoti muuttuu? Hauska katsella myöhemmin valokuvia minkälaisena sitä on milloinkin kuljettu.

Vierailija
72/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo sun miehen on ihmetellä rumempien naisten meikkausta, jos itse on a) upea ilmestys b) mies, jonka ulkonäköä ei arvostella ääneen yhtä kovalla kädellä. Ihan uteliaisuudesta kysyn, että oletko sinä luonnonkaunis vai näytätkö meikittömänä mäyrän takapuolelta?

-eri

Sellainen henkilö jolle meikki ei oikein sovi eli luonnollinen. En ole kaunis enkä ruma. Iho herkkä, vaalea ja suomalainen. Aina ollut aika naturelli.

Vierailija
73/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että naisten pitäisi alkaa miellyttämään sun miestäsi? 😊Luulenpa kyllä että sanoi sulle noin vain siksi, koska joko ihmettelit ääneen miten joku jaksaa meikata tai sä et jaksa nähdä vaivaa itsesi eteen, ja ei halunnut pahoittaa sun mieltä. Kyllä se vähän laitetummistakin naisista tykkää, jos niikseen tulee, älä huoli. 😅Niissä on muutakin kuin se ominaisuus, meikkaako vai ei, ja sekin voi vaihdella päivästä toiseen.

Mutta tosissaan mitä se kenenkään muun persausta kutittaa laittautuuko joku toinen vai ei. 😊 Jokainen tavallaan.

Ei kyse ole tästä vaan ihmettelee että miten ihminen muuttuu meikillä aivan eri näköiseksi eli kun totuus kuitenkin sieltä paljastuu kun ne meikit pestään pois. Ja kyse oli yltiömeikkauksesta. Katsoi erästä esiintyvää artistia ja totesi että "siinä on taas täysin meikillä luodut kasvot" kun totuus on että ihan tavapulliainen on sekin nainen kun ne meikit pestään pois. 

Eikös se ole juuri meikkauksen tarkoitus, muuttaa sitä miltä näyttää? Ja mitä ihmeen väliä on sillä, näyttääkö joku tavalliselta pulliaiselta ilman meikkiä?

Ohhoh. Eikö tuo ole jo paremminkin naamioitumista eikä itsensä ehostamista eli meikkaamista?

Kannattaisi hyväksyä oma ulkonäkö eikä yrittää epätoivoisesti näyttää joltakulta muulta.

Vierailija
74/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä meikkaan kulmat aina, koska ovat harvat ja rehottavat, vaikka tummat ovatkin. Geelillä ja kulmakynällä pysyy huoliteltuna.

Arkimeikkiini kuuluu lisäksi meikkivoide, luomiväri, rajaukset, ripsiväri, poskipuna, korostusvoide ja huulikiilto tai nude puna.

Näyttää siistiltä, raikkaalta ja luonnolliselta.

Juhliin voin laittaa värikkäämpää huulipunaa tai luomiväriä tilalle.

Meikkaat itsesi "luonnollisen" näköiseksi. Miksi et vain OLE luonnollisen, oman itsesi näköinen, ilman meikkejä?

Ihosi (päivän tukossa olevat ihohuokoset) ja meikkiteollisuus kiittävät, kun tuhlaat rahaa ja aikaa ollaksesi "luonnollisen" näköinen.

Vanhetessasi tarvitset vielä enemmän pakkelia peittääksesi meikin alla riutuneen ihosi.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta itse ainakin koen olevani enemmän oman itseni näköinen meikattuna. Meikkaamattomana näytän nimittäin väsyneeltä, vaatimattomalta ja sovinnaiselta, mitä en ole ollenkaan. Meikattuna näytän enemmän siltä, mikä kuvastaa sitä, millainen olen. En ainakaan itse koe, että "oma itseni" tarkoittaa vain sitä, millaiset geenit olen saanut.

Vierailija
75/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä koskaan tiedä, milloin joku tärkeä vaikutusvaltainen ihminen tulee vastaan.

https://i.imgur.com/W4BytQF.jpg

Miksi silloin ei voisi olla meikitön????

Koska se vaikutusvaltainen henkilö ei huomaa sinua ollenkaan eikä edes tahdo katsoa päin.

Vierailija
76/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulmat meikkaan duuniin, kun muuten mun haaleenvaaleet kulmakarvat ei näy.

Vähän päivän ja fiiliksen mukaan meen.  Joskus ripsarii. Ei muuta.

Vierailija
77/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä samat miehet pitää ”luonnonkauniina” naisia jotka ovat käyttäneet tuntikausia huolellisen, huomaamattoman meikin tekemiseen, mutta mies ei vaan tajua sitä koska nuo naiset eivät käytä kirkkaita värejä tai vahvoja rajauksia.

Joo, hauska kun minusta moni on sanonut että olen luonnonkaunis. Tosiasiassa olen aika luonnonruma, mutta mulla on aina julkisella paikalla kunnon instameikki varjostuksineen, korostuksineen, , roikkuvat silmäluomet korjattuna luomiteipeillä yms. Miehet ei vaan huomaa meikkiä koska en käytä juuri mitää värikästä kosmetiikkaa, ei ole huulipunaa tai luomivärejä paitsi ehkä luomivaossa varjostus varjostusvärillä. Moni tuntuu luulevan että käytän lähinnä vain ripsaria :D 

Siis... mitä just luin? Kun silmät ei pysy auki niin ne teipataan auki?

Vierailija
78/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se näissä kilo pakkelia naamassa, irtoripsissä, hiuslisäkkeissä ja filttereissä onkin ongelmana etteivät ihmiset tiedä miltä näyttää luonnollinen ihminen. Eli ihossa ei saisi olla virheitä, vaikka kaikkien ihossa niitä on jne jne. Eli luodaan illuusio jostakin mikä ei pidä paikkaansa. Että kaiken maskeerauksen taakse kätkeytyy ihan tavallinen ihminen virheineen ja "pottunenineen". Eli olisi aika erinäköistä meininkiä jos viikko kaikki oltaisiin meikkaamatta ja filtteröimättä kuvia jne jne. Eli se miltä ihmiset oikeasti näyttää on eri asia kuin miltä heidän luullaan näyttävän.

Vierailija
79/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä faktaa on että ihminen joka meikkaa valtavasti on tyytymätön itseensä, kenelle hänen pitää muka esittää jotakin? Miksi omat luonnolliset kasvot tai vähän meikkiä ei riitä vaan sitä lyödään puteli tolkulla ennenkuin edes kauppaan kehdataan mennä. Sairastahan se on ja ihminen häpeää itseään!

Meikkaan paljon enkä edes pyri luonnollisuuteen. En ole tyytymätön itseeni. Meikkaaminen on minulle taidetta ja itseilmaisua, josta nautin. Samoin kuin pukeutuminen ja hiustyylitkin. Vaihtelen näitä mielialan ja inspiraation mukaan. Yhtenä päivänä voin tehdä Kleopatra-kampauksen ja meikin, toisena olla herkkä keijutyttö, joskus synkkä gootti. 

Kyllä minä joskus käyn kaupoilla toki pieruverkkareissa ja ilman meikkiäkin eikä se minua mitenkään hävetä. Useimmiten kuitenkin tykkään piristää katukuvaa vähän erikoisemmilla tyyleillä.

Vierailija
80/151 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä Mutku Mun Mies Sanoo -jankkaaja on aamun hilpeintä luettavaa!